دسته‌ها
اخبار

من علی علیزاده به سعید جلیلی رای می‌دهم {حمایت شبکه جدال از جلیلی}

خبرنگار ایرانی مدیر شبکه جدال اعلام کردند در انتخابات ایران 1403 به دکتر سعید جلیلی رای میدهند… متن بیانیه ایشان در حمایت از سعید جلیلی به شرح زیر است :

من، علی علیزاده، به سعید جلیلی رای می‌دهم چرا که گفتار او تنها گفتار سیاسی نسبتا عدالتخواه و فسادستیز این انتخابات بود. چرا که مطالبات معیشتی طبقات پایینی و محروم جامعه در صدای او بیشتر از هر نامزد دیگری شنیده شد. چرا که سیاستهای او اگر عملی شود میتواند مانع از عمیق‌تر شدن دره فقر و غنا در ایران ۱۴۰۳ شود. به ویژه آنکه ادامه وضعیت موجود باعث تقابل جدی طبقات محروم با نظام سیاسی می‌شود و ایران را به سمت بحرانی امنیتی می‌برد.

به سعید جلیلی رای می‌دهم چرا که گفتار او تنها گفتار استعمارستیز و استقلال‌خواه و حامی اقتصاد ملی در این انتخابات بود و درکش از توسعه فراتر از فروش نفت و باقی مواد خام و واردات محصولات مصرفی بود. تازه آن هم به قیمت خلع سلاح در قالب احیای برجام. گفتارِ جلیلی نشان می‌دهد او با سازوکار غارت کشورهای جهان سوم توسط امپریالیسم آشناست و می‌داند استقلال اقتصادی همزمان نیازمند مقابله با امتداد داخلی امپریالیسم، یعنی سرمایه داری انگلی و غیرمولد و غیرملی و الیگارشی بیوطن است و گمانم همین، دلیل این هجمه همه‌جانبه سکولار و مذهبی و چپ و راست علیه اوست.

به جلیلی رای می‌دهم چرا که در ایران ۱۴۰۳ که دهکهای پایین توسط کارگزاران شکم‌سیر و بالانشین و رسانه‌ها و گفتارهای جریان اصلی اصلاح‌طلب و اصولگرا اصلا دیده نمی‌شوند و به حساب نمی‌آیند یک روایت ملی از پیشرفت ارا‌ئه داد که محرکش همین مردم طبقات پایین هستند. و این یعنی در گفتار جلیلی محرومان قرار نیست زیر چرخ توسعه له شوند، بلکه آنها قرار است یکبار دیگر به صحنه بیایند و خود راننده و لوکوموتیو توسعه شوند.

به جلیلی رای می‌دهم چرا که نگاهش سرشار از آینده بود. آنهم وقتی بخش عمده جامعه ایران، زیر فشار توامان تحریم از بیرون و بی‌عدالتی‌های اقتصادی از داخل، توان فکر کردن به آینده را از دست داده‌اند. و بدون تصویری از آینده، ملتی شکل نمی‌گیرد.

به سعید جلیلی رای می دهم، به رغم نگرانی‌هایم از سیاستهای فرهنگی و اجتماعی او به ویژه درباره زنان. با این آگاهی که باید با او و حامیانش در گفتگویی انتقادی ماند. اما خطر سیاستهای فرهنگی و جنسیتی او را بسیار کمتر از خطر نامزدهای نئولیبرالی می‌دانم که پروژه مرکزی‌شان احیای وابستگی اقتصادی ایران به سیاستهای واشنگتن در قالب برجام است و تقسیم رانت بین محافل قدرت و ثروت داخلی به نام تعامل.

منبع در تلگرام :‌ https://t.me/aqaye_president/1352

لینک ویدیو در ایتا : https://eitaa.com/aqaye_president/1040

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات