دسته‌ها
اخبار

موج جدید اسلام هراسی در انگلیس همزمان با آغاز نسل کشی غزه! { براساس بررسی میدل ایست }

رسانه انگلیسیِ تخصصیِ میدل ایست آی نوشت، در حالی که رژیم صهیونیستی قتل‌عام فلسطینی‌ها را در غزه تشدید می‌کند، یک روایت اسلام‌هراسانه سازمانی در انگلیس ترویج می‌شود.

چندی پیش تحقیقاتی در‌باره مهاجران سیاه‌پوست نسل اول و دوم در 13 کشور عضو اتحادیه اروپا منتشر شد که نشان می‌داد، نژادپرستی علیه این افرادِ [غیر بومی] در آلمان، اتریش و فنلاند به بالاترین میزان خود رسیده است.

چند روز پس از آن، هفته‌نامه اشپیگل نوشت در یک بررسی جدید، محققان 21 هزار نفر را در مورد تجربیات نژادپرستی در آلمان مورد بررسی قرار دادند و به نتایج تأسف‌باری دست یافتند؛ نتایج از نژادپرستی بالا علیه مسلمانان و سیاه‌پوستان در همه ساحت‌های جامعه آلمان حتی در بخش بهداشت و درمان حکایت دارد. در ادامه مطلب همراه بنیانا باشید

حالا میدل ایست آی، رسانه خصوصی انگلیسی، در گزارشی از اسلام هراسی سازمان‌یافته در انگلیس نوشته است. به گزارش این رسانه، از زمان آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، مسلمانان در انگلیس با موج جدید اسلام‌هراسی مواجه شدند که نتیجه اقدام‌ها و موضع‌گیری‌های برخی از اعضای کابینه «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر این کشور است.

در حالی که رژیم صهیونیستی قتل‌عام فلسطینی‌ها را در غزه تشدید می‌کند، یک روایت اسلام‌هراسانه سازمانی در انگلیس ترویج می‌شود.«سوئلا براورمن»، وزیر کشور انگلیس، تقریباً بلافاصله پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، اقدام به برچسب زدن به حامیان صلح و عدالت کرده و به پلیس این کشور توصیه کرد که برافراشتن پرچم فلسطینی یا سر دادن شعار‌ها در حمایت از فلسطین را جرم‌انگاری کند؛ اقدامی که پیشتر رژیم صهیونیستی انجام داده بود.

این اقدام‌های براورمن در پشت نقاب نگرانی مشروع از تهدید نظم عمومی پنهان شد؛ وی حتی تلاش کرد تا تظاهرات برنامه‌ریزی شده برای اعلام حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی را لغو کند.

اقدام‌های اسلام‌هراسانه براورمن در حالی انجام می‌شود که ماه نوامبر، ماه آگاهی از اسلام‌هراسی است؛ در عین حال، دولت موظف است که بر عدم نژادپرستی پلیس انگلیس نظارت داشته باشد.

شورای مسلمانان انگلیس گفته است که زبان افراطی فزاینده براورمن به اسلام‌هراسی در این کشور دامن می‌زند، اما این رویه وی بی‌سابقه نیست. یکی از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان انگلیس پیشتر گفته بود لفاظی‌های براورمن به نژادپرستی و اسلام‌هراسی در این کشور دامن می‌زند و این موضوع بسیار نگران‌کننده است

وی در موارد مختلف تلاش داشت تا از مسلمانان به‌عنوان مجرمان خطرناک یاد کند؛ براورمن همچنین از تحلیلگران و مفسران سیاسی با سابقه اظهارات اسلام‌هراسانه حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد، سیاست‌های ضد مسلمانان

انگلیس، مانند سیستم آپارتاید رژیم صهیونیستی، در زیر نمای «امنیتی» پنهان شده است. البته، آن‌طور که میزان نوشته است، لفاظی‌های اسلام‌هراسانه وزیر کشور انگلیس و حمایت سوناک از وی همچنین به بروز اختلاف‌های داخلی در انگلیس منجر شده است.

«صادق خان»، شهردار لندن، در یادداشتی برای تایمز اظهارات براورمن را «نادرست، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه» خواند. سیاست‌های ضد اسلامی و اسلام‌هراسانه دولت انگلیس در سال‌های اخیر مسلمانان را در وضعیت دشواری قرار داده و آنها را به پایین‌ترین درجات سلسله مراتب حقوق سوق داده است.

گفتنی است، فروکاهیدنِ «نژاد‌پرستی» به گروه‌های اجتماعی و افراد، و نادیده گرفتن ساختارهای سیاسی و دولت‌ها، تصویری ناقص از نژاد‌پرستی در عالم تجدد به دست می‌دهد، باید توجه داشت که نژاد‌پرستی امروز در ساختارها ریشه دوانده است.

نژاد‌پرست در غربِ معاصر خلاصه در گروه «کو کلاکس کلان»‌ها با نقاب‌های عجیب‌شان یا گروه‌های مانند آن نیست. مشخص است که اگر ساختارهای سیاسی و دولت‌ها هم گرفتار مرض نژاد‌پرستی باشند، کاهش پیدا کردن آن بعید خواهد بود.

برگرفته از روزنامه کیهان – ۲۰ آبان ۱۴۰۲

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات