دسته‌ها
اخبار

اطلاعات 400 میلیون توییتری چوب حراج خورد {دولت آمریکا اخبار را سانسور می‌کند}

در ادامه رسوایی‌های غول‌ رسانه‌ای، خبر می‌رسد که اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توییتر در دارک وب به فروش گذاشته شد. مشروح خبر در ادامه … همراه بنیانا باشید

چندی پیش بود که «لی فانگ» روزنامه نگار مستقر در سانفرانسیسکو افشا کرد، با وجود ادعای توئیتر درباره حذف تبلیغات دولتی، این شبکه اجتماعی با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای گسترش حساب‌های کاربری جعلی که ادعا می‌شود متعلق به شهروندان در خاورمیانه است، همکاری کرده است. یکی از کارکردهای این حساب‌های جعلی تبلیغ پیام‌های ضدایرانی در عراق بوده است.

حالا خبررسیده که در یکی از بزرگ‌ترین رخنه‌های امنیتی تاریخ توییتر اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در دارک‌وب برای فروش عرضه شده است. خبر این رخنه در شرایطی منتشر شده که کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند از آغاز تحقیقاتی درباره آخرین نشت اطلاعاتی در این پلتفرم خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، هکرها برای نمونه اطلاعات ۱۰۰۰ اکانت سرشناس مثل بنیان‌گذار اتریوم و ترامپ را به اشتراک گذاشته‌اند. آخرین بار هکرها اطلاعات بیش از ۵.۴ میلیون کاربر توییتر را در ازای ۳۰ هزار دلار به‌فروش گذاشته بودند.

این اطلاعات شامل آیدی، نام، نام ورود به حساب، موقعیت مکانی، ایمیل و شماره تلفن می‌شد.

گفتنی است، پنتاگون از حدود یک دهه پیش با استفاده از حساب‌های جعلی پرشمار در رسانه‌های اجتماعی که در این دهه پیشرفتی روز‌افزون و سرسام‌آور داشته‌اند، به تأثیرگذاری مخفیانه و نرم بر افکارعمومی دشمنان خود به ویژه ایران، روسیه و چین پرداخته است.

سانسور به دستور دولت نجس آمریکا

خبر دیگر آن‌که «مت تایبی»، روزنامه‌نگار آمریکایی می‌گوید: «تازه‌ترین اسناد توییتر نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی به عنوان یک دربان برای نظارت و سانسور محتویات بسیاری از شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و این عملیات آژانس‌های بسیاری را از وزارت امور خارجه آمریکا گرفته تا پنتاگون شامل می‌شود.»

هزاران درخواست‌ از جانب اف‌بی‌آی مبنی بر سانسور محتویات توییتر منتشر شده است؛ اما اکثر آنها هیچ ارتباطی به مسئله دخالت خارجی ندارند و کاملاً جزو مسائل داخلی محسوب می‌شوند. براساس اسناد منتشر شده و ارتباطات داخلی، توییتر درخواست‌های بسیاری را دریافت کرده و به دلیل حجم بالای آنها مجبور به اولویت‌بندی شده است.

مت تایبی در ادامه افزوده است که بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند که آیا پلتفرم‌های اینترنتی چنین چیزی را از سوی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره سانسور و حذف اخبار مربوط به سیاست خارجه دریافت کرده‌اند یا خیر.

ظاهرا توئیتر چنین درخواست‌هایی را به خصوص در برخی موارد از اف‌بی‌آی دریافت کرده است. اما این در حالی‌است که اف‌بی‌آی انگشت اتهام را به سمت «عوامل روسی» نشانه گرفته و ادعا می‌کند که این عوامل حساب‌هایی را در توییتر هدایت می‌کنند و روایت‌هایی که عمدتاً «ضد اوکراین» هستند و یا به «نقض حقوق ادعایی انجام شده توسط اوکراینی‌ها» مربوط می‌شوند، برجسته می‌کنند.

این اولین باری نیست که چنین گزارش‌هایی درخصوص سانسور و حذف مطالبی که با منافع آمریکا در تضاد است، منتشر می‌شوند. پیشتر مطالبی درباره تعلیق حساب کاربری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و حذف گزارش‌هایی پیرامون تجارت‌های خارجی‌هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر شده بود.

منبع :‌ روزنامه کیهان

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات