دسته‌ها
اخبار

جی پی مورگان: به دلیل افزایش تورم در آمریکا ، پس‌انداز آمریکایی‌ها از بین رفته است…

یک تحلیلگر بانک جی پی مورگان هشدار داد که به علت بحران هزینه‌های زندگی و افزایش تورم و رشد نرخ بهره بانکی در آمریکا، بیشتر مردم این کشور تمام پس‌اندازهای خود را خرج کرده‌اند.

به گزارش بنیانا به نقل از خبرگزاری فارس، «مارکو کولانوویچ»؛ استراتژیست ارشد سهام در بانک جی پی مورگان گفت که بیشتر مردم آمریکا، پس‌اندازهای اضافی خود را که در دوران همه‌گیری کرونا جمع کرده بودند خرج کرده‌اند.
به گفته این تحلیلگر بازار، دارایی‌های نقدی که با تورم کم شده‌اند؛ مانند سپرده‌ها و صندوق‌های (سرمایه‌گذاری) بازار پولِ تقریبا همه مشتریان آمریکایی تا نیمه سال ۲۰۲۴، به کمتر از سطح ۲۰۱۹ خواهند رسید.

کولانوویچ هشدار داد: «این احتمال وجود دارد تنها یک درصد مشتریانی که شرایط درآمدی بهتری دارند وضعیتی بهتر از پیش از زمان کرونا داشته باشند.»

بر اساس برآوردهای قبلی جی‌پی مورگان، پس‌انداز اضافی آمریکایی‌ها در آگوست 2021 به رقم بی‌سابقه 2100 میلیارد دلار رسیده بود اما در اکتبر امسال به حدود 148 میلیارد دلار کاهش یافته است.

استراتژیست‌های جی پی مورگان در آن زمان توضیح داده بودند این روند ناشی از «شرایط دشوارتر دریافت اعتبار و افزایش نرخ بهره بانکی و کم شدن محرک‌های اقتصادی دوره کرونا و کاهش کمک‌های کرونایی و همچنین بالا ماندن نرخ تورم برای چندین سال است.» اما کولانوویچ خاطرنشان کرد که بازار مسکن با وجود افزایش هزینه‌های استقراض تاکنون با ثبات باقی مانده است زیرا مشتریان در بن‌بست نرخ بهره پایین گیر کرده‌اند.

وی هشدار داد: «با این حال، فروش خانه‌های موجود به رقم بی‌سابقه پایینی رسیده است و تقریبا 6500 میلیارد دلار بدهی املاک تجاری، بر دوش بازار مسکن است.»

ضمن اینکه گزارش بانک فدرال رزرو نیویورک نشان داد؛ بدهی کارت‌های اعتباری آمریکا امسال همچنان افزایش می‌یابد و در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر، هشتمین سه‌ماهه متوالی رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

محققان گفتند که هر روز بر تعداد خانواده‌هایی که برای مدیریت بدهی خود در بحبوحه افزایش تورم و رشد نرخ بهره مشکل دارند افزوده می‌شود که نشان از «فشار مالی واقعی» در آمریکا دارد.

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات