دسته‌ها
اخبار

چالش ده سال و هشدارهای امنیتی در فیسبوک

فعالان شبکه های مجازی، هر روز گرفتار یک پویش و کمپین و چالش هستند. یک روز چالش یخ و آب یخ، یک روز چالش خطرناک کیکی و پیاده شدن از ماشین در حال حرکت و چالشهای دیگر که عمدتا از روی سرخوشی و برای خنده و تفریح و لودگی است. موضوع جدیدی که دیوانه وار […]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید

فعالان شبکه های مجازی، هر روز گرفتار یک پویش و کمپین و چالش هستند. یک روز چالش یخ و آب یخ، یک روز چالش خطرناک کیکی و پیاده شدن از ماشین در حال حرکت و چالشهای دیگر که عمدتا از روی سرخوشی و برای خنده و تفریح و لودگی است.

موضوع جدیدی که دیوانه وار در فیسبوک به راه افتاده است، چالش ده سال است Me10yearsago# که کاربر باید دو عکس خود به فاصله ده سال از هم را منتشر کند. یکی مربوط به ده سال پیش و یکی تصویر امروز.

پایگاه اخبار تکنولوژی «وایرد» مقاله ای منتشر کرد و هشدار داد که این موضوع بیهوده و سرخوشانه نیست و ابعاد مهمی دارد. کیت اونیل متخصص امنیت سایبری گفت: «به جای آنکه در این هوسرانی در فیسبوک شرکت کنید، لازم است همه ما مراقب آن باشیم.»

وی افزود «این مساله طبیعتا مخاطره آمیز است، خصوصا که اگر بفهمیم سناریوی آشنایی با تغییرات چهره در ده سال، ممکن است به توسعه الگوریتمهایی بیانجامد که بتواند به اطلاعات خصوصی ای که بدون ملاحظه منتشر می کنیم بطور عمیق تر و در دامنه وسیع تری نفوذ کند.»

وی در پاسخ به اینکه برخی این سخن را توهم توطئه می خوانند و می گویند فیسبوک اصلا به همه عکسهای قدیمی ما در سالهای گذشته دسترسی دارد گفت عکسهایی که در این چالش جدید ارسال می شود به عنوان تمرین الگوریتم تشخیص چهره  (face recognition) و ویژگی های مرتبط با سن کاربر خواهد بود، بطور مشخص، بر مبنای میزان بالا رفتن سن، و همینطور نشان می دهد که مثلا مردم در گذر زمان چه شکلی خواهند داشت.

کیت چنین توضیح داد که در اختیار قرار دادن عکسها برای شرکت ها و در راس آنها فیسبوک، و مجموعه داده های وسیعی از تصاویر مردم باعث خواهد شد که بیش از پیش قادر به کنترل و دخالت در حساب کاربران و حریم خصوصی آنها شوند.

 

ترجمه و تلخیص: محمود علوی | سایت libaniran 

 

[su_note]

در ادامه بخوانید » دختران در اینستاگرام چگونه باشند ؟ [در گفت‌وگو با خانم سمیرا خطیب زاده بخوانید]

[/su_note]

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات