دسته‌ها
اخبار

آکسیوس: « ترک آمریکا » تبدیل به رویای آمریکایی ها شده است

نشریه مشهور آمریکایی در گزارشی با اشاره به ناامیدی مردم این کشور از پیشرفت نوشته است: رؤیای آمریکایی برای بسیاری از آمریکایی‌ها ترک این کشور است!

در حالی که تصور عمومی در جهان این است که «آمریکا شهری نورانی بر فراز یک تپه است» و همه باید برای یک زندگی رؤیایی خود را به آمریکا برسانند اما نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که مردم خود این کشور از وضعیت کشورشان ناامید بوده و در فکر مهاجرت از آمریکا هستند.

به گزارش بنیانا ؛‌ نشریه آمریکایی آکسیوس در این‌باره نوشته است: نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که احساس اعتماد به رویای آمریکایی رو به کاهش است، برخی از شهروندان ایالات متحده در جست‌وجوی مقرون به صرفه بودن و انعطاف‌پذیری بیشتر از آنچه در آمریکا تجربه کرده‌اند در فکر مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.

در گزارش اکسیوس آمده است: بررسی‌های اخیر نگرانی‌هایی را در مورد رؤیای آمریکایی در حال کاهش یا حتی در حال خاموش شدن نشان داده است.
تنها 36درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی گفتند که رؤیای آمریکایی که «اگر سخت کار کنید، پیشرفت خواهید کرد» همچنان صادق است. این یک کاهش شدید نسبت به نظرسنجی قبلی است.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکایی‌ها در هر سنی به طور فزاینده‌ای نسبت به فرصت‌هایی که برای نسل بعدی در دسترس خواهد بود بدبین هستند در عین حال، فرصت‌های ارائه‌شده توسط کار از راه دور و سبک زندگی مهاجران که در پست‌های رسانه‌های اجتماعی منعکس شده است، باعث شده است که بسیاری از آمریکایی‌ها به زندگی در خارج از کشور فکر کنند.

بر اساس این گزارش در سراسر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله تیک‌تاک‌، برخی از آمریکایی‌ها زندگی جدید خود را در خارج از ایالات متحده مستند می‌کنند و در عین حال تغییر نگرش‌ها را درباره رؤیای آمریکایی بیان می‌کنند.

اکسیوس می‌افزاید: این موضوع همچنان وجود دارد که افراد بسیار بیشتری به دنبال مهاجرت به ایالات متحده هستند تا دور شدن از آن. اما برای نسل‌های جوان‌تر آمریکایی‌ها، جهان فراتر از ایالات متحده شاید جذاب‌تر شده است.

نگرانی غرب از بازگشت ترامپ

خبر دیگر این که نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت، با ادامه کارزار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و افزایش اقبال دونالد ترامپ برای پیروزی در این انتخابات، نگرانی اعضای ناتو در مورد این احتمال که او واشنگتن را در آینده از این ائتلاف خارج کند، افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، «نیویورک‌تایمز» نوشت: «دونالد ترامپ به صراحت گفته است که ناتو را ابزار مفت‌خورها برای تخلیه منابع ایالات متحده می‌بیند. حداقل یک ربع قرن است که او این دیدگاه را داشته است.

ترامپ در کتاب سال ۲۰۰۰ خود موسوم به «آمریکایی که شایسته ماست» نوشت: «خارج شدن ما از اروپا باعث می‌شود ما سالانه میلیون‌ها دلار برای کشورمان پس‌انداز کنیم.» او در مقام رئیس‌جمهور آمریکا نیز بارها تهدید به خارج ساختن ایالات متحده از ائتلاف ناتو کرد.

این گزارش می‌افزاید: در مصاحبه‌های چندماه اخیر، بیش از نیمی از دیپلمات‌های فعلی و سابق اروپا- که به شرط ناشناس ماندن از ترس تلافی ترامپ در صورت پیروزی احتمالی او در انتخابات ۲۰۲۴ صحبت ‌کردند- گفتند که زنگ خطر در سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی و دولت‌های متبوع آنها درباره اینکه بازگشت ترامپ به قدرت نه‌تنها به ول کردن اوکراین بلکه به عقب‌نشینی کلی آمریکا از این قاره و از بین بردن اتحاد آتلانتیک منجر خواهد شد، به صدا درآمده است.

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات