دسته‌ها
اخبار

مردم جهان هر صبح علیه اسرائیل بیدار می‌شوند؛ شکستی بزرگ‌تر از عملیات 7 اکتبر در راهپیمایی های ضد صهیونیسم

در یک ظهر پائیزی، معترضان آمریکایی در بالای پله‌های ساختمان اداری «کانن‌هاوس» در «کاپیتول هیل» واشنگتن به عنوان مرکز کنگره نشسته‌اند. همه آنان یک شعار مشترک می‌دهند: «بایدن شریک قاتل است.»

معترضان با تکان دادن پرچم‌های فلسطینی خواستار توقف بمباران غزه هستند. دو روز قبل از آن حدود یک میلیون نفر در لندن، پایتخت انگلیس بزرگ‌ترین اجتماع خیابانی پس از برگزیت را رقم زدند.

انگلیسی‌ها در سال‌های گذشته دارای مشکلات و چالش‌های اقتصادی متنوعی بوده‌اند، اما هیچ‌کدام از مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی انگلیس مانند موضوع فلسطین نتوانست صدها هزار شهروند انگلیسی را در خیابان‌های لندن در کنار رودخانه تیمز کنار هم جمع کند. در ادامه خبر همراه رسانه بنیانا باشید

در آمریکا حامیان فلسطین نه فقط در واشنگتن، بلکه در دیگر شهرها مانند تگزاس، فلوریدا و لس‌آنجلس نیز تظاهرات ضدصهیونیستی برگزار کردند و اندیشکده بروکینگز در یادداشتی از سنگین‌تر شدن وزن فلسطین در افکار عمومی آمریکایی‌ها خبر داد.

  • اعتراضات مشابه در حمایت از فلسطین در دیگر کشورها از جمله کانادا، آلمان، اندونزی، اسپانیا، فرانسه و… نیز برگزار شده است. پایگاه آمریکایی وکس در گزارشی اعلام کرده که از زمان آغاز بمباران غزه پس از عملیات طوفان الاقصی، حداقل در بیش از 90 کشور جهان در حمایت از فلسطین تظاهرات برگزار شده است.

تظاهرات حمایت از فلسطین حتی در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی در شرق آسیا نیز که دارای جمعیت بسیار محدودی از مسلمانان هستند، برگزار شده است.

در مقابل این حجم از حمایت‌های جهانی، اما گزارش‌های انگشت‌شماری از برگزاری تظاهرات در حمایت از رژیم اسرائیل وجود دارد و شاید تجمعات حمایت از تل‌آویو در مناطق مختلف جهان به ندرت از تعداد انگشتان یک دست فراتر رود.

در واقع این روزها پژواک صدای فلسطین در جهان آن چنان پیچیده شده که موضوع فلسطین به مسئله اول افکارعمومی جهان بازگشته است.

شکست بزرگ و شکست بزرگ‌تر برای سگیونیست ها

اگر عملیات طوفان الاقصی را باعث فروپاشی اعتبار و هیمنه ارتش پرادعای رژیم صهیونیستی بدانیم و آن را شکست بزرگ تل‌آویو ارزیابی کنیم، موج حمایت جهانی از فلسطین شکست بزرگ‌تر برای صهیونیست‌هاست.

این بار افکار عمومی جهانی قاطعانه از فلسطینی‌ها حمایت می‌کند و ناتوانی اسرائیل در جنگ روایت‌ها با از دست دادن مشروعیت نتانیاهو در داخل و تاکید بر انجام جنایات جنگی در خارج تشدید شده است.

رژیم صهیونیستی حدود 6 هفته است که غیرنظامیان را در فلسطین قتل عام می‌کند و بر اساس داده‌های منابع مستقل، بیش از نیمی از 11 هزار و دویست نفر شهید در حملات به غزه، کودکان و زنان هستند.

همچنین گفته می‌شود که میزان مواد منفجره‌ای که رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه استفاده کرده است، اکنون به بیش از 34 هزار تن رسیده است که این میزان معادل دو و نیم بمب اتمی پرتاب شده در هیروشیمای ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم است.

مدارس، کلیساها، مساجد، زمین‌های بازی، بیمارستان‌ها و هر آنچه بمبارانش در جنگ غیرقانونی است، توسط ارتش اشغالگر اسرائیل بمباران می‌شود.

سلاح‌های ممنوعه مانند بمب‌‌های فسفری در مناطق مسکونی غزه به کرات مورد استفاده رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و انجام این جنایات جنگی باعث خشم و برانگیختگی جهانی علیه اسرائیل شده است.

آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا با وجود جنایات جنگی اسرائیل که کاملاً با تعریف «نسل‌کشی» در حقوق بین‌الملل مطابقت دارد، از تل‌آویو حمایت می‌کنند، اما افکارعمومی در غرب مسیر دیگری را می‌رود. تا کنون درخواست‌های متعددی برای تحریم اسرائیل از سوی شهروندان آلمانی و انگلیسی شکل گرفته است.

برخلاف موارد قبلی که اسرائیل به بهانه تامین امنیت دست به قتل عام در فلسطین می‌زد، اما تل‌آویو این بار نتوانسته تصوری را که از افکار عمومی جهانی می‌خواست، شکل دهد و آشکارا صحنه افکارعمومی را باخته است. تلاش‌های نتانیاهو برای پنهان کردن شواهد جنایات جنگی در غزه نشان‌دهنده درک آنها از وخامت وضعیت فعلی برای تل‌آویو است.

صهیونیست‌ها آگاهند که مشروعیت خود را در چشم جامعه جهانی از دست داده‌اند و در نهایت با عواقب قانونی این نسل‌کشی مواجه خواهند شد.

دو روز پیش نیز، نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن از نتانیاهو خواسته است که کار را در غزه هرچه سریع‌تر تمام کند، چون حجم تلفات بسیار بالاست و با توجه به خشم افکارعمومی جهانی، تل‌آویو زمان زیادی برای جنگ در غزه ندارد و باید کار را سریع تمام کند.

نشریه UnHerd هم به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد که به زودی فشارهای بین‌المللی و داخلی بایدن را مجبور به پافشاری بر آتش‌بس در فلسطین می‌کند، هرچند هرگونه توقف درگیری‌ها قبل از نابودی کامل حماس به عنوان پیروزی حماس و شکست اسرائیل و ایالات متحده تلقی خواهد شد.

«الی کوهن»، وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز دیروز تأیید کرد که فشارهای بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ در حال افزایش است.

مرکز امنیت داخلی اسرائیل هم اعلام کرده است که 95 درصد تظاهرات‌های جهان در حمایت از فلسطین و ضد اسرائیل است.

براساس گزارش این مرکز، از ابتدای جنگ فعلی غزه 3891 مورد تظاهرات در 92 کشور جهان برگزار شده و این روند به همین شکل ادامه دارد. این گزارش همچنین می‌گوید که دست کم در 88 کشور جهان شاهد برگزاری تظاهرات‌های مستمر در حمایت از فلسطین هستیم و بیشترین تظاهرات‌های ضد اسرائیلی در 4 کشور جهان یعنی ترکیه، ایران، یمن و آمریکا برگزار شده است.

این اسرائیل ، فیک شده و دیگر واقعی نمی‌شود

بسیاری از اندیشمندان و کارشناسان سیاسی در آمریکا به وضعیت آشفته اسرائیل همزمان با بمباران غزه و جنگ علیه فلسطین اذعان دارند. «توماس فریدمن»، نویسنده آمریکایی که متخصص مباحث سیاست خارجی و خاورمیانه است و تاکنون سه بار برنده جایزه پولیتزر شده، در یادداشتی مفصل نتیجه‌گیری کرد که :

«اسرائیل اکنون در معرض خطری واقعی و به مراتب بزرگ‌تر از هر زمان دیگری از سال 1948 قرار دارد، چون اسرائیل با تهدید مجموعه‌ای از دشمنان مواجه است که جهان‌بینی مذهبی را با تسلیحات مدرن قرن 21 ترکیب کرده‌اند و دیگر نمی‌توان آنها را به‌عنوان گروه‌های کوچک شبه‌نظامی رده‌بندی کرد، بلکه آنها هر کدام دارای ارتش‌های جدید با تیپ‌ها، گردان‌ها، قابلیت‌های سایبری، موشک‌های دوربرد، پهپادها و پشتیبانی‌های فنی-لجستیک هستند. حماس‌، حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق و حوثی‌ها در یمن از جمله این گروه‌ها هستند. این نیروهای ضداسرائیلی مدت‌هاست که برای چنین روزی برنامه‌ریزی کرده و اکنون همه آنها کنار هم ظاهر شده‌اند و اسرائیل را از همه طرف تهدید می‌کنند.»

ترس آمریکا از گسترش درگیری‌ها با حزب الله قدرتمند

همزمان با جنگ در غزه، نیروهای آمریکایی بسیار نگران گسترش جنگ هستند و مقامات آمریکایی می‌دانند که سربازان این کشور تمایل و توان وارد شدن به یک جنگ جدید را ندارند. سی.ان.ان هم گزارش داده است که پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا از حزب‌الله خواسته است که از ورود به جنگ خودداری کند تا جنگ گسترش نیابد.

این درخواست آمریکا، بعد از هشدارهای تند جنبش مقاومت اسلامی لبنان به رژیم صهیونیستی درباره تداوم جنگ و حملات علیه نوار غزه عنوان شده است.

پایگاه خبری «آکسیوس» بامداد دوشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که «عاموس هوکشتاین» مشاور بایدن در امور انرژی و سرمایه‌گذاری در یک هفته اخیر به لبنان سفر کرده و از طریق «نبیه بری» رئیس پارلمان و دیگر مقامات این کشور به حزب‌الله پیام داده است.

همزمان نیویورک تایمز نیز در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از ترس گسترش درگیری با ایران، گزینه‌های بمباران تهاجمی‌تر سوریه را که توسط پنتاگون پیشنهاد شده بود، رد کرده است.

جهنم عملیات زمینی برای صهیونیست‌های بازنده

به نظر می‌‎رسد که عملیات زمینی غزه نیز برای ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل به یک جهنم سخت شده که تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است. تصاویر ماهواره‌ای که شبکه تلویزیونی الجزیره به آن دست یافت، نشان می‌دهد تعداد دستگاه‌ها و خودروهای ارتش رژیم اشغالگر در محور شمال غرب غزه از ۳۸۳ دستگاه به ۲۹۵ دستگاه کاهش یافته است.

عدم موفقیت ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی غزه باعث شده تا آمریکایی به طور مستقیم وارد جنگ علیه غزه شوند و یک شاهد عینی به الجزیره گفته است که سربازان آمریکایی در حال نبرد همراه سربازان اشغالگر اسرائیلی در نوار غزه هستند.

ابوعبیده، سخنگوی نیروهای نظامی حماس هم تأیید کرد که «ژنرال آلون» که به‌عنوان متخصص تخریب تونل در ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد در غزه کشته شد.

فرار دسته جمعی صهیونیست بی حجاب از سرزمین های اشغالی به هر جای دیگر که ممکن است

ادامه جنگ در غزه باعث شده تا حتی نزدیک‌ترین افراد به نتانیاهو اعتماد خود را به توان ارتش از دست بدهند. براساس گزارش العربیه، در شرایط جنگ فعلی غزه، پسر نتانیاهو و دیگر شهرک‌نشین‌ها حاضر نیستند برای ارتش اسرائیل بجنگند.

  • همچنین در تل‌آویو، تظاهرات خانواده‌ اسرای اسرائیلی علیه نتانیاهو ادامه دارد. از سوی دیگر، روند مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد و برخی منابع از خروج حداقل یک میلیون صهیونیست به خارج از زمان عملیات طوفان الاقصی خبر داده‌اند.

منابع عبری هم گزارش دادند که حدود 4 هزار پناهجوی اوکراینی از اسرائیل به اوکراین بازگشته‌اند زیرا اوضاع اوکراین آرام‌تر از اسرائیل است.

براساس گزارش نشریه لوموند فرانسه هم یکسوم رستوران‌ها در شهرهای بزرگ رژیم صهیونیستی به دلیل کمبود کارمند و نبود مشتری تعطیل شده‌اند.

هزاران داوطلب از شهرهای حومه شهر می‌آیند تا کمبود کارگران برای فعالیت‌های خدماتی مثل چیدن میوه را جبران کنند. 80 درصد از تمام پروژه‌های در دست ساخت در اسرائیل متوقف شده است.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات