دسته‌ها
اخبار

کوتاهی پلیس فشل آمریکا باعث فاجعه تگزاس شد [ 40 دقیقه معطل کلید سرایدار مدرسه]

چند روز پس از فاجعه کشتار کودکان دبستانی در تگزاس معلوم شده، پلیس این شهر عملکرد افتضاحی داشته و همین عملکرد در وقوع این کشتار به شدت موثر بوده است. پلیس تگزاس حالا مجبور شده از خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کند.

مقام ارشد پلیس آمریکا در ایالت تگزاس بالاخره اعتراف کرد که کوتاهی پلیس منجر به بروز فاجعه کشتار دانش‌آموزان در یک مدرسه ابتدایی در این ایالت شده است.

تیراندازی هفته گذشته در ایالت تگزاس که در آن یک جوان 18 ساله با ورود به یک مدرسه ابتدایی 19 دانش‌آموز معصوم و 2 معلم را کشت هنوز در آمریکا از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار دارد.

انجمن سلاح آمریکا روز جمعه اعلام کرد که از این حادثه متاسف است اما دلیلی وجود ندارد که محدودیتی برای حق طبیعی حمل سلاح در آمریکا وضع شود.

بی‌بی‌سی انگلیسی نیز گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد کوتاهی پلیس در واکنش سریع به مهاجم مسلح منجر به بروز فاجعه در این مدرسه و کشتار دانش‌آموزان شده است.

«استیون مک‌کراو»، رئیس‌اداره امنیت عمومی ایالت تگزاس، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن عذرخواهی گفت که «مأموران پلیس با تأخیر وارد شدند زیرا باور نداشتند که هنوز وضعیت تیرانداز فعال است.»

بر اساس گزارش بی‌بی سی «مک‌کراو» تایید کرد که از زمان ورود پلیس به مدرسه ابتدایی« راب» تا لحظه‌ای که تصمیم گرفتند به کلاسی که مرد مسلح در آن رفته و آن را بسته بود حمله کنند، ۴۰ دقیقه فاصله بوده است.

به گفته وی افسر ارشد حاضر در صحنه تصمیم گرفت تا زمانی که سرایدار مدرسه با کلیدها بیاید صبر کند، زیرا آنها فکر می‌کردند که «هیچ بچه‌ای در خطر نیست.» پاسخ همراه با تاخیر، همراه با فیلم‌های ویدئویی که نشان می‌دهد پلیس با والدین ناامید بیرون از مدرسه برخورد می‌کند و به آنها دستبند می‌زند، در حالی که مرد مسلح هنوز داخل مدرسه بود، به خشم عمومی فزاینده و بررسی دقیق نحوه برخورد مجریان قانون با این وضعیت منجر شده است.


در ادامه این مطلب را هم بخوانید » خشونت حال استمراری در مدارس آمریکا غیر متحد [روزانه 310 نفر هدف قرار می‌گیرند]


در جریان کنفرانس خبری «استیون مک‌کراو»، رئیس‌اداره امنیت عمومی ایالت تگزاس وی تماس‌های اضطراری تلفن ۹۱۱ (شماره تلفن مخصوص کمک‌های فوری در آمریکا) را که دانش‌آموزان پس از ورود فرد مسلح از داخل مدرسه گرفته‌اند، بازگو کرد.

مک‌کراو گفت: «با توجه به درک آنچه که روی داده، (می‌توان گفت) البته این تصمیم درستی نبود. این تصمیم اشتباه بود. هیچ عذری برای آن وجود ندارد.» او که در پی اذعان به این اشتباه در حالی که با رگبار سؤالات خشمگین و احساساتی روبه‌رو شده بود، این اشتباهات را «تراژیک» خواند.

«مک‌کراو » تأیید کرد که ۱۹ افسر پلیس بیرون از کلاس جمع شده بودند، اما هیچ تلاشی فوری برای ورود به داخل کلاس انجام نداده بودند. «گرگ ابوت»، فرماندار تگزاس نیز در یک کنفرانس خبری گفت از این که برخی اطلاعات «گمراه‌کننده» به او داده شده عصبانی است. او گفت: «همان‌طور که همه فهمیدند، اطلاعاتی که به من داده شد تا حدی نادرست بود.»


ترجمه توسط روزنامه کیهان – نهم خرداد 1401


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات