دسته‌ها
اخبار

سقوط هواپیمای اوکراین – همه نکات مهم و اطلاعیه ها + ویدیو

فهرست محتوای این صفحه ⬇️ پنهان کردن
9. مراقب لاشخورهای رسانه ای باشیم تا حادثه سقوط هواپیمای اوکراین را اشتباه متوجه نشویم…

صبح چهارشنبه یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اوکراین که از تهران عازم کی‌یف شد در نزدیکی تهران سقوط کرد و ۱۷۶ سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.

در این صفحه چند بخش وجود دارد که به شرح زیر است:
1- اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح
2- بیانیه رئیس جمهور ایران در پی سقوط هواپیمای اوکراین
3- عذرخواهی و تسلیت آقای جواد ظریف بعد از اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح
4- دستور پیگیری مسئله توسط مقام معظم رهبری
5- ورود دادستان کل کشور برای پیگیری مسئله
6- دستور آیت الله رئیسی برای پیگیری سئله سقوط هواپیما تهران اکراین
7- گزارش و توضیحات سردار حاجی زاده درباره سقوط هواپیمای اوکراین
8- یادداشت آقای خرسندی با عنوان : یک اشتباه را با صد اشتباه کامل نکنیم
9- فهرست تمام هواپیماهای مسافری که با موشک سقوط کردند
10- شرایط فوق حساس درباره سقوط هواپیما تهران اوکراین | یادداشتی از استاد رائفی پور
11- بیانیه آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر درباره هواپیمای اوکراین + مستندات علمی
12- واکنش مردم به سقوط هواپیما تهران اوکراین در شبکه های اجتماعی
13- چرا ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی با حمله به IR655 قابل مقایسه نیست؟
14- سابقه و موارد مشابه سقوط هواپیما با موشک در دنی

ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای اوکراین ، با صدور اطلاعیه ای، این حادثه را ناشی از خطای انسانی دانست و اطمینان داد بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید.

متن این اطلاعیه که صبح 21 دی 1398 منتشر شده است به شرح زیر است:

ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی؛
درپی وقوع حادثه دلخراش سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه۹۸/۱۰/۱۸ و در بحبوحه تهاجم موشکی به پایگاه آمریکای جنایتکار و احتمال تاثیر اقدامات نظامی در این حادثه، ستاد کل نیروهای مسلح بلافاصله به منظور بررسی این احتمال اقدام به تشکیل هیئت بازرسی متشکل از کارشناسان فنی و عملیاتی، مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری نمود که نتایج بررسی شبانه‌روزی و دقیق این هیئت به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد:

1-درپی تهدیدهای رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن تعداد زیادی از اهداف در خاک جمهوری اسلامی ایران در صورت انجام عملیات متقابل و نظر به افزایش بی سابقه تحرکات هوایی در منطقه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در بالاترین سطح آماده‌باش قرار گرفتند

۲- در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پرواز های جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است.

۳- در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی میگردد

۴- ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشورها و عذرخواهی به خاطر خطای انسانی پیش آمده، اطمینان کامل می دهد با پیگیری انجام اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید تا با خطا های صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد

۵- همچنین ابلاغ گردید تادر اسرع وقت مسئولین مربوطه در سپاه با حضور در رسانه ملی توضیحات مشروحی را به مردم شریف ارائه نمایند


بیانیه رئیس جمهور ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراین

بیانیه درباره سقوط هواپیمای اوکراین

حسن روحانی رئیس جمهور در بیانیه ای با اشاره به نتیجه تیم تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح مربوط به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، اعلام کرد: در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و دهها انسان بی‌گناه قربانی شدند.

متن بیانیه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ملت شریف ایران

با نهایت تأسف و تأثر، ساعاتی قبل از نتیجه تیم تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح مربوط به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی مطلع شدم. در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و دهها انسان بی‌گناه قربانی شدند.

جمهوری اسلامی ایران از این اشتباه فاجعه بار بسیار متأسف است و اینجانب از سوی جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناک، عمیقا تسلیت عرض می کنم و به کلیه دستگاه‌های ذیربط دستور می‌دهم که تمامی اقدامات لازم برای جبران، همدردی و دلجویی از ایشان به عمل آورند. همچنین ضمن ابراز تأسف شدید، همدردی دولت ایران را به ملت‌ها، دولت‌ها و خانواده‌های قربانیان غیرایرانی تقدیم می‌نمایم. وزارت امور خارجه، همکاری کامل کنسولی برای شناسایی و بازگرداندن پیکرهای قربانیان به خانواده‌هایشان را به عمل می آورد.

این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. می‌بایست تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین ضرورت دارد برای رفع نقاط ضعف سامانه‌های پدافندی کشور، ترتیبات و تمهیدات لازم اتخاذ گردد تا هرگز چنین فاجعه‌ای تکرار نشود.

مجددا ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه دردناک، برای درگذشتگان از درگاه الهی، غفران و رحمت الهی، و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.


عذرخواهی و تسلیت ظریف در پی اعلام نتایج اولیه علت سقوط هواپیمای اوکراین

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پی اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره علت سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در صفحه توئیترش نوشت: « یک روز غم انگیز. نتایج مقدماتی تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: خطای انسانی در زمان بحران حاصل از ماجراجویی آمریکا منجر به این فاجعه شد.

ما عمیقا متاسف هستیم، پوزش می طلبیم و به مردممان، خانواده همه قربانیان و ملت‌های آسیب دیده،  تسلیت می‌گوییم.»

ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در اطلاعیه ای با انتشار تحقیقات انجام شده اعلام کرد: در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است.

در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت کرده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی میگردد.

ستادکل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشورها و عذرخواهی به خاطر خطای انسانی پیش آمده، اطمینان کامل می دهد با پیگیری انجام اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید تا با خطا های صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد
همچنین ابلاغ گردید تادر اسرع وقت مسئولان مربوطه در سپاه با حضور در رسانه ملی توضیحات مشروحی را به مردم شریف ارائه کنند.


دستور رهبر انقلاب بعد از اطلاع از خطای انسانی/ صادقانه و صریح با مردم مطرح کنید

خبرگزاری فارس کسب اطلاع کرد، پس از سقوط هواپیمای مسافربری بلافاصله تحقیقات در مورد چگونگی این رویداد در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گرفت. صبح جمعه در فاصله کمتر از 48 ساعت پس از این اتفاق، با محرز شدن خطای انسانی برای فرماندهان ارشد نظامی کشور، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در جریان موضوع قرار می گیرند.

رهبر معظم انقلاب به محض اطلاع از خطای فاجعه‌بار صورت گرفته در سامانه پدافند کشور، روز گذشته (ظهرجمعه) دستور تشکیل فوری جلسه شورای عالی امنیت ملی و بررسی موضوع را صادر کرده‌ و تاکید می کنند به محض اتمام بررسی در جلسه شورای عالی امنیت، اصل حادثه و نتایج بررسی‌ها، صریح و صادقانه از سوی نهادهای ذیربط به اطلاع مردم رسانده شود.

به گزارش فارس، در پی دستور رهبر انقلاب جلسه شورای عالی امنیت ملی شب گذشته (جمعه 20 دی ماه) با حضور اعضا تشکیل شده و بیانیه صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح و پیام رئیس جمهور خطاب به ملت ایران بخشی از نتایج این جلسه بوده است.

ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز اعلام کرد که سقوط هواپیمای مسافربری شرکت اوکراینی که به کشته شدن 176 نفر از هموطنان ایرانی و اتباع سایر کشورها انجامید با اشتباه انسانی پدافند ایران صورت گرفته است و در همین رابطه بلافاصله رئیس جمهور به نمایندگی از جمهوری اسلامی از این اشتباه فاجعه بار اظهار تاسف کرد.

دربیانیه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح شده است که به جهت برخی اخبار از مشاهده اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی کشور و شناسائی برخی تحرکات هوایی در صفحات راداری، مجموعه پدافند هوایی حساسیت بیشتری پیدا کرد و در نهایت با چرخش نابهنگام و نزدیک شدن هواپیمای مسافربری به یک مرکز حساس نظامی بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار می گیرد.

هم‌چنین رئیس جمهور در پیامی خطاب به ملت ایران با اشاره به انتشار گزارش ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و دهها انسان بی‌گناه قربانی شدند.


دستور دادستان کل کشور برای شناسایی عوامل سقوط هواپیمای اوکراینی

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در پی اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی دستور فوری رسیدگی به این موضوع را صادر کرد:

نظر به اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حادثه تاسف انگیز سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین که در صبحگاه روز چهارشنبه 98.10.18 در حوالی تهران اتفاق افتاد و منجر به جان باختن عده ای از هموطنان عزیز و هم‌نوعان غیر ایرانی گردید، ضمن اظهار تاثر عمیق از این حادثه دردناک و عرض تسلیت به بازماندگان داغدیده این عزیزان، ضروری است سریعا و با دقت و اهتمام لازم ورود کرده و تحقیقات کامل برای شناسایی کلیه علل و عوامل این حادثه انجام و نتیجه را برای پیگیری‌های بعدی به اینجانب گزارش نمائید.


دستور آیت‌الله رئیسی برای تسریع در اقدامات قضایی حادثه سقوط هواپیمای اوکراین

رئیس قوه قضاییه طی دستوری به رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، ضمن اعلام تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، جمع آوری مستندات و اقدامات قضایی مربوط به این حادثه دلخراش را مورد تاکید قرار داد.

متن کامل خبر به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای بهرامی

ریاست محترم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح

سلام علیکم؛

احتراماً با عنایت به بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص حادثه تأسف بار سقوط هواپیمایی اوکراین که منجر به شهادت و جان باختن تعدادی از هموطنان و اتباع برخی کشور‌های دیگر شده است ضمن تسلیت مجدد به خانواده­های داغدار، بدینوسیله مقرر می‌دارد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در اسرع وقت با دریافت و جمع آوری مستندات مربوط به ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان هواپیمایی کشور و اخذ توضیح از مقامات مسئول مطلع، نسبت به شناسایی واقعیت قضایی مقصرین بروز این حادثه ناگوار اقدام و برابر ضوابط و مقررات قانونی رسیدگی و نتیجه را به صورت مستمر به اینجانب منعکس کنید.


گزارش و توضیحات سردار حاجی زاده درباره سقوط هواپیمای اوکراین

ویدیو کامل سخنان سردار حاجی زاده درباره سقوط هواپیمای اوکراین

تماشا ویدیو در دیدستان | دریافت ویدیو | 48 مگابایت

گزیده و خلاصه متن توضیحات ویدیو:

سردار حاجی‌زاده: کاش می‌مُردم و شاهد حادثه سرنگونی هواپیما نبودم/ همه مسئولیت را می‌پذیریم

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری به منظور تشریح ابعاد حادثه هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری شرکت اوکراینی، اظهار داشت: حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بنده در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی بر علیه پایگاه های آمریکا شنیدم و موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعا آرزوی مرگ برای خود کردم که ای کاش می‌مردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.

وی افزود: ما یک عمر خود را پیشمرگ مردم کردیم و امروز هم آبروی مان را با خداوند متعال معامله می کنیم و در این شرایط سخت حاضر شدیم تا توضیح دهیم.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در ابتدا عرض می کنم که بررسی و ارزیابی های این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه انجام خواهد شد و اطلاعات تکمیل می‌شود، و همین ابتدای صحبت عرض می‌کنم که ما گردنمان از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی که مسئولین بگیرند، مطیع به اجرای آن هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: مطلع هستید که بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سال‌های گذشته و حتی سالهای ابتدایی انقلاب شاهد چنین شرایطی نبودیم و احتمال درگیری بسیار بالا بود چراکه هم آمریکایی‌ها و هم نیروهای مسلح ما در آماده‌باش صددرصد بودند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها تهدید کرده بودند که ۵۲ نقطه از ایران را می‌زنند و به همین دلیل تمام یگان های آفندی و پدافندی در آماده باش ۱۰۰ درصد بودند و طبیعتا سامانه‌های پدافندی مستقر در تهران در همین شرایط بودند،

آنچه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این است که در شب حادثه و حتی از غروب، وضعیت آمادگی را در شرایط جنگی و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود، در این شرایط تعدادی سامانه پدافندی به رینگ پدافند هوایی تهران اضافه شد.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: اولین سامانه‌ای که در محدوده غرب تهران مستقر می‌شود که این حادثه توسط آن رقم خورده، در اطراف بیدگنه مستقر می‌شود و در چندین مرحله این آماده باش ۳-۳ که بالاترین سطح آماده باش است، به همه شبکه ابلاغ می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در مراحل مختلف به این سامانه‌ها از جمله همین سامانه‌ای که درگیر شده است توسط شبکه یکپارچه اعلام می‌شود که موشک های کروزی به سمت کشور شلیک شده است، خاطرنشان کرد: در یک یا دو مرحله تاکید می‌شود که این موشک‌های کروز در مسیر هستند و آمادگی داشته باشید، یعنی سامانه ها در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و فقط کافی است شاسی را فشار دهید، این سامانه‌ای که درگیر شده و شلیک موشک داشته و پیش‌بینی کردیم مصاحبه‌ای با خود اپراتور صورت بگیرد، اپراتور اظهار می‌کند چندین بار درخواست کردیم فضای کشور از پرواز خالی شود و اصطلاحا آسمان Clear شود، که این در شرایط ۳-۳ طبیعی است که به خاطر برخی ملاحظات عزیزان این کار را دنبال نمی‌کنند، در همان لحظه این سامانه در فاصله ۱۹ کیلومتر با هدفی که کروز تشخیص داده شده، مواجه می‌شود.

وی گفت: سامانه پدافندی ساعت ۱۲ شب در این منطقه مستقر شده است و هواپیما پس از بلند شدن با توجه به اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که وضعیت جنگی است و کروز شلیک شده است، او این هدف را کروز تشخیص داده است، او موظف بوده که در این شرایط تماس بگیرد و تاییدیه بگیرد و خبط او از همین نقطه است،

منتهی ظاهرا سیستم ارتباطی او با اختلال مواجه بوده است و نتوانسته ارتباط برقرار کند که ممکن است به دلیل سامانه های جمینگ یا شلوغی شبکه بوده و تنها 10 ثانیه فرصت برای تصمیم گیری داشته که منجر به تصمیم بد او در هدف گیری می شود.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: عزیزان هواپیمایی کشوری تا قبل از اعلام نیروهای مسلح محکم اعلام کردند که این موضوع اصابت موشک نیست و تحت بررسی است؛ اولا آنها بر اساس دانسته‌های خود عمل کردند و از این حادثه خبر نداشتند.

بنده زمانی که مطلع شدم در صبح چهارشنبه بلافاصله به مسئولین اطلاع دادم این موضوع را به من گفتند هدفی را زده ایم اما تقارن آن با این موضوع من را به شک انداخت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بلافاصله به تهران حرکت کردم اما در بین راه به مسئولین اطلاع دادم که این اتفاق افتاده است و احتمال بالا می دهم که هواپیمای خودی را زده‌ایم.

زمانی که به تهران رسیدم دیدم که ستادکل نیروهای مسلح یک تیم بررسی سانحه تشکیل داده است و تمام این تیم و افراد دخیل در این قضیه را کاملا قرنطینه کرده بودند و ما اجازه نداشتیم اطلاعرسانی کنیم.

وی تاکید کرد: تاخیر در اطلاع‌رسانی به این دلیل نبود که کسی بخواهد موضوعی را کتمان کند، بلکه روال همین است که ستادکل باید این موضوع را بررسی کند که پس از بررسی صبح جمعه همه اطلاعات جمع شد و مشخص شد که واقعه چه بوده است.

سردار حاجی زاده: باز تکرار می کنم که بنده در اولین ساعتی که مطلع شدم به مقامات اطلاع دادم، آنها به واسطه اینکه باید این موضوع را بررسی و ارزیابی می کردند مربوط به ستادکل است که واقعا هم سریع این کار را ظرف 48 ساعت انجام دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به رد قاطع موضوع سرنگونی توسط هواپیمایی کشوری، گفت: آنها بر اساس دانسته های خود عمل می کردند و اعلام می کنم که آنها هیچ گناهی ندارند و تقصیری ندارند، هم هواپیما در مسیر بوده و هم خطایی نداشته و هم هواپیمایی کشوری و شرکت کشوری همه درست عمل کرده اند و اگر خبط و خطایی بوده از جانب عناصر ما است و چون از نیروهای تحت امر ما است، ما باید جوابگو باشیم.

وی تاکید کرد: عزیزان هواپیمایی کشوری بر این اساس که اگر موشکی به هواپیما بخورد، هواپیما منفجر می‌شود می گفتند این هواپیما منهدم نشده است، این هواپیما در ارتفاع کم و توسط یک موشک کوتاه برد که سر جنگی کوچک و مجاورتی دارد مورد اصابت قرار گرفته و این هواپیما فرصت پیدا کرده روی هوا متلاشی نشود و روی زمین متلاشی شود.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه نه نیروهای مسلح و نه سپاه بنایی برای پنهانکاری نداشتند، گفت: ما هم مثل خانواده این شهدا خود را غمزده و صاحب عزا می‌دانیم.

اینها هزینه شیطنت ها و التهابات آمریکا در منطقه است که آن شب آمادگی درگیری همه جانبه را داشتیم، خود من که در غرب کشور بودم هر آن احتمال درگیری را می دادم چراکه پروازهای زیاد جنگی بر فراز منطقه بود. متاسفانه به دلیل تصمیم گیری عجولانه یک فرد چنین فاجعه بزرگی رقم خورد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که آیا نباید فضای کشور چند ساعتی از پروازهای مسافری خالی می‌شد، خاطرنشان کرد: نمیخواهم کسی را متهم کنم، از دید من هروقت شرایط جنگی می‌شود باید این اتفاق توسط مسئولین ذیربط می‌افتاد اما به هر ترتیب نیافتاد.

اگر خبط و خطایی وجود دارد در بخش نیروهای مسلح است و در بخش دولتی و کشوری و شرکت فرودگاه ها هیچ قصور و تقصیری وجود ندارد، اگر از آنها می‌خواستیم انجام می دادند، چون مسئول این کار ما نبودیم و کسان دیگری باید این کار را می کردند.

وی در پایان عنوان کرد: همانگونه که من آن شب در غرب کشور عملیات ضربات موشکی را فرماندهی می کردم، عزیزان دیگری در این بخش هم مسئول بودند و باید این کار را می کردند، اما زمینه ای ایجاد شد تا این فرد این خطای بزرگ را انجام دهد.

پایان | منبع متن : خبرگزاری فارس


یک اشتباه را با صد اشتباه کامل نکنیم

یادداشتی به قلم محمد تقی خرسندی:

صبح شنبه، با یک خبر شوکه کننده شروع شد. ستاد کل نیروهای مسلح رسما اعلام کرد که هواپیمای اوکراینی بر اثر اشتباه پدافند ایران مورد اصابت قرار گرفته.

این خبر، داغ درگذشت ده‌ها هموطن را بیشتر از پیش سنگین کرد. اینکه اشتباه از طرف چه شخص یا سیستمی انجام شده، آیا نقص فنی در وقوع حادثه موثر بوده یا نه، و آیا اقدامات خرابکارانه در این خطا نقش داشته یا خیر، موضوعی است که باید منتظر ماند تا اطلاعات دقیق‌تری از ماجرا کشف شود.

آنچه امروز مهم است این است که این اشتباه می‌تواند مرگبارتر از این، و این داغ می‌تواند سنگین تر از این هم بشود، اگر ما این اشتباه را با اشتباهات دیگری تکمیل کنیم، از جمله:

1

از همان ابتدای انتشار بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح، شایعاتی درباره استعفای مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی منتشر شد. خوشبختانه تا این لحظه هیچکدام از این شایعات تایید نشده.
به نظر می‌رسد که این شایعه‌سازی‌ها بیشتر در راستای خبرسازی و ایجاد توقع کاذب در میان مردم صورت می‌گیرد.

در روزهایی که ایران عملا توانایی خود را برای مبارزه مستقیم با استکبار جهانی نشان داده است، حذف مقامات توانمند نظامی و یا حتی مسئولان سیاسی، نتیجه‌ای جز ایجاد آشفتگی در این جبهه ندارد.
یعنی دقیقا همان چیزی که دشمن می‌خواهد. حتی اگر بعضی مقامات هم بخواهند از این فرصت سوءاستفاده کنند تا حساب خود را از وضعیت فعلی جدا کنند، چیزی به جز آب ریختن به آسیاب دشمن نیست.

2

امروز خانواده‌های زیادی داغدار هستند. داغ آنها با شنیدن این خبر بیشتر هم شده است. یک ایران هم هم‌درد آنها هستند، بالاخص نیروهای نظامی که خود، متهم این ماجرا هستند.
اما این داغ، بیشتر می‌شود اگر عده‌ای بخواهند بهره‌برداری‌های سیاسی‌شان را از آن بکنند.

این غم، عمیق‌تر می‌شود اگر عده‌ای بخواهند آن را با خواسته‌های شخصی خودشان پیوند بزنند.
باید با این خانواده‌ها همدلی کرد، باید پای درددل‌شان نشست، باید گوش شد برای شنیدن گلایه‌هایشان.
خطا آنجاست که با بنزین ریختن بر روی آتش اندوه‌شان، آنها را روبه‌روی یک ملت قرار دهیم.

3

آنچه تا این لحظه روشن شده، این فاجعه بر اثر تصمیم یک «فرد» گرفته شده. هرچند که مجموعه‌ای از اتفاقات دست به دست هم داده تا آن فرد به چنین تصمیمی برسد. اما نباید فراموش کنیم که آن فرد، یک نیروی نظامی بوده و در حال محافظت از یک مکان نظامی.

آن هم در شرایط جنگی. ضمن آن که فقط 10 ثانیه برای چنین تصمیمی وقت داشته. حال فرض کنید که این هواپیما به هر دلیل قصدی متخاصمانه داشت و این نیروی نظامی در آن 10 ثانیه، تصمیم دیگری می‌گرفت.

اکنون فاجعه‌ای چندبرابر بزرگتر رخ داده بود و همگی در حال شماتت او بودیم، برای اینکه شجاعت شلیک نداشته. باید حواسمان باشد که موج خشم و ناراحتی امروز ما، نیروهای نظامی‌مان را در اقدامات آتی‌شان محتاط نکند.

دشمن در این روزها ضربه سختی خورده و قطعا مترصد است که این ضربه را جبران کند. برای او، هیچ چیز بهتر از ترسو شدن نیروهای مسلح ما نیست.

4

این حادثه بد، در بدترین زمان ممکن هم اتفاق افتاد؛ یعنی دقیقا زمانی که ایران در یک عملیات بزرگ و پیچیده نظامی، قدرتمندترین نیروی نظامی دنیا را زیر سوال برده بود.

می‌شود این همزمانی را به اقدامات خرابکارانه ربط داد، یا حتی به قابلیت بوئینگ‌های آمریکایی که می‌توان هدایت آنها را توسط شرکت تولیدکننده در اختیار گرفت، اما بیایید همه این احتمالات را کنار بگذاریم و همه چیز را بگذاریم به حساب شانس و اتفاق.

اینکه آمریکا از چنین اتفاق بی‌موقعی خوشحال باشد عحیب نیست، عجیب آن است که ما بخواهیم به خاطر این اشتباه، موفقیت‌های دیگرمان در عرصه‌های دیگر را زیر سوال ببریم.

5

اشتباه، در اقدامات نظامی همیشه ممکن است. طبیعتا اشتباهات بزرگتر دردآورتر است و البته احتمال اشتباه بزرگ، در شرایط رویارویی جنگی، بیشتر. اما اگر اشتباهی رخ داد، چه باید کرد؟

قطعا نیروهای نظامی ما، اکنون از داغدارترین افراد هستند. خطا آنجاست که بار روانی روی این افراد را آنقدر زیاد کنیم که برای اقدامات بعدی خود با تردید روبه‌رو شوند.

بدیهی است که اقدامات قضایی باید مسیر خودش را پیش برود و با هر خطایی، بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی، برخورد متناسب صورت گیرد. اما خطای بزرگ، خارج کردن این برخوردها از مسیر کارشناسی آن است.


برگردیم به 1400 سال پیش. سپاه اسلام پس از پیروزی در جنگ بدر، به جنگ دیگری کشانده شد: احد.

مسلمانان جنگ را با پیروزی پشت سر گذاشتند. اما خطای انسانی رخ داد. آن هم نه به خاطر اشتباه نظامی، بلکه به خاطر تمایلات شخصی تعدادی از نظامیان. آنجا هم ورق برگشت و جنگ مغلوبه شد.

ده‌ها شهید، حاصل این اشتباه بود که «حمزه سیدالشهدا» فقط یکی از آنها بود. شایعات آن روز، آنقدر سپاه را ضعیف کرد که فقط چند نفر در اطراف پیامبر(ص) باقی ماندند.

اما همان چند نفر، دوباره سپاه را جمع و جور کردند. همان شد که خدا هم کمک کرد، آرامشی بر سپاه حاکم شد و توانستند دوباره دشمن را عقب برانند.

اما تکلیف آن اشتباه نظامی چه شد؟ «لَقَدْ عَفَا اللَّهُ عَنهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِیمٌ» خدا از آن اشتباه گذشت و به پیامبر هم دستور داد: «فَاعْفُ عَنهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ»

نویسنده یادداشت : محمد تقی خرسندی

[su_note]

شما می توانید برای نشر یادداشت بالا در شبکه های اجتماعی عکس محور از عکس نوشته های زیر استفاده کنید ( برای دریافت روی لینک های زیر بزنید و هشت عکس نوشته را ذخیره کنید) :
تصویر اول | تصویر دوم | تصویر سوم | تصویر چهارم | تصویر پنجم | تصویر ششم | تصویر هفتم | تصویر هشتم

[/su_note]


تمام هواپیماهای مسافری که با موشک سقوط کردند

سال ۲۰۱۷ / هواپیمای مالزیایی که توسط روسیه در میانه جنگ اکراین به اشتباه مورد اصابت موشک‌های روس قرار گرفت و منجر به کشته شدن ۲۹۸ نفر شد

سال ۲۰۰۷ / هواپیمای بلاروسی که در سومالی مورد هدف قرار گرفت و ۱۱ نفر کشته شدند.

سال ۲۰۰۱ / سقوط پرواز روسی بر فرار دریای سیاه که از اسرائیل به سمت روسیه در حال حرکت بود، اکراین به اشتباه به این هواپیما شلیک کرده بود! ۷۸ کشته…

سال ۱۹۸۸ / و شلیک معروف ارتش آمریکا به ایرباس ایرانی و کشته شدن ۲۹۰ هموطن ایرانی که البته برای تعمدی بودن آن، ده‌ها دلیل بیشتر است.

سال ۱۹۸۳ / مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای کره جنوبی توسط شوروی، ۲۶۹ کشته

سال ۱۹۷۳ / شلیک هواپیمای نظامی اسرائیل به هواپیمای مسافربری لیبی در صحرای سینا بعد از اینکه به هشدارهای اسرائیل گوش نداد، ۱۰۸ کشته داد.

🔹به این موارد دقت کنید و بعد به این سئوال پاسخ دهید: این کشورها چند ساعت و چند روز پس از حادثه، طی اطلاعیه رسمی، واقعیت را به مردم دنیا گفته‌اند؟

🔹ستاد کل نیروهای مسلح حدود ۶۰ ساعت پس از حادثه، اطلاعیه رسمی داده یعنی در این ۶۰ ساعت از اصل خبر مطلع شده، ابعاد موضوع را بررسی کرده و اطلاعیه اول را صادر کرده.

🔹هنوز در باره ابعاد احتمالی این موضوع که تعمدی بوده یا خطای انسانی، نمی‌توان با قاطعیت سخن گفت.

[su_note]

شما می توانید برای نشر یادداشت بالا در شبکه های اجتماعی عکس محور از عکس نوشته های زیر استفاده کنید ( برای دریافت روی لینک های زیر بزنید و هشت عکس نوشته را ذخیره کنید) :
تصویر اول | تصویر دوم | تصویر سوم

[/su_note]


شرایط فوق حساس درباره سقوط هواپیما تهران اوکراین

همان طور که پیش از این عرض کرده بودم ترور سردار سلیمانی را بخشی از طرح کلی صهیونیست ها برای تحقق #معامله_قرن می دانم اقدامی که آن را #ترورقرن نامیدند
سرویس های امنیتی عبری غربی، ایران علی الخصوص ایشان را مهمترین مانع سرسخت تجزیه ایران می دانستند .

همان طور که مهمترین مانع اشغال افغانستان احمد شاه مسعود بود دوهفته پیش خبر شهادت مرد موشکی ایران سردار حاجی زاده در سوریه توسط رسانه های غربی انتشار می یابد(شنیده ها حاکی از زخمی شدن ایشان است) و امروز امریکایی ها فاش کرده اند اقدامشان در حذف سردار شهلایی در یمن ناکام مانده است.

‏دستی پنهان در داخل و خارج در حال حذف تمام موانع (اعم از افراد و گروه ها) تجزیه منطقه و شکل گیری خاورمیانه جدید ( new middle east) مدنظر غربی ها است طرحی که داماد یهودی ترامپ ، کوشنر مسئولیت آنرا برعهده گرفته همین امروز عده ای به دروغ خبر استعفای سردار حاجی زاده را منتشر میکنند ‏تا آنرا به یک مطالبه عمومی بدل کنند.

هیچ بعید ندانید حتی عده ای عَلم شعار استعفای فرمانده مهمترین مؤلفه امنیت ملی باقی مانده در مقابل غربی ها یعنی قدرت موشکی را بردارند خط خبری که یک سر آن کاوه مدنی جاسوس و خائن فراری و سر دیگر آن برخی افراد و رسانه ها در داخل ایران هستند.

‏با برجام،صهیونیست ها برای همیشه از اتمی شدن ایران خیالشان راحت شد با ترور سردار سلیمانی و فرمانده حشد الشعبی و اقدام به حذف سردار شهلایی در یمن مؤلفه منطقه ای ضربه خورد و با اقدام به ترور ناکام سردار حاجی زاده در سوریه و ترور رسانه ای امروز ایشان #مؤلفه_موشکی را هدف قرار داده اند.

گزیده از سخنان استاد رائفی پور …

پ.ن.فتنه ها در اخروالزمان طوري پيچيده ميشه ك توان و فرصت تحليل بهمون نميده پشت سر هم فتنه پشت فتنه مياد كيلو كيلو ادم ريزش ميكنه
حضرت محمد (ص) ميفرمايند طرف صبح مومن از خونه ميزنه بيرون شب كافر برميگرده
همين الان نصف پروفايل هاي حاج قاسم يهويي عوض شده
تو يك هفته چي شد !؟؟ قبلا هم گفتم چند ماه خيلي سخت و پيچيده در پيش داريم
مراقب باشيم
از رهبري جلو نزنيم عقب هم نمونيم…


بیانیه آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر درباره هواپیمای اوکراین + مستندات علمی

دیروز آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران ، در خصوص سانحه دلخراش هواپیمای مسافربری اوکراینی بیانیه منتشر کرده است که در ادامه میخوانیم :
(دانلود نُه صفحه مستندات علمی در انتهای همین متن امکان پذیر است…)

بیانیه شماره ۱ آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران
در خصوص سانحه دلخراش هواپیمای مسافربری اوکراینی

ملت شریف و بزرگ ایران عزیز؛

به‌دنبال سانحه‌ی دلخراش هواپیمای مسافربری ایران ـ اوکراین که باعث داغی بزرگ بر پیکره‌ی ملت عزیز و به‌خصوص جامعه‌ی علمی و دانشگاهی شده و سوگ شهادت پرافتخار سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دوچندان کرده است، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و خانواده‌های شریف شهدای این سانحه و ملت بزرگ ایران؛ در خصوص چگونگی وقوع این سانحه از جنبه‌ی فنی و تخصصی، موارد زیر به اطلاع می‌رسد:

با اتکا به بیانیه‌ی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و توضیحات سردار سرتیپ پاسدار حاجی‌زاده فرمانده‌ محترم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۹۸ و همچنین با عنایت به اسناد راهبردی ایالات متحده‌ی آمریکا و بررسی علمی و فنی موارد مشابه نظیر خطای سامانه‌ی پدافند موشکی سوریه در سال ۲۰۱۸، شلیک موشک به هواپیمای MH-17 مالزی بر فراز اوکراین در سال ۲۰۱۴ و حمله‌ی سایبری به هواپیمای AC130s و EC130s آمریکا توسط روسیه در سال ۲۰۱۸؛

این نتیجه‌ی علمی با قطعیت اعلام می‌شود که سانحه‌ی رخ داده به‌دلیل اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه‌ی پدافند موشکی ایران واقع شده و نقش خطای انسانی در آن منتفی است.

از سوی دیگر بررسی تجهیزات جنگ سایبری ارتش آمریکا نظیر هواپیماهای «آواکس» و «ریوِت جوینت» حاکی از آن است که موارد مذکور اساساً به‌منظور چنین اقداماتی طراحی، تولید و به‌کارگیری شده است و این تجهیزات در اغلب منازعات نظامی از سوی ارتش جنایتکار آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد این بار نیز آمریکا در قالب یک عملیات نظامی سایبری با چنین اقدامی باعث شده که هواپیمای مسافربری به‌عنوان موشک کروز در سامانه‌ی پدافند، شناسایی شده و مورد هدف واقع شود.

به‌طور دقیق‌تر علت وقوع عملیات فریب فرماندهی و کنترل که ریشه در دانش سایبرنتیک دارد، استفاده‌ی تمامی کشورها از استانداردهای بین‌المللی در حوزه‌ی محاسبات، ارتباطات و کنترل است که موجب می‌شود علی‌رغم طراحی و تولید سامانه‌های پدافند موشکی توسط کشورهای مختلف، حفره‌ی فنی برای ایالات متحده‌ی آمریکا ـ که طراح استانداردهای بین‌المللی و پروتکل‌های مربوطه است ـ همواره باز و دسترس‌پذیر باشد.

به‌عبارت دیگر اگر تمامی اجزای یک سامانه‌ی پدافند موشکی و به‌طور کلی هر سامانه‌ی مبتنی بر C4I به‌صورت کاملاً بومی طراحی و تولید شود اما از استانداردهای بین‌المللی (پروتکل‌های عمومی) برای عملکرد آن استفاده گردد، ظرفیت تهدیدپذیری سامانه به‌میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

بر این اساس در شرایط مشابه هر کاربر انسانی همان اقدامی را انجام خواهد داد که در سانحه‌ی اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین واقع شد، زیرا این خطا نه به‌دلیل اشتباه در تصمیم‌گیری بلکه به‌دلیل اعمال عملیات فریب فرماندهی و کنترل بر سامانه‌ی پدافند موشکی واقع شده است.

از این رو مسئولیت سانحه‌ی تأسف‌بار رخ داده به‌صورت مستقیم متوجه رژیم جنایتکار آمریکاست و این جنایت بزرگ نیز به سیاهه‌ی جنایت‌های بی‌پایان این ام‌الفساد قرن اضافه می‌شود.

اطلاعات، توضیحات و مستندات تکمیلی در خصوص مطالعات انجام شده متعاقباً و طی بیانیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران
۲۲ دی ۱۳۹۸

دانشکده مهندسی دانشگاه تهران – کد پستی ۳۷۱۸۱۱۷۴۶۹

صندوق پستی : ۳۵۷
تلفن : ۰۲۵۳۶۱۶۶۶۵۱
کانال پیام رسان ایتا : ut_cyber

در کانال ایتا https://eitaa.com/UT_Cyber می تونید اخبار و همایش ها و جلسات این مرکز از سال گذشته رو دنبال کنید

[su_note]

دریافت پی دی اف مستندات درباره دست داشتن آمریکایی ها در سقوط پرواز اوکراین

[/su_note]


در ادامه مطلب بخشی از مطالبی که مردم در شبکه های اجتماعی درباره سقوط هواپیمای اوکراین منتشر کردند می خوانیم :

واکنش ایران : عذرخواهی میکنیم

واکنش آمریکا : عذرخواهی نمیکنیم

مراقب لاشخورهای رسانه ای باشیم تا حادثه سقوط هواپیمای اوکراین را اشتباه متوجه نشویم…

معاندین و رسانه‌های زرد برای تطهیر جنایت آمریکا به صورت تقطیع شده ۹ثانیه اول سخنان رهبری را نشر میدن که رهبری در هدف قراردادن هواپیما در خلیج فارس میگن: میگویند اشتباه کردیم! شما غلط کردید اشتباه کردید، اگه اشتباه کردید چرا مدال دادید؟ چرا محاکمه نکردید؟ چرا به عداوتتان ادامه دادید؟ … ویدیو :

نظر امام خامنه ای درباره سقوط هواپیما

دریافت ویدیو | یک مگابایت


🔴 چرا ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی با حمله به IR655 قابل مقایسه نیست؟

✍️ فرزند شهید نیکی‌ملکی (از شهدای امنیت پرواز IR655) به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو می‌پردازد:

🔹‏آنچه در ماجرای ‎#IR655 و ‎#هواپيماى_اوكراينى مشترک است؛ جانکاه بودن این ۲مصیبت است

بر اساس آنچه در این ۳۱سال تجربه کردیم میگویم که بهت و شوک این مصیبت، تا سالها گریبان خانواده‌ها را رها نخواهد کرد
به خانواده‌ها تسلیت میگویم و برایشان از خداوند طلب صبر می‌کنم

✅ و اما تفاوتهای ۲ماجرا:

اول: اقدام آمریکا، عمدی و به منظور تغییر رفتار ایران در ماه‌های پایانی جنگ طراحی شده بود اما در ماجرای ‎#هواپيماى_اوكراينى خطای انسانی رخ داده است

دوم : برخلاف ایران، آمریکا تا مدت‌ها مسئولیت‌ اقدامش را نپذیرفت؛ و این موضوع داغ ما را سنگین‌تر می‌نمود و سوهان روح بازماندگان شده بود

‏سوم : پس از گذشت ۳۱سال، آمریکا هیچ‌گاه از جنایتش عذرخواهی نکرد اما مقامات ایران در کمتر از ۱هفته رسما عذرخواهی کردند

چهارم : در ایران فورا پرونده قضایی تشکیل شده تا قاصران و مقصران، متحمل مسئولیت اقدامشان شوند اما عاملان و آمران حمله به ایرباس ایرانی هیچ‌گاه! تحت تعقیب قرار نگرفتند

‏پنجم : همه‌ساله در سالگرد شهادت پدرم، جریان رسانه‌ای جدی‌یی برای انکار جنایت آمریکا و تطهیر دستان آمریکا از خون شهدا شکل می‌گیرد و سالی یک‌بار با نمک‌پاشی به زخممان، داغ شهادت پدرم را تازه می‌کنند اما در مورد ‎#هواپيماى_اوكراينى این‌گونه نخواهد بود

ششم : با شنیدن خبر اعطای مدال افتخار به ویل راجرز، ناخدایِ بی‌خدایِ ناو وینسنس آمریکایی، انگار یک‌بار دیگر پدرم را جلوی چشم ما ذبح کردند

💢سخن پایانی: امروز هیچ کس مثل بنده و دیگر خانواده‌های شهدای#IR655 نمی‌تواند این خانواده‌های داغدار را درک کند
عزیزانم، صمیمانه باشما همدردی میکنم🥀


مردانگی یعنی اینکه وقتی مسئولیت سنگین #انتقام_سخت از آمریکا را بر عهده داری و همزمان و علی رغم هشدار برای لغو پروازها، کسی دیگر مرتکب اشتباه می‌شود، صادقانه در برابر دوربین بایستی، از آبرویت بگذری و قبول مسئولیت کنی!


🔺میگه اینقد شعار مرگ بر آمریکا گفتید تو این چند روز که کارما شده برگشته به خودمون!!
🔹میگم اون میلیون‌ها انسانی که آمریکا کشته و شما سکوت کردی و چه بسا حمایت هم میکنی کارما ندارن؟!!


🌹قهرمان من ،من مثل اینها نیستم‌

سپاه از ما حمایت میکند … اگر ما حمایت نکنیم … | دریافت ویدیو | دو مگابایت

🌹 قدردان امنیتی هستم که برای من و خانواده ام ایجاد کردی 🌹حتی خودت را سپر بلای زخم زبانها کردی 🌹قهرمان من اگر مردم حواسشان نیست خدا که حواسش هست خدایی که بارها در قران گفته است بینا و شنواست 🌹خدایی که نیتهای قلبها را هم می بینند قهرمانها را بی اجر نمی گذارد 🌹مالک اشتر فقط چند ضربه تا خیمه دشمن فاصله داشت که قرآنها را بر نیزه کردند 🌹قهرمان من من به توصیه امام علی علیه السلام عمل کردم و تاریخ را خوانده ام‌ و از سنتهای خدا در تاریخ عبرت گرفته ام

به قلم مدیر انجمن شهید ادواردو آنیلی


سابقه و موارد مشابه سقوط هواپیما با موشک در دنیا :

واکنش دکتر یامین پور

سقوط هواپیما اوکراین

(دریافت ویدیو | 2 مگابایت)
هم چنین در ویدیو بالا بخشی از گزارش شبکه خبر را مشاهده می کنید که می گوید در تجمع یابود مسافران پرواز اوکراین که به مرور به خشونت و فحاشی به مسئولین کشیده شد ، بنرها و پوسترهای سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی هم مورد بی احترامی قرار گرفت…..


واکنش حجت الاسلام پناهیان به عذرخواهی سردار حاجی زاده درباره خطای انسانی و سقوط هواپیما:

درد جانکاه از دست دادن هموطنان و نخبگان در سانحه هوایی
درد جانکاه از دست دادن هموطنان و نخبگان در سانحه هوایی | دریافت تصویر برای بازنشر

استاد پناهیان @panahhian_ir : درد جانکاه از دست دادن هموطنان و نخبگان در سانحه هوایی، کمتر از غم شهادت سردار سلیمانی نیست.
تا زمان ظهور دائما در معرض انواع امتحانات خدائیم.
همه باید به شدت مراقب باشیم اشتباه نکنیم.


صداقت سردار حاجی زاده
صداقت سردار حاجی زاده | دریافت تصویر

استاد پناهیان @panahian_ir : صداقت و پذیرش مسئولیت اشتباه در مقابل دوست و دشمن از طرف سپاه و سردار #حاجی‌زاده، کم‌ارزش‌تر از حماسه‌های سردار شهید #قاسم_سلیمانی نیست؛ و ارزش موشک باران ارتش تروریست آمریکا را کم نمی‌کند.


واکنش آقای احمد قدیری به حادثه سقوط پرواز اکراین و بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح

ترامپ قاتل است - خون شهدا گردن آمریکاست
ترامپ قاتل است – خون شهدا گردن آمریکاست … | دریافت تصویر

سربازان جان‌برکف وطن، در میدان نبرد دربرابر احتمال اصابت موشک به تهران و هزاران کشته، تیری به خطا پرتاب کرده‌اند.
حادثه تأسف‌بار است اما جای ملامت نیست.
در علم حقوق دو نوع قتل داریم؛ مستقیم (بالمباشره) و غیرمستقیم (بالسبب).
خون سلیمانی، شهدای کرمان و هواپیما، تماما گردن آمریکاست.

بعد از سقوط پرواز اوکراین
بعد از سقوط پرواز اوکراین … | دریافت تصویر

چه درپیش داریم؟

۱. درخواست غرامت سنگین از کشور ⇦ درصورت نپرداختن و چه‌بسا پرداختن ⇦ تحریم خطوط هوایی ⇦ تنبیه ملت ⇦ مذاکره

۲. جلو انداختن دانشجویان و خانواده قربانیان علیه سپاه ⇦ افزودن آشوبگران به میدان ⇦ کشته‌گیری و کشته‌سازی ⇦ تنبیه ملت ⇦ مذاکره

مراقب #تنگه_احد باشیم




برخی از مطالب سایت بنیانا درباره حادثه سقوط هواپیما که در چند روز گذشته منتشر کردیم در ادامه مطلب فهرست شده است… برای مطالعه هر مطلب روی لینک آن بزنید:

چرا هواپیمای اوکراینی در آسمان منفجر نشد؟ فیوز مجاورتی موشک چیست؟

یکی از مسائل مطرح شده پیرامون حادثه سرنگونی هواپیمای بوئینگ-۷۳۷ خطوط هواپیمایی اوکراینی، چرایی منفجر نشدن هواپیما در آسمان پس از اصابت موشک است که در ساعات و روزهای ابتدایی سانحه نیز از آن بعنوان یکی از دلایل رد هدف قرار گرفتن هواپیما یاد می‌شد.

لینک ادامه مطلب »»»


سقوط پرواز اوکراین و صداقت و شجاعت ایران برای عذرخواهی

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در آسمان کشورمان که جان باختن ۱۷۶ انسان و به عزا نشستن خانواده‌ها و بستگان آنها را در پی داشت به تنهایی آن‌قدر تلخ و ناگوار بود که ملتی را به سوگ بنشاند.

و این خبر که هواپیمای اوکراینی با شلیک موشک خودمان ساقط شده است، تلخی ضایعه را مضاعف کرد. در این میان حق با ملت بود که خشم ناشی از این اشتباه یا احتمال خرابکاری را با تاسف جان باختن مسافران هواپیما درهم ‌آمیزند و به گلایه بنشینند که چرا چنین شده است؟!

و اما، شلیک موشک چرا و با کدام انگیزه صورت گرفته است، سؤالی است که افکار عمومی در انتظار پاسخ آن بوده است.

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در آسمان کشورمان که جان باختن ۱۷۶ انسان و به عزا نشستن خانواده‌ها و بستگان آنها را در پی داشت به تنهایی آن‌قدر تلخ و ناگوار بود که ملتی را به سوگ بنشاند.

و این خبر که هواپیمای اوکراینی با شلیک موشک خودمان ساقط شده است، تلخی ضایعه را مضاعف کرد. در این میان حق با ملت بود که خشم ناشی از این اشتباه یا احتمال خرابکاری را با تاسف جان باختن مسافران هواپیما درهم ‌آمیزند و به گلایه بنشینند که چرا چنین شده است؟!

و اما، شلیک موشک چرا و با کدام انگیزه صورت گرفته است، سؤالی است که افکار عمومی در انتظار پاسخ آن بوده است.

دیروز سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوا فضای سپاه که برای پاسخ به همین پرسش در جمع خبرنگاران حضور یافته بود با صداقتی مثال‌زدنی و بدون کمترین تکلف به تشریح ماجرا پرداخت و بی‌آنکه قصور و یا تقصیر احتمالی در شلیک موشک را نفی کند گفت:

لینک ادامه مطلب»»»


حادثه پرواز اوکراین و موج سواری اصلاح طلبان بر احساسات مردم

درحالیکه فعالان جهانی در حال مذمت ترامپ به‌خاطر ایجاد یک بحران جهانی هستند، و ترامپ را به‌خاطر کشتن (به شهادت رساندن) قاسم سلیمانی عمال اصلی این حادثه می‌دانند؛ اما برخی چهره‌های سیاسی این فضای احساسی به‌وجود آمده را محلی برای عقده‌گشایی‌های خطی و جناحی خود قرار دادند…

لینک ادامه مطلب »»»


خانواده مسافران پرواز اوکراین : یک اشتباه ربطی به کل سپاه ندارد

حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶‌سرنشین اتفاقی دردناک است. اما اعلام اینکه یک اشتباه موجب شده است تا این هواپیما با موشک مورد هدف قرار بگیرد از عصر دیروز بهانه جمعی قرار گرفت تا تندترین انتقادات را نسبت به نظام و انقلاب و سپاه پاسداران داشته باشند.

این در حالی است که صداقت و شجاعت نیروی هوا فضای سپاه در اعلام علت این سانحه و قبول مسوولیت از سوی فرمانده این نیرو تقریبا در هیچ‌یک از حوادث مشابه سابقه ندارد.

اما عصر دیروز عموی یکی از شهدای حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی در گفت‌و‌گویی که با پایگاه خبری عصر همدان داشته است در این باره نکات مهمی را گفته است…

لینک ادامه مطلب»»»


ترامپ تروریست مقصر حادثه سقوط هواپیمای اوکراین [بررسی نظر مردم آمریکا]

«مده آ بنجامیین» یکی از فعالان حقوق بشر است.

او روز گذشته در توییتر با اشاره به اینکه ایران به پذیرش خطای خود اعتراف کرده است ترامپ را مقصر حادثه سقوط هواپیمای اوکراین می‌داند: «ارتش ایران می‌گوید در شرایط شدید تنش با آمریکا در بالاترین سطح هشدار و در سردرگمی بوده ، به‌طور تصادفی هواپیما را به زمین انداختند. ترامپ مقصر است ، فکر نمی‌کنید؟ خسارت وثیقه غم‌انگیز از قتل سلیمانی.»

او این مسأله را خسارتی غم‌انگیزتر از ترور سرلشکر سلیمانی می‌داند و معتقد است که این تنش‌ها حاصل عملکرد آمریکا و ترامپ است.

لینک ادامه مطلب»»»

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات