دسته‌ها
اخبار

دَر بسته‌ مسجد حضرت علی (ع) در مدینه


دَرب مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) که در مجاورت حرم مطهر نبوی قرار گرفته، مدت‌هاست که بسته شده است. با این حال هنوز هم بسیاری از زائران شیعه‌مذهب با رفتن پشت درهای این مسجد، داخل حیاط آن را با حسرت نظاره می‌کنند.

در سال‌های اخیر، حکومت آل‌سعود تعدادی از اماکن متبرک و دارای جایگاه اعتقادی برای شیعیان را تخریب کرده و یا دَرهای آن‌ها را به‌روی زائران بسته است. از جمله این اماکن مذهبی و مقدس می‌توان به مسجد حضرت علی(ع) اشاره کرد که کنار در بسته‌شده‌ آن، تابلوی «مسجد سیدنا علی‌بن ابی‌طالب (رضی الله عنه)» دیده می‌شود. این مسجد کمتر از چند صد متر با حرم نبوی(ص) فاصله دارد و آن‌طور که در منابع اینترنتی آمده، در سال 87 هجری قمری به‌دست عمربن عبدالعزیز و 47 سال پس از شهادت آن حضرت ساخته شده است.

گفته می‌شود در سال‌های گذشته و حتی پس از بسته شدن دَرهای مسجد باز هم زائران ایرانی و شیعیان روبه‌روی آن به نماز می‌ایستادند و به همین دلیل امروز چندین دست‌فروش و… در آن مکان مستقر شده‌اند تا امکان زیارت این‌چنینی میسر نباشد.

علاوه بر این مسجد، مسجد حضرت فاطمه(س)، مسجد سلمان فارسی و مسجد امام علی(ع) از مساجد سبعه که در منطقه جنگ خندق بنا شده بودند هم به‌روی زائران بسته شده‌اند، تا جایی که گفته می‌شود امروز از زیارت مسجد حضرت فاطمه(س) و همچنین نماز خواندن روبه‌روی در بسته‌ آن به‌شدت ممانعت شده و با زائران برخورد می‌شود، اتفاقی که با توجه به رفتار مأموران عصبانی عربستانی چندان عجیب نیست، چرا که آن‌ها اکنون با سخنرانی جمعی و هرآنچه باعث تجمع شیعیان کنار و یا حتی نزدیک اماکن مذهبی شود، به‌شدت برخورد می‌کنند، هرچند این چهار مسجد تنها مساجدی در مکه و مدینه نیستند که ورود زائر به آن‌ها ممنوع شده است و یا تخریب شده‌اند.

عکس‌های زیر از مسجد حضرت علی(ع) در مجاورت مسجد النبی(ص) است.

منبع: تسنیم

در ادامه بخوانید » رمز پیروزی چیست [درباره شکست آمریکا در شماره ۱۶۳ نشریه خط حزب الله بخوانید]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات