دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

با دستور وزیر رژیم صهیونیستی استفاده از انواع سلاح برای کشتار فلسطینیان آزاد شد

ترس از پیچیده شدن طومار حیات رژیم صهیونیستی اکنون مقامات این رژیم را به این نتیجه رسانده که با هر وسیله و سلاحی که در اختیار دارند، صدای فلسطینی‌ها را خاموش کنند و نخست‌وزیر تل‌آویو نیز فرمان استفاده از هر نوع سلاحی علیه فلسطینی‌ها را علنی و تائید کرد.

اگر صهیونیست‌ها را با یک ویژگی کلی بخواهند معرفی کنند، ترس بسیار زیاد آنها از مرگ و تقلای زیاد برای زنده ماندن یکی از ویژگی‌های کلی شخصیتی و رفتاری آنها خواهد بود. در واقع براساس تفکرات و‌اندیشه صهیونیسم، برای بقای حیات به هر کاری می‌توان دست زد، گویا زنده ماندن هدفی است که در مرام صهیونیست هر وسیله‌ای برای آن توجیه می‌شود.

جدیدترین نمونه این ویژگی شخصیتی را در دستور جدید «نفتالی بنت»؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌توان دید، چون بنت روز سه‌شنبه و در پی تداوم ناآرامی‌ها در فلسطین اشغالی دستور داد که نظامیان از همه سلاح‌ها در مواجهه با فلسطینیان استفاده کنند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و به نقل از جروزالم پست اسرائیل، بنت در هنگام ابلاغ این دستور اذعان کرده است: «نیروهای ما از تمامی انواع سلاح‌ها برای هدف قراردادن هر فردی که تهدیدی برای شهروندان یا سربازان اسرائیلی ایجاد کند، استفاده خواهند کرد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی بازدید از تیپ منطقه‌ای «افرایم» در کرانه باختری به همراهی «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد ارتش تل‌آویو دستور غیرانسانی خود را علنی کرد و گفت: «در این بخشنامه به وضوح آمده است که تروریست‌ها را در هر کجا که باشند می‌توانید با انواع سلاح مورد هدف قرار دهید.»

فرمان از سر ترس توسط نخست وزیر رژیم جعلی

فرمان و یا دستور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای هدف قرار‌دادن فلسطینی با هر سلاح و وسیله‌ای بیش از هرچیز حکایت از ترس و نگرانی مقامات تل‌آویو دارد. صهیونیست‌ها به موقعیت متزلزل و شکننده خود بیش از هر زمان دیگری آگاه هستند و این موضوع را می‌دانند که اگر نتوانند صدای فلسطینی‌ها را خاموش کنند، عملیات‌های جهادی و ضد اشغالگری در کرانه باختری و مناطق اشغالی 1948 طومار موجودیت اسرائیل را در هم خواهد پیچید.

از همین رو نیز نظامیان صهیونیست این روزها به هرکاری برای سرکوب فلسطینی‌ها دست می‌زنند. هنوز یک هفته از حمله و هجوم آنها به مراسم تشییع جنازه «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی نگذشته که آنها دست به اقدام مشابه دیگری زدند و روز دوشنبه نظامیان صهیونیست به مراسم تشییع پیکر «ولید شریف» در قدس اشغالی حمله کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست با گلوله به خودروی حامل پیکر این شهید فلسطینی شلیک کردند که منجر به شکستن شیشه‌های خودرو شد.

هلال احمر فلسطین هم اعلام کرده است، در حمله نظامیان صهیونیست به مراسم تشییع پیکر شهید «ولید شریف» تاکنون ۷۱ فلسطینی زخمی شدند.

«ولید شریف»، در سومین جمعه از ماه مبارک رمضان با ضرب و شتم توسط پلیس صهیونیستی در مسجدالاقصی دستگیر شد و خانواده این شهید فلسطینی اعلام کردند که ضرب و شتم مأموران صهیونیستی هنگام بازداشت منجر به خون ریزی مغزی وی شد تا در نهایت روز شنبه این جوان ۲۳ ساله در بازداشت رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و حتی مراسم تشییع پیکرش هم با خشونت و حملات صهیونیست‌ها رو‌به‌رو شد.


هراس اقلیت شدن صهیونیست ها

از سوی دیگر با وجود همه جنگ‌ها، سرکوب‌ها و اشغال برنامه‌ریزی شده فلسطین از سوی صهیونیست‌ها، اما آنها اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که دچار زوال طبیعی از درون به گونه‌ای هستند که به صورت طبیعی از یک طرف جمعیت صهیونیست‌ها در همه مناطق فلسطین رو به کاهش و در مقابل جمعیت فلسطینی‌ها در حال افزایش و چندبرابر شدن است.

حتی روز گذشته هم روزنامه‌القدس العربی در مورد ترس اسرائیل از روند رو به افزایش جمعیت فلسطینی‌ها نوشت: «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی این افزایش جمعیت فلسطینی‌ها به کابینه اسرائیل دستور داد گزینه تخریب خانه ‌فلسطینی‌هایی را که داخل این منطقه حملات شهادت‌طلبانه انجام می‌دهند و اخراج خانواده‌های نیروهای مقاومت را که در کرانه باختری ساکن هستند در دستور کار خود قرار دهد.

در همین حال بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل نیز در مورد آینده این رژیم به‌دلیل از دست دادن حاکمیت در مناطق نقب و الجلیل هشدار داد و رادیو ارتش اسرائیل به‌نقل از نفتالی بنت در جلسه کابینه برای امور امنیتی اعلام کرد که باید راه‌هایی را شناسایی کرد تا بتوان از طریق آن موج‌ فعلی عملیات‌ها‌ی مقاومت را متوقف کرد.

روزنامه یسرائیل هیوم نیز به‌نقل از بنی گانتس درباره احتمال کاهش جمعیت صهیونیست‌ها در نقب و الجلیل نوشت: «اگر در الجلیل و نقب سرمایه‌گذاری نکنیم باید تصمیم تقسیم منطقه را با فلسطینی‌ها بپذیریم.»، این روزنامه افزود که ترس گانتس نیز به‌دلیل جمعیت گسترده فلسطینی‌ها در این دو منطقه است.

البته این ترس مقامات صهیونیستی درباره در اقلیت قرار گرفتن، با آمارهای رسمی نیز همخوانی دارد و مرکز آمار فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد فلسطینیان از زمان وقوع نکبت در سال ۱۹۴۸ و پس از گذشت ۷۴ سال، ۱۰ برابر شده است.

مرکز آمار فلسطین با صدور بیانیه‌ای گفته است که جمعیت فلسطین در سال ۱۹۱۴ به حدود ۶۹۰ هزار تن رسیده بود که تنها ۸ درصد آنها یهودی بودند. در این بیانیه آمده است، به رغم آواره شدن بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ و کوچ اجباری بیش از ۲۰۰ هزار فلسطینی که اکثر آنها پس از جنگ ژوئن ۱۹۶۷ به اردن رفتند، تعداد فلسطینیان در پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴ میلیون تن شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، حدود نیمی از آنها (هفت میلیون تن) در داخل فلسطین (۱.۷ میلیون تن در مناطق اشغال شده در سال ۱۹۴۸) زندگی می‌کنند. مرکز آمار فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد، براساس آمارها، از این هفت میلیون تن تا پایان سال ۲۰۲۱، ۳.۲ میلیون تن در کرانه باختری به ویژه در شهر قدس و حدود ۲.۱ میلیون تن در نوار غزه زندگی می‌کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است، بر اساس این داده‌ها، فلسطینیان ۴۹.۹ درصد ساکنان اراضی اشغالی فلسطین و صهیونیست‌ها ۵۰.۱ درصد را تشکیل می‌دهند. در بیانیه مذکور آمده است، اشغالگران اسرائیلی در مرحله نکبت بر ۷۷۴ روستا و شهر فلسطینی سیطره یافتند و ۵۳۱ شهر و روستای فلسطینی را به صورت کامل تخریب کردند.

این مرکز فلسطینی در بیانیه خود آورده است: طبق آمار و اطلاعات ثبت شده توسط آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی “آنروا” در دسامبر ۲۰۲۰ تعداد آوارگان و پناهجویان فلسطینی حدود ۶.۴ میلیون تن است.


حرکت خزنده

اگرچه مقامات رسمی و دولتی در کشورهای غربی تاکنون تمام قد حامی رژیم صهیونیستی و اقدامات تل‌آویو بوده‌اند، اما در برخی کشورهای غربی اقداماتی از سوی برخی انجمن‌ها و گروه‌های حامی حقوق مردم فلسطین آغاز شده و این گروه‌ها با فشار به دولت‌ها و مقامات محلی در تلاش برای توجه به حقوق شهروندان فلسطینی در برابر آپارتاید صهیونیستی هستند.

از جمله روز دوشنبه در آمریکا به عنوان اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین دولت حامی رژیم صهیونیستی، شورای شهر پترسون به مناسبت روز فلسطین، نام یک خیابان اصلی این شهر را به فلسطین تغییر داد.

علا عبدالعزیز از اعضای شورای این شهر نیز نامگذاری خیابانی به نام فلسطین را با هدف توجه به حقوق فلسطینیان عنوان کرد. البته گرایش به فلسطین در این شهر آمریکا بسیار فراتر از نامگذاری یک خیابان است و گفته شده در شهر پترسون ایالت نیوجرسی، بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و ادارات با پرچم‌های فلسطین و تصاویر قدس بر دیوارها دیده می‌شوند.

همزمان با سرعت گرفتن تحولات روزانه در فلسطین، رسانه‌های آمریکایی روز سه شنبه گزارش دادند که برخی نمایندگان دموکرات آمریکایی طرح به رسمیت شناختن روز نکبت (فاجعه) در سرزمین‌های اشغالی را در کنگره ارائه کردند.

در همین ارتباط نیز، «رشیده طلیب»، نماینده میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که طرح به رسمیت شناختن روز نکبت که در جریان آن ۴۰۰ شهر و روستای فلسطینی تخریب و بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی آواره شدند را به کنگره آمریکا ارائه کرده است.

طلیب که خود اصالتی فلسطینی دارد، در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این روز، ما باید حقوق بشر و عدالت را ترویج کنیم. مردم فلسطین از سال ۱۹۴۸ تحت ظلم و ستم و نژادپرستی خشونت‌آمیز زندگی می‌کنند. باید اذعان کنیم که وقتی مردم از اعتراف جنایات جنگی و نقض حقوق بشر در آپارتاید اسرائیل امتناع می‌ورزند، موجودیت فلسطینی‌ها انکار می‌شود.»


ترجمه و نشر توسط روزنامه کیهان – 28 اردیبهشت 1401 شمسی


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات