دسته‌ها
اخبار

فرار بی‌سابقه صهیونیست‌ها از الجلیل واقع در مرز لبنان و اقتصاد فلج شده اسرائیل نتیجه نسل کشی در غزه

به دنبال ادامه جنگ مرزی حزب‌الله با رژیم آپارتاید اسرائیل، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ساکنان شهرها و شهرک‌های منطقه الجلیل، نزدیک مرز لبنان، به شکل بی‌سابقه‌ای به سمت مناطق جنوبی می‌گریزند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز جمعه، 19 آبان در حالی که 34 روز از نبرد محدود مرزی حزب‌الله با رژیم آپارتاید اسرائیل می‌گذرد، از فرار گسترده ساکنان منطقه الجلیل الاعلی در نزدیکی مرز لبنان به سمت مناطق جنوبی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که تمامی شهرها و شهرک‌های منطقه الجلیل الاعلی تا مقر فرماندهی ارتش اسرائیل خالی شده است و تاکنون این حجم از مهاجرت سابقه نداشت. از ابتدای آغاز حملات مقاومت لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، اشغالگران اقدام به تخلیه ده‌ها کیبوتس و شهرک در مجاورت مرز لبنان کرده‌اند؛ اما تخلیه تمامی شهرهای منطقه الجلیل الاعلی نه از ابتدای نبرد طوفان الاقصی و نه از ابتدای موجودیت رژیم صهیونیستی سابقه نداشته است. در ادامه خبر همراه رسانه بنیانا باشید

در روزهای ابتدائی جنگ مقامات اسرائیلی اعلام کردند که ۲۷هزار نفر از مناطق نزدیک به مرز لبنان تخلیه شده‌اند. همچنین کار تخلیه حدود ۲۳ هزار نفر از شهر کریات شمونا در سه کیلومتری مرز لبنان آغاز شده است. مقامات رژیم اشغالگر همچنین اعلام کردند که ساکنان ۱۴ شهرک دیگر در مرز لبنان را که جمعیت آنها حدود هزار نفر تخمین زده می‌شود، تخلیه خواهند کرد. گفتنی است، «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، گفته بود که تا وقتی نیروهای حزب‌الله در کنار دیوار مرزی هستند هیچ صهیونیستی به شهرک‌های شمال اراضی اشغالی بازنمی‌گردد.

اقتصاد فلج‌شده رژیم سگیونیستی

خبر دیگر آن‌که رسانه‌های عبری‌زبان روز پنج‌شنبه (18 آبان) نوشتند، اقتصاد در شمال اسرائیل در نتیجه عملیات‌های حزب‌الله فلج شده است.

این رسانه‌ها تأکید کردند: «اقتصاد مناطق شمالی به دلیل عملیات‌های روزانه حزب‌الله به‌طور کامل یخ زده است.» رسانه‌های عبری‌زبان افزودند: «این در حالی است که کابینه نتانیاهو هم هیچ غرامتی به مردم پرداخت نمی‌کند.»

رسانه‌های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با تأکید بر این‌که اقتصاد این رژیم در نتیجه جنگ، دچار رکود بی‌سابقه‌ای شده است، گفتند که عمل نکردن کابینه نتانیاهو به وعده‌های خود مبنی بر حمایت مالی از صدها شرکت، آنها را در معرض ورشکستگی قرار داده است.

موشکباران شهرک و پادگان صهیونیستی

منابع رسانه‌ای از حمله موشکی به شهرک صهیونیست‌نشین مرگلیوت و پادگان زرعیت رژیم صهیونیستی از مرزهای جنوبی لبنان و پاسخ توپخانه‌ای این رژیم به آن خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک صهیونیست‌نشین مرگلیوت در مرزهای جنوبی لبنان هدف حمله با موشک ضد زره از منطقه اصبع الجلیل قرار گرفته است. پادگان نظامی زرعیت متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی هم هدف حمله موشکی از جنوب لبنان قرار گرفت و طعمه حریق شد.

موشک‌های هدایت‌شونده بر سر اشغالگران

حزب‌الله اعلام کرد در راستای ادامه حمایت از مردم مقاوم فلسطین و مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی، موضع المطله را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده، تلفات و خسارت‌هایی به آن وارد کردند.

آن‌طور که تسنیم نوشته است، از سوی دیگر منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در مواضع نظامی شتولا در الجلیل‌الغربی در مرز فلسطین اشغالی و لبنان در پی حمله موشکی به آن خبر دادند.

رسانه‌های عبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شتولا و ایفن مناحم در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی و لبنان خبر دادند. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که سایت نظامی اسرائیلی العاصی را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیماً به هدف مورد نظر اصابت کرده ‌است.

حزب‌الله ‌لبنان همچنین به گلوله‌باران مواضع رژیم صهیونیستی در متولا با موشک‌های هدایت شونده پرداخت. حداقل صدای پنج انفجار شدید در جنوب لبنان به گوش رسید.

هدف قرار دادن نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی

همچنین جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان این جنبش عصر روز پنج‌شنبه (18 آبان)، یک گروه از نیروهای پیاده مکانیزه رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: «در حمایت از ملت استوار غزه، در تأیید مقاومت شرافتمندانه و قهرمانانه‌ آن، عصر روز پنج‌شنبه رزمندگان مقاومت اسلامی، نیروهای پیاده مکانیزه اسرائیلی را در روستای لبنانی اشغالی طربیخا (وادی شومرا) با راکت هدف قرار دادند و راکت‌ها به هدف اصابت کرد.»

انهدام ۲‌ تانک مرکاوای دیگر

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از انهدام ۲‌تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی و وارد شدن تلفات قطعی به همه سرنشینان خبر داد.

حزب‌الله لبنان روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی حمله با راکت‌های هدایت شونده به پایگاه صهیونیستی در المطله، ۲‌تانک مرکاوا هدف قرار گرفت. در بیانیه‌ مقاومت اسلامی لبنان آمده که همه سرنشینان ‌تانک‌ها کشته و یا زخمی شده‌اند.

ناوهای آمریکایی در تیررس حزب‌الله

خبر دیگر آن‌که حزب‌الله لبنان با انتشار ویدیویی از سخنان حسن نصرالله، تصاویری از هدف قرار دادن ناو اسرائیلی در جنگ سی و سه روزه را به همراه تصاویر شناسایی و قفل کردن موشک‌هایش روی ناو آمریکایی را منتشر کرد.

ظاهراً قرار نیست حزب‌الله در نبرد اراده‌ها عقب بکشد. دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان اخیر خود در رابطه با تهدیدهای احتمالی ناوهای آمریکایی هشدار داد و گفت که ما هم تجهیزاتی برای مقابله با این ناوها آماده کرده‌ایم، بر همین اساس در گزارشی به بررسی توان موشکی حزب‌الله در عرصه دریا پرداختیم.

شهدای حزب‌الله

از طرف دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های یاطر و مارون‌الراس در جنوب لبنان را هدف قرار داده است. صهیونیست‌ها اطراف شهر مرجعیون را هم هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند. طبق برخی از گزارش‌ها که هنوز تأیید نشده است، آمار شهدای حزب‌الله بعد از عملیات طوفان الاقصی تا لحظه تنظیم این گزارش به 70 نفر رسید.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات