دسته‌ها
اخبار

بررسی عملکرد ارتش آمریکا در 100 سال اخیر ؛ کشتار غیر نظامیان با بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی

به گزارش بنیانا ، تارنمای «اینترسپت» در گزارشی به جنایات جنگی ارتش آمریکا علیه غیرنظامیان طی 100 سال اخیر پرداخته و کشتارهای بی‌رحمانه و عمدی غیرنظامیان را به عنوان شاخصه جنگ‌های آمریکایی معرفی می‌کند.

دولت آمریکا طی چند دهه گذشته در اقصی نقاط عالم در جنگ‌هایی که به راه انداخته است از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است، جنگ جهانی دوم، جنگ‌های کره، ویتنام، افغانستان و عراق گواهی بر این مدعاست. در این جنگ‌ها سربازان آمریکا بدون کوچک‌ترین واهمه و ترسی از مجازات یا محاکمه صد‌ها هزار غیرنظامی را کشته‌اند.

در حملات پهپادی آمریکا طی 20 سال گذشته نیز در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا ده‌ها هزار غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند و این جنایت‌ها نیز در بی‌اعتنایی کامل به قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

نشریه آمریکایی «اینترسپت» نیز در گزارشی به جنایات جنگی ارتش آمریکا طی صد سال اخیر پرداخته و نوشته است که کشتار بی‌رحمانی غیرنظامیان بخشی از ویژگی این جنگ‌ها بوده است.

در این گزارش با بازخوانی عملکرد ارتش آمریکا در جنگ‌های یکصد سال اخیر، بی‌توجهی ارتش ایالات متحده به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر و همچنین حملات پهپادی غیرمسئولانه آمریکا را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش فارس اینترسپت در گزارش خود می‌نویسد: در طول قرن گذشته، ارتش آمریکا به زندگی غیرنظامیان توجهی نکرده و مردم عادی را به عنوان دشمن معرفی کرده است. همچنین پنتاگون در بررسی موارد مربوط به آسیب غیرنظامیان موفق نبوده و پاسخگوی جوامع بین‌المللی و افکار عمومی نبوده است.

این رویکرد در تضاد با کارزارهای عمومی آمریکا برای موجه نشان دادن جنگ‌هایی بوده که در آن عملیات هوائی ارتش خود را دقیق و بی‌نقص معرفی و از نگرانی‌های واشنگتن برای غیرنظامیان و افراد بی‌گناه سخن گفته است. پنتاگون برای پنهان کردن تلفات واقعی راهبرد جنگی آمریکا، از دهه ۱۹۲۰ تاکنون به طور مداوم عوام‌فریبی کرده است.

اینترسپت به عنوان شاهد مثال آماری از تلفات غیرنظامیان در ژاپن ارائه کرده و نوشت: در ژاپن، آمریکا به ۶۷ شهر حمله کرد، ۱۸۰ مایل مربع را سوزاند، بیش از ۶۰۰ هزار غیرنظامی را کشت و ۸.۵ میلیون نفر را بی‌خانمان کرد.

وزیر دفاع وقت آمریکا، هنری استیمسون با اشاره به این فاجعه انسانی و ویرانی‌های گسترده هشدار داد که آمریکا در ارتکاب جنایات از هیتلر پیشی خواهد گرفت. با این وجود، استیمسون یک حمله اتمی به شهر هیروشیما را امضا کرد که منجر به کشته شدن ۱۴۰ هزار نفر، عمدتا غیرنظامی، در این شهر و ۷۰ هزار غیرنظامی دیگر در ناکازاکی شد.

این در حالی بود که واشنگتن هرگز به خانواده‌های قربانیان این حمله غرامتی پرداخت نکرد. همچنین کورتیس لی می‌در جنگ کره صریحا اعلام کرده بود که آمریکا بیش از یک میلیون غیرنظامی کره‌ای را کشته و چندین میلیون نفر دیگر را از خانه‌هایشان بیرون کرده است.

در پایان این گزارش «اینترسپت» با اشاره به تداوم عناصر کلیدی جنگ‌های هوائی مخرب آمریکا در زمان حال می‌افزاید: در هفته‌های اخیر، مقامات اسرائیلی بارها حملات به غزه را با استناد به روش‌هایی که آمریکا و متحدانش علیه آلمان و دیگر قدرت‌های محور در طول جنگ جهانی دوم به کار گرفته بودند، توجیه کرده‌اند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد اعلام کرد شواهد روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد جنایات جنگی توسط ارتش اسرائیل انجام شده است. اسرائیل همچنین استفاده از روش آمریکایی «مناطق آتش آزاد» را که آمریکا از آن برای گشودن بخش‌های وسیعی از ویتنام جنوبی استفاده کرده و غیرنظامیان بسیاری را کشته بود در جنگ غزه پذیرفته است.

گفتنی است در طول ۲۰ سال اول جنگ علیه تروریسم، آمریکا بیش از ۹۱۰۰۰ حمله هوائی در هفت کشور درگیر افغانستان، عراق، لیبی، پاکستان، سومالی، سوریه و یمن انجام داد و براساس گزارش سال ۲۰۲۱، بیش از ۴۸ هزار غیرنظامی را کشته است.

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات