دسته‌ها
معرفی

سایت خیمه گاه ؛ شبکه اجتماعی محافل مذهبی ایران [تحقق مجازی خیمه‌های حقیقی]


سایت خیمه گاه ، به عنوان اولین و بزرگترین شبکه اجتماعی و پرتال اختصاصی محافل و هیئات مذهبی کشور با امکانات منحصر به فرد در ایران و جهان تشیع مدت کوتاهی است که وارد عرصهٔ خدمت رسانی مجازی به محافل مذهبی کشور شده است.

در ابتدای مشاهدهٔ این شبکهٔ اجتماعی، این سوال به ذهن می رسد که چرا باید خیمه گاه را به عنوان بستری برای معرفی هیئت خود برگزید ؟

در ادامه مطلب همراه بنیانا باشید … 

با اوج گرفتن استفاده های عمومی از اینترنت و بعد از آن بالا رفتن تب حضور در شبکه های اجتماعی با تلفن های همراه هوشمند، آسیب های زیادی دامنگیر این بستر بزرگ و گاها خطرناک شد. این آسیب ها توانست امنیت اعتقادی مردم جهان را نیز به خطر بیاندازد. آسیب هایی که، وقتی اهمیت می یابند که بخواهند ضرباتی به اندیشه های ناب تشیع و بنیان فکری استوار دین مبین اسلام وارد کنند. شاید یکی از راه های اولیه و کم خردانهٔ مقابله با این هجمه ها، برخورد و جلوگیری استفادهٔ مردم از این خدمات مجازی باشد اما راه چاره، آن است که ما در مقابله با این هجمهٔ دشمنان تشیع به تولید محتوای مذهبی و اشاعهٔ اندیشه های شیعه در اینگونه فضاها بپردازیم.

سایت خیمه گاه
سایت خیمه گاه

با اوج گرفتن استفادهٔ میلیونی کاربران فضای مجازی از شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و … مخاطبان مذهبی (خاصه کاربران هیئتی) به فکر تولید محتوا و بازتاب محافل و مجالس خود در این شبکه های اجتماعی افتادند، اما هیچگاه بستری مناسب و خاص برای تولید محتوای مذهبی خود نیافته اند.

وبسایت خیمه گاه با ایجاد این بستر مناسب برای هیئتی ها (اعم از هیئات، مداحان، سخنرانان و مخاطبان هیئات) توانسته یک فضای امن از لحاظ محتوایی برای شما مهیا کند. فضایی که در آن نه تنها سن مخاطبان برای برخی مطالب محدودیت ایجاد نمی کند بلکه از نوجوان هیئتی گرفته تا پیرغلامان آستان اهل بیت (علیهم السلام) می توانند با فراغ بال و امنیت خاطر در این فضا گشت و گذار کنند و با شادی اهل بیت (علیهم السلام) شاد، و با غم ایشان غمگین باشند.

این امنیت محتوایی و اندیشه ای مزیتی است که کارشناسان این حوزه، رسانه خیمه گاه را با آن ستوده اند. شاید شما در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و خصوصا تلگرام و … به لینک های خطرناک -چه از لحاظ محتوایی و چه از لحاظ امنیت اطلاعات شخصی- برخورد کرده باشید که خود این لینک ها و تبلیغات گاها غیراخلاقی و منزجر کننده و کسالت آور هستند؛ این اتفاق به هیچ وجه در خیمه گاه رخ نخواهد داد، زیرا مخاطبان و کاربران این شبکه کاملا از جامعه هدف بوده و هم فکر و عقیده می باشند.

این وبسایت با ساختاری متناسب با محتوای تولید شده توسط هیئات، سخنرانان و مداحان و ساختاری تغییرپذیر و غیرتکراری از لحاظ چینش جعبه های محتوایی و رنگ های قالبِ متفاوت، توانسته محبوبیت اولیه ای در بین کاربران مذهبی و هیئتی پیدا کند. این ساختار که به صورت رایگان در اختیار هیئات قرار گرفته در میان سایر شبکه های اجتماعی موجود در جهان منحصر به فرد است.

ویدیو »» معرفی خیمه گاه [حتما تماشا کنید]

تماشا ویدیو در دیدستان 

از مزایای منحصر به فردِ وبسایت خیمه گاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

خیمه گاه نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی قابلیت پوشه بندی و آرشیو منظم تمامی فایل های چند رسانه ای را داراست که هیچگاه چنین امکانی را با قابلیت های گیج کنندهٔ جستجوگر در سایر شبکه های اجتماعی نمی توان مقایسه کرد.

شما با جستجو در نقشهٔ پیشرفتهٔ ما می توانید هر مراسمی را که بخواهید در تمامی نقاط ایران با نشانی دقیق پیدا کنید.

شما با برپا کردن یک خیمه در خیمه گاه، قادر خواهید بود به طور رایگان در فضای مجازی یک صفحه مربوط به هیئت خود به طور کاملا رایگان برپا کنید و با تشویق مخاطبان خود تعداد دنبال کنندهٔ بیشتری داشته باشید و حتی از وبسایت خیمه گاه نشان “تایید شده” و یا “رسمی” بگیرید تا با رسمیت و جدیت بیشتر به فعالیت در این عرصه بپردازید.

صفحات ایجاد شده در خیمه گاه با چند راهکار ساده قابلیت متمایز شدن با دیگر صفحات را خواهند داشت.

امکان تعامل و تبادل نظر با دیگر کاربران و فعالان مذهبی حاضر در این شبکه مجازی

در ادامه به مقایسه خیمه گاه با بسترهای متفاوت موجود جهت انتشار محتوای مذهبی خواهیم پرداخت :

برتری های داشتن صفحه ای در خیمه گاه نسبت به راه اندازی وبسایت شخصی :

شما هنگامی که اقدام به راه اندازی یک سایت شخصی می نمایید لازم است تا مواردی همچون ثبت دامنه، خرید هاست، پیگیری های طراحی و مستندات طراحی را مهیا نمایید. پس از آن باید با صرف هزینه ای قابل توجه به شرکت های طراحی سایت، پیگیر روال اجرای کار گردید.

کارکردهای پیچیده در تولید محتوا، صرف هزینه های پشتیبانی، محدودیت در فضایی که در اختیار شما قرار می گیرد از دیگر مواردی است که با داشتن سایت اختصاصی گریزی از آنها نخواهد بود.

در خیمه گاه تمامی موارد بالا برای شما حل شده است.

برتری های خیمه گاه نسبت به داشتن صفحات وبلاگ :

سیستم های وبلاگدهی گاها دارای عناوینی می باشند که به عنوان پسوند آدرس صفحه، تناسبی با فعالیت یک هیئت مذهبی نخواهند داشت. در سیستم وبلاگدهی به هیچ وجه امکان دسته بندی فایل های صوتی و تصویری و ویدیویی نخواهد بود. آرشیو نمودن محتوا مقدور نیست. دسترسی ها به محتوایی که زمان از آن می گذرد سخت می گردد. امکان جستجوی مجزای محتوای تولید شده در دسته های صوت، تصویر، ویدیو فراهم نخواهد بود.

در خیمه گاه تمامی موارد بالا برای شما حل شده است.

برتری های خیمه گاه بر تلگرام :

امروزه دیگر هر هیئتی یک صفحه تلگرام به نام خود ثبت نموده است؛ اما یک صفحه تلگرام به هیچ وجه نمی تواند بار اعتباری یک هیئت را به عنوان صفحه ای رسمی به دوش بکشد. در تلگرام به هیچ وجه امکان دسته بندی فایل های صوتی و تصویری و ویدیویی نخواهد بود. آرشیو نمودن محتوا مقدور نیست. دسترسی ها به محتوایی که زمان از آن می گذرد سخت می گردد. امکان جستجوی مجزای محتوای تولید شده در دسته های صوت، تصویر، ویدیو فراهم نخواهد بود.

در خیمه گاه تمامی موارد بالا برای شما حل شده است.

سهولت استفاده از تلگرام از مزیت های تلگرام است که خیمه گاه با قابلیت ریسپانس (همگون سازی با تمامی سیستم ها و ابزارها) و اپلیکیشن خود در این مزیت نیز با تلگرام رقابت می نماید.

در جدول زیر به مقایسه ای دقیقتر و شفاف تر بین خیمه گاه و دیگر انتخاب ها خواهیم پرداخت.

درباره خیمه گاه »

خیمه گاه به عنوان اولین و بزرگترین شبکه اجتماعی و پرتال اختصاصی محافل و هیئات مذهبی کشور همزمان با ایام پایانی ماه ذی الحجه 1437 و در پیشواز محرم الحرام 1438 هجری قمری فعالیت خود را آغاز نمود.

خلأ حضور رسانه ای کاربر محور در فضای مجازی که به طور اختصاصی به نشر محتوای تولید شده محافل و هیئات کشور بپردازد امری محسوس بود ، رسانه ای که علاوه بر انتشار اختصاصی محتوای مذهبی ، بستری را جهت تعامل بیش از پیش ما بین هیئات و همچنین فعالان این حوزه فراهم آورد .

نشر محتوای مذهبی این محافل عمدتا از طریق شبکه های اجتماعی بین المللی و یا غیرتخصصی داخلی صورت می گرفت که در واقع باعث عدم تمرکز این نوع محتوا و خلیط شدن آن با انواع محتواهای غیر مرتبط و گاه نامناسب دیگر می شد که بالحق اجحافی آشکار در حق محتوای مرتبط با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود.

این خلاء، عده ای از خیرین و دلسوزان اهل بیت علیهم السلام را بر آن داشت تا در گامی مؤثر و مثمر ثمر اقدام به یکسان سازی و تجمیع این محتوا و ایجاد بستری مناسب برای تعامل بیش از پیش فعالان در این حوزه را فراهم آورند. در این گام همکاری با یک تیم فنی که قابلیت پیاده سازی منویات مورد نظر را داشته باشد از اهمیت به سزایی برخوردار بود.

با لطف خداوند متعال و عنایت ویژه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، ترکیبی قوی از عده ای از خیرین پیشتاز در عرصه خدمت به اهل بیت و یک تیم قوی و خلاق تشکیل گردید تا در یک دورهٔ 7 ماهه وبسایت خیمه گاه به منصه ظهور برسد.

این تحفه ناقابل را تقدیم پیشگاه مبارک حضرت ولی عصر (عج) اروحنا فداه نموده و از ایشان توفیقات در این مسیر را خواستاریم.

[برگرفته از صفحه درباره ما در سایت خیمه گاه …]

لینک سایت خیمه گاه http://kheimegah.com

لینک برنامک خیمه گاه در کافه بازار  

انواع عضویت در خیمه گاه 

هیئات : هیئات با عضویت در این نوع کاربری، جهت ثبت صوت، تصویر، ویدیو، خبر و برنامه های آتی خود، خیمه ای مجازی برپا خواهند نمود.

* همچنین کاربران علاقه مند به ثبت آرشیو های مذهبی و نشر آنها می توانند از این نوع کاربری استفاده کرده و برای خود هیئتی مجازی برپا نمایند.

سخنرانان : سخنرانان با عضویت در این نوع کاربری، جهت ثبت صوت، تصویر، ویدیو، خبر و برنامه های آتی خود، خیمه ای مجازی برپا خواهند نمود.

مداحان : مداحان با عضویت در این نوع کاربری، جهت ثبت صوت، تصویر، ویدیو، خبر و برنامه های آتی خود، خیمه ای مجازی برپا خواهند نمود.

کابران عمومی : با عضویت در این نوع کاربری، شما خواهید توانست هیئات، سخنرانان و مداحان مورد علاقه خود را دنبال نمایید. همچنین تعامل با دیگر خیمه گاهیان از طریق عضویت در این نوع کاربری مقدور می گردد.

در ادامه بخوانید »» 

معرفی ۲۲bahman.ir وب سایت انقلاب اسلامی برای تحقیق و پژوهش [دانشنامه آنلاین ]

فهرست بهترین کانال های بله ؛ معرفی ۴۰ مورد از کانال های مفید بله [بروزرسانی می‌شود]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

1 دیدگاه
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
محمدحسین
محمدحسین
5 سال قبل

سایت تیم طراحی سایت خیمه گاه رو میخواستم که بقیه نمونه کارهاشون رو ببینم برای سفارش طراحی. تشکر.