دسته‌ها
اخبار

افتضاح حمله به بیمارستان شفا دومین شکست اسرائیل از حماس پس از 7 اکتبر ؛ نسل کشی غزه ادامه دارد…

«یوسی میلمن»، تحلیلگر صهیونیست می‌گوید ارتش این رژیم حمله بی‌سابقه‌ای را علیه بیمارستان شفا آغاز کرد چون به همه اعلام کرده بود که مقر فرماندهی حماس زیر این بیمارستان قرار دارد اما داخل آن نه اسرای اسرائیلی را پیدا کرد و نه خبری از مقر فرماندهی حماس بود. خلاصه این که از افتضاح جز بی‌آبرویی بیشتر نصیب صهیونیست‌ها نشد.

تخت خالی در بیمارستان الشفا در شمال غزه کمیاب است. گاز اکسیژن، ضدعفونی‌کننده و حتی داروهای اولیه نیز به شدت نایاب شده، اما در بیمارستان الشفا بیمار کم نیست، شهید هم کم نیست، جنازه‌ها همه جا را پر کرده‌‍‍‌‌اند، برخی راهروها تا محوطه حیاط بیمارستان پر شده از جنازه بیمارانی که تا چند روز پیش زنده بودند، اما قطع برق و آب جان‌شان را گرفت. قطع آب و برقی که از سوی جانیان جنگ غزه، یعنی صهیونیست‌ها صورت گرفته است… {در ادامه خبر همراه رسانه بنیانا باشید}

بیمارستان الشفا در محاصره است و جنازه برخی بیماران را در حیاط بیمارستان دفن می‌کنند.‌ تانک‌های نظامی اشغالگران دور تا دور بیمارستان شفا را محاصره کرده تا هیچ کس از بیمارستان خارج نشود.

5 هزار آواره پناه گرفته در بیمارستان به همراه 500 کادر درمان و 650 زخمی در بیمارستان هستند، اما امکان خروج از بیمارستان محاصره شده شفا را ندارند. رئیس بخش سوختگی‌های بیمارستان شفا گفته است که به سبب ادامه محاصره بیمارستان، شمار زیادی از نوزادان نارس فوت شدند و نوزادان نارسی هم که زنده مانده‌اند، به سبب این شرایط چندان دوام نخواهند آورد.

نه فقط بیمارستان شفا، که صهیونیست‌ها از زمان بمباران غزه حداقل 81 بیمارستان و مرکز درمانی را بمباران کرده و بسیاری از این مراکز را از کار انداخته‌اند.

به جز بیمارستان شفا، فقط 6 بیمارستان دیگر در غزه به صورت نیمه ویران و با حداقل امکانات در شرایط کمبود دارویی فعال است. بیمارستان‌های کودکان سرطانی رنتیسی و بیمارستان اردن در غزه از دیگر بیمارستان‌هایی است که به صورت روزانه هدف هجوم نظامیان صهیونیستی قرار می‌گیرند.

با این حال تمرکز صهیونیست‌ها روی بیمارستان شفاست. بیمارستانی که به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع درمانی غزه به شمار می‌رود ولی اکنون بخش‌هایی از آن از کار افتاده است.

بیمارستان شفا مرکز رسیدگی به کودکان نارس هم است و محاصره آن باعث شده تا جان 300 نوزاد در مرز مرگ باشد. صهیونیست‌ها مدت‌هاست مدعی هستند که مرکز فرماندهی حماس در زیر بیمارستان شفا قرار دارد و بامداد چهارشنبه گذشته حمله به بیمارستان شفا و اعدام 30 پناهجو در این بیمارستان تشدید کردند، اما هنوز پس از چند روز هیچ نشانه و آثاری که نشان‌دهنده فعالیت نظامی نیروهای حماس در بیمارستان شفا باشد، پیدا نشده است.

شکست دوم رژیم صهیونی

عدم اثبات ادعای فعالیت نظامی حماس در بیمارستان شفا، دومین شکست بزرگ صهیونیست‌ها در میدان جنگ پس از شکست در عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر است. «هرتزی‌هالیوی»، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به شکست در هفتم اکتبر اذعان کرده و دیروز گفت:

«هفتم اکتبر به وظیفه خود در حفظ امنیت اسرائیل عمل نکردیم و به خاطر آن، بهای سنگینی پرداخت کردیم.» اکنون نیز منابع داخلی صهیونیستی به شکست در اثبات فعالیت نظامی حماس در بیمارستان شفا اذعان کرده‌اند.

«امیر بوخبوط»، تحلیلگر و خبرنگار نظامی پایگاه خبری عبری زبان والا بیان کرد آنچه را که در بیمارستان شفا دنبال آن بودیم، نیافتیم و باور کلی ما این است هر چقدر سازمان اطلاعات ما به دنبال مراکز قدرت و فرماندهی حماس باشد، هر بار غافلگیر خواهد شد.

«یوسی میلمن»، تحلیلگر اسرائیلی هم گفت ارتش حمله بی‌سابقه‌ای را علیه بیمارستان شفا آغاز کرده بود و به همه اعلام کرده بود که مقر فرماندهی حماس زیر این بیمارستان قرار دارد اما در داخل آن نه اسرای اسرائیلی را پیدا کرد و نه خبری از مقر فرماندهی حماس بود.

اکنون که صهیونیست‌ها در اثبات ادعای خود درباره فعالیت نظامی در بیمارستان شفا شکست خورده‌اند، با این پرسش رو‌به‌رو هستند که چرا با وجود شکست در اثبات ادعای‌شان، اما همچنان به یورش به بیمارستان شفا ادامه می‌دهند؟

بهانه‌های حمله به بیمارستان‌ها

تمرکز و فشار صهیونیست‌ها بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه به‌ویژه بیمارستان شفا با دو هدف مهم صورت می‌گیرد:

سرپوش گذاشتن بر شکست در میدان نظامی:

صهیونیست‌ها تاکنون در توقف حملات راکتی و موشکی حماس به شهرهای صهیونیستی شکست خورده‌اند و با وجود حمله زمینی به غزه، اما حملات موشکی به تل‌آویو و اشدود و دیگر شهرهای اشغالی ادامه دارد.

تل‌آویو هدف خود را در حمله به غزه نابودی حماس اعلام کرده بود، اما نیروهای مقاومت فلسطینی و قسام همچنان به حملات خود ادامه می‌دهند. از این رو شکست در میدان نظامی باعث شده تا رژیم صهیونیستی حمله به بیمارستان‌ها را تشدید کند تا این حملات را دستاورد خود نشان دهد.

انحراف افکارعمومی:

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها با حمله به بیمارستان‌ها و طرح ادعای فعالیت نظامی در مراکز درمانی تلاش دارند تا افکارعمومی را از تحولات غزه منحرف کنند و بهانه‌ای برای جنایت خود در غزه ایجاد کنند، اما این بهانه تراشی تاکنون شکست خورده و افکارعمومی جهانی به شدت علیه صهیونیست‌ها بسیج شده است.

تظاهرات گسترده دو روز گذشته در اردن، قطر، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها با طرح ادعای فعالیت نظامی در بیمارستان شفا نتوانسته‌اند افکارعمومی جهانی را از جنایت در غزه منحرف کنند.

افتضاح پشت افتضاح

به نظر می‌رسد که تمام یافته‌های صهیونیست‌ها از بیمارستان شفا چند خشاب و اسلحه بوده که برخی گفته‌اند شاید این تجهیزات نیز از طرف خود صهیونیست‌ها وارد بیمارستان شده باشد.

گروه مقاومت حماس نیز اسناد کذب ادعاهای اسرائیل درباره بیمارستان شفا را منتشر کرد و اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس پنجشنبه شب با برگزاری کنفرانس ویدئویی نشان داد که ارتش رژیم صهیونیستی سلاح‌هایی را که در طول جنگ با مقاومت فلسطین در میادین یا جاهای مختلف به‌دست آورده است، در داخل کارتن‌هایی وارد بیمارستان شفا کرده و سپس کارتن‌ها را باز و مدعی شده است که این سلاح‌ها را آنجا یافته است.

حمدان با نشان دادن تصاویر این کارتن‌ها گفت که همان‌طور که شاهد هستید، لیبل‌های کارتن‌ها همان کارتن‌هایی است که ارتش رژیم صهیونیستی آنها را در پوشش مواد غذایی وارد بیمارستان شفا کرده تا سپس بگوید که این سلاح‌ها را از مقاومت در داخل بیمارستان به‌دست آورده است.

تونل‌های سوئد را جای غزه جا زدند

از سوی دیگر، «آیدی کوهن»، فعال مجازی عبری زبان با انتشار فیلمی مدعی شده است که نظامیان صهیونیست یک تونل عمیق حماس را کشف کرده و وارد آن شده‌اند، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان سریع این دروغ اسرائیلی‌ها را بر ملا کرده و نوشتند این تونل یک مکان سیاحتی در جزیره شیوولمن سوئد است و تونل هم در جنگ جهانی دوم ساخته شده است.

چند روز قبل هم شبکه اسرائیلی ۱۴ نزدیک به نتانیاهو با انتشار یک ویدیو مدعی شد که ارتش «اسرائیل» چند تونل را در غزه کشف کرده و نیروهای ارتش داخل تونل‌ها رفته و نیروهای حماس را کشته‌اند، اما شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی سریع این ادعای شبکه ۱۴ را رد کرد و به قدیمی بودن کشف این فیلم اشاره و اعلام کرد که این ویدیو مربوط به یک‌سال قبل بوده و از داخل غزه نیست.

حتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که ما نشانه‌هایی داشتیم که زندانیان در بیمارستان شفا هستند؛ البته بعد از حمله هیچ اسیری پیدا نکردیم!

دروغ سوم صهیونیست های نجاست خوار

کشتار صهیونیست‌ها سومین دروغی بوده است که در چند روزه گذشته لو رفته است. رسانه‌های عبری زبان دیروز با انتشار یک ویدئو بیان داشتند که شرکت‌کنندگان در جشنوار موسیقی در نزدیکی مرز غزه در جریان عملیات طوفان الاقصی به دست رزمندگان حماس کشته نشدند،

بلکه یک بالگرد آپاچی این افراد را که در حال فرار بودند، به گمان این که نیروهای حماس هستند، به رگبار بسته است و عده دیگری نیز در تبادل آتش میان ماموران مستقر در این مکان و نظامیان صهیونیست کشته شده‌اند.

در حمله هفتم اکتبر، برخی مبارزان حماس یونیفرم نظامیان اسرائیلی را به تن داشتند و همین باعث شده بود که ماموران مسئول تامین امنیت جشنواره و همچنین نظامیان صهیونیست ناخواسته با هم درگیر شوند.

در هفته‌های گذشته هم برخی شهرک‌نشینان صهیونیست در مصاحبه با رسانه‌های اسرائیلی بیان داشتند که تعدادی از صهیونیست‌ها در مناطق دیگر در جریان تبادل آتش میان ارتش صهیونیستی و مبارزان حماس و با گلوله نظامیان صهیونیست کشته شده‌اند.

بایدن شریک نتانیاهو

«جاناتان کوک»، روزنامه‌نگار مستقل بریتانیایی برنده جایزه ویژه روزنامه‌نگاری مارتا گلهورن و نویسنده چند کتاب در مورد فلسطین و خاورمیانه در نوشتاری تفصیلی برای «میدل ایست آی»، سیاست دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در قبال جنگ غزه را تشریح کرده و می‌نویسد:

«اولین فریب آشکار اصرار واشنگتن بر اجتناب اسرائیل از اشغال مجدد غزه است. فریب دیگر ایجاد این تصور است که ایالات متحده برای رویارویی با اسرائیل بر سر آینده غزه آماده می‌شود. حقیقت این است که واشنگتن سال‌ها پیش رسماً راه‌حل دو کشوری را کنار گذاشت.»

نویسنده و روزنامه‌نگار بریتانیایی افزود که فریب نخورید، دست بایدن و نتانیاهو در یک کاسه است. آقای بایدن؟ کودکان فلسطینی از شما نخواهند گذشت.

سه بمب اتم برای نسل کشی غزه !

سازمان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که میزان مواد منفجره‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه بر سر مردم این باریکه فرو ریخته، معادل 3 بمب اتم است.

سازمان مذکور همچنین بیان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از 1000 مرتبه مناطق مسکونی در نوار غزه را با بمب‌های ممنوعه فسفری بمباران کرده است.

تیم کارشناسی سازمان حقوق بشر اروپا مدیترانه بیان کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی تنها شامگاه چهارشنبه گذشته در یک بازه زمانی 40 دقیقه‌ای 300 مرتبه محله‌ای مسکونی را در شهرک جبالیا در شمال نوار غزه با بمب‌های ممنوعه فسفری هدف قرار دادند.

با وجود این جنایت‌ها، اما برخی چهره‌های دانشگاهی وابسته به تل‌آویو از این جنایت‌ها حمایت می‌کنند. از جمله «هابرماس» که به اصطلاح بزرگ‌ترین نظریه‌پرداز دموکراسی و کرامت انسانی در غرب است، سلاخی بیش از 12 هزار ‌غیرنظامی در غزه را پاسخ قابل قبول اسرائیل و اطلاق نسل‌کشی به آن را شایسته برخورد قضائی-پلیسی می‌داند.

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات