دسته‌ها
اخبار

هدیه 7 هزار تن سلاح سنگین آمریکایی به فرزندان شیطان و صهیونیست ها برای نسل کشی غزه

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به غیرانسانی‌ترین حوزه‌ها هم رسیده است و 7 هزار تن سلاح آمريكايي به دست صهیونیست‌ها رسیده است. همزمان مواضع و پایگاه‌های آمریکایی در دو هفته گذشته بارها هدف حملات راکتی و موشکی نیروهای مقاومت در عراق و سوریه قرار گرفته است. در ادامه خبر همراه رسانه بنیانا باشید

در حالی که جنگ همه‌جانبه رژیم صهیونیستی علیه غزه بیش از یک ماه است که بدون وقفه از زمین، آسمان و دریا ادامه دارد، آمریکا به عنوان متحد تل‌آویو از هیچ‌گونه حمایت سیاسی و نظامی از متجاوزان و اشغالگران فلسطین دریغ نمی‌کند.

هنگامی که صحبت از آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، واشنگتن همان آهنگ مورد نظر تل‌آویو را کوک می‌کند و با برقراری آتش‌بس مخالفت می‌کند.

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جبهه نظامی علیه غزه ، از پشتیبانی تسلیحاتی و مهمات گرفته تا مشاوره توسط فرماندهان سطح بالای ارتش آمریکا را شامل می‌شود. رژیم صهیونیستی در حال حاضر بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های خارجی آمریکاست و بخش اصلی این کمک‌ها نیز شامل کمک‌های جنگی و نظامی است.

  • تل‌آویو سالانه نزدیک به 4 میلیارد دلار کمک نظامی از واشنگتن دریافت می‌کند. این مبلغ حدود 16 درصد از کل بودجه نظامی رژیم صهیونیستی است.

همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی و شکست تل‌آویو‌، دولت جو بایدن در آمریکا ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر فورد» و سه ناو دیگر را به دریای مدیترانه شرقی و در مجاورت سواحل رژیم صهیونیستی فرستاد تا خیال صهیونیست‌ها را راحت کند که دست‌شان برای بمباران غزه باز است.

  • کارشناسان نظامی گفته‌اند که هریک از این ناوها بیش از 70 جنگنده پیشرفته نظامی را به همراه دارند و این جنگنده‌ها در صورت لزوم به عنوان نیروی پشتیبان تل‌آویو وارد میدان نبرد علیه غزه خواهند شد.

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی حتی به غیرانسانی‌ترین حوزه‌ها هم رسیده است و براساس گزارش آناتولی، کابینه نتانیاهو در حال بررسی استفاده از گازهای ممنوعه اعصاب و سلاح‌های شیمیایی با کمک نیروهای آمریکایی در تونل‌ها علیه نیروهای مقاومت فلسطین است.

تل‌آویو خیالش راحت است که حتی اگر گاز اعصاب و شیمیایی در جنگ استفاده کند، حمایت آمریکا را پشت سر خود خواهد داشت و نگرانی از انتقادات بین‌المللی ندارد.

آمارها حکایت از آن دارد که آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بالغ بر 158 میلیارد دلار (بدون تعدیل تورم) به رژیم صهیونیستی کمک نظامی کرده است، این میزان حمایت نظامی آمریکا به تل‌آویو بیش از هرجای دیگری بوده است.

«مایکل‌هانا»، مدیر آمریکایی گروه بین‌المللی بحران معتقد است که رابطه آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش بزرگی در عملیات نظامی تل‌آویو دارد و طبیعی است که بخش زیادی از عملیات نظامی فعلی تل‌آویو در نوار غزه با حمایت تمام قد آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، وضعیت داخلی در تل‌آویو نیز به‌دلیل اختلافات داخلی از مدت‌ها پیش بسیار آشفته بوده است و با شروع جنگ، منابع آمریکایی تأیید کردند که کنترل و اداره کامل امور جنگ علیه فلسطینی‌ها را به‌دست گرفته‌اند.

  • روز گذشته نیز منابعی مانند آکسیوس تأیید کردند که تل‌آویو به تازگی یک محموله تسلیحاتی را که شامل هفت هزار تن سلاح و تجهیزات نظامی است، از طریق ۱۲۳ هواپیمای باری و ۷ کشتی از واشنگتن دریافت کرده است.

تصاویر مختلف نیز حاکی از آن است که ارسال بی‌وقفه مهمات از آمریکا به رژیم صهیونیستی همزمان با بمباران غزه ادامه دارد.

همین وضعیت است که باعث شده بسیاری اعلام کنند که جنگ فعلی در غزه در واقع جنگ آمریکا علیه مردم فلسطین است. پیش از این نیز وزرای دفاع و فرماندهان ارشد ارتش آمریکا با سفر به تل‌آویو تأیید کرده بودند که سکان جنگ را در دست دارند.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که در حال حاضر رژیم صهیونیستی نیروی نیابتی آمریکا در جنگ جاری در منطقه است و فرماندهی واقعی جنگ علیه غزه در واشنگتن است نه تل‌آویو.

اعلام جنگ مقاومت علیه آمریکا

باید در نظر داشت که آمریکا نبرد فعلی غزه را فرصتی برای تسویه حساب با نیروهای مقاومت منطقه به‌ویژه حماس می‌داند. آمریکا با هدف ادعایی تل‌آویو یعنی نابودی حماس موافق است و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال شبکه خبری سی‌بی‌اس مبنی بر آن که آیا معتقد است که «حماس باید به‌طور کامل نابود شود» گفت: «بله، معتقدم.»

از همین رو نیز آمریکایی‌ها چندان با آتش‌بس طولانی مدت در غزه موافق نیستند و فقط ادعای برقراری توقف چند ساعتی جنگ را مطرح می‌کنند تا تل‌آویو بتواند به اهداف خود برای تضعیف هرچه بیشتر حماس دست یابد.

با این حال، وال‌استریت ‌ژورنال به‌نقل از یک منبع مطلع در کاخ سفید گزارش داده است که جامعۀ اطلاعاتی آمریکا نسبت به توانایی تل‌آویو برای برای از بین بردن حماس تردید دارد و تلاش دارد تا حمایت خود را از اسرائیل چند برابر کند.

با توجه به نقش محوری آمریکا در جنگ غزه نیز گروه‌های مقاومت به خوبی هدف خود را متوجه نیروهای آمریکایی در منطقه کرده و این را می‌دانند که به‌جای دم مار، می‌بایست سر مار را هدف قرار دهند.

با توجه به همین شرایط است که مواضع و پایگاه‌های آمریکایی در دو هفته گذشته بارها هدف حملات راکتی و موشکی نیروهای مقاومت در عراق و سوریه قرار گرفته است.

معاون سخنگوی وزات دفاع آمریکا روز جمعه 19 آبان‌ماه تأیید کرد گروه‌های مسلح بار دیگر به پایگاه ارتش آمریکا در سوریه و عراق حمله کردند و این حملات متوقف نمی‌شود.

فاکس نیوز نیز به نقل از «سابرینا سینگ»، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تأیید کرده است که تعداد حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکایی در دو کشور سوریه و عراق از اکتبر تاکنون یعنی از زمان شدت گرفتن جنگ در غزه به 42 حمله رسیده است از جمله ۲۴ حمله در عراق و ۲۲ حمله در سوریه.

البته همزمان حملات علیه اشغالگران صهیونیست از مواضع دیگر از جمله یمن و جنوب لبنان نیز دنبال می‌شود و بندر ایلات در بامداد جمعه حداقل در دو نوبت هدف حمله موشکی و پهپادی قرار گرفت.

نیروهای مسلح یمن نیز حمله موشکی خود به بندر ایلات را در حمایت از نیروهای فلسطینی تأیید کردند. نيروهاي مسلح يمن در بیانیه خود گفتند که اهداف حساس و مختلف دشمن صهیونیستی از جمله اهدافی نظامی را در جنوب اراضی اشغالی در ایلات با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار دادیم.

روز پنج‌شنبه نیز اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶ یمن به بندر ایلات‌ بدون هرگونه هشدار از سوی سامانه‌های راداری پدافند ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

در ادامه بخوانید : کانال های اخبار جنگ غزه و فلسطین ؛ بهترین کانال های ایتا و تلگرام و بله برای دریافت اخبار فوری جنگ

ادامه نسل کشی غزه و جنایت توسط جنایت کاران بی حجاب اسرائیلی

جنایت ضد انسانی اشغالگران صهیونیست در غزه ادامه دارد و بامداد جمعه حداقل 4 بیمارستان غزه بمباران شد.

همزمان با ادامه حملات هوایی به غیرنظامیان، منابع رسانه‌ای جمعه از محاصره چند بیمارستان در نوار غزه توسط‌تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

از آغاز تجاوزات به غزه، حدود ۳۲ هزار تن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب توسط رژیم اشغالگر به نوار غزه پرتاب شده که به معنای میانگین ۸۷ تن در هر کیلومتر است.

نیویورک تایمز هم گزارش داده که مقامات آمریکایی می‌گویند ارتش تل‌آویو زمان محدودی برای انجام عملیات خود در غزه دارد؛ قبل از اینکه خشم اعراب در منطقه و ناامیدی در آمریکا و سایر کشورها از افزایش تعداد غیرنظامیان کشته شده افزایش یابد، آمریکا از تل‌آویو خواسته است تا کار را در غزه تمام کند.

گردان‌های قسام هم اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را با خمپاره‌های سنگین در منطقه حجر الدیک واقع در شرق بخش مرکزی نوار غزه هدف قرار داده‌اند. یدیعوت آحارانوت هم گزارش داده است که حال بیش از ۱۰۰۰ نفر از زخمی‌های ارتش اسرائیل وخیم است.

از سوی دیگر، واشنگتن پست گزارش داده است که ۷۵۰ روزنامه‌نگار نامه‌ای را امضا کردند که در آن از پوشش رسانه‌های غربی درباره جنگ غزه انتقاد کرده و کشتار روزنامه‌نگاران توسط اسرائیل را محکوم کردند.

پاسخ سخت مقاومت اسلامی

پاسخ نیروهای مقاومت فلسطین به اشغالگران در غزه ادامه دارد و دیروز نیروهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کردند که یک دستگاه ‌تانک صهیونیستی را که یکی از فرماندهان میدانی ارتش اشغالگر درآن حاضر بود، در محور شمال‌غرب غزه به‌وسیله یک تیر موشک الیاسین ۱۰۵ منهدم کردند.

گفته شده تمام سرنشینان از جمله فرمانده آن گردان کشته و یا سوخته و مجروح شده‌اند! فاکس نیوز نیز در گزارشی ادعا کرده است که ایران از هفت اکتبر تاکنون، 42 حمله به ما داشته، پهپاد میلیون دلاری ما در یمن ساقط شده و ما پاسخ ضعیف می‌دهیم.

آزادی‌بیان به سبک رسانه‌های آمریکایی

روز جمعه دو خبرنگاری که به سکوت شبکه خبری CBC و خبرنگاران آن در قبال کشتار فلسطینیان در غزه به دست رژیم صهیونیستی اعتراض کرده بودند از مراسم این شبکه اخراج شدند.

همزمان معترضان در شهرهای مختلف آمریکا از جمله نیویورک و شیکاگو در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند. دیروز همچنین سخنرانی بایدن در جمع کارگران اتحادیه توسط فعالان حامی فلسطین قطع شد.

دانشجویان دانشگاه ‌هاروارد آمریکا هم به نشانه یادبود، اسامی ۷ هزار نفر از ۱۱ هزارنفر کشته‌شدگان غیرنظامی غزه را در پله‌های ورودی نگاشتند. از طرف دیگر طرفداران فلسطین در اعتراض به اخبار جانبدارانه نیویورک‌ تایمز از جنگ غزه در مقر این رسانه در نیویورک تجمع کردند.

همچنین کارکنان بهداشت و درمان لندن در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند و خواستار آتش‌بس و پایان‌ اشغالگری شدند.

گزارش خبری تحلیلی روزنامه کیهان – ۲۰ آبان ۱۴۰۲

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات