دسته‌ها
اخبار

هشدار یمن به سعودی: نقض آتش‌بس اگر ادامه یابد، حملات را از سر می‌گیریم

نقض پی‌در‌پی آتش بس از سوی ائتلاف سعودی طی هفته‌های گذشته، هشدارهای پی‌در‌پی انقلابیون یمن را در پی داشته است. انقلابیون این بار گفته‌اند، حملات را از سر می‌گیرند. در ادامه همراه سایت بنیانا باشید

نقض آتش بس در یمن و عدم پای‌بندی سعودی‌ها به تعهدات اعلامی‌شان به سازمان ملل درباره رعایت آتش بس با واکنش تند گروه‌های یمنی رو‌به‌رو شده و روز شنبه رئیس‌شورای عالی سیاسی این کشور، ضمن محکومیت نقض آتش بس به شدت نسبت به تداوم این وضعیت هشدار داده است.

آتش بس در یمن به پیشنهاد سازمان ملل و از حدود دو ماه گذشته و پیش از آغاز ماه رمضان به صورت رسمی شروع شد، اما از همان ابتدا با پیمان شکنی ریاض رو‌به‌رو شد و یمنی‌ها تقریبا در این مدت، هیچ روزی را بدون پرواز جنگنده‌ها و بمباران ائتلاف سعودی نگذرانده‌اند.

پس از چندین نوبت اعلام هشدار مقامات مختلف یمنی درباره نقض روزانه آتش بس در یمن، این بار هشدار یمنی‌ها به عربستان از زبان فرماندهان نظامی به صورت جدی تری اعلام شده و فرمانده نیروهای مسلح، معاون نخست‌وزیر در امور دفاعی و امنیت، وزیر دفاع و رئیس‌ستاد کل ارتش یمن در یک نشست تأکید کردند که به نقض آتش‌بس ائتلاف سعودی پاسخ خواهند داد.

اعلام این هشدار در شرایطی مطرح شده که «مهدی المشاط»، رئیس‌شورای عالی سیاسی و فرمانده نیروهای مسلح یمن روز شنبه میزبان «جلال الرویشان» معاون نخست‌وزیر در امور دفاعی و امنیت، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع و «محمد عبدالکریم الغماری» رئیس‌ستاد کل ارتش این کشور بود.

در این دیدار میان مقامات ارشد یمنی، درباره مسائل مختلفی امور نظامی و امنیتی و روند آتش بس کنونی و ارزیابی میزان پایبندی ائتلاف به اجرای تمام بندها بحث و گفت‌وگو شد و المشاط پس از این نشست اعلام کرد:

«اگر کشورهای ائتلاف متجاوز عربی به آتش بس پایبند نباشند نیروهای مسلح یمن آماده انجام وظایف خود هستند.» وی نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی از طریق ارسال هواپیماهای جاسوسی به حریم هوایی صنعا و تعدادی از استان‌ها را محکوم و اعلام کرد: «این مسئله نقض آشکار آتش‌بس و اقدام متجاوزانه‌ای است که کاملا با ادعاها درباره صلح مغایرت دارد.»

گفتنی است انقلابیون یمن پیش از این اعلام کرده بودند که بانک اهداف بزرگی را در عربستان و امارات تهیه کرده‌اند و به راحتی زیر ساخت‌های اقتصادی و پالایشگاه‌های نفتی آنها را هدف قرار می‌دهند. چند روز از این هشدار نگذشته بود که…آرامکو با دهها موشک و پهپاد هجومی زیر و رو شد، آن هم در چندین نوبت.

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات