دسته‌ها
اخبار

قول پوتین برای نابودی 100 درصدی پاتریوت آمریکا در اوکراین { کریسمس سیاه در انگلیس و ایتالیا و بی‌پولی آلمانی‌ها }

رئیس‌جمهور روسیه ضمن تمسخر سامانه‌های پاتریوت آمریکا و ناکارآمد خواندن آن گفته تمامی سامانه‌های پاتریوتی که آمریکا به اوکراین ارسال کند را به راحتی نابود خواهد کرد. مشروح خبر در ادامه… همراه بنیانا باشید

بیش از 10 ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد. بسیاری از کارشناسان و البته مقامات برخی کشورهای اروپایی مثل مجارستان به صراحت می‌گویند که کلید پایان این جنگ را نه در اوکراین بلکه در واشنگتن باید جست و جو کرد.

دولت بایدن طی این مدت با حمایت از جنگ و ارسال گسترده تسلیحات به اوکراین نقش مهمی در ادامه جنگ داشته است.

پنج شنبه گذشته نیز در سفر زلنسکی به آمریکا بایدن قول داد 45 میلیارد دلار کمک به شکل پول و سلاح به اوکراین کمک کند با این که می‌داند، اوکراین نخواهد توانست بر روسیه پیروز شود! در این سفر بود که واشنگتن اعلام کرد سامانه‌های موشکی دفاع هوایی پاتریوت را در اختیار کیف قرار می‌دهد.

اگرچه روسیه بارها در مورد این اقدام به واشنگتن هشدار داده و گفته آن را مداخله مستقیم آمریکا در جنگ تلقی می‌کند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این باره گفته که پاتریوت یک سیستم قدیمی است و مثل سامانه قدرتمند اس -۳۰۰ روسی کارایی ندارد:

«مخالفان ما آن را یک سلاح دفاعی می‌دانند. خب، ما آن را در نظر خواهیم گرفت. همیشه سلاح ضد هوایی وجود دارد…ارتش تمامی سامانه‌های پاتریوت ارسالی آمریکا به اوکراین را نابود خواهد کرد.»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱، این را هم گفت که«۱۰۰ درصد اطمینان دارم روسیه قادر است این سامانه‌ها را در صورت ارسال به اوکراین، نابود کند… اطمینان دارم که در مسیر درستی حرکت و از منافع ملی خودمان حفاظت می‌کنیم. خیلی ساده بگویم، جز محافظت از شهروندان‌مان، هیچ انتخاب دیگری نداریم.»

به غربی‌ها نفت نمی‌فروشیم

وزیر دارایی روسیه نیز روز یکشنبه در واکنش به تعیین سقف قیمت برای نفت این کشور از سوی کشورهای غربی اعلام کرد مسکو نفت را با قیمت غرب صادر نمی‌کند و به دنبال بازارهای جدید عرضه است. «آنتون سیلوانوف» در اظهارات دیرزو خود افزود: «روسیه نفت را در چارچوب قراردادهایی که سقف قیمت غربی‌ها را دنبال کنند، عرضه نخواهد کرد. این مسئله غیر قابل بحث است.»

وی با اشاره به سخنان ولادیمیر پوتین مبنی بر اینکه کشورش نفت را تحت این قراردادها عرضه نمی‌کند، تاکید کرد:

«مسکو با توجه به پیش‌بینی‌ها برای افزایش تقاضا در بازار نفت،‌ در جست‌وجوی خریداران جدید خواهد بود.»

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دارایی روسیه همچنین خاطر نشان کرد که این کشور با یافتن بازارها و لجستیک (فرآیند حمل‌ونقل کالاهای تجاری) جدید، احتمالا گاز را به قیمتی گران‌تر صادر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اوایل دسامبر (اواسط آذرماه)، کشورهای گروه هفت( کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا )به همراه اتحادیه اروپا و استرالیا در ادامه تحریم‌ها علیه روسیه، سقف بهای هر بشکه نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود را ۶۰ دلار تعیین کردند.در مقابل، مسکو این اقدام را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد که نفت را به کشورهایی که از محدودیت قیمت نفت تبعیت می‌کنند، صادر نخواهد کرد.

کریسمس سیاه در ایتالیا و انگلیس

از سوی دیگر همزمان با شروع تعطیلات کریسمس در اروپا اخبار و گزارش‌ها حاکی است مردم کشورهای اروپایی امسال تحت تاثیر بحران اقتصادی قادر به خرید عید نیستند و مجبورند در خانه بمانند.

رسانه‌های ایتالیا روز شنبه گزارش دادند که از هر ۱۰ ایتالیایی، ۸ نفر ایام کریسمس را برای پس‌انداز پول با خانواده خود می‌گذرانند.به گزارش خبرگزاری «آناتولی» افزایش سرسام آور قبوض انرژی و قیمت مواد غذایی، بسیاری از ایتالیایی‌ها را وادار کرده برای خرید غذا برای شام کریسمس کمتر هزینه کنند.

بر اساس این گزارش، از جمله محصولاتی که بیشترین استفاده را برای تهیه غذا و غذاهای کریسمس داشته و با افزایش قابل توجهی مواجه شده، کره با ۴۱.۲ درصد افزایش سالانه و پس از آن آرد با ۲۳.۶ درصد، تخم مرغ با ۲۱.۷ درصد، برنج با ۳۵.۴ درصد، ماکارونی با ۲۳.۶ است و نان ۱۶ درصد هستند.

این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم پنیر بیش از ۲۰ درصد و مرغ ۱۸ درصد افزایش یافته است.گفته می‌شود که ایام کریسمس امسال در ایتالیا هزینه بیشتری خواهد داشت و نسبت به سال گذشته مردم کمتر قادر به خرج کردن هستند.

در انگلیس نیز مردم چندان حال روز خوشی ندارند. بلومبرگ با استناد به نظرسنجی منتشر شده توسط دفتر آمار ملی (ONS) گزارش داد که مصرف‌کنندگان در این کشور هزینه‌های خود را برای هدایای کریسمس امسال کاهش داده‌اند زیرا درآمد خانوارها در سراسر کشور در بحبوحه بزرگ‌ترین جهش قیمت‌ها در ۴۰ سال گذشته آسیب دیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، از هر 10 بزرگسالی که مورد بررسی قرار گرفتند، شش نفر اعتراف کردند که قصد داشتند با خرید هدایای کمتر و ارزان‌تر، مبلغی را که در این فصل خرج می‌کنند کاهش دهند.

در همین حال، موسسات خیریه انگلیس از رونق فروش خود گزارش کرده‌اند زیرا خریدارانی که پول نقد ندارند به دنبال هدایای دست دوم کریسمس هستند. نظرسنجی افکار عمومی و روندهای اجتماعی نشان داد که با درآمد قابل تصرفی که تحت تاثیر تورم سرسام آور قرار گرفته است، مردم کمتر بیرون غذا می‌خورند و معاشرت می‌کنند.

براساس گزارش دفتر آمار ملی، خانوارها با بیشترین فشار مالی ناشی از قبوض انرژی، و همچنین پرداخت وام مسکن و اجاره مواجه هستند. نزدیک به نیمی از بزرگسالان انگلیسی گزارش دادند که به سختی قادر به گرم کردن خانه‌های خود هستند و سه چهارم از آنها نگران هزینه‌های زندگی هستند.

ادامه اعتصاب‌ها در انگلیس

در انگلیس همچنین هزاران تن از اعضای اتحادیه «راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌ونقل» روز شنبه دست از کار کشیده و موجب شدند تا ارائه خدمات ریلی از ساعت ۳ بعدازظهر مختل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، اعلام خودداری اضافه‌کاری کارکنان راه‌آهن از سوی اتحادیه «راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌ونقل» نیز موجب ایجاد اختلال عمده در خدمات‌دهی تعدادی از اپراتورهای خطوط ریلی انگلستان در روز جمعه شد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، کارکنان راه‌آهن در شب کریسمس به اعتصاب بیشتری دست می‌زنند. نبود قطار موجب می‌شود که بسیاری از خانواده‌های انگلیسی برای انجام سفرهای تعطیلات کریسمس به ناچار به حمل‌ونقل جاده‌ای روی بیاورند.

اعتصابات ریلی، وقوع طوفان همراه با بارش شدید باران و اخلال در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای دست به دست هم داده تا خانواده‌های انگلیسی مسافرت‌های عذاب‌آوری را در جریان تعطیلات کریسمس تجربه کنند.

این درحالی‌است که دولت محافظه‌کار ریشی سوناک حاضر به ارائه پیشنهاد بهتری نیست. «مارک‌هارپر» وزیر حمل‌ونقل انگلیس گفت که پیشنهاد ارائه شده به کارکنان راه‌آهن «همراستا با نوعی افزایش دستمزد است که در بخش خصوصی صورت می‌گیرد» وی افزود: مردم این کشور در نتیجه اعتصاب کارکنان راه آهن، امسال با «کریسمس مجازی» دیگری مانند دوران همه‌گیری کرونا روبه‌رو هستند.

آلمان کشوری ناکارآمد!

در آلمان نیز تحت تاثیر بحران اقتصادی و ناکارآمدی مدیریتی معاون رئیس‌پارلمان این کشور از تبدیل آلمان به یک کشور ناکارآمد ابراز نگرانی کرده است.

به گفته «وولفگانگ کوبیکی»، معاون رئیس‌پارلمان آلمان، این کشور باید به مشکلات گوناگونش شامل بحران زیرساخت، قیمت‌های بالای انرژی و ناتوانی ارتشش در حفظ کشور رسیدگی کند.

«کوبیکی» که معاون رئیس‌حزب دموکراتیک آزاد آلمان است در مصاحبه با نشریه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» هشدار داد، بسیاری از آلمانی‌ها معتقدند آلمان در آستانه تبدیل شدن به یک کشور ناکارآمد در نتیجه ناتوانی مقاماتش در حل مشکلاتی که انباشته شده‌اند است.

کوبیکی توضیح داد:«خیلی از شهروندان معتقدند که آلمان در آستانه ناکارآمد شدن است. مسائل مختلفی اعم از زیرساخت، قیمت‌های انرژی و ناتوانی ارتش آلمان در حفظ کشور هستند. ما باید الان به این مسائل رسیدگی کنیم وگرنه همه چیز بدتر خواهد شد‌.»

این مقام ارشد پارلمان آلمان گفت: «ما انتخاب شده‌ایم تا رفاه این کشور و شهروندانش را بهبود ببخشیم نه اینکه آن را به خطر بیندازیم. اقتصاد ما باید پررونق بماند»معاون رئیس‌پارلمان آلمان در ادامه هشدارهایش درباره مشکلات لاینحل کشورش گفت:

«اگر ما به همین منوال ادامه دهیم و تا سالها در چارچوب مبارزه با بحران انرژی کمک پرداخت کنیم ممکن است حتی اگر با ورشکستگی دولتی آلمان مواجه نشویم اما با سوسیالیسم دولتی رو‌به‌رو شویم» معاون رئیس‌پارلمان آلمان خاطر نشان کرد«ما نباید مدت زیادی درگیر این بحران‌ مالی باشیم در غیر این صورت پول کافی برایمان برای سرمایه‌گذاری باقی نخواهد ماند.»

نابودی 90 درصد از پهپادهای اوکراینی

خبر دیگر این که یک رسانه آمریکایی روز یکشنبه نوشت که عملیات جنگال (جنگ الکترونیک) ارتش روسیه ۹۰ درصد پهپادهای ارتش اوکراین را از بین برده است.

وبگاه «فوربز» در این باره نوشت، اوکراینی‌ها روی جمع‌آوری اطلاعات پهپادهای خود حساب باز می‌کردند، اما جنگال روس‌ها مانع از ناوبری و ارتباط پهپادها با کاربران خود شد و اوکراینی‌ها را از این مجموعه و دقت آن در جمع‌آوری اطلاعات محروم کرد.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران عملیات جنگال روس‌ها را پیش‌بینی می‌کردند. سازمان امنیت و همکاری در اروپا که بر تقویت نظامی روسیه قبل از تهاجم فوریه (اسفند)نظارت داشت به استقرار تعداد زیادی سامانه جنگال روسیه در شرق اوکراین اشاره کرده بود.

به گزارش فارس به نوشته فوربز، خلبانان جنگنده نیروی هوایی اوکراین اولین کسانی بودند که اثرات تشدید پارازیت روسیه را احساس کردند. هنگامی که یگان‌های جنگال روسیه شروع به استقرار نظام‌مند کردند، خلبانان اوکراینی دریافتند که اغلب ارتباطات هوا به زمین و هوا به هوا و تجهیزات ناوبری اختلال می‌شود و رادارشان از کار می‌افتد.

این گزارش می‌افزاید: در مجموع می‌توان گفت که تنها حدود یک سوم ماموریت‌های پهپاد اوکراین موفق بوده است.به گفته تحلیلگران، از هزاران هواپیمای بدون سرنشینی که اوکراینی‌ها در ماه فوریه در اختیار داشتند، ۹۰ درصد آنها در تابستان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند یا سقوط کردند.

ترجمه اخبار : روزنامه کیهان

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات