دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

« غیرت ایرانی داری کپی کن » آفت در تلگرام و واتساپ

“يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا”
ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید(سوره حجرات آیه 6)

یادمان باشدتقوایمان همه جا جلوتر از خودمان قدم بردارد… قبل از انتشار هر مطلبی کمی تحقیق و تفکر !!

#تقوا_در_دنیای_مجازی
#تقوای_مجازی
#اخلاق_حرفه_ای
#تقوا #حیا #تلنگر
#خدای_دنیای_مجازی_همان_خدای_دنیای_حقیقی
#دنیای_مجازی


اگر غیرت ایرانی داری کپی کن
اگر غیرت ایرانی داری کپی نکن … هر چیزی رو بازنشر نکن

اگر غیرت ایرانی داری کپی کن !!!! [جمله اشتباه از سوی آدمای اشتباه]

اگر کاربر شبکه‌های مختلف اجتماعی باشید با این جمله بیگانه نیستید و به احتمال زیاد پیام‌هایی را که حاوی مطالب مختلف و اکثراً ســـیاسی باشند را به همراه جملاتی در پایان پیام و یا داستان با این مضامین که «اگر خون ایرانی در رگ‌های تو جریان دارد، اگر ایرانی هستی و اگر غیرت ایرانی در وجود توست به اشتراک بگذار و کپی کن!!!» را در صفحات شخصی و گروه‌های مختلف مشاهده کرده‌اید.

با اندکی تأمل، دقت و بررسی در متن اینگونه پیام‌ها متوجه پدیده اغراق و بزرگ نمایی های افراطی، شایعه پراکنی، به سخره گرفتن اقوام و گروه‌های مختلف دینی و مذهبی و حتی ریختن آبروی افراد خواهیم بود.

مطالبی که بعضاً بی منبع و سند است و از راه احساسی و تعصبی کردن مردم, به خصوص جمع کثیر جوانان حاضر در شبکه‌های اجتماعی, اقدام به ایجاد اختلاف بین مردم و همچنین بین مردم و مسئولین کـشور

می‌نماید و جز کاشت تخم کینه و نفرت در دل مردم و ایجاد جنگ روانی نتیجه ای در بر نخواهد داشت. بعضی از این افراد به دلیل نا آگاهی و بی بصیرت بودن دست به چنین کارهایی می‌زنند و در واقع تفریح آنان نقل هر گونه شایعه و جوک در بین آحاد جامعه است.

از جمله پیام‌های کذب و دروغی که به سرعت در شبکه‌های مجازی منتشر شد و افراد بدون در نظر گرفتن صحّت سقم و اعتبار اینگونه مطالب و دقت در آن, به راحتی آنرا پذیرفته و اقدام به انتشار آن کردند قضیه

«عرب‌ها به ما آموختند که …» ویا داستان‌های رضاخان و آتاترک بود در همین اواخر نیز پیامی تهدید آمیز با لحن تند منسوب به سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به عربستان منتشر و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. در صورتی که هیچ سند و مدرکی دال به اینکه این پیام را ایشان گفته باشند وجود نداشت.

به راستی این پیام‌ها و مطالب را چه کسانی طراحی و منتشر می‌کنند؟ چه هدفی را از ارسال اینگونه مطالب دارند؟

حادثه تلخ فرودگاه جده نیز از این گونه هجمه‌ها در امان نماند و مطالب مختلفی همراه با فحاشی‌های تند و زننده نسبت به اعـــراب منتشر شد و نقل محافل و گروه‌های مختلف و دست مایه تولید انواع جوک‌ها و مطالب غیر اخلاقی نسبت به اعراب شد.

آیا این درست است که حرکت شنیع و کثیف یک عده سعودی و وهابی را به همه اعراب نسبت داد؟ از اعراب مسلمان مظلوم لبنان، سوریه و فلسطین که بگذریم، آیا از هموطنان عرب غرب کشورمان خوزستان, خجالت نباید کشید؟ کسانی که در هشت سال جنگ تحمیلی از جان و مال و زندگی خود برای حــفظ و سربلندی کشورمان مایه گذاشتند و خود را فدا کردند. آیا زیر سؤال بردن کل اعـــراب لااقل جفا در حـق هموطنانمان نیست؟

آیا نسبت دادن این کار زشت سعودی‌ها به کل اعراب که همان بیست میلیونی که در روز اربعین سید الــشهدا

در کربلا حـــاضر شدند را هم شامل می‌شود, درست است؟ بیست میلیونی که تنها حدود یک مــیلیون و پانصد هزار نفر آن ایرانی بودند و بقیه عرب بودند.

لذا لازم است آگاهانه با اینگونه مطالب و محتواها در شبکه‌های مختلف برخورد شود و هیچ پیامی را بدون اینکه از صحت آن مطلع شویم منتشر نکنیم و از احساسی و تعصبی عمل کردن بپرهیزیم، زود باور نباشیم و با دیدن هر متنی، صحبتی ویا فیلمی فوراً تحت تأثیر قرار نگیریم و در صحنه‌های مختلف با بصیرت عمل کنیم.

نه تنها لازم است که به راحتی هر مطلبی را قبول نکنیم, بلکه باید در جهت رفع شبهات و شایــعات قدم برداریم. از جـــمله کارهایی که در این زمینه صورت گرفته است ایجاد سایت شایعات به آدرس http://shayeaat.ir/ است که به بررسی و رفع شایعات می‌پردازد.

در پایان آبه ای از قران کریم را متذکر می‌شویم:

«و برخی از مردم کسانی هستند که سخن بیهوده را خریدارند تا مردم را از روی جهل و نادانی گمراه سازند و راه خدا را به ریشخند گیرند برای آنان عذابی خوار کننده خواهد بود.»

(لقمان- 6)


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

4 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
یک بنده ی خدا
یک بنده ی خدا
8 سال قبل

جانا سخن از دل ما میگویی

مجید حیدری
مجید حیدری
8 سال قبل

فعلا به ظاهر مطالبتان معقول و منطقی به نظر میرسد… تا بعد ببینیم همینطور خواهد ماند یا خیر . آخه زیاد به دنیای مجازی اعتماد ندارم…

حسینی
حسینی
5 سال قبل

سلام ،خدا خیرتان بده که در این فضای مجازی افسار گسیخته فعالیت دارید و جلوی شایعات که روز به روز هم توسط شبکه ها وکانال های معاند با خدا و ائمه بیشتر میشوند و متاسفانه دولت هم درصدد فیلتر کردن آ نها نیست دست به روشنگری میزنید .
ومن الله توفیق

hasan313
hasan313
5 سال قبل

سلام و خسته نباشید
شما که با این عزیزان گفتگو کردین و ارتباط دارین لطفا یک کاری کنید
این گروه که کارش بسیار عالی و با نتجیه بسیار خوب بود متاسفانه به دلایل نا معلومی دیگه فعالیت نمیکنن …
لطفا پیگیری کنید با کمک رسانه ها و ترفداراشون مشکل هرچی هست حلش کنیم …
واقعا الان بهشون نیازه