دسته‌ها
معرفی

panahian.ir ؛پایگاه دانلود سخنرانی های استاد پناهیان

سایت بیان معنوی به عنوان پایگاه اصلی دانلود سخنرانی های استاد پناهیان و اطلاع رسانی در مورد جلسات ایشان فعالیت می کند . موسسه بیان معنوی که مدیریت سایت بیان معنوی را بر عهده دارد در چند بخش مختلف اقدام به انتشار سخنان حجت الاسلام پناهیان می کند در ادامه این مطلب به معرفی بخش های مختلف این سایت می پردازیم ؛ همراه بنیانا باشید

استاد پناهیان ؛ سایت بیان معنوی
استاد پناهیان ؛ سایت بیان معنوی

[box type=”note” align=”” class=”” width=””]درباره استاد پناهیان ؛

در سال 1344 در شهر تهران چشم به جهان گشود. پدر مرحومشان از روحانیون و مبلّغین موفق در تهران بوده است. از سال اول راهنمایی(1356هـ) در کنار دروس مدرسه، تحصیلات حوزوی را آغاز نمود و از سال 1362 تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ قم پی‌گرفت و پس از اتمام دروس سطح حوزه، به مدت دوازده سال از درس خارج حضرات آیات عظام وحیدخراسانی، جوادی آملی، سید محمد کاظم حائری و همچنین مقام معظم رهبری بهره برد.

از آغاز دبیرستان و در کنار تحصیل در حوزه، با تدریس کتاب‌های شهید مطهری، به تبلیغ و آموزش در محیط‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشگاهی و حوزوی روی آورد. رشتۀ روان‌شناسی را در دفتر همکاری حوزه و دانشگاه تحصیل کرد و هم‌اکنون عضو هیئت علمی مرکز تخصصی تبلیغ بوده و در زمینۀ تدریس و طراحی سرفصل‌ها و تدوین کتب آموزشی با آن مرکز همکاری می‌کند. در کنار فعالیت‌های تبلیغی به فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی در عرصه‌های فرهنگی نیز اشتغال داشته و از معاونت فرهنگی «لشگر27محمدرسول‌الله(ص)» در دوران دفاع مقدس تا معاونت فرهنگی «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» همواره در برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی فعالیت داشته است.

بیش از ده سال، همزمان با تدریس در دانشگاه هنر، مسئولیت نهاد این دانشگاه را نیز به عهده داشته و پس از آن در کنار مسئولیت «مشاور ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» و «فعالیت‌های تبلیغی»، به تدریس در حوزه و دانشگاه و همچنین پژوهش و تدوین در علوم اسلامی مشغول است. هم‌اکنون ایشان بیشتر فعالیت‌های خود را در حوزه متمرکز کرده‌اند و مدرسۀ علمیه دارالحکمه را در تهران تأسیس نموده‌اند و مسئولیت این مدرسه را بر عهده دارند. [/box]


سایت بیان معنوی
سایت بیان معنوی

در ادامه این مطلب به معرفی بخش های مختلف سایت بیان معنوی می پردازیم 

الف) بخش‌های سمت راست نوار بالا سایت بیان معنوی

دیدگاه‌ها

از جهات متعدد، کلیدی‌ترین و شاخص‌ترین بخش سایت قرار است همین بخش دیدگاه‌ها باشد که دیدگاه‌های علمی استاد به مرور به آن اضافه و طبقه‌بندی می‌شود. هر دیدگاه خلاصه و چکیدۀ یکی از نظریات و نکات کلیدی طرح شده توسط استاد است، که بدون پرداختن به مثال‌ها و استدلال‌ها نوشته می‌شود. تنظیم و تایید نهایی متن دیدگاه‌ها حتماً توسط خود استاد صورت می‌گیرد.

بیان‌ها

آنچه استاد «بیان‌» کرده‌اند و به متن تبدیل شده است. 5 زیر بخش دارد. محتوای «گفتگو» و «سخنرانی‌ها» از عنوانش مشخص است. «راهکار» گزینش مطالبی از استاد پناهیان است که جنبۀ پیشنهاد و راهکارهای اجرایی و عملیاتی دارند. «راهبرد» شامل مطالبی است که جنبۀ راهبردی و استراتژیک دارند. «آینده‌نگری» هم دربردارندۀ تحلیل‌هایی است که نظر به آینده دارند و در مورد آینده صحبت می‌کنند و از میان سخنرانی‌های انجام شده انتخاب می‌شود.

قطعه‌ها

در اینجا سعی کرده‌ایم قطعه‌های کوتاهی را از میان سخنان یا نوشته‌های استاد پناهیان انتخاب کنیم که غیر از کوتاه بودن، کم و بیش از زیبایی و لطافت هنری بیشتری برخوردار باشند. این قطعه‌ها در چند بخش طبقه‌بندی شده‌اند: عبارات کوتاه، مناجات، روضه، شعر، خاطره، مثال.

یادداشت‌

یادداشتهای استاد پناهیان برای مخاطبان سایت بیان معنوی

ب) بخش‌های سمت چپ نوار بالا سایت بیان معنوی

بخش‌های اصلی سایت که در سمت چپ قرار گرفته‌اند، عبارتند از: کتابخانه، چندرسانه‌ای، نوبت شما و جهت اطلاع که با مراجعه به بخش‌های فرعی هرکدام، به طور کامل متوجه محتوای هر بخش می‌شوید. برخی از زیربخش‌هایی سایت بیان معنوی که شاید نیاز به توضیح داشته باشند در ادامه توضیح داده شده:

  • سیر مطالعاتی: در قسمت اصلی «کتابخانه» بخشی وجود دارد به نام «سیر مطالعاتی». در این بخش سعی می‌کنیم در حد امکان یک سیر مطالعاتی در مباحث استاد معرفی کنیم، تا کسانی که تازه با مباحث استاد آشنا شده‌اند و به دنبال یک راهنما برای شیوۀ پیگیری مباحث هستند، بتوانند از این سیر مطالعاتی استفاده کنند.
  • مستندات: «مستندات» یکی دیگر از زیرمجوعه‌های «کتابخانه» است. بسیار پیش آمده است که برادران و خواهران عزیز و به ویژه طلاب حوزه‌های علمیه بعد از جلسات درس یا سخنرانی، منبع و آدرس برخی از نقل‌قول‌ها را از استاد خواسته‌اند. در این بخش، آیات، روایات، سندهای تاریخی، کلمات امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای و آیت الله العظمی بهجت(ره) که استاد پناهیان در فیش‌های تحقیقی و پیش از سخنرانی خود یادداشت کرده و در سخنرانی‌ها استفاده کرده‌اند، به مرور گردآوری می‌شود.
  • بیایید از تجربه‌ها…(بیایید از تجربه‌های معنوی‌مان حرف بزنیم): در این بخش که زیرمجوعۀ «نوبت شما» قرار گرفته، ساز و کاری برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌های معنوی پیش‌بینی شده است که به زودی با آن آشنا می‌شوید. راه‌اندازی این بخش از سایت با پیشنهاد استاد پناهیان بوده و قرار است در حد فرصت‌شان نوشته‌های رسیده را ببینند و به روند گفتگو در این بخش کمک کنند.
  • سخنان تأثیرگذار: در این بخش که زیرمجوعۀ «نوبت شما» قرار گرفته، سخنانی که مخاطبان سایت به عنوان سخنان تأثیرگذار برای سایت ارسال می‌کنند، در آن منتشر می‌شود.(توضیحات بیشتر در اینجا)
  • اخبار مورد اشاره: در بخش «جهت اطلاع»، بخشی به نام «اخبار مورد اشاره» قرار دارد. گاهی اوقات مطلب یا تحلیلی که استاد در سخنرانی یا جلسات خودشان ارائه می‌کنند، ناظر به خبری است که اخیراً انتشار یافته و ممکن است کسانی که زیاد به سایت‌های خبری مراجعه ندارند، از آن بی‌اطلاع باشند. این خبر ممکن است یک اتفاق، یک تحلیل، یک مصاحبه و مواردی از این دست باشد. این گونه اخبار برای عزیزانی که پیگیر اطلاع و بررسی بیشتر هستند، در این بخش منتشر می‌شود.

ورود به سایت بیان معنوی http://panahian.ir

این نوشته برای شما جذاب و مفید بود ؟ پس اون رو برای دوستاتون در شبکه های اجتماعی هم ارسال کنید

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

4 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
نفس
نفس
6 سال قبل

سلام من و دوستم ۲دختر ۱۵ساله ایم که سوالات زیادی داریم می خواستم از شما خواهش کنم یک منبع مطمئن به ما معرفی کنیم هیچکدوممون جز شما کسی دیگه رو قبول نداریم

ناظر سایت
ناظر سایت
پاسخ به  نفس
6 سال قبل

سلام . خداقوت . اینجا که نظر گذاشتین سایت بنیانا هست … برای ورود به سایت استاد پناهیان روی لینک http://bayanmanavi.ir بزنید .
دو روز قبل یک کتابچه خیلی خوب با عنوان ” قدرت و شکوه زن در کلام امام و رهبری ” هم منتشر شد که می تونید از کانال تلگرام استاد پناهیان دانلود کنید : اینجا: https://t.me/Panahian_ir/5398
کانال استاد در پیام رسان سروش هم اینجاست : http://splus.ir/panahian_ir

چراغی
چراغی
5 سال قبل

باسلام خدمت شما من می خواستم اگر ممکن هست با استاد پناهیان مشورتی بکنم من یک خواهر داشتم که جوان از دنیا رفت ۲۰ -۲۵ میلیون ازش مونده شما مسلهت می دانید برای باقیات صالحاتش که برای امور مسلمین وبیداری مردم از این غفلت آخر زمانی چه کار بکنم بااین پول ایمل ندارم اگر ممکنه زحمتی نیست به شماره ۰۹۱******۴۵۰ پیامک کنید ممنون می شم

علی
علی
پاسخ به  چراغی
5 سال قبل

سلام . این جایی که نظر نوشتید فقط معرفی سایت استاد هست …. برای ارتباط با استاد به سایت خودشون برید . لینک سایت استاد : http://bayanmanavi.ir/