دسته‌ها
ازدواج

دوازده دعای قرآنی برای داشتن فرزندان خوب و صالح و سالم + ویدیو

همه دختر و پسر هایی که ازدواج می کنند قبل از آشنا شدن با هم تا بعد از ازدواج و حتی بعد از به دنیا آمدن اولین هدیه خدا به فکر داشتن فرزندانی هستند که با ادب باشد با نظم باشد رعایت حلال و حرام را بفهمد و… خود شما تابحال چند بار شده وقتی بچه های کوچک بقیه رو موقع نماز تو مسجد محل دیده باشین و دلتون غنج زده باشه و خواهان باشید که ای کاش منم همچین بچه هایی داشته باشم که خودشون سرباز اسلام باشن و بعد از رفتن والدین هم کلی براشون ثواب بفرستند .

برنامه سمت خدا شبکه سه سیما با حضور استاد بهشتی برگزار شد که در پایان هم  دوازده دعای قرآنی برای داشتن فرزندان خوب و صالح و سالم در کانال سروش برنامه منتشر شد . امیدواریم مفید باشه . همراه بنیانا باشید 

دعای قرآنی برای داشتن فرزندان خوب
دعای قرآنی برای داشتن فرزندان خوب

دعای اول

« هُنالِکَ دَعا زَکَرِيَّا رَبَّهُ قالَ رَبِّ هَبْ لي مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّکَ سَميعُ الدُّعاءِ »

در آنجا بود که زکریا ، ( با مشاهده آن همه شایستگی در مریم ، ) پروردگار خویش را خواند و عرض کرد: «خداوندا! از طرف خود ، فرزند پاکیزه ای ( نیز ) به من عطا فرما ، که تو دعا را می شنوی!»

سوره آل عمران ، آیه ۳۸

دعای دوم

« رَبِّ هَبْ لي مِنَ الصَّالِحينَ »

پروردگارا! به من از صالحان [ فرزندان صالح ] ببخش!»

سوره صافات ، آیه ۱۰۰

دعای سوم

« رَبِّ اجْعَلْني مُقيمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ »

پروردگارا: مرا برپا کننده نماز قرار ده ، و از فرزندانم ( نیز چنین فرما ) ، پروردگارا: دعای مرا بپذیر!

سوره ابراهیم ، آیه ۴۰

دعای چهارم

« وَ إِذْ قالَ إِبْراهيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِناً وَ اجْنُبْني وَ بَنِيَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنامَ »

( به یاد آورید ) زمانی را که ابراهیم گفت: «پروردگارا! این شهر [ مکّه ] را شهر امنی قرار ده! و من و فرزندانم را از پرستش بتها دور نگاه دار!

سوره ابراهیم ، آیه ۳۵

**

دعای پنجم

« رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ کَثيراً مِنَ النَّاسِ فَمَنْ تَبِعَني فَإِنَّهُ مِنِّي وَ مَنْ عَصاني فَإِنَّکَ غَفُورٌ رَحيمٌ »

پروردگارا! آنها [ بتها ] بسیاری از مردم را گمراه ساختند! هر کس از من پیروی کند از من است و هر کس نافرمانی من کند ، تو بخشنده و مهربانی!

سوره ابراهیم ، آیه ۳۶

دعای ششم و هفتم

« رَبَّنَا إِنِّي أَسْكَنْتُ مِنْ ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ عِنْدَ بَيْتِكَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُوا الصَّلَاةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ وَارْزُقْهُمْ مِنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَشْكُرُونَ »

پروردگارا! من بعضی از فرزندانم را در سرزمین بی‌آب و علفی، در کنار خانه‌ای که حرم توست، ساکن ساختم تا نماز را برپا دارند؛ تو دلهای گروهی از مردم را متوجّه آنها ساز؛ و از ثمرات به آنها روزی ده؛ شاید آنان شکر تو را بجای آورند!

سوره ابراهیم ، آیه ۳۷

دعای هشتم

« وَ إِذِ ابْتَلي إِبْراهيمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمينَ »

(به خاطر آورید) هنگامی که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود. و او به خوبی از عهده این آزمایشها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض کرد: «از دودمان من (نیز امامانی قرار بده!)» خداوند فرمود: «پیمان من، به ستمکاران نمی‌رسد! (و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند، شایسته این مقامند)».

سوره بقره ، آیه ۱۲۴

دعای نهم

« وَ اجْعَلْ لي لِسانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرينَ »

و برای من در میان امّتهای آینده ، زبان صدق ( و ذکر خیری ) قرار ده!

سوره شعراء ، آیه ۸۴

دعای دهم

« قالَ رَبِّ إِنِّي وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّي وَ اشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَيْباً وَ لَمْ أَکُنْ بِدُعائِکَ رَبِّ شَقِيًّا » (۴)

« وَ إِنِّي خِفْتُ الْمَوالِيَ مِنْ وَرائي وَ کانَتِ امْرَأَتي عاقِراً فَهَبْ لي مِنْ لَدُنْکَ وَلِيًّا » (۵)

گفت: «پروردگارا! استخوانم سست شده و شعله پیری تمام سرم را فراگرفته و من هرگز در دعای تو ، از اجابت محروم نبوده ام! (۴)

و من از بستگانم بعد از خودم بیمناکم ( که حق پاسداری از آیین تو را نگاه ندارند ) ! و ( از طرفی ) همسرم نازا و عقیم است تو از نزد خود جانشینی به من ببخش … (۵)

سوره مریم ، آیات ۴ و ۵

دعای یازدهم

« وَ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِماماً »

و کسانی که می گویند: «پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مایه روشنی چشم ما قرار ده ، و ما را برای پرهیزگاران پیشوا گردان!»

سوره فرقان ، آیه ۷۴

دعای دوازدهم

« رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَيْنِ لَکَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَکَ وَ أَرِنا مَناسِکَنا وَ تُبْ عَلَيْنا إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ »

پروردگارا! ما را تسلیم فرمان خود قرار ده! و از دودمان ما ، امتی که تسلیم فرمانت باشند ، به وجود آور! و طرز عبادتمان را به ما نشان ده و توبه ما را بپذیر ، که تو توبه پذیر و مهربانی!

سوره بقره ، آیه ۱۲۸

ویدیو » خدایا! فرزندانی پاک به ما عطا کن چگونه فرزندانی پاک داشته باشیم؟ #حجت_الاسلام_بهشتی

ویدیو در دیدستان | ویدیو در روشنگری

سمت خدا » شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ ؛ شبکه سه سیما سایت سمت خدا » samtekhoda.tv3.ir کانال سمت خدا در سروش » splus.ir/samtekhoda3
کانال سمت خدا در ایتا : eitaa.com/samtekhoda3


در ادامه بخوانید »»

چگونه دختری خوب و همسری ایده آل برای آینده تربیت کنیم ؟

 راهنمای جامع تربیت کودک و نوجوان در مهدکودک و دبستان برای والدین [با محوریت مدیریت تمایلات] [ +نسخه مناسب موبایل ]


در این دوران خطرناک ، وجود رسانه‌هایی همچون سایت بنیانا و سایت نوجوانیا به عنوان رسانه جویای حقیقت و تولید کننده محتوا ضروری است. ما به هیچ نهاد یا سازمانی وابستگی نداریم و برای درآمد از تبلیغات استفاده نمی‌کنیم ، به این معنی که رسانه ما عاری از نفوذ و سیاسی و عاری از تبلیغات است – این ما را متفاوت می کند. سایت نوجوانیا و سایت بنیانا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. شما می‌توانید با فقط هزار تومان از تیم تحریریه سایت بنیانا و سایت نوجوانیا پشتیبانی کنید. – فقط یک دقیقه طول می کشد. اگر می توانید ، لطفاً هر ماه با مبلغ معمولی از ما حمایت کنید. متشکریم.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

3 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
حسن
حسن
3 سال قبل

ممنونم خیلی خوب بود

همراه
همراه
1 سال قبل

سلام .خیلی خوب بود ممنون استفاده کردم .موفق باشید

بنیانا
مدیر
پاسخ به  همراه
1 سال قبل

سلام. خداروشکر برای شما مفید بوده است… در صورت تمایل برای بقیه هم بازنشر کنید