دسته‌ها
اخبار

اظهارات عجیب سناتور آمریکایی؛ سیر چینی خطر امنیت ملی است!

یکی از سناتورهای آمریکایی هشدار داد که سیرهای وارداتی از چین به منزله «خطر امنیت ملی» برای آمریکایی‌هاست! وی خواستار تحقیقات درباره این ماده غذایی شده است. در ادامه مطلب همراه بنیانا باشید

ابعاد رقابت و تقابل چین و آمریکا هر از گاهی ابعاد عجیب و غریبی پیدا می‌کند. «ریک اسکات»، سناتور جمهوری‌خواه، به اعضای کنگره تأکید کرد تا علیه سیر وارداتی «ناایمن» از چین اقدامی صورت دهند و گفته باور دارد که چین به صورت ناعادلانه چنین ماده غذایی را به آمریکایی‌ها «انداخته» است.

وی همچنین گفت: «محصولاتی که از سیر چینی تهیه شده برچسب شرایط غیربهداشتی روی‌شان نصب شده است.» به نوشته روزنامه میرور، چین بزرگ‌ترین صادر‌کننده سیر به آمریکا برای چندین سال متوالی بوده است. به گزارش فارس نیوز از این روزنامه، اما این سناتور آمریکایی معتقد است همه اینها بخشی از طرح تعرفه‌های سنگین چین برای منجمد کردن بازار سیر در آمریکا است.

این سناتور آمریکایی همچنین در نامه خود خطاب به کنگره به شیوه‌ها و اقدامات مستند چین برای تجارت انبوه محموله‌های سیر اشاره کرده و همچنین از وزارت بازرگانی خواسته تا اقداماتی را بر اساس یک قانون ویژه انجام دهد که اجازه می‌دهد تا تحقیقاتی درباره واردات سیر که به امنیت ملی آمریکا مربوط می‌شود، انجام دهد.

این سناتور جمهوری‎خواه همچنین گفته است: «تمامی محصولات سیر از چین باید مورد بررسی قرار گیرند. امنیت و بهداشت مواد غذایی یک فوریت موجودی است که تهدیدهای جدی برای امنیت ملی، سلامت عمومی و رفاه اقتصادی ایالات متحده محسوب می‌شود.»

گفتنی است، این اظهارات در حالی مطرح شده که در تحقیقات قبلی، هیچ شواهدی درباره غیربهداشتی بودن این سیرها و استفاده از کودهای پساب فاضلاب توسط کشاورزان چینی در تولید این سیرها پیدا نشده است.

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات