دسته‌ها
اخبار

دولت سیزدهم 88 هزار میلیارد به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کرد { ادامه تسویه بدهی های دولت حسن روحانی }

وزیر کار از پرداخت88 هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی توسط دولت سیزدهم خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، سیدصولت مرتضوی؛ در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 90 درصد هزینه‌های صندوق‌های بازنشستگی توسط دولت تامین می‌شود، افزود:

دولت در سال 1401 در دو مرحله به صندوق‌ها کمک کرد و بدهی انباشت‌شده صندوق تامین اجتماعی که در جمع بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی بود، تسویه شد.

دولت 88 هزار میلیارد تومان بدهی این صندوق را پرداخت کرد و بدهی به بانک‌های عامل تسویه شد. ؛ مشروح خبر را در ادامه مطلب بخوانید. همراه سایت بنیانا باشید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: از سوی دیگر در شورای عالی اقتصاد و با اهتمامی که سران قوا داشتند حدود 130 هزار میلیارد تومان از مطالبات که 110 هزار میلیارد تومان آن از مطالبات معوق صندوق‌ها بود از سهام شرکت نفت شازند به تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ها اختصاص یافت. البته بخشی از آن نیز مربوط به مطالبات بنیاد شهید بود.

مرتضوی افزود: اکنون ریالی به بانک‌ها بابت مازاد برداشت بدهکار نیستیم. در بودجه 1402 نیز از محل‌های مختلف برای صندوق‌ها تامین منابع شده است. ضمن اینکه دوباره واگذاری سهام شرکت‌ها پیش‌بینی شده است. تهاتر نفت هم انجام می‌گیرد. در شورای عالی اقتصادی نیز پیشنهادهای جدیدی مطرح است که اگر مصوب شود بخش اعظمی از مطالبات صندوق‌ها از دولت اخذ خواهد شد.

وی درباره حداقل دستمزد سال آینده هم اظهار داشت: تیم‌های کارشناسی با شاخص‌های متعدد در حال بررسی تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران هستند. آن چیزی که حق و عدل و در چارچوب قوانین و مقررات باشد با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی (کارگران، کارفرمایان و دولت) در شورای عالی کار اتخاذ خواهد شد.

رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه هم در همین رابطه به خبرنگاران گفت: پیشنهاد دولت این بوده که افزایش حقوق متوسط۲۰ درصد باشد و حقوق‌های بالا درصد کمتری و حقوق‌های پایین درصد بیشتری می‌گیرند.

مسعود میرکاظمی افزود: البته همیشه این‌گونه بوده که حقوق پایه را بالا می‌بردند و یک سقف برای حقوق بالایی‌ها می‌گذاشتند که درست هم هست ولی کارشناسانی که 10 سال سابقه کار دارند حقوقشان به کسانی که تازه‌ وارد کار شده‌اند خیلی نزدیک شده و آنها انگیزه برای کار کردن ندارند.

ما باید به این مشکلات توجه کنیم و این‌گونه نباشد حقوق کسی که 10 سال سابقه کار دارد با کسی که تازه وارد شده اختلاف کمی داشته باشد. سعی کردیم در قانون بودجه بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

همچنین به گزارش فارس نیوز ، میرکاظمی درباره حق اولاد و عائله‌مندی نیز گفت: این موضوع نیز محاسبه شده و به طور متوسط افزایش 20 درصدی خواهد داشت.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات