دسته‌ها
اخبار

سرلشکر باقری: سپاه مانع حاکمیت مطلق گناه کاران بر جهان است

رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مهم‌ترین مانع آمریکا، پاسداران سبزپوش ولایت هستند، گفت: سپاه مانع حاکمیت مطلق استکبار جهانی است و علت دشمنی‌ها و فشار‌های ایالات متحده و اذنابش با سپاه همین مورد است؛ … بخش هایی از سخنان سرلشکر باقری و سرلشکر سلامی را در ادامه بخوانید. همراه بنیانا باشید

سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیست و چهارمین مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت با‌اشاره به عملکرد درخشان سپاه در یک سال اخیر،‌گفت: تداوم حمایت و تقویت جبهه مقاومت (به نحوی که سال گذشته نسبت به امسال قابل مقایسه نیست و حمایت در سرزمین‌های فلسطینی هم افزایش چشمگیر داشته)، ادامه مبارزه با داعش در عراق و سوریه و اعلام سپاه پاسداران به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان ضد تروریستی جهان در بیان فرماندهی معظم کل قوا از جمله فعالیت‌های سپاه در یک سال اخیر است.

وی با‌اشاره به اهمیت نقش مهم سپاه در مقابله با استکبار جهانی افزود: این نهاد انقلابی طرح‌های استکبار را نقش بر آب کرده و مهم‌ترین مانع توسعه آمریکا، پاسداران سبزپوش ولایت هستند. سپاه مانع حاکمیت مطلق استکبار جهانی است و علت دشمنی‌ها و فشار‌های ایالات متحده و اذنابش با سپاه همین است.

سرلشکر سلامی:
دشمن در یک بن‌بست راهبردی قرار گرفته است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر نقش ممتاز مقام معظم رهبری در قرار دادن آمریکا در یک بن‌بست راهبردی ادامه داد: امروز دشمن به خوبی می‌داند که اگر جمهوری اسلامی را تحریم کند، شکست می‌خورد و اگر جمهوری اسلامی را تحریم نکند، باز هم شکست می‌خورد.

سرلشکر سلامی با‌اشاره به اینکه سپاه پاسداران قلب قوی و جنگنده دارد و ایمان پاسداران پیروزی را رقم می‌زند، تصریح کرد: همه جا و در تمامی عرصه‌ها راه بر دشمن بسته است باید راه این دشمن را ببندید که تا فروریختن کامل استکبار و رسیدن به قله چیزی نمانده است. امروز ما در تمامی ابعاد با دشمن درگیر هستیم، اما به دلیل آنکه ما خیلی قوی هستیم سایه جنگ را حس نمی‌کنیم.

سرلشکر موسوی: الگوی کارآمد دفاع منطقه‌ای توسط ایران شکل گرفته است

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه گفت: در سطح منطقه‌ای حاکمیت گروه‌های تروریستی در مناطقی از عراق و سوریه از بین رفته و قابلیت‌های این گروه‌ها به نحو چشمگیری افول کرده است. به برکت خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و در سایه مجاهدت و فداکاری مدافعان حرم، الگوی کارآمد دفاع منطقه‌ای شکل گرفته و بازدارندگی در برابر دشمنان را تقویت کرده است.

سردار قاآنی:
رژیم صهیونیستی رو به افول و فروپاشی است

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه با‌اشاره به ویژگی‌های این نهاد انقلابی در دفاع از مظلومان و محرومان عالم عنوان کرد: شهید سلیمانی مرد اول ضد تروریست منطقه و جهان بود که توسط تروریست‌ترین دولت و رئیس‌جمهور جهان ترور شد. شهید سلیمانی یک فرهنگ اصیل بود که دشمنان نمی‌توانستند او را تحمل کنند.دشمن شهید سلیمانی را ترور کرد اما نمی‌دانست که شهید سلیمانی برای آنان بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با‌اشاره به افول رژیم صهیونیستی در منطقه، عنوان کرد: امروز محور مقاومت دست بالا را نسبت به رژیم صهیونیستی در اختیار دارد. اخیراً محور مقاومت با محوریت حزب‌الله توانسته حق گاز خود را از رژیم‌اشغالگر قدس بگیرد و این میسر نمی‌شد مگر با مقاومت حزب‌الله لبنان.

سردار غلامرضا سلیمانی:
یک‌هزار و 490 کارگاه صنعتی توسط بسیج احیا شده است

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه با‌اشاره به عملکرد این نهاد انقلابی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی، گفت: اقدامات بسیج در حوزه‌های مختلفی اعم از فرهنگی، اقتصادی، تولیدی، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در حوزه علم و فناوری نیز طرح‌های گسترده‌ای پیش‌بینی شده تا با پشتیبانی از ۷۱۰ شرکت دانش بنیان تولید ایده تا محصول مورد حمایت قرار گیرد. همچنین صندوق توسعه‌ای در این زمینه برای اهدا وام‌های لازم به خلاقان و نخبگان این حوزه در نظر گرفته شده است.

رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین با تبیین اقدامات این نهاد در حوزه مردم‌یاری و محرومیت زدایی، گفت: تامین ۷۵ هزار سری جهیزیه برای زوج‌های جوان، پیگیری پروژه‌های نیروگاه برق خورشیدی، طرح‌های آبخیزداری و کشاورزی، انجام رزمایش کمک مومنانه با اهدا د‌ه‌ها میلیون بسته معیشتی، کیف و کفش و لوازم التحریر، احداث راه و جاده‌های مواصلاتی، ساماندهی ۴۲ هزار گروه جهادی و صدها طرح توسعه‌ای دیگر از مهم‌ترین اقدامات سازمان بسیج مستضعفین در حوزه مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی است.

سردار تنگسیری:‌ سرعت شناورهای تندروی سپاه به 110 گره دریایی رسیده است

سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه با ‌اشاره به توانمندی این نیرو در خودکفایی تجهیزات دفاعی، اظهار داشت: یکی از دستورات مقام معظم رهبری این بود که نیروی دریایی تراز انقلاب داشته باشیم و این تنها با تسلط بر خلیج‌فارس میسر می‌شد.

به گزارش فارس، وی افزود: ما این کار را انجام دادیم و امروز بر خلیج‌فارس مسلط هستیم؛ حتی ناوهای هواپیمابر و بالگردبر آمریکایی وقتی از خلیج‌فارس عبور می‌کنند، به قوانین ما تمکین می‌کنند. یک زمان بود که کشورهای ناتو به قوانین آبراه ما احترام نمی‌گذاشتند؛ اما امروز این کشورها به تذکرات نیروی دریایی سپاه تمکین می‌کنند. برای مثال، شناورهای سپاه یک بار به سمت یک ناو هواپیمابر آمریکایی رفتند و این ناو ۱۸۰ مایل فرار کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تشریح دستاوردهای دفاعی و موشکی نیروی دریایی سپاه، عنوان کرد: نیروی دریایی سپاه امروز انواع پهپادهای رزمی، شناسایی، تهاجمی و هیبریدی را در اختیار دارد و در حوزه موشک‌های ساحل به دریا در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یک دستور مهم فرمودند «سرعت شناورهای تندرو را افزایش دهید» و امروز ما در نیروی دریایی سپاه سرعت شناورهای تندرو را به ۹۰ تا ۱۱۰ گره دریایی رسانده‌ایم.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: ما موفق شدیم راکت‌اندازها را بر روی شناورهای تندرو ۸ متری نصب کنیم؛ ما اولین کشوری در منطقه غرب آسیا هستیم که شناوری ساخته‌ایم که می‌توانیم از روی باند آن، پهپادها را به پرواز درآوریم.

منبع گزارش : خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات