دسته‌ها
اخبار

تظاهرات جهانی علیه نسل کشی در غزه از آسیا و آفریقا تا اروپا و آمریکا

با وجود گذشت بیش از 65 روز از جنگ غزه و جنایت‌های هولناک آمریکا و رژیم صهیونیستی در این باریکه، مردم در سراسر دنیا، حتی یک روز هم فلسطینی‌ها را تنها نگذاشته‌اند و با برپایی تجمعات کوچک و بزرگ، نسل‌کشی در غزه را محکوم کرده‌اند. فرانسه، انگلیس، غنا، ژاپن و آمریکا طی دو روز گذشته شاهد تجمعات و تظاهرات‌های ضد صهیونیستی بود.

به گزارش بنیانا ؛ مردم سراسر دنیا، از ژاپن گرفته تا دورترین نقاط کشورهای آفریقایی، لحظه‌ای فلسطینی‌های ساکن غزه را تنها نگذاشته و همواره به شکلی علیه جنایات صهیونیست‌ها موضع گرفته‌اند. در این بین شاید، انگلیس و پایتخت آن یعنی لندن، شاهد یکی از بزرگ‌ترین اعتراض‌های جهانی ضد صهیونیستی بوده است که خشم برخی مقامات این کشور را هم برانگیخته است.

پیش از این انگلیسی‌ها با برپایی یک تظاهرات 300هزار نفری، خشم و نفرت خود از جنایات صهیونیست‌ها را ابراز داشتند و این‌بار نیز تصاویر نشان می‌دهد، به‌رغم سختگیری‌های قانونی در این کشور، مردم با ریختن به خیابان‌ها، خواستار توقف کشتار غیرنظامیان فلسطینی هستند. «جنگ علیه غزه را متوقف کنید»‌، «همبستگی با فلسطین» و «نسل‌کشی کافی است» جزو شعار‌ها و دست‌نوشته‌های معترضان انگلیسی به جنایات اسرائیل بود.

تصاویر متفاوتی نیز در خیابان‌های توکیو از تظاهرات ضد صهیونیستی منتشر شده است. ژاپنی‌ها نیز با حمل دست‌نوشته‌هایی در تقبیح نسل‌کشی و کودک‌کشی، خواستار توقف فوری حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه شدند.«لیون» فرانسه نیز مثل توکیو، شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی بود.

با این تفاوت که در فرانسه، درست مثل انگلیس و آمریکا، محدودیت‌های سفت و سختی در برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی وجود دارد و متخلفان با جریمه‌های سنگین نقدی و حتی زندان مواجه می‌شوند.

غنا و آمریکا نیز دیروز شاهد برپایی تجمعات ضد صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود. دیروز مردم بوسنی و هرزگوین نیز زیر برف و سرمای شدید برای حمایت از فلسطینی‌های مظلوم ساکن غزه راهپیمایی کردند.

همین‌طور در آلمان، سوئد، هلند و دانمارک، تجمعات و راهپیمایی‌های مشابهی برگزار شد. طی 65 روزی که از جنگ غزه می‌گذرد، تقریبا هر 5 قاره جهان شاهد دست‌کم یک تظاهرات ضدصهیونیستی- کوچک یا بزرگ-بوده است. تل‌آویو نیز شنبه‌شب، شاهد یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات‌های ضد نتانیاهو بود.

مدت‌ها پیش از آغاز جنگ غزه، ساکنان تل‌آویو ده‌ها هفته و روزهای شنبه تظاهرات‌های بزرگ ضد نتانیاهو برگزار کرده و خواستار برکناری او و دولت فوق‌افراطی‌اش از قدرت شده بودند. همین اعتراض‌ها و اختلافات داخلی، یکی از دلایل اصلی موفقیت‌آمیز بودن عملیات طوفان الاقصی عنوان شده است.

نتانیاهو پرونده‌های فساد زیادی دارد و می‌داند به محض آرام شدن اوضاع، سراغ او خواهند آمد. اگر اعتراض‌های خیابانی نتوانست او را از قدرت به زیر بکشد، همین عملیات طوفان الاقصی که صهیونیست‌ها را به این روز کشانده، قطعا پایان عمر سیاسی و حتی آزادی‌اش را رقم خواهد زد.

شکنجه با کابل ؛‌ کاری که صهیونیست ها با مردم غزه می کنند

اما در حالی که، رفتار اسلامی و انسانی حماس با اُسرای صهیونیست، آبرویی برای رژیم صهیونیستی نگذاشته است و همین امر، به یک «ویژگی» برای مبارزان فلسطینی در دنیا تبدیل شده است، خبر رسیده، صهیونیست‌ها برعکس مسلمانان فلسطینی، رفتاری وحشیانه با اسرای فلسطینی دارند.

این را وب‌سایت شبکه تلویزیونی الجزیره می‌گوید. وب‌سایت شبکه قطری «الجزیره» در گزارشی از «رفتار ضدبشری با اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های ارتش اسرائیل» خبر داده است. طبق این گزارش افراد بازداشت شده که برخی از آنها نوجوان عادی و برخی دیگر افراد سالمند از شمال غزه هستند فقط به خاطر سکونت در نوار مرزی با سرزمین‌های اشغالی بازداشت شده‌اند.

افراد آزادشده از زندان‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به آثار زخم، کبودی و علامت‌های روی بدن‌شان، از شکنجه با سیم و کابل توسط زندانبانان صهیونیست خبر داده‌اند…

یک نوجوان فلسطینی در این مصاحبه به خبرنگار الجزیره گفته است، به مدت پنج روز، بدون هیچ اتهامی بازداشت شده است… وی همچنین از بازداشت پدرش گفته و اینکه نظامیان اشغالگر، آنها را تشنه نگه داشته‌اند و فقط روزی یک‌بار، در شرایطی تحقیرآمیز به آنها اجازه استفاده از سرویس بهداشتی داده شده است.

چندی پیش انتشار تصاویر غیرنظامیان فلسطینی که از سوی نظامیان صهیونیستی برهنه شده و با کامیون به بیرون از غزه منتقل می‌شوند، سروصدای زیادی به پا کرد. رفتار صهیونیست‌ها با این افراد، درست مثل رفتار داعش با اُسرایش است.

صهیونیست‌ها اول بازداشت می‌کنند، بعد زیر شکنجه از آنها بازجویی می‌کنند تا بینند، فرد دستگیر شده جزو نیروهای مسلح حماس است یا خیر!

وقتی مجری تلویزیون «اسکای‌نیوز» از «مارک ریگو» مشاور ارشد نتانیاهو درباره چرایی برهنه کردن اُسرای غیرنظامی پرسید، این پاسخ را شنید: «به یاد داشته باشید این‌جا خاورمیانه است و هوا گرم است و به‌خاطر آفتابی بودن از شما خواسته می‌شود پیراهن خود را درآورید؛ این کار پایان دنیا نیست»(!)

گزارش تکان‌دهنده واشنگتن‌پست

دیروز اما خبرگزاری‌ها به نقل از «واشنگتن‌پست»، از حمایت‌های عجیب و غریب آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نوشتند. طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، دولت بایدن در همان 45 روز نخست شروع جنگ غزه، یعنی 7 اکتبر(15 مهر)، 15هزار بمب از جمله بمب‌های بزرگ سنگرشکن به صهیونیست‌ها داده است

و صهیونیست‌ها نیز 22میلیون کیلو بمب آمریکایی بر سر ساکنان غزه ریخته‌اند. هنوز گزارش واشنگتن‌پست در حال چرخیدن در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها بود که خبر رسید، آمریکا ارسال ۱۴هزار گلوله‌ تانک را هم بدون تایید کنگره و سنای آغاز کرده است. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که ۱۴هزار گلوله تانک به ارزش ۱۰۶.۵میلیون دلار به رژیم صهیونیستی بدون تأیید کنگره و سنای آمریکا برای رژیم صهیونیستی ارسال شده است!

اوضاع متفاوت میادین جنگ

اما صهیونیست‌ها به اندازه‌ای که در مواجهه با زنان و کودکان فلسطینی، از خود شجاعت نشان می‌دهند! در میادین جنگ و مواجهه با نیروهای مسلح فلسطینی و قسام، شجاع نیستند و طبق گزارش‌های منابع نزدیک به خودشان، تلفات و خسارات بسیار سنگینی در این 65 روز متحمل شده‌اند.

با وجود آنکه همه می‌دانیم صهیونیست‌ها آمار تلفات و خسارات‌شان را به شدت کنترل‌شده و کم نشان می‌دهند اما همین گزارش‌های قطره‌چکانی وضعیت وخیم آنها در میادین جنگ را نشان می‌دهد. ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین گزارشی که منتشر کرده گفته است از حدود دو هفته پس از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون 102 نظامی این رژیم در نبرد زمینی غزه به هلاکت رسیده است.

به گزارش روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، بیش از ۵هزار نظامی این رژیم نیز از زمان آغاز جنگ زمینی در غزه مجروح شده‌اند که از میان این تعداد زخمی، ۲هزار نفرشان دچار معلولیت جسمی و نقص عضو شده‌اند.

طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، برادرزاده «گادی آیزنکوت» عضو کنونی کابینه جنگ و رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز در جنگ زمینی نوار غزه به هلاکت رسیده است. ارتش صهیونیستی شامگاه شنبه گفت که «کوهن آیزنکوت» به همراه یک نظامی دیگر صهیونیستی در جریان حمله به مسجدی در شهر «خان‌یونس» بر اثر یک انفجار کشته شدند.

صهیونیست ها : اینجا با اشباح می‌جنگیم

یک فیلم ویدئویی نیز در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن یک افسر صهیونیست به شدت از اوضاع ارتش اسرائیل در غزه ابراز نگرانی می‌کند. او می‌گوید: افسر و فرمانده میدانی ارتش اسرائیل در غزه است و «اوضاع در این‌جا خیلی خراب است. اجساد بسیار زیادی از همقطارانم روی زمین افتاد که تروریست‌های حماس آنها را کشته‌اند…اینجا مثل جهنم هست. بمباران‌ها هیچ فایده‌ای نداشته و برعکس قدرت آنها (مقاومت) را زیادتر و عزم‌شان را بیشتر کرده است… ما رسما با اشباح می‌جنگیم و…!»

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» هم از بروز «موجی از ناامیدی در میان فرماندهان ارتش اسرائیل» خبر داده و نوشته است که، این وضع به این دلیل ایجاد شده است که دولت نتانیاهو هنوز اهدافی را که قرار است در پایان جنگ در غزه محقق شود، مشخص نکرده است!

غافلگیری‌های پی‌در‌پی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه اما می‌تواند یکی دیگر از دلایل این «گیجی» باشد. بنابر اعلام روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» ارتش این رژیم هر روز از قدرت حماس در میدان نبرد غافلگیر می‌شود.

«یوسی یهوشوع» تحلیلگر نظامی این روزنامه هم می‌گوید: پس از گذشت یک ماه از حمله زمینی به غزه، جنگ در پایگاه‌های اجتماعی حماس بسیار شدیدتر شده است که در نتیجه آن تلفات سنگینی به نیروهای ارتش وارد شده است.

به گفته «یهوشوع» آخر هفته 5 نظامی اسرائیلی کشته شدند و در مجموع ارتش از آغاز حمله زمینی به غزه بیش از 97 نفر از بهترین نیروهای خود را از دست داده است و مادامی که جنگ به شیوه کنونی ادامه داشته باشد و نیروها در عمق نوار غزه باقی بمانند، احتمالا میزان تلفات ارتش همچنان افزایش یابد و به‌رغم اظهارنظر قاطع محافل سیاسی و نظامی اسرائیلی که جنگ را اداره می‌کنند، احتمالا این شکل از جنگ با پایان ماه سوم جنگ تغییر یابد.

وی تاکید کرد که تلفات ارتش[اسرائیل] بسیار بالاست و داستان‌های دردناکی شنیده می‌شود. از جمله فاجعه‌ای که بر سر خانواده گادی آیزنکوت عضو کابینه جنگ آمد و پسر و برادرزاده او کشته شدند و این بر آگاهی اسرائیلی‌ها نسبت به جنگ تاثیرگذار خواهد بود.

در همین بحبوحه قسام هم اعلام کرد، دیروز 10 نظامی صهیونیست را در «الفالوجا» از فاصله صفر به درک واصل کرده است! قسام دیروز با صدور بیانیه‌ای این را هم گفت که، رزمندگان مقاومت فلسطین ۶ خودروی رزهی را به همراه یک بولدوزر نظامی در غرب «جبالیا» واقع در شمال غزه هدف خمپاره‌های ضد زره قرار داده‌اند.

ضربه‌ای که سازمان ملل خورد

اما مشخص شدن «بی‌خاصیتی سازمان‌های بین‌المللی» یکی از نتایج این جنگ است. این نکته در اظهارات بی‌سابقه «گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز کاملا مشهود است. او گفته است، «جنگ غزه اعتبار و اقتدار شورای امنیت را تضعیف کرده است.»

در حالی که این سازمان پیش از این و در موارد مشابه نیز بی‌خاصیتی خود را نشان داده بود. دبیرکل سازمان ملل این را هم اضافه کرده که «من از شورای امنیت خواستم برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی فشار بیاورد و درخواست خود را برای اعلام آتش‌بس بشردوستانه تکرار کردم… متأسفانه، شورای امنیت نتوانست این کار را انجام دهد، اما این باعث نمی‌شود که این کار کمتر شود. من تسلیم نمی‌شوم…»

اشاره گوترش به رسوایی اخیر آمریکا در وتو کردن قطعنامه شورای امنیت است که خواستار آتش‌بس در غزه شده بود.

سایر رویدادهای غزه …

فارس: یک مطالعه منتشرشده از سوی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نشان می‌دهد، غیرنظامیان فلسطینی ۶۱درصد از تلفات غزه در جریان حملات هوائی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند. طبق داده‌های منتشرشده، نرخ تلفات غیرنظامیان در این جنگ از نرخ تمامی درگیری‌های جهانی رخ داده طی قرن بیستم بیشتر شده است.

وزیر خارجه اردن در نشستی در دوحه قطر با حضور وزرای خارجه و اندیشمندان و مقامات چند کشور عربی و غربی، گفته است: اهداف اسرائیل منحصر در غزه نمی‌شود. می‌توان جنگ غزه را تلاشی هدفمند از سوی اسرائیل برای تخلیه غزه از ساکنانش دانست، سیاست اشغالگری اسرائیل بر حرکت در مسیر اخراج اهالی غزه اصرار دارد…اسرائیل به مقابله با جهان برخاسته و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و مرتکب جنایت جنگی در غزه می‌شود.

مجاهدان گردان‌های قسام دیروز نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی را در داخل دو خانه بمب‌گذاری شده در غرب جبالیا با بمب‌های ضدنفر هدف قرار دادند و 6 نفر از آنها از جمله یک افسر را به هلاکت رساندند.

رسانه‌های عبری: نتانیاهو نارضایتی خود را از مواضع سیستماتیک ضد اسرائیلی روسیه ابراز کرده است.

گردان‌های قسام: دیروز مجاهدان ما یک بمب قدرتمند ضدنفر را در منطقه «المعری» در شمال‌شرق خان‌یونس در میان شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی منفجر کردند که در نتیجه آن 15 نظامی اسرائیلی کشته شدند. سخنگوی قسام هم تاکید کرد بیش از ۱۸۰ خودروی زرهی دشمن را طی فقط 10 روز به طور کامل منهدم کرده‌اند.

مکس بلومنتال، روزنامه‌نگار مستقل آمریکایی: اسرائیل فقط در جنگ علیه نوزادان فلسطینی پیروز می‌شود!

ارتش رژیم صهیونیستی با مشاهده اعتراض‌های گسترده جهانی: انتشار تصاویر عریان فلسطینی‌ها در بیت لاهیا، غیرضروری و توهین‌آمیز بود.

منتشر شده در روزنامه کیهان – ۲۰ آذر ۱۴۰۲

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات