دسته‌ها
معرفی

معرفی 22bahman.ir وب سایت انقلاب اسلامی برای تحقیق و پژوهش [دانشنامه آنلاین ]


معرفی 22bahman.ir وب سایت انقلاب اسلامی
معرفی 22bahman.ir وب سایت انقلاب اسلامی

در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. دهه نورانی فجر فرصتی است برای اینکه ما نوجوانان و جوانان درباره آن روزهای پر شور سال 57 و . . . بیشتر بدانیم . درباره رویدادها ، سخنرانی ها ، شعار ها و شهدای انقلاب اسلامی تحقیق کنیم . فضای مجازی هم یکی از مرجع های مناسب برای تحقیق است.

برای تحقیق درباره اتفاقات تاریخی و ملی نباید از دانشنامه هایی مثل ویکی پدیا استفاده کرد. در ویکی پدیا هر گروهی بنا به میل و سلیقه خود می نویسد و حتی وقتی کار به دست افراد ناشایست بیوفتد ، امکان وارونه شدن تاریخ هم وجود دارد ! 

برای تحقیق و کسب اطلاعات باید از فضای پیام رسان هایی مثل سروش و تلگرام خارج شویم . آن جا فرصتی برای مطالعه عمیق نیست و حتی جایگاهی برای ذکر منابع و ماخذها و تاریخ ها هم نیست.

در ادامه مطلب به معرفی 22bahman.ir وب سایت انقلاب اسلامی برای تحقیق و پژوهش می پردازیم . 

پایگاه اطلاع‌رسانی انقلاب اسلامی 22bahman.ir از جمله پایگاه‌های ارائه اطلاعات و داده‌های تحقیقاتی در باره انقلاب اسلامی بهمن 1357 است. این پایگاه به همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی (مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری) در 22 خرداد 1391 افتتاح شد. دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در سال 1372 تأسیس شده و تاکنون آثار متعدد پژوهشی و تاریخی منتشر کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی انقلاب اسلامی 22bahman.ir به منظور بهره‌گیری انقلاب اسلامی‌پژوهان از داده‌ها، اطلاعات و آخرین یافته‌های پژوهشی، متناسب با فضای مجازی راه‌اندازی شد و پس از سه سال، بر اساس تجربه دست‌اندرکاران و نظرسنجی از کارشناسان و کاربران، نسخه پیشرفته‌تری از این سایت در دهه فجر 1394 ارائه گردید.  در آبان 1396 نیز، با انجام تغییرات جزئی از نسخه اصلی آن رونمایی به عمل آمد.

حجم عظیم منابع و داده‌های اطلاعاتی موجود در نشانی 22bahman.ir این پایگاه را محل رجوع و مورد توجه عموم علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب اسلامی، بویژه انقلاب‌پژوهان، قرار داده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی انقلاب اسلامی شامل این بخش‌هاست: صفحه نخست، امروز در آیینه تاریخ، بانک اطلاعات، روزنامه‌های 57 – 59، برداشتی از اسناد لانه جاسوسی، خاطرات، گفت‌وگو/ خبر، مقاله، ادب و هنر، کتاب و نشریه، هر روز با یک شهید، گزارش، چندرسانه‌ای.

بانک اطلاعات، از مهم‌ترین بخش‌های پایگاه اطلاع‌رسانی انقلاب اسلامی با زیرمجموعه‌های کتابخانه (کتاب، روزنامه، مجله، سند، اعلام، منابع غیرفارسی)، دانشنامه، صدا و تصویر (فیلم، عکس، صدا)، فیش‌های تحقیقاتی (نهضت امام خمینی(ره)، ناموران) است. اطلاعات این بخش را واحدهای گوناگون دفتر ادبیات انقلاب اسلامی به منظور فعالیت‌های پژوهشی خود تهیه کرده‌اند که شامل موارد زیر است:

– حدود 380 هزار برگه یادداشت از کتاب‌ها و نشریات فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و…

– فهرست اَعلام حدود 2 هزارعنوان کتاب و تعدادی از نشریات، اعم از نام اشخاص، مکان‌ها، تشکل‌ها و…

– زندگینامه چهره‌ها و شخصیت‌های مشهور و مؤثر در تاریخ معاصر ایران و بویژه انقلاب اسلامی

– مشخصاتِ شناسنامه‌ای افزون بر 40 هزار شخصیت تاریخ معاصر ایران در حوزه‌های سیاسی، نظامی، ادبی، هنری، اقتصادی، علمی و…

– مجموعه دانستنی‌هایی در زمینه انقلاب اسلامی، با توضیحاتی در ذیل هر مدخل و درباره هر یک از اصطلاحات، مفاهیم و اسامی افراد و اماکن جغرافیایی

– بیش از 10 هزار عکس افراد و شخصیت‌ها، وقایع تاریخی و مکان‌های جغرافیایی، مربوط به تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی.

در این بانک اطلاعات می‌توان هر واژه و موضوعی را مورد جست‌وجو قرار داد و نتایج را براساس زیرمجموعه‌های تفکیک شده کتابخانه، دانشنامه، صدا و تصویر و فیش‌های تحقیقاتی و منابع خارجی دریافت کرد.

قطعا سایت 22bahman.ir بهترین دانشنامه برای شناخت انقلاب اسلامی ایران است . آدرس این سایت را به ذهن بسپارید و آن را به دوستان پژوهشگر خود معرفی کنید 


در ادامه بخوانید »» 

معرفی قنداب ؛ سایتی برای زمینه سازی تشکیل خانواده و حفظ آن 

سایت شایعات ,ایده برتر وب فارسی [شکارچیان چهل کلاغ]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات