دسته‌ها
مقاله

پاول دوروف ، بازیگر هالیوودی اجاره ای [جنگ آمریکایی در زمین تلگرام]

این بچه یک شومن اجاره‌ای هالیوودی است که در ویترین جنگ قدرت دستگاه‌های امنیتی دولت‌های غربی با ایران و روسیه نقش یک آنارشیست مستقل را بازی می‌کند. او را جدی نگیرید!
این بچه یک شومن اجاره‌ای هالیوودی است که در ویترین جنگ قدرت دستگاه‌های امنیتی دولت‌های غربی با ایران و روسیه نقش یک آنارشیست مستقل را بازی می‌کند. او را جدی نگیرید!

پاول دوروف ، بازیگر هالیوودی اجاره ای
جنگ آمریکایی در زمین تلگرام

همه آنچه در مورد تلگرام مطرح بود در حال مستند شدن است. پاول دوروف پس از فیلترینگ تلگرام در روسیه عملا وارد جنگ کلامی و عملیاتی با دولت این کشور شده و مرز آزادی را محدود در اپلیکیشن معمولی خود با حداکثر 200 میلیون کاربر در کل جهان معرفی کرده است.

پاول دوروف به عنوان مالک اپلیکیشن تلگرام منابع درآمدی و سرمایه اقتصادی مشخصی ندارد و مدعی است با دولت آمریکا و سایر قدرت ها نیز درگیر است. همواره خود را یک شخصیت “آنارشیست” و “مستقل” معرفی کرده است.

اکنون پاول دوروف مدعی است که با اتکا به “هیچ” در حال مقابله با دولت قدر قدرت روسیه است! می گوید به مراکز تولید فیلترشکن پول می دهد تا مانع مسدود شدن سرویس اش در کشورهای هدف “روسیه” و “ایران” شوند!

حقایق آشکارتر از همیشه است…دوروف یک “َشومن اجاره ای” است! کسی که مطابق با الگوهای هالیوودی لباس سیاه می پوشد، دائم در حال بدنسازی و تیپ زدن است و ادای قهرمانان فیلم های آنارشیستی علمی تخیلی را درمی آورد؛ اما کل تشکیلات منتسب به او توسط حاکمیت جهانی اداره و تغذیه مالی می شود. او را جدی نگیرید!

پشت تلگرام تشکیلات به اصطلاح حقوق بشری وابسته به اتحادیه اروپا، بنیادهای تولید فیلترشکن و سایر محصولات ضدحاکمیتی انگلیس و آمریکا همچون “اسمال مدیا” و “اوپن تکنولوژی” سیا ایستاده اند. همان ها که پیغام می دهند در صورت فیلتر شدن تلگرام ممکن است ایران را با تحریم های حقوق بشری “تنبیه” کنند!

‏‎اگر دولتی به شکل مستقل چنین نقشی در برابر حکومت ایران بازی می کرد به سرعت به سبب تهدید استقلال و امنیت ملی کشور با تهدید و دفاع متقابل مواجه می شد. اینجاست که بازیگران به ظاهر مستقل به کار می آیند!

یک هویت روسی واگذار شده، آغوش باز برای مذاکره و امتیازدهی و سابقه نسبتا پاک دوروف او را به گزینه ای جذاب برای دستگاه های امنیتی غرب تبدیل کرد.

درگیری حاکمیت‌ها و اپ‌ها دو سالی هست که جدی شده است. اعتبارسنجی اخبار و کل محتوای عرضه شده در موتورهای جستجوگر و شبکه های اجتماعی مشهور با فشار آلمان و آمریکا و فرانسه در اروپا و آمریکا یکسال است که اجباری شده و به مرحله اجرایی رسیده است.

سرویسی که تاکنون به مردم جوامع آسیایی و آفریقایی مشتری گوگل و فیسبوک و توییتر ارائه نشده است! اعمال حاکمیت سایبری هر روز وارد فاز جدیدی می شود.

به خبر چند روز پیش رسانه های فرانسوی توجه کنید: “فرانسه به عنوان کشوری با تمدن و فرهنگ کهن، برای حفظ ارزش‌های فرهنگی خود نتایج موتورهای جستجوی اینترنتی از جمله گوگل را دستکاری کرده و آن را بومی کشور خود می‌کند.”

هیچ هرج و مرج جهانی ای در حوزه سایبر در کار نیست…دعوای فناوران و سانسورچی ها دروغ است! درگیری میان دو گروه بزرگ از فناوران بر سر قدرت و حاکمیت است.

هدف این است که کشورهای جهان سومی و در حال توسعه در بستر سایبر به اسم “صیانت از آزادی” و “گردش آزاد اطلاعات” تسلیم و مستعمره شوند و توسعه یافته های سایبری با سانسور و فیلترینگ و اعمال قانون حداکثری فناوران را مثل همیشه اما کمی بیش از پیش برای تحقق آرمان های و ارزش های خود به خدمت بگیرند. بازی نخورید! کار خودتان را بکنید!

یادداشتی از دکتر زهرا طباخی (@jostejougar1)


در ادامه بخوانید »» فیلم ضدایرانی، مورد علاقه مدیر تلگرام

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات