دسته‌ها
اخبار

هر روز پیشرفت ؛‌ افتتاح نخستین خط تولید انسولین نسل جدید در کشور

خط تولید انسولین رایزودگ (انسولین ترکیبی کوتاه اثر و طولانی اثر) با حضور رئیس سازمان غذا و دارو افتتاح شد.

به گزارش بنیانا ، خط تولید انسولین رایزودگ (انسولین ترکیبی کوتاه اثر و طولانی اثر) با ظرفیت تولید 80 تا 100 هزار انسولین قلمی نسل جدید صبح روز یک‌شنبه با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، چندتن از مدیران این سازمان و فعالان حوزه دارویی کشور افتتاح شد.

انسولین‌های نسل جدید به فرد دیابتی کمک می‌کند تا تعداد سوزن‌های کمتری استفاده کرده و به همین ترتیب هزینه‌های کمتری نیز برای مصرف روزانه انسولین پرداخت کند.

رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم تولید نخستین انسولین نسل جدید در کشور گفت: به استناد آمارهای سازمان بهداشت جهانی از بیماری دیابت، حدود 90 درصد از جمعیت دیابتی دنیا از داروهای خوراکی این بیماری استفاده می‌کنند و حدود 10 درصد نیز مصرف‌کننده انسولین تزریقی هستند.

سیدحیدر محمدی افزود: سال گذشته متفورین بیشترین تولید و مصرف را در دارونامه کشور داشته است؛ بنابراین پرمصرف‌ترین و پرتیراژترین دارو از نظر تولید، متفورمین بوده است.

محمدی با بیان اینکه 10 درصد از بازار دارویی دیابت در کشور مربوط به انسولین‌های قلمی است، افزود: مصرف انسولین قلمی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است؛ به طوری که در سال‌های قبل انسولین‌های ویالی و رگولار بیشتر در کشور مصرف می‌شد اما در ادامه به تدریج، مصرف به سمت انسولین‌های قلمی سوق پیدا کرد و امروز شاید انسولین‌های ویالی دیگر چندان سهمی در بازار ندارند و سهم‌شان در بازار بیشتر از سه الی چهار درصد نیست و همین موضوع اثربخشی انسولین‌های قلمی و آنالوگ و راحتی استفاده از آنها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: دنیا به سمت تولید انسولین‌های طولانی اثر می‌رود و امروز یکی از قلم‌های طولانی اثر در کشور ما تولید شد. همچنین انسولین‌های هفته‌ای نیز انقلابی در حوزه درمان دیابت است که در کشور ما نیز تولیدکنندگان به سمت تولید آن و نیز قرص انسولین حرکت کرده‌اند؛ به طوری که مراحل تحقیقاتی آن در حال انجام است و ظاهراً در مسیر مطالعات بررسی ارزیابی قرار دارد.

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات