دسته‌ها
اخبار

آیت الله رئیسی در پاسخ به مکرون:‌ اگر جنایات رژیم صهیونیستی متوقف نشود صحنه توسعه می‌یابد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر یکشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه ضمن محکومیت شدید حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و ابراز نگرانی از وضعیت اسفبار مردم غزه، 70 سال ظلم، جنایت، تبعیض و بی‌عدالتی، اعمال آپارتاید، کشتار بی‌رحمانه و غصب سرزمین ملت مظلوم فلسطین به‌دست صهیونیست‌ها را یادآوری کرد و گفت: آنچه از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی صورت گرفت در واقع عکس‌العملی به این جنایات و اعتراض به هفت دهه کشتار و ظلم و بی‌عدالتی نسبت به مردم فلسطین بوده است. { در ادامه همراه سایت بنیانا باشد }

وی در ادامه با‌ اشاره به نقض مکرر قوانین، کنوانسیون‌های بین‌المللی و قراردادهای به اصطلاح صلح از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تصریح کرد‌: این رژیم این‌بار نیز بر خلاف همه قوانین و مقررات بین‌المللی، با محاصره و قطع آب، برق، سوخت، غذا و دارو به روی مردم غزه و همچنین بمباران گسترده و کور اهداف غیرنظامی و حتی استفاده از بمب‌های فسفری مرتکب جنایات جنگی شده است.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی یادآور رفتار نازی‌ها است، تصریح کرد: در صورتی که رژیم صهیونیستی به‌دنبال جبران شکست خود با تداوم این جنایات باشد، ابعاد تحولات گسترش خواهد یافت.

رئیسی در ادامه تشریح جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: حدود دو سوم شهدای غزه در حملات صهیونیست‌ها زن و کودک هستند، نیم میلیون نفر طی روزهای اخیر آواره شده‌اند و کمبود اقلام اساسی جان بسیاری از غیرنظامیان را به مخاطره ‌انداخته است.

وی با تاکید بر لزوم پایان فوری بمباران مناطق مسکونی غزه گفت‌: کوچ دادن اجباری ساکنین غزه از زادگاهشان نه عملی است و نه با اصول و قوانین بین‌المللی سازگاری دارد و گروه‌های مقاومت فلسطینی و همه ملت‌های آزاده جهان در مقابل این جنایات خواهند ایستاد.

رئیس‌جمهور با انتقاد از روایت ناصحیح و ناقص رسانه‌های غربی نسبت به آنچه علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه می‌گذرد، تصریح کرد‌: نباید جای ظالم و مظلوم را عوض کرد و با مقصر دانستن قربانیان به‌دنبال تبرئه ظالم و جنایتکار بود. آنچه پیش از هر اقدامی باید مورد توجه قرار گیرد فشار بر این رژیم برای توقف جنایت علیه غیرنظامیان و رفع محاصره غزه است.

رئیسی با تاکید بر مسئولیت کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، قطع فوری بمباران مناطق مسکونی غزه، رفع محاصره و رساندن آب، برق، سوخت و اقلام اساسی به این منطقه و توجه به حقوق حقه مردم فلسطین را به عنوان سه اقدام اصلی برای جلوگیری از گسترش بحران در منطقه ضروری دانست.

وی لحظات و دقایق را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از گسترش دامنه بحران به دیگر نقاط منطقه، مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی باید فورا نسبت به مسئولیت خود در این زمینه اقدام کنند.

رئیس‌جمهور با طرح این پرسش جدی از کشورهای غربی و حامیان رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه کشتار 700 کودک مظلوم و بی‌گناه غزه توسط این رژیم با کدام ملاک و معیاری قابل توجیه است، افزود‌: اگر معتقد به خدا هستید جواب خدا را چه می‌دهید؟ و اگر معتقد نیستید جواب وجدان انسانی یا تاریخ را چه خواهید داد؟ چگونه می‌توانید در مقابل کودک‌کشی این رژیم جنایتکار آن‌هم در جلوی چشم جهانیان پاسخگو باشید؟

رئیسی همچنین با انتقاد از دولت فرانسه بابت جلوگیری از برپایی راهپیمایی حامیان مردم فلسطین در این کشور خطاب به آقای مکرون گفت: اجازه ندهید در تاریخ از نام کشور فرانسه به عنوان کشور حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی یاد شود و برای جلوگیری از ظلم و بی‌عدالتی علیه یک ملت مظلوم نقش‌آفرینی کنید.

وی حمایت از حقوق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: معتقدیم دفاع از جریان مقاومت فلسطین دفاع از ملتی مظلوم است که مورد ستم قرار گرفته است.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن ابراز نگرانی از تشدید بحران در نوار غزه، استفاده از نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای کنترل اوضاع را خواستار شد که در پاسخ به او گفته شد گروه‌های مقاومت خود صاحب تشخیص و تصمیم هستند.

محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور روز یکشنبه از گفت‌وگوی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و امانوئل مکرون رؤسای جمهوری ایران و فرانسه خبر داد و نوشت: «دکتر رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی مکرون رئیس‌جمهور فرانسه تصریح کرد اگر جنایات رژیم صهیونیستی از جمله کشتار مردم و محاصره غزه، متوقف نشود وضعیت پیچیده می‌شود و صحنه توسعه می‌یابد.»

شما نخبگان به دیگر معلولان بیاموزید که معلولیت نمی‌تواند مانع پیشرفت آنها باشد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به مناسب روز جهانی عصای سفید میزبان جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور بود و در جلسه‌ای پای صحبت آنان نشست و مسائل و مشکلات آنان را جویا شد.

وی در این جلسه ضمن تبریک این روز به جامعه کم‌بینایان و نابینایان، به تفاوت میان کسانی که دچار نقص در بینایی هستند و کسانی که به کوردلی مبتلا شده ‌اشاره کرد و افزود: نابینا کسی نیست که چشم سر ندارد، بلکه نابینا کسی است که چشم دل ندارد، دوست و دشمن را تشخیص نمی‌دهد و تفاوت نفع و ضرر را نمی‌فهمد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دنیای امروز چه بسیار کسانی هستند که چشم سر دارند، اما حقیقت ظلم و ستم به هم‌نوع خود را نمی‌بینند، تصریح کرد‌: آنچه که امروز در دنیا از ظلم و ستم به بشریت در حال وقوع است، عاملیت کسانی است که چشم سر دارند، اما چشم دل و بینش انسانی ندارند و صدها کودک بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند. این نمونه‌ای از مواردی است که از انسانیت فقط به شکل انسان بودن بسنده شده و ماهیت انسانی به فراموشی سپرده می‌شود.

رئیسی در ادامه ضمن تجلیل از همت بالای معلولان، به‌ویژه نخبگان جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور که نقص جسمی مانع از پیشرفت آنها نشده است، ‌اظهار داشت: آنچه به عنوان وظیفه به عهده شما نخبگان کم‌بینا و نابینا است، آن است که به دیگر افراد جامعه معلولان کشور بیاموزید که معلولیت نه تنها نباید مانع پیشرفت آنها شود، بلکه می‌تواند زمینه‌ای برای دستیابی آنها به قله‌های پیشرفت در بسیاری از زمینه‌ها باشد.

وی در ادامه همچنین ضمن یادآوری مسئولیت سازمان‌های اداری و اجرایی کشور در تسهیل فعالیت و فراهم کردن زمینه‌اشتغال کم‌بینایان و نابینایان مطابق قانون، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده برای کاهش مشکلات این قشر از جامعه، به‌ویژه طی 2 سال گذشته، بر شتاب بیشتر این اقدامات تاکید کرد و گفت: اینکه امروز 36 هزارمین مسکن در این دولت تحویل معلولین عزیز می‌شود بسیار جای خرسندی است.

رئیس‌جمهور ضمن مکلف کردن ادارات و سازمان‌های اجرایی کشور به ایجاد مشاغل متناسب با وضعیت معلولان به‌ویژه کم‌بینایان و نابینایان تاکید کرد:‌ امیدواریم شاهد گام‌های بیشتری در زمینه رفع مشکل‌اشتغال این عزیزان باشیم به نحوی که در آینده نزدیک با افتخار اعلام کنیم فرد کم‌بینا یا نابینای تحصیل کرده و جویای کار در کشور وجود ندارد.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور خانم اسلامی دکترای علوم و حدیث، حافظ کل قرآن کریم و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد، خانم سمیرا محمودی خرم‌آباد عضو تیم ملی گلبال بانوان، آقای جعفری مدیرعامل شبکه نابینایان کشور و آقای دادخواه فعال حوزه نابینایان به بیان مسائل و مشکلات جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور پرداختند.

در این نشست همچنین از سوی رئیس‌جمهور و به صورت نمادین کلید یک واحد مسکونی به یک زوج نابینا اهدا شد.

هیچ نظمی در منطقه بدون در نظر گرفتن حقوق ملت فلسطین به نتیجه نمی‌رسد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، روابط دو کشور را در بهترین شرایط توصیف و از هر اقدامی برای تقویت و تعمیق همکاری‌های استقبال کرد.

وی در ادامه با‌اشاره به جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت توقف هر چه سریع‌تر ماشین جنایات جنگی و نسل‌کشی این رژیم گفت: اظهارات و اقدامات سران صهیونیستی در روزهای اخیر، مصداق بارز جنایت جنگی، نسل‌کشی و نقض آشکار همه معاهدات بین‌المللی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ریشه اقدامات اخیر مجاهدین فلسطینی، تداوم 75 سال‌اشغال، تحقیر کرامت و هتک حرمت مقدسات مردم مسلمان و مظلوم فلسطین است، افزود: سران رژیم صهیونیستی با قطع آب و برق، ممانعت از ورود غذا و دارو و استفاده از سلاح‌های ممنوعه مثل بمب‌های فسفری، به دنبال گرفتن انتقام شکست حقارت‌آمیز و تاریخی خود در میدان نبرد، از مردم بی‌دفاع غزه هستند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه امروز نسل جدید فلسطینیان از پی ده‌ها سال جنایت، کشتار و ویرانی، جدی‌تر از همیشه به مطالبه حقوق تضییع شده خود برخاسته‌اند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها و حامیان آنها بدانند که اگر ظلم و تجاوز می‌توانست حق‌خواهی فلسطینیان خاموش کرده و به حاشیه براند، در 75 سال گذشته این اتفاق افتاده بود.

وی آمریکا و دیگر حامیان رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم جنایات این رژیم دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت فلسطین گواه روشنی در اثبات مواضع متناقض و دوگانه غربی‌ها در ادعای دفاع از حقوق بشر است.

عملیات طوفان الاقصی نشان داد که هیچ نظمی در منطقه بدون در نظر گرفتن حقوق ملت فلسطین به نتیجه نمی‌رسد و جنایات صهیونیست‌ها علیه این مردم باید در مجامع جهانی مورد پیگیری قرار گیرد.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با‌اشاره به اینکه روابط دو کشور امروز در عالی‌ترین سطح جریان دارد، بر ضرورت همکاری دو کشور در زمینه توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و نیز احقاق حقوق فلسطینیان تاکید کرد.

امیر قطر با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیداری گسترده‌ای در جهان و منطقه شکل گرفته و آزادگان جهان در منازعه فلسطین حق را به فلسطینیان می‌دهند، گفت: رسانه‌های غربی سعی می‌کنند تصاویر تحولات منطقه را‌اشتباه و معکوس بازتاب دهند و ما باید تلاش کنیم تصاویر واقعی و دقیق را به جهانیان نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ثبات در منطقه بدون احقاق حقوق ملت فلسطین حاصل نخواهد شد، اظهار داشت: امروز همه مردم جهان رفتارهای فاجعه بار رژیم صهیونیستی را به وضوح می‌بینند و یکی از آخرین مصادیق این رفتارها تلاش برای کوچاندن دوباره بخشی از ملت فلسطین از خانه و کاشانه و آواره کردن آنهاست.

رئیس‌جمهور قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری را برای اجرا ابلاغ کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 108 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» را که در دوازدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری (دوره پنجم) در روز چهارشنبه 5 مهر 1402 تصویب و در تاریخ 6 مهر از دبیرخانه این مجلس واصل شده برای اجرا ابلاغ کرد.

رئیس جمهور 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت» را که در جلسه علنی روز دوشنبه 20 شهریور 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 18 مهر 1402 به تایید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا به وزارت صمت، مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و «قانون تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان ملل متحد راجع به استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللی» را که در جلسه علنی روز 29 شهریور 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 18 مهر 1402 به تایید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه ابلاغ کرد.

منبع : روزنامه کیهان – 24 مهر 1402

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات