دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

امنیت ایران توسط نیروی پدافند هوایی تکمیل شده است [پیشرفت ۱۶۰۰ درصدی در توسعه پهپادها]

سردار محمد شیرازی رئیس‌دفتر فرمانده معظم کل قوا، طی تماس تلفنی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به مناسبت سالروز پدافند هوایی را قرائت کرد.

متن پیام امام خامنه ای به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام
«سلام مرا به کارکنان هوشیار پدافند هوایی کشور برسانید، امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. مردم متدین ما قدردان تلاش‌های بی‌وقفه شما هستند، این را پاس بدارید.»



امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است
امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است

پدافند هوایی ایران جایگاه رفیعی در منطقه دارد

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) نیز همزمان با دهم شهریور روز پدافند هوایی به همراه دیگر فرماندهان و مسئولان بلندپایه ارتش با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش، با امیر صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی دیدار کرد.

فرمانده کل ارتش در این دیدار، ضمن ارتباط تصویری برخط با مراکز فرماندهی کنترل پدافند هوایی در سراسر کشور، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان و گرامیداشت روز پدافند هوایی، خطاب به فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی اظهار داشت: پدافند هوایی کشور در طول سال‌های پس از انقلاب و به‌ویژه پس از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی در سال ۸۷ به دستاوردهای خوبی در زمینه‌های مختلف دفاع هوایی ازجمله راداری، موشکی و سامانه‌های ارتباطی دست پیدا کرده است.

وی افزود: در طول حدود یک سالی هم که از تشکیل نیروی پدافند هوایی می‌گذرد اتفاقات مبارکی در این نیرو رخ داده و به توان رزمی و آمادگی پدافند هوایی افزوده شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه پدافند هوایی ایران، جایگاه رفیعی در منطقه دارد، بر لزوم هم‌افزایی بیش از پیش نیروهای مسلح در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

سرلشکر موسوی با قدردانی از زحمات کارکنان پدافند هوایی گفت: از همرزمان خود در پدافند هوایی در اقصی‌نقاط کشور که با تلاش شبانه‌روزی و اندیشه جهادی کار کرده‌اند تا این آمادگی و اقتدار برای دفاع از کشور عزیزمان حاصل شود تشکر می‌کنم.

پیشرفت ۱۶۰۰ درصدی در پهپاد؛ آسمان منطقه را رصد می‌کنیم

همچنین امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در برنامه صبح بخیر ایران درباره نقش پدافند هوایی ارتش در امنیت کشورها،به پیشرفت‌های چشمگیری پدافند هوایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌اشاره کرد، گفت: در این سال‌ها با وجود تحریم‌، فشار و تهدید پدافند هوایی بیش از ۱۰۰ درصد شکوفایی و نوآوری و پیشرفت داشته است

امروز سامانه‌های راداری و کشف و شناسایی قادر هستند علاوه‌بر پایش آسمان ایران می‌توانند حتی دشمنان و تحرکات آنها در منطقه و آن سوی مرزهای کشور را رصد کنیم، این رادارها با همکاری و کار مشترک و جهادی نیروی پدافند هوایی، وزارت دفاع و مراکز علمی تخصصی صورت گرفته است.

ما امروز بر لبه فناوری و تجهیزات دنیا در حال حرکت هستیم و در حوزه درگیری نیز نسبت به گذشته بیش از ۱۶۰ درصد افزایش فناوری داشته‌ایم.

وی افزود: سامانه درگیری ما در حوزه ارتفاع پست و متوسط مانند سامانه‌های مرصاد، تلاش و ۱۵ خرداد و سامانه‌های ارتفاعات بلند ما سامانه باور ۳۷۳ داریم که از آنها استفاده می‌کنیم. اینها تجهیزاتی است که در داخل کشور ساخته شده است و می‌تواند با تجهیزات به روز دنیا برابری کند و در برخی موارد حتی از آنها پیشرفته‌تر هستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش به خوبی آسمان منطقه را رصد می‌کنیم و همه تحرکات و زیر چشم تیزبین پدافند هوایی است، تصریح کرد: امروز پدافند هوایی ارتش در دنیا حرف برای گفتن دارد و همه حرکات دشمن را زیر نظر دارد.

وی ادامه داد: هواپیماهای دشمن چندین بار قصد تجاوز به آسمان ایران را داشتند که با سد محکم پدافند هوایی روبرو شدند، در توقیف هواپیمای ایساف که ما آن را به درستی نشاندیم وقتی فرمانده منطقه پدافند ما وارد هواپیما شد با صد جوان آمریکایی پوتین‌پوش روبه‌رو شد و در دستگیری ریگی این اقدام در شرایط و تدابیر امنیتی خاص صورت گرفت، اگر این هواپیماها را ما به‌اشتباه می‌نشاندیم می‌دانید چه تبعاتی برای ما داشت یا در دستگیری تفنگداران آمریکایی ما چندین ساعت کار طاقت فرسا با هواپیماهای آمریکایی داشتیم و آنها نیت درگیری داشتند اما وقتی قدرت پدافند هوایی ایران را دیدند مجبور به ترک منطقه شدند.

صباحی‌فرد پیشرفت ایران در حوزه جنگ الکترونیک را بسیار چشمگیر و قابل توجه دانست و گفت: امروز سامانه‌های پدافندی ما در شرایط سخت و واقعی چک شده و آماده بهره‌برداری هستند.

وی ادامه داد: در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین پیشرفت هزار و ششصد درصدی داشتیم و امروز می‌توانیم بر اساس نیاز هر پرنده‌ای را تولید کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطر نشان کرد: این نوید را به ملت شریف ایران می‌دهیم که فرزندان شما در پدافند هوایی با دعای خیر شما تا آخرین لحظه و قطره خون خود در برابر زیاده خواهی دشمن ایستاده و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، همچنین به دشمنان هشدار می‌دهیم که قصد تجاوز به منافع ایران را نداشته و از تجربه‌های گذشته استفاده کنند زیرا اگر ورود آنها با خودشان باشد قطعاً خروجشان از ماجرا با فرزندان ملت ایران خواهد بود.


بیشتر بخوانید »

ارتش فدای ملت [بررسی نظرات امام خامنه ای درباره ارتش در شماره ۱۸۰ خط حزب الله]

چالش هزاره ۲۰۰۲ و مرگ ۲۰ هزار آمریکایی در روز اول جنگ با ایران


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات