دسته‌ها
اخبار

خانواده مسافران پرواز اوکراین : یک اشتباه ربطی به کل سپاه ندارد

خانواده مسافران پرواز اوکراین درباره حمایت از ولایت گفتند ؛ یک اشتباه ربطی به کل سپاه ندارد

سخنان خانواده مسافران پرواز اوکراین
سخنان خانواده مسافران پرواز اوکراین

حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی با 176‌سرنشین اتفاقی دردناک است. اما اعلام اینکه یک اشتباه موجب شده است تا این هواپیما با موشک مورد هدف قرار بگیرد از عصر دیروز بهانه جمعی قرار گرفت تا تندترین انتقادات را نسبت به نظام و انقلاب و سپاه پاسداران داشته باشند.

این در حالی است که صداقت و شجاعت نیروی هوا فضای سپاه در اعلام علت این سانحه و قبول مسوولیت از سوی فرمانده این نیرو تقریبا در هیچ‌یک از حوادث مشابه سابقه ندارد.

اما عصر دیروز عموی یکی از شهدای حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی در گفت‌و‌گویی که با پایگاه خبری عصر همدان داشته است در این باره نکات مهمی را گفته است.

به گفته آقای سید مصطفی نقیبی، عموی شهیده زهرا نقیبی «این سپاه همان سپاهی است، که در طول ۴۰‌سال مردانه جان خود را برای حمایت از زنان و مردان این مرز‌و‌بوم در دست گرفت تا امنیت کشور حفظ شود، حالا نباید با یک غفلت و اشتباه فردی از سوی یک نفر کل مجموعه را زیر سؤال ببریم.»

وی همچنین در ادامه اظهار داشته است:« این مسأله که دشمنان نظام و ضد انقلاب همیشه از هر موضوعی که حتی رخ نداده، برای ضربه‌زدن به ملت ما سوءاستفاده می‌کنند، تکراری است و جایگاهی در بین مردم فهیم ما ندارد.»

آقای نقیبی با بیان اینکه با یک اتفاق گرچه بسیار تلخ، نمی‌توان نظام را زیر سؤال برد، اظهار کرد: «این مسأله حادثه ناگواری برای ماست، اما گویا قرار بود همه چیز، از یک ساعت و ۱۰‌دقیقه تأخیر در پرواز تا کسب اطلاع ناقص و غلط یک نفر دست‌به‌دست هم بدهد تا این رویداد ناگوار دل ما را داغدار کند.»

عموی شهیده نقیبی افزود: «قرار بر این نیست که ما خودمان آب به آسیاب دشمن بریزم و با حرف‌های پوچ و بی‌اساس منافقین کوردل همسو شویم.»

نقیبی با تأکید بر اینکه اراجیف ضد انقلاب ما را از حمایت از ولایت و سپاه همیشه سرافراز باز نمی‌دارد، تصریح کرد: در آن شرایط خاص که سپاه به‌دنبال نابودی پایگاه امریکایی برای یک انتقام سخت بود، بروز چنین اشتباهی یک پیش آمد ناگوار اما سهوی بود.»


اشتباه و غفلت سهوی یک نفر ربطی به کل سپاه ندارد

وی عنوان کرد: «در دوران هشت سال دفاع مقدس هم گاهی اوقات مواضع خودی مورد اصابت قرار می‌گرفت، اگرچه بهتر بود که محاسبات دقیق انجام شود و اشتباهی هرچند سهوی روی ندهد، اما تقدیر چنین بوده و عمدی در کار نبوده است

عموی شهیده نقیبی ادامه داد: «به قول شهید بهشتی که می‌فرماید اشتباه مرا به حساب مکتبم نگذارید، حالا یک نفر در سپاه اشتباهی و عجولانه تصمیمی گرفت، ربطی به کل سپاه ندارد

نقیبی تأکید کرد: «این سپاه همان سپاهی است که در طول ۴۰‌سال مردانه جان خود را برای حمایت از زنان و مردان این مرز‌و‌بوم در دست گرفت تا امنیت کشور حفظ شود و مدافع اصلی امنیت مردم بوده است، حالا نباید با یک غفلت و اشتباه فردی از سوی یک نفر کل مجموعه را زیر سؤال ببریم


در حُسن نیت نیروی هوافضای سپاه شک و شبهه‌ای نداریم

همچنین شب گذشته بیانیه مهم خانواده مرحوم مهندس مهدی اسحاقیان از شهر درچه اصفهان که فرزندشان را در سانحه سقوط هواپیمای اوکراین از دست دادند منتشر شد. متن این بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
مردم شریف و انقلابی جمهوری اسلامی ایران

اینجانب عباسعلی اسحاقیان، پدر مرحوم مهندس مهدی اسحاقیان که فرزند عزیزم را در سانحه سقوط هواپیمای اوکراین از دست دادم ضمن تشکر از ابراز همدردی مردم انقلابی و همیشه در صحنه، تقاضا دارم مراقب باشید هرگز سخنی که تضعیف‌کننده نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران و نظام ولایی و انقلاب باشد بر زبان جاری نکنید تا در این شرایط حساس در زمین دشمن بازی نکرده باشید.

همه ما مدیون تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه نیروهای سپاه پاسداران هستیم.

سپاهی که چهل سال است در دفاع از جان، مال، ناموس و کیان این ملت از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در این راه، هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده است.

ما در حُسن نیت جان بر کفان نیروی هوافضای سپاه، هیچ شک و شبهه‌ای نداریم.

دشمنان سیلی خورده از مقاومت بدانند با فرافکنی و دروغ بستن به نظام به کمک رسانه‌های مواجب بگیرشان؛ نخواهند توانست از بی‌آبروتر شدن خود و شیرین کام شدن مقاومت از سیلی محکم سپاه بکاهند و مثل همیشه این امت بصیر ایران اسلامی است که با تبعیت از رهنمودهای مقام عظمای ولایت نقشه‌های خبیثانه آنان را نقش بر آب خواهد کرد؛ ان‌شاءالله.

از خداوند متعال مسألت داریم به همه داغداران این حادثه اندوه بار؛ صبر جمیل عطا فرماید و همه جانباختگان را با ارواح طیبه شهدا به خصوص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی محشور فرماید.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
خانواده مرحوم مهندس مهدی اسحاقیان
بیست‌و‌یکم دی‌ماه‌1398 – شهر شاهد نمونه کشور درچه (اصفهان)



بستگان جانباختگان به پزشکی قانونی مراجعه کنند

سانحه سقوط هواپیما به قدری شدید بوده است که لازم است برای انجام مراحل اداری و شناسایی پیکر جانباختگان، خانواده مسافران پرواز اوکراین برای نمونه‌برداری به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در این باره گفت: از مجموع ۱۴۷‌مسافر ایرانی جانباخته هواپیمای اوکراینی، بستگان ۱۳۰‌جان باخته برای نمونه‌برداری به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

آقای مهدی فروزش در این باره گفت: از ابتدای اعلام حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ‌۷۳۷ در شهرستان شهریار، همکاران ما در قالب گروه مدیریت بحران در محل حادثه حضور داشتند و بر نحوه جمع‌آوری اجساد نظارت کردند و همه اجساد در کاور قرار گرفت و برای نمونه برداری به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل شد.

منبع گزارش : روزنامه صبح نو | شماره 863 | پیوند


برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

سقوط پرواز اوکراین و صداقت و شجاعت ایران برای عذرخواهی

سقوط هواپیمای اوکراین – همه نکات مهم و اطلاعیه ها + ویدیو

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات