دسته‌ها
اخبار

قدرت‌نمایی مقاومت اسلامی عراق و لبنان علیه آمریکا و اسرائیل؛ ۴ نظامی آمریکای شیطانی به هلاکت رسیدند

همچنان مقاومت اسلامی لبنان و عراق در حمایت از مردم غزه مشغول کوبیدن مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی او یعنی آمریکا هستند. در آخرین حملات، مقاومت پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» واقع در شرق سوریه را با شلیک ۱۵ راکت هدف قرار داد که منجر به هلاکت 4 نظامی آمریکایی شد. در ادامه خبر همراه رسانه بنیانا باشید

در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند.

این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

حزب‌الله لبنان طی روزهای اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه در کنار هدف قرار دادن تعداد زیادی از ‌تانک‌ها و خودروهای نظامی اسرائیل، ده‌ها پایگاه نظامی و جاسوسی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است، موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت لبنان از شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک مرزهای لبنان فرار کرده‌اند و آن‌طور که خبرنگار شبکه 14 رژیم صهیونیستی گفته بود، نظامیان اسرائیلی مثل اردک در مرزهای با لبنان شکار می‌شوند.

همچنین وقتی خبر می‌رسد که 7 هزار تن سلاح آمريكايي به دست صهیونیست‌ها رسیده است که مردم بی‌پناه غزه را قتل عام کنند، آمریکایی‌ها نباید انتظار حاشیه امن در منطقه غرب آسیا را داشته باشند.

نتیجه این می‌شود که پایگاه‌های اشغالگران در منطقه به اهداف مشروع جریان مقاومت اسلامی تبدیل شود. بی‌جهت نیست که چند روز پیش دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النجبا با تأکید بر ادامه مقابله با اشغالگران آمریکایی در عراق اعلام کرد که هیچ راهکار سیاسی با دشمن وجود ندارد و تنها راه برای به آرامش رسیدن کشور ما ریشه‌کن شدن اشغالگری واشنگتن است.

دستاورد مقاومت اسلامی عراق؛ هلاکت حداقل 4 نیروی آمریکایی

در آخرین عملیات مقاومت عراق، البته تا زمان تنظیم این خبر، آن‌طور که ایسنا گزارش کرده است، نیروهای مقاومت بامداد روز دوشنبه (22 آبان؛ 13 نوامبر) پایگاه غیر قانونی آمریکا در میدان نفتی «کونیکو» واقع در شرق سوریه را با ۱۵ راکت هدف حمله خود قرار داده است.

به گزارش المیادین، این عملیات که انفجارهای متعددی را به دنبال داشت، در پاسخ به حمله هوائی آمریکایی‌ها در سوریه صورت پذیرفت و در پی آن 4 سرباز آمریکایی هلاک شدند، و طبق برخی از منابع تعدادی هم زخمی شدند.

از طرف دیگر، پایگاه‌ آمریکا در میدان نفتی العمر در سوریه نیز هدف حملات راکتی مقاومت قرار گرفت. همچنین مقاومت اسلامی عراق روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکا در روستای «الخضراء» در عمق سوریه خبر داد.

در بیانیه مقاومت عراق در این باره آمده‌است: «رزمندگان ما پایگاه اشغالگران آمریکایی در روستای الخضراء در عمق سوریه را با یک پهپاد هدف قرار داده و نقاط تعیین شده به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار گرفته شدند.»

ایستادن شیطان بزرگ روی لبه پرتگاه

تارنمایِ تحلیلیِ آمریکاییِ هیل در یک گزارش تصریح کرد که با تداوم حملات به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، آمریکا بر روی لبه پرتگاه جنگ قرار گرفته است. براساس این گزارش، درحال حاضر تبادل آتش در خاورمیانه ده‌ها نیروی آمریکایی را زخمی کرده و چشم‌انداز پیش روی دولت بایدن در این منطقه از جهان را خطرناک‌تر می‌کند.

«جاناتان لرد»، مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در مرکز «امنیت آمریکایی نوین»، در این خصوص گفت:

«مطمئن هستم یک امیدواری (در دولت) وجود دارد به اینکه این حملات آمریکا تاثیر بازدارنده داشته باشد اگرچه تاکنون به‌طور مشخص این تاثیر را نداشته است. یعنی تردید دارم از اینکه آنها (تاثیر بازدارنده) داشته باشند زیرا گروه‌هایی که این حملات را علیه منافع آمریکا انجام می‌دهند در تلاشند تا آمریکا را به یک جنگ بزرگ‌تر بکشانند. نیت آنها در انجام این حملات چیزی جز هدف قراردادن نیروهای آمریکایی در این نقطه از جهان نیست.»

ضربات مقاومت اسلامی لبنان به بی حجاب های صهیونیست

مقاومت لبنان نیز دیروز در پاسخ به جنایات مستمر تل‌آویو علیه غزه و هدف قراردادن مناطق مسکونی در جنوب لبنان، چندین مقر نظامی اشغالگران را در جبهه شمالی فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

صبح دیروز ارتش رژیم صهیونیستی، اقدام به حمله توپخانه‌ای به اطراف شهرک‌های مسکونی «عیتا الشعب» و «الجبین» واقع در جنوب لبنان کرد، امری که با پاسخ شدید مقاومت همراه شد. حزب‌الله لبنان (دوشنبه، ۱۳ نوامبر) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت قهرمانانه و شریف آن‌ها نیروی پیاده‌نظامی رژیم صهیونیستی را در «الضهیره» با موشک هدف قرار داده است و این موشک‌ها با دقت به هدف اصابت کرده است.

لحظاتی بعد، رادیو «ارتش اسرائیل» اعلام کرد که امروز ۱۸ خمپاره از جنوب لبنان به سوی منطقه «عرب العرامشه» در الجلیل شلیک شد و نیز شهرک «نتوعا» با راکت‌های ضدزره هدف قرار گرفت.

خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد که تصاعد دود از پایگاه نظامی «بیاض بلیدا» نشان از اصابت مستقیم موشک مقاومت به این پایگاه دارد.

منابع رسانه‌ای همچنین گزارش دادند که حزب‌الله لبنان پایگاه صهیونیستی المرج مقابل منطقه مرکبا واقع در جنوب لبنان و شهرک صهیونیستی مرگلیوت را هدف قرار داد. گفتنی است، 2 روز پیش نیز در حملات دقیق حزب‌الله حداقل 10 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند.

تقاضای آمریکا از حزب‌الله!

خبر دیگر آن‌که بعد از هشدارهای تند جنبش مقاومت اسلامی لبنان به رژیم موقت صهیونیستی درباره تداوم جنگ و حملات علیه نوار غزه، اکنون از تقاضای آمریکا از حزب‌الله برای وارد نشدن به این درگیری‌ها خبر می‌رسد.

منابع مطلع می‌گویند مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر به لبنان، در پیامی غیرمستقیم به جنبش مقاومت حزب‌الله درخواست کرده که آن‌ها وارد جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه نشوند.

پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس بامداد روز دوشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که «عاموس هوکشتاین»، مشاور بایدن در امور انرژی و سرمایه‌گذاری، در یک هفته اخیر به لبنان سفر کرده و از طریق «نبیه بری»، رئیس پارلمان، و دیگر مقامات این کشور به حزب‌الله پیام داده است.

آستین به گالانت: از جنگ با حزب‌الله اجتناب کنید

از طرف دیگر، آکسیوس فاش کرد که لوید آستین، در تماسی با همتای صهیونیست نگرانی خود را از تشدید تنش در مرز با لبنان ابراز کرد. منبع مذکور همچنین اعلام کرد که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، از رژیم صهیونیستی خواسته ‌است از اقداماتی که ممکن است منجر به جنگ همه‌جانبه بین اشغالگران و حزب‌الله لبنان شود، اجتناب کند.

آستین در این تماس پیامی را به «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ابلاغ کرده که نشان‌دهنده نگرانی فزاینده در کاخ سفید از عملیات رژیم صهیونیستی در لبنان است. رسانه اسرائیلی والا نیز گزارش داد که وزیر امور خارجه آمریکا از وزیر دفاع اسرائیل می‌خواهد که از اقداماتی که به ورود حزب‌الله به جنگ کمک می‌کند خودداری کند.

آمریکایی‌ها گرچه حامی سرسخت رژیم اسرائیل هستند، اما گویا تصویر واقع‌بینانه‌تری نسبت به تبعات جنگ با حزب‌الله دارند.

بی‌جهت نیست که «میکو بیلید»، از نوادگان «آبراهام کاتزنلسون»، یکی از بنیانگذاران رژیم آپارتاید اسرائیل و صاحب کتاب «پسر ژنرال»، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت:

«جنگ از ۷ اکتبر [15 مهر] شروع نشد؛ جنگ از سال ۱۹۴۸ آغاز شد که جنبش صهیونیستی و دولت آپارتاید اسرائیل، خشونت را علیه فلسطینیان اعمال کرد.»

این فرزند ژنرال سابق صهیونیست همچنین اعتراف کرد: «اسرائیل نابود خواهد شد.» اگر وضعیت رژیم اسرائیل در چند سال اخیر را در ذهن داشته باشیم، هم سخنان بیلید معنادارتر خواهد بود و هم دست-و-پا زدن آمریکا برای جلوگیری از جنگ با حزب‌الله.

آخرین خبرها آن‌که منابع خبری از حمله جدید به پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر در شمال شرق حسکه در شمال شرق سوریه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات مختلف خود در لبنان و غزه، بار دیگر خبرنگاران را هدف قرار داده است. این خبرنگاران درحال تهیه گزارش از حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی شهرک یارون بودند که مورد حمله یک پهپاد اسرائیلی قرار گرفتند.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات