دسته‌ها
ازدواج گزارش

ازدواج باید دبیرستانی باشد ؛ازدواج دانشجویی غلط است

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در افتتاح نوزدهمین کاروان زوجین دانشجو در هجدهمین دوره طرح ملی«همسفر تا بهشت» در حرم مطهر رضوی، با بیان این مطلب که باید خاک دانشگاه و آموزش وپرورش را عوض کرد، زیرا این‌ها میوه ناقص بار آورده‌اند، گفت: آموزش و پرورش سه میلیون پرسنل دارد که اگر بخواهد تمام آنان را بازنشسته کند و از بین دانشجویان لیسانس و فارغ التحصیل که حدود هفت میلیون نفر می‌باشند نیرو استخدام کنند، بازهم چهار میلیون فارغ التحصیل و لیسانس بیکار هستند.

290193 gharaati

وی افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه باید افرادی تربیت کنند که هنری یاد داشته باشند که اگر در جایی استخدام نشدند، ازدواج آنان عقب نیفتد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: ازدواج دانشجویی غلط است، باید در کشور ازدواج دبیرستانی باشد، پسرها باید در سن ۱۶ سالگی و دختران در ۱۳ سالگی ازدواج کنند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه ما یک مقدار بت پرست شده ایم، گفت: بت پرستان با دست خود بت می‌تراشیدند و بعد آنرا می‌گذاشتند و گریه می‌کردند، ما با دست خود آداب و رسومی ایجاد کرده ایم که درآن مانده‌ایم.

وی در ادامه با تاکید بر این‌ مطلب که هر جوان در مملکت می‌تواند یکی از این نخ‌ها را پاره کند، اضافه کرد: هر دختر وپسر می‌تواند یک قیچی در دست بگیرد و آداب و رسومی که عقلانی نیست را، پاره کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اضافه کردن این مطلب که در دنیا از همه‌ آخوندها موفق‌تر هستم به دلیل اینکه چند نخ را قیچی کردم، گفت: در بین آخوندا مرسوم بود که برای سخنرانی باید دعوت شوند؛ اما من بچه‌های داخل کوچه را جمع کردم و برایشان سخنرانی کردم، تبلیغ فقط در ماه محرم و صفر مرسوم بود، من گفتم در هر زمان می‌شود تبلیغ کرد، می‌گفتند سخنرانی روی منبر؛ اما من با تخته سیاه سخنرانی کردم.

حجت‌الاسلام قرائتی در خصوص بی‌حجابی بیان‌داشت: بی‌حجابی عاملی است که باعث می‌شود عشق شوهر جای دیگر برود، زمانی که خانم با بی‌حجابی دل مردی را جذب خود کند، مطمئن باشد که زن دیگری چشم شوهرش را جذب می‌کند.

 وی همچنین در خصوص به جا آوردن نماز اضافه کرد: خدا به ما نعمت‌های زیادی‌ داده که یک بار هم الحمدالله نمی‌گوییم، اگر خدا یکی از این نعمات را از ما بگیرد آنگاه باید چه خاکی بر سرمان کنیم؟

رئیس ستاد نماز کشور بیان اینکه ممکن است برخی سوال کنند که آیا خدا به نماز ما نیاز دارد؟ گفت: خدا به نماز ما نیازی ندارد؛ زمانی که بچه دستش در دست والدینش باشد شیر است؛ اگر تاریخ ایران را مطالعه کنید می‌بنید هر گاه در کشور جنگ شد یک قسمت از خاک ما جدا شد ولی از زمانی که دست در دست ولایت فقیه دادیم، این اتفاق نیفتاد.

 وی در خصوص حق وتو که فقط پج کشور از آن برخوردارند، گفت: دنیا باغ وحش است، تمدنی نیست؛ این حق وتو بالاترین ظلم است

 منبع : دانشجو

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

3 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
فروغ دیرکوندی
فروغ دیرکوندی
2 سال قبل

سلام و احترام خدمت روحانی فرهیخته و بزرگوار حاج آقا قرائتی
از بیانات ارزشمندتون مثل همیشه بهره مند شدم ان شاالله که خدا بر توفیقات و طول عمر و عزت و سلامتی تون اضافه کنه
و عاقبت بخیر بشین ان اشاالله

بنیانا
مدیر
پاسخ به  فروغ دیرکوندی
2 سال قبل

سلام.
خداروشکر این مطلب براتون مفید بوده است

فروغ دیرکوندی
فروغ دیرکوندی
پاسخ به  بنیانا
2 سال قبل

با سلام بله