دسته‌ها
اخبار

نزدیک ۴۰ میلیون نفر از پیام رسان های ایتا و سروش و بله و گپ استفاده می‌کنند { + جدیدترین آمار وزارت ارتباطات }

مهندس زارع پور عزیز {وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات}: بیش از ۳۵ میلیون نفر از پیامرسان‌های داخلی استفاده می‌کنند… ؛ مشروح این خبر را در ادامه بخوانید؛‌ همراه سایت بنیانا باشید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات { https://www.ict.gov.ir } گفت: میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی در حال افزایش است و بیش از ۳۵ میلیون نفر از مردم از آنها استفاده می‌کنند.

مهندس عیسی زارع پور
مهندس عیسی زارع پور

به گزارش فارس نیوز ، مهندس عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان استفاده مردم از پیام رسان های داخلی در حال افزایش است و نزدیک ۴۰ میلیون نفر از مردم از آنها استفاده می‌کنند و به‌عنوان مثال ایتا به ۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است و بله به ۱۴ تا ۱۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و روبیکا هم حدود ۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

زارع‌پور یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد این کسب‌وکارها کالامحور هستند، یکی از شاخص‌هایی که وضعیت کسب‌وکار اینترنتی را نشان می‌دهد، ترافیک شبکه پستی و درآمد شرکت پست است که نسبت به شهریور افزایش یافته است؛ هرچند در مهرماه کاهش داشتیم ولی در ماه‌های بعد جبران شد؛ در بهمن‌ماه آمار ترافیک و درآمد شرکت پست افزایش یافته و حداقل مشکل کسب‌وکارهای کالامحور حل شده
است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۳ درصد از دستگاه‌های مشمول به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده‌اند و نزدیک به ۳۰۰۰ خدمت از این طریق به مردم ارائه می‌شود. هنوز معدود دستگاه‌هایی باقی‌ مانده‌اند که باید متصل شوند و درخواست داریم این اقدام را نهایی کنند.

وی افزود: دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت و علوم و هم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بانک‌های دولتی- غیر از یک بانک- متصل نشده‌اند که امیدواریم تا پایان سال این موارد هم متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره موضوع ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ اظهار کرد: موبایل وسیله زندگی مردم است، هرگونه محدودیت ممکن است مشکلاتی برای مردم ایجاد کند. پس حداقل باید اطلاع‌رسانی شود. در این حوزه عدم شفافیت وجود دارد و از وزارت صمت می‌خواهیم این موضوع را روشن کنند.

وی افزود: ما از ممنوعیت واردات موبایل استقبال نمی‌کنیم، چراکه گوشی تبدیل به جزو لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است. باید به سمت تولید موبایل‌های تولید داخلی برویم. در حال حاضر سالانه سه تا چهار میلیارد دلار صرف واردات موبایل می‌شود.

هم چنین به شما مخاطبین سایت بنیانا که هنوز فرصت نکردید پیام رسان های ایرانی را نصب کنید … توصیه می کنیم همین الان برای خواندن امکانات و اخبار این نرم افزارها به سایت رسمی آن ها مراجعه کنید… فهرست پیوند پیام رسان های ایرانی به این شرح است … :

سایت برنامه بله : https://bale.ai ؛ سایت برنامه ایتا : https://eitaa.com ؛ سایت برنامه روبیکا : https://rubika.ir ؛ سایت برنامه گپ : https://gap.im ؛ سایت برنامه سروش پلاس : https://hi.splus.ir ؛ سایت برنامه آیگپ : https://igap.net ؛ اگر هنوزم نمی دانید چرا باید همه ما جنس ایرانی مصرف کنیم … این نوشته را بخوانید : گفت «خب از من!» [نظر فروشندگان ایرانی درباره خرید کالای ایرانی!!]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات