دسته‌ها
اخبار

حزب الله عراق: آمریکا به دنبال وقت کُشی و فریب افکار عمومی است


🔻 سخنگوی حزب الله عراق تصمیم آمریکایی‌ها برای خروج از خاک این کشور را وقت کُشی دانست و خواستار تعیین جدول زمان بندی مشخص برای خروج نیروهای اشغال از سراسر خاک این کشور شد.

🔹 «محمد محیی» سخنگوی حزب الله عراق که با شبکه خبری العالم گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره اعلام آمریکایی‌ها برای خروج نظامیان این کشور از عراق گفت: ما به هیچ عنوان به آمریکا و مواضعش اطمینان نداریم به این دلیل که در گذشته بارها اعلام کرد که نیروهایش را خارج خواهد کرد اما پس از مدتی دروغ بودن آن مشخص شد.

شمار زیادی از سربازان آمریکایی در عراق مستقر شده و نیروهای جدیدی وارد این کشور شده اند، همچنین نیروهای جدید آمریکایی از عراق وارد سوریه شدند.

تمام اینها نشان دهنده جدی نبودن آمریکا در زمینه پایان دادن به حضور نیروهایش در عراق است و می خواهد اینکه در این زمینه وقت‌کشی کرده و افکار عمومی را فریب دهد اما مردم عراق به خوبی از این موضوع آگاهند.

🔹 وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای آمریکایی باعث ایجاد بحران سیاسی و امنیتی در عراق شده است، گفت: به همین دلیل حل آن نیازمند حمایت جدی دولت عراق از مصوبه مجلس نمایندگان در زمینه ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از کشور است، حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق پذیرفتنی نیست، چه هزار نفر باشند، چه دو هزار نفر یا حتی یک نفر، لذا امروز در این زمینه توپ در زمین دولت و جناح های سیاسی عراق است.

🔹 سخنگوی گردانهای حزب الله عراق تاکید کرد که باید جدول عقب نشینی دقیق، صریح و واضح که دارای سقف زمانی مشخصی باشد، ترسیم شود تا مردم عراق اطمینان یابند که همه در زمینه پایان دادن به این پرونده جدی هستند، اما تا زمان حاضر ما جدیتی از آمریکا در این زمینه حس نمی کنیم.

🔹 این مسئول حزب الله عراق درباره شروط مقاومت برای خروج نیروهای اشغالگر از عراق گفت: شرط اصلی اعلام عقب‌نشینی است و اینکه آمریکا عقب‌نشینی از عراق را اعلام کند و دولت عراق نیز به شکل جدی آمریکا را ملزم به عقب‌نشینی از کشور بکند.

اگر این شرط محقق شود این آتش‌بس تداوم خواهد یافت تا زمانی‌که این نیروها در سقف زمانی توافق‌شده از عراق خارج شوند.

ولی اگر وضعیت، بدون شفافیت و بدون موضع‌گیری و بدون مشخص کردن ماهیت حضور نیروهای آمریکایی در عراق بماند آتش‌بس از بین می‌رود. یا اگر آمریکا بخواهد این فرصت و شروط را دور بزند حق مقاومت و ملت عراق است که به آن پاسخ بدهند.

منبع : سایت فارسی مقاومت اسلامی نجباء


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات