دسته‌ها
اخبار

«این گوی و این میدان؛ شروع کن» پاسخ یمن به تهدیدهای شیطان نتانیاهو

در خبرها آمد که نتانیاهو در پیامی فوری به آمریکا و آلمان مدعی شده است که اگر شما علیه «حوثی‌های» یمن اقدام نکنید، ما اقدام خواهیم کرد. اما پاسخ مقاومت یمن به این تهدید جالب بوده است. ‌‌وزیر اطلاع‌رسانی یمن گفته است که «این گوی و این میدان اگر مرد آن هستید!» …

به گزارش رسانه بنیانا ؛‌ در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیر کننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند.

این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق از همان فردای عملیات در حمایت از مردم غزه وارد گود شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند.

بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود که از قضا ورودی طوفانی و تأثیرگذار داشت.

تا همین حالا مقاومت یمن تعدادی از کشتی‌های اسرائیلی و حتی حامیان اسرائیل را مورد حمله قرار داده و یا مصادره کرده است. این روند تا جایی پیش رفته است که هزینه حمل‌ونقل دریایی بسیار بالا رفته است و کارد مقاومت یمن به استخوانِ رژیم آپارتاید اسرائیل رسیده است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در تارنمای خود نوشته است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم آپارتاید اسرائیل به رئیس‌جمهور و صدراعظم آلمان گفته است اگر اقدامی علیه حوثی‌ها در یمن انجام ندهند، اسرائیل اقدام نظامی خواهد کرد!

«ضیف‌الله الشامی»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن، پاسخ تهدید نتانیاهو را داده است و بسیار هم محکم داده است. او گفته است: «این گوی و این میدان اگر مرد آن هستند. ما آماده‌ایم چه برای آمریکا چه برای اسرائیل.» او ادامه داده است که «ما اعلام کرده‌ایم که هر کشتی که به مقصد اسرائیل باشد، هدف مشروع یمن است.»

همچنین وزیر اطلاع‌رسانی در دولت صنعا اعلام کرد که تصمیم اخیر یمن درباره ممانعت از عبور هرگونه کشتی که به سمت بنادر اراضی اشغالی در حرکت باشد، در راستای مخالفت با وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره غزه توسط آمریکا است.

البته این وزیر یمنی گفته است: «هیچ خطری علیه کشتیرانی بین‌المللی وجود ندارد. ما تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهیم که در حال انتقال کالاها و کمک‌ها برای رژیم اشغالگر باشند.

ما بانک اطلاعاتی کاملی از کشتیرانی بین‌المللی داریم. تمام کشتی‌ها به جز کشتی‌هایی که به سمت اراضی اشغالی می‌روند، در امنیت هستند. به نفع هیچ کشوری نیست که درخواست رژیم اشغالگر اسرائیل را برای تشکیل یک نیروی دریایی برای حمایت از کشتی‌های اسرائیلی قبول کند.»

«عبدالملک العجری»، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، نیز گفته است: «تصمیم اخیر ارتش یمن درباره ممانعت از عبور هرگونه کشتی به سمت بنادر اراضی اشغالی در راستای مخالفت با وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره غزه توسط آمریکا است.

آمریکا در مسیر حمایت از رژیم صهیونیستی به کشوری سرکش و خارج از اجماع بین‌المللی تبدیل شده ‌است. آمریکا و اسرائیل با شورش علیه اراده بین‌المللی و زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی مسئولیت هرگونه خطری علیه تجارت بین‌المللی و گذرگاه‌های دریایی گسترش نزاع و تهدید ثبات منطقه را برعهده دارند.»

همچنین در این راستا در صنعا راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از این اقدام ارتش یمن برگزار شده و تظاهرکنندگان حمایت خود را از رهبری یمن و تشدید عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی برای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین اعلام کردند.

ادعای ناو فرانسوی درخصوص رهگیری دو پهپاد

همچنین خبر می‌رسد که ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن چند مأموریتی لانگدوک که در دریای سرخ فعالیت می‌کند، ادعا کرده این پهپادها را که به سمت این ناو در حرکت بودند، ساقط کرده است.

به گزارش فارس نیوز از لکسپرس، رهگیری و انهدام این دو پهپاد در طول شب شنبه تا یک‌شنبه در ۱۱۰ کیلومتری سواحل یمن، نزدیک حدیده، بندری در شمال یمن که تحت کنترل ارتش این کشور است، صورت گرفت.

حمله حزب‌الله به پایگاه‌ رژیم اسرائیل با پهپاد انتحاری

اما خبر دیگر از مقاومت لبنان است. حزب‌الله لبنان اعلام کرد که روز یک‌شنبه (19 آذر؛ 10 دسامبر) پایگاه‌ تازه تأسیس رژیم صهیونیستی را هدف حمله پهپادی قرار داده است. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مبارزان ما در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف، صبح امروز پایگاه جل‌العلام دشمن صهیونیستی را با سلاح مناسب هدف قرار دادند که تلفاتی در میان نیروهای دشمن برجای گذاشت.»

حزب‌الله همچنین از حمله به پایگاه تازه تاسیس ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

۱۵ حمله موشکی به اهداف صهیونیستی

پایگاه خبری المیادین دیروز اعلام کرد که حزب‌الله لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته به عملیات خود در حمایت از مقاومت فلسطین ادامه داده و مجموعه‌ای از اهداف و تجمع‌های نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان را هدف موشک‌باران خود قرار داده است.

حزب‌الله لبنان در همین رابطه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیانیه نظامی منتشر کرده و مسئولیت خود در حمله به پایگاه‌ها و مواضع نظامی در دو بخش شرقی و غربی مرزهای لبنان را برعهده گرفته است.

رسانه‌های جنگی وابسته به مقاومت اسلامی لبنان علاوه‌بر این بیانیه‌ها، تصاویری از آتش گرفتن چندین موقعیت صهیونیستی بعد از حمله به آنها با موشک‌های رهگیر حزب‌الله لبنان را منتشر کردند.

حمله اشغالگران به مقر یونیفل در جنوب لبنان

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که ‌تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی موضع یونیفل در نزدیکی منطقه آبل‌القمح در جنوب لبنان را هدف قرار داد. این آژانس خبری افزود که «یک ‌تانک مرکاوای اشغالگران موضع نیروهای بین‌المللی یونیفل- گردان اسپانیایی را در نزدیکی منطقه آبل‌القمح در پشت شهرک المطله (متولا) هدف قرار داد.»

البته این حمله هیچ آسیب مستقیمی به پرسنل این مقر وارد نکرده‌ است. در همین زمینه، «آندریا تننتی»، سخنگوی یونیفل، گفت: «یونیفل در حال بررسی بمباران مرکز خود در آبل‌القمح، رو‌به‌روی متولا توسط اسرائیل است.»

وی افزود: «برج مراقبت در مرکز اسپانیایی یونیفیل واقع در حومه شهر سرده بین دشت خیام و الوزانی خسارات مادی دید، اما پس از بمباران هیچ تلفاتی گزارش نشد.»

هر حماقتی از سوی آمریکا با واکنش دوچندان روبه‌رو می‌شود

همچنین از مقاومت عراق خبر می‌رسد که مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق گفت که هر حماقتی از سوی آمریکا با واکنش دوچندان و گسترش عملیات روبه‌رو خواهد شد.

«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق، عملیات قهرمانانه و دلگرم‌کننده را به مجاهدان مقاومت اسلامی عراق تبریک گفت و افزود: «این در حالی است که برخی از ترس موقعیت‌شان که به بقای اشغالگران مرتبط است، از آن هراس دارند.»

وی افزود: «عملیات جهادی تا اخراج آخرین سرباز از خاک عراق ادامه دارد و اگر دولت خواهان مذاکره برای اخراج آنهاست، با این‌که قطعا می‌دانیم دروغی دیگر از دروغ‌های آمریکاست، اما در عین حال مانعی برای مذاکره نداریم.»

او ادامه داد: «تأکید می‌کنیم هر حماقتی از سوی آمریکا با واکنش دوچندان ما و گسترش عملیات روبه‌رو خواهد شد و مواضع ترسوها ما را از انجام وظایف دینی و ملی باز نمی‌دارد.»

۱۱ عملیات مقاومت عراق علیه پایگاه‌های آمریکا

خبر دیگر آن‌که مقاومت اسلامی عراق دیروز خبر داد که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، روز شنبه با ده‌ها موشک و پهپاد، پایگاه‌های آمریکا را در عراق و سوریه هدف قرار دادند. مقاومت عراق تأکید کرد که این پایگاه‌ها در جریان ۱۱ عملیات هدف قرار گرفت و موشک‌ها و پهپادها نیز به اهداف اصابت کردند.

منتشر شده در روزنامه کیهان – ۲۰ آذر ۱۴۰۲

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات