دسته‌ها
اخبار

رژیم های عربی در نابودی از اسرائیل سبقت می‌گیرند [ واکنش ها به دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان ]


در واکنش به دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان:

◀️ الاسدی: رژیم‌های عربی در نابودی از اسرائیل سبقت می‌گیرند

⏪ رئیس شورای سیاسی نُجَباء در واکنش به خبر ملاقات ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر اسرائیل، خاطرنشان ساخت که حاکمان عربی برای بقا تلاش می‌کنند، ولی در حال رقم زدن زوال خود پیش از نابودی رژیم صهیونیستی هستند.

🔶 رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در واکنش به اعلام خبری مبنی بر سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان و دیدار وی با ولیعهد سعودی، خاطرنشان ساخت: این واقعیت بدون روتوش عربستان است.

🔹 شیخ «علی الاسدی» در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه خیانت و مزدوری پیکر امت را تضعیف کرده است، نوشت: اما آل‌سعود این واقعیت را با دروغ و ترویج طایفه‌گری پنهان می‌سازد و به‌واسطه ادعای ایجاد همزیستی و صلح در منطقه، در جهت سرپوش نهادن بر آن است.

🔶 وی در ادامه تصریح کرد: سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سرزمین حرمین شریفین ـ اگر صحت داشته باشد ـ نشانگر نقطه‌عطفی در میزان پسرفت حاکمان عربی است که برای بقای خود تلاش می‌کنند، ولی متوجه نیستند که در حال رقم زدن زوال خود، پیش از نابودی رژیم صهیونیستی هستند.

🔹 رئیس شورای سیاسی نُجَباء در پایان به حاکمان عرب یادآوری کرد که روزهای پیش رو حامل تحولاتی خواهد بود که در محاسبات آنان نمی‌گنجد.

🌐 متن خبر همراه با ترجمه‌های عربی و انگلیسی در وب‌سایت مقاومت اسلامی نجبا:
http://alnujaba.ir/Data/3732


🔸حماس: سفر نتانیاهو به ریاض توهین به امت اسلامی است

🔹عیسی النشار از رهبران حماس در غزه گفت: سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی خنجری به مردم فلسطین است.

🔹ما به موضع ملتهای اسلامی و عربی در زمینه مخالفت با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و مقابله با تروریسم علیه مردم فلسطین تکیه داریم.

🔹سفر نتانیاهو به عربستان سعودی در چارچوب هروله عربی به طرف عادی سازی است.

🔹این سفر توهین به امت اسلامی است و ما خواستار توضیح عربستان در این زمینه هستیم.

⏺️ چند خبر از سفر نتانیاهو به عربستان

🔹نتانیاهو از واکنش به گزارش رسانه‌های این رژیم در خصوص سفرش به عربستان و دیدار با ولیعهد سعودی خودداری کرد.

🔸وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که گفته می‌شود جزئیات جلسه نشست از وی مخفی نگه داشته شده بود، از درز و انتشار اخبار محرمانه نتانیاهو با بن سلمان بر آشفت و آن را اقدامی غیرمسوولانه و بسیار نگران‌کننده خواند.

🔹یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ و وزیر خارجه این رژیم را در جریان سفر خود به عربستان سعودی قرار نداده است.

🔸فیصل بن فرحان نیز در توئیتی، گزارش‌های منتشره درباره دیدار ولیعهد سعودی با مسئولان اسرائیلی در جریان سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عربستان را تکذیب کرد.

‍🔴 دلایل تمایل محمد بن سلمان به برقراری روابط با اسرائیل

⬅️ به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اسرائیل هایوم در قسمتی از یک مطلبی درباره دلایل مرتبط با ایران در تمایل محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به برقراری روابط با اسرائیل علی رغم وجود مخالفت های داخلی در عربستان سعودی و در دستگاه حکومتی این کشور، به تحلیل پرداخت.

⬅️ این روزنامه اسرائیلی خاطر نشان می کند: بن سلمان بسیار درباره آینده و به ویژه این که دولت جدید آمریکا جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا به منافع حیاتی و مهم آن آسیب خواهد زد، نگران است.

⬅️ محمد بن سلمان شاهزاده عربستان نگران است که دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، به توافق هسته ای برگردد و شرایطی را ایجاد کند که تنها منجر به افزایش تمایل تهران برای تضعیف حکومت پادشاهی عربستان سعودی شود.

⬅️ این روزنامه در ادامه می نویسد: دیدار مخفی انجام شده میان بنیامین نتانیاهو و بن سلمان در شهر جدید نیوم با پس زمینه این نگرانی ها انجام شد. ولیعهد سعودی خواستار یک جبهه واحد با اسرائیل در برابر دولت جدید آمریکا و رویکرد آن نسبت به توافق هسته ای است و بر روابط صمیمانه قبلی اسرائیل با بایدن و اطرافیانش تکیه می کند تا به او کمک کنند صفحهای جدید در روابط ریاض و واشنگتن باز کند.

⬅️ اسراییل هایوم می افزاید: بن سلمان تمام این ها را می خواهد، بدون این که مجبور باشد پایان خطوط یک معاهده صلح با اسرائیل را امضا کند و شاید حتی سفارتی در تل آویو یا قدس باز کند.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات