وقتی می بینیم هرکدام از دوستان به اصطلاح حزب اللهی ، نفس نفس زنان از راه رسیده ، مانند همیشه دغدغه کار فرهنگی دارند و با خود فکر کرده اند که : « آری! الان زمانش است…»
و در نتیجه یک صفحه یا کانالی تاسیس کرده و شروع میکنند به ارسال رگباریِ روزانه ده ها مطلب…
حالا از هر موضوعی و با هر محتوایی! مگر مهم است؟
بعد مگر میشود بخواهی کار فرهنگی کنی و نام رهبری و شهدا را یدک نکشی؟ حتما باید نام کانالشان با نام رهبری شروع شده و با نام شهدا تمام شود! در غیر این صورت که کار پیش نمیرود…!
حالا هر خسارتی هم به خاطر اشتباهاتمان به رهبری و شهدا زده شد ، اشکالی ندارد… روزانه هزاران تیر به رهبری زده می شود ، یکی هم ما بزنیم! فرقی نمیکند…!
راستی…؛ مگر اهمیتی هم دارد که محتوای کانالمان چه باشد؟ یا مثلا لحن بیان چطور باشد؟ یا در چه شرایطی قرار گرفته باشیم؟ پناه بر خدا !
هر چیزی که قشنگ به نظر آمد ، حتما به درد کانال با هر مخاطبی میخورد…!
مثلا وقتی می خواهند از بدی های بد حجابی بگویند ، اگر آخر روشنفکری باشند و نخواهند توهین کنند ، چنین مطلبی میزنند : « سیم برق حتی اگر یک رشته اش هم بیرون باشد ، باعث برق گرفتگی می شود ، خواهرم! یک تار موی خویش را هم بیرون مگذار…!»
و پس از ارسال این مطلب دست به سینه منتظر نشسته اند تا میلیون ها انسان ناگهان جرقه ای در دلشان زده شود و از فردا با پوشیه به خیابان بیایند…!
برای این عزیزان یک توصیه بیشتر نداریم : لطفا حجم اینترنت خود را صرف کار فرهنگی نکنید! شک نکنید که اسراف است…!
اجازه دهید یک بار هم ما تکرار کنیم : آسیب های کار فرهنگیِ بدون هدف و تخصص به این زودی ها قابل جبران نیست!
قبول کنید کار فرهنگی ظریف تر از آن است که هرکس از راه رسید ، شروع به کار کند و نتیجه هم بگیرد.
سه راه مقابل این دوستان دغدغه مند – که البته این دغدغه مقدس است – وجود دارد :
۱. کار تعطیل!
۲. با زیرپا گذاشتن غرورشان ، بروند و برای مدتی پیش افرادی که هدف و تخصص دارند و در این کارها پوست انداخته اند، کار کنند تا بلکه خودشان نیز به جرگه متخصصین فرهنگی بپیوندند…
۳. روزانه چند دقیقه از فرصت گرانبهایشان را در راه نگاه کردن به نمونه کارهای موفقِ فرهنگی صرف کنند؛ باور بفرمایید کار سختی نیست…!
ادامه دادن با همان سبک قبلی، تنها و تنها افراد بیشتری را از جبهه دین خارج خواهد کرد…!
رهبری معظم نیز از این نوع کار فرهنگی دل خوشی ندارند : «همهٔ کارها را #خبرهها انجام میدهند؛ چرا کار فرهنگی را خبرهها نباید انجام بدهند و #هرکسی وارد میدان کار فرهنگی شود و چیزی بگوید و نظری بدهد و اقدامی بکند؟»
حالا کسی نمانده که عکس شهید حججی را ندیده باشد یا درباره او نشنیده باشد ، کسی نمانده که ماجرای سربریده شهید مدافع حرم محسن حججی را نشنیده باشد؛جوانی که تیرماه ۱۳۷۰ در اصفهان بهدنیا آمد و مردادماه ۱۳۹۶ در سوریه به شهادت رسید.
حالا همه جا پر است از قصه رشادت و وطن دوستی جوانی دهه هفتادی که ایمان و عشق روئینتناش کرده ؛جوانی که آرزویش شهادت بوده. آرزویی که حالا یک طور خاص، یک شکل غریب، رنگ حقیقت گرفته؛ محسن سرش را داده و بال درآورده و پرواز کرده سمت آسمان .
اوایل مهر ماه سال 96 در مراسمی که در محل خبر گزاری دانشجو ( snn.ir ) برگزار شد از برنامه اندروید شهید محسن حججی رونمایی شد . در ادامه این مطلب چند اپلیکیشن یا برنامک اندرویدی را به شما معرفی می کنیم . همراه بنیانا باشید
برنامه سربلند ( شهید محسن حججی )
ویژگیهای اپلیکیشن «سربلند»
بخش محسن که به زندگی نامه شهید مربوط میشود
بخش یادش بخیر تعدادی از خاطرات شهید
قاب عکس حاوی یکی از گالریهای منتشر شده و طرحهای گرافیکی
مقتدا صحبتهای رهبری در مورد شهید
گلبانگ صوتهای مربوط به شهد
دل نگاره اشعار و دل نوشته هایی در مورد شهید
تماشاخانه قسمت فیلمها
حرف آخر وصیت نامه شهید که از روی صوت شهید پیاده سازی شده
سخن طراح برنامک سربلند
پالیزدار طراح اپلیکیشن سربلند در در مورد فرایند تولید نرم افزار سربلند که ساخته سازمان فضای مجازی سراج است، گفت: چندین کلیپ و محتوای خاص از شهید حججی پیدا کرده ایم که از عدد دویست به حدود ۲۰ مورد رسیدیم و سعی کردیم آنها را گلچین کنیم البته همه محتوا را ارایه نکردیم، چون میخواهیم مطالب ادامه دار باشد و آنها را به مرور منتشر کنیم. سعی کردیم مطالب کپی نباشند و همه تولید محتوا خودمان باشد.
برنامه اندرویدی سر به راه ( برنامه اندروید شهید محسن حججی )
ویژگیهای اپلیکیشن «سر به راه»
استیکرهای شهید حججی قابل استفاده در تلگرام
مداحی شامل ده قطعه صوتی و تصویری
زندگی نامه شهید حججی
وصیت نامه شهید حججی
گالری تصاویر شهید شامل ۲۵ تصویر
فیلمها
روایت شهادت حججی از زبان سردار سلامی و بقیه فرماندهان
آخرین اخبار (که با کلیک بر روی آن به صفحه شهید حججی در خبرگزاری دانا وصل میشوند)
۸ فیلم و نوا و آهنگ
دست نوشتههای شهید
صداها که شامل قسمتی از وصیت نامه شهید با صدای خودش است.
همچنین در این نشست اعلام شد که پخش زنده مراسم تشییع شهید حججی در اپلیکیشن سر به راه موجود است که با ارسال عدد ۵ به ۳۰۰۰۷۷۲۳، لینک دانلود برای مخاطب فرستاده میشود و میتوانند این مراسم را به صورت زنده تماشا کنند.
سخن طراح برنامه سر به راه
مقداد زکی زاده مدیرعامل خبرگزاری دانا در مورد اپلیکیشن سر به راه گفت: بعد از شهادت شهید حججی خواستیم برای ماندگار شدن کارها حرکتی کنیم و شروع کار کاملا دلی بود بعد که خروجی کار خوب دیده شد حس کردیم بهتر است کار بزرگتری برای شهید انجام دهیم از این رو از زندگی شهید تا گفت و گو با خانواده او تحقیقاتی را آغاز کردیم و توانستیم بخش هایی از آن را در نرم افزار «سر به راه» ارائه کنیم.
در ادامه مطلب برنامه هایی که درباره شهید حججی توسط دیگر برنامه نویسان ساخته شده است را معرفی می کنیم .
اپلیکیشن شهید محسن حججی
ویژگی های برنامه
نرم افزار شهید محسن حججی ، شامل : زندگی نامه ، وصیت نامه ، تصاویر ، فیلم ها و صداها ، صلوات خاصه امام حسین ، زیارت حضرت عباس ، صلوات خاصه حضرت فاطمه زهرا ، زیارت حضرت زینب ، دعای امام زمان (عج) ، احادیثی درباره شهادت از امامان بزرگوار ، درباره مدافعین حرم ، این نرم افزار کاملا رایگان می باشد…
در چند روز گذشته بحثها و گفتوگوها در مورد گذار از نظام نیمهریاستی به نظام پارلمانی (یا به سادهترین عبارت، جایگزینی رییسجمهور با نخستوزیر) دوباره مطرح شده است. فارغ از اینکه آیا طرح این بحث در این روزها با هدف و نیت خاصی صورت گرفته یا خیر، چند نکته قابل توجه است:
یک) همانطور که همه کارشناسان حقوقی و نیز مقام معظم رهبری اعلام کردهاند، ظرفیت این تغییر و تحول کاملاً در قانون اساسی موجود است و این امکان فراهم است که با روال مشخص، این گذار صورت بگیرد. هریک از این نظامهای اداره دولت برای کشور مناسبتر بود، میتواند انتخاب و اجرا شود.
دو) بر خلاف برخی اظهارنظرهای سیاستزده، با احیای سیستم پارلمانی نقش مردم در حکومت کاهش نمییابد. به عبارت دیگر نظام ریاست جمهوری مردمسالارتر از نظام پارلمانی نیست بلکه در هر دو نوع نظام حکومتی، مردم نقش تعیینکنندهای در انتخاب حاکمان دارند و در هر صورت، رییس دولت بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم از سوی مردم برگزیده میشود.
هیچکس نمیتواند مدعی شود که سطح دموکراسی در کرهجنوبی به این دلیل که ریاست جمهوری است بالاتر از ژاپن است که از نظام پارلمانی برخوردار است.
سه) نظام پارلمانی معمولاً در کشورهایی پا میگیرد که احزاب قوی و فعال حضور داشته باشند. به همین دلیل بسیاری معتقدند که نظام پارلمانی بهدلیل نبود احزاب ریشهدار و منسجم موفق نخواهد بود. این استدلال ناقص و نابجاست؛ زیرا نظام پارلمانی و احزاب رابطههای دو سویه دارند.
همانطور که نظام پارلمانی به حزب قوی نیاز دارد، احزاب هم در نظام پارلمانی تقویت شده و رشد میکنند. اگر از ضعف احزاب در ایران شکایت داریم چه بسا کلید حل این مشکل در گذار به نظام پارلمانی باشد که احزاب کارویژه مفیدی پیدا کرده و کمکم نضج گرفته و ببالند.
در حال حاضر احزاب ایران قوی و مؤثر نیستند چون مفید نیستند. احزاب فعلی (بهجز چند حزب معدود) همگی قائم به شخصیتهای سیاسی هستند و کارکردشان صرفاً حمایت از این شخصیتها در روزهای انتخابات است. اگر احزاب کارویژههای جدیتری بیابند، حتماً تقویت شده و رشد میکنند.
چهار) نظام پارلمانی و نظام ریاستجمهوری، هر یک معایب و مزایایی دارند. بهصورت خلاصه، نظام ریاستجمهوری ثبات و قرار بیشتری در سیاست ایجاد و نظام پارلمانی رییس دولت را بیشتر وادار به پاسخگویی میکند. اینکه در برهه کنونی ما به کدام ویژگی بیشتر نیاز داریم بررسی مفصلتری میطلبد؛ اما آنچه مسلم است و کارشناسان و سیاستمداران مختلف نیز بر آن تأکید دارند، این است که بیشتر مشکلات ما ناشی از عوامل زیربناییتر (مانند فرهنگ سیاسی) است.
تغییر شیوه حکومتی نمیتواند این مشکلات را مرتفع سازد. تغییر نظام سیاسی به پارلمانی مانند حذف صفر از پول ملی در اقتصاد است که به ظاهر تورم را کاهش میدهد اما واقعیت این است که جز تغییر روبنا اتفاق دیگری رخ نداده و مشکلات ریشهایتر هنوز به قوت خود باقی میمانند.
پنج) با بررسی نظام سیاسی میتوان دریافت که یکی از مهمترین آسیبهای دولتها در ایران، تغییر مدام سیاستهاست. به گونهای که یک روز توسعه اقتصادی هدف اصلی دولت شده و عدالت و آزادی سیاسی کنار گذاشته میشود و روز دیگر، توسعه سیاسی در دستور کار قرار گرفته و عدالت مورد بیتوجهی قرار میگیرد.
یک زمان، صیانت از حقوق هستهای و استقلال اهمیت مییابد و زمانی دیگر سیاستی مخالف این به ذائقه دولتمردان شیرین میآید. باید توجه داشت که در نظام پارلمانی این وضعیت به مراتب شدیدتر است. زیرا دولت استقلال کمتری دارد و مجلس دخالت زیادی در جهتگیریهای اساسی دولتها دارد و با اندک تلاطمی، رییس دولت به راحتی وادار به تمکین شده یا توسط مجلس کنار گذاشته میشود. پس، از این جهت نظام پارلمانی چندان برای وضعیت فعلی ما مناسب نخواهد بود.
شش) نظام پارلمانی هرچند در تلاش است با دادن سهم هر گروه و جریان، مصالحه و رضایت بیشتری ایجاد کند، اما همین امر موجب تشتت و پراکندگی بیشتری میشود. زیرا گروههای اقلیت قدرت میگیرند و در روندهای سیاست، بیش از نظام ریاستی اثرگذارند. در انتخابات مجلس که تعیینکننده دولت هم هست، معمولاً رقابت به اوج خود میرسد و احتمال بروز آشوب و بینظمی بیشتر میشود.
این بحرانها میتواند بیثباتی زیادی را دامنگیر نظام سیاسی و حتی عرصه اجتماعی کند. این مورد نیز از ملاحظاتی است که باید در تصمیمگیری کلان برای تغییر نظام ریاستی مد نظر قرار گیرد.
هفت) در نهایت به نظر میرسد به جای تجربه دوباره نظام پارلمانی، بهتر است با حفظ نظام ریاستی، برخی تغییرات صورت گیرد تا مزایای نظام پارلمانی کسب شود بدون اینکه آسیبهای آن دامنگیر حاکمیت شود. فعال کردن مجلس و قوه قضائیه میتواند میزان پاسخگویی دولت را افزایش دهد (مزیت نسبی نظام پارلمانی).
قوه قضائیه باید بتواند با قاطعیت بیشتری دولت را مورد بازخواست قرار دهد و همانگونه که در نظام داخلی ایالات متحده قوه قضائیه توان بازخواست از رییسجمهور و وزرا را دارد، در ایران نیز بتواند دولتمردان را مورد پرسش و مواخذه قرار دهد. هرچند این مورد در قانون اساسی وجود ندارد، اما بر اساس قانون اساسی ظرفیتهای مهمی در اختیار مجلس قرار داده شده که بتوان بدون تغییر قانون اساسی رییسجمهور و دولت را وادار به پاسخگویی کرد.
اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس درباره احتمال مکاتبه با رهبر معظم انقلاب برای بازنگری در قانون اساسی و تغییر نظام سیاسی کشور از «ریاستی» به «پارلمانی» (نظام ریاست جمهوری به نخستوزیری) دوباره زمینهای را فراهم کرده تا درباره مساله حساس و راهبردی «بازنگری در قانون اساسی» در محافل سیاسی و حقوقی صحبت شود؛ گفت و شنودهایی که هرقدر فنیتر، دقیقتر و البته فراتر از اظهارنظرها و سلیقههای سیاسی زودگذر باشد، بهتر به فهم مساله و بهدست آوردن یک راهحل در آینده کمک میکند.
نهم مهرماه بود که آقای عزتالله یوسفیانملا نماینده مردم آمل و رییس کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت، از احتمال نامهنگاری جمعی از نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب خبر داد تا از این راه، دستور ایشان را برای بازنگری در قانون اساسی و تغییر نظام سیاسی کشور دریافت کنند.
یوسفیان ملا در این گفتوگو تاکید کرده بود: «شرایط فعلی، پاسخگوی نیازها نیست. مجلس اگر بخواهد با دولت تعامل داشته باشد، باید چشمپوشیهای فراوانی بکند، در حال حاضر مجلس مسائل فراوانی را میبیند ولی به خاطر تعامل صحبتی نمیکند.»
چند روز پس از این اظهارات، آقای بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیات رییسه مجلس در راهروهای بهارستان در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر شد و گفت: «با توجه به انتساب موضوع نظام پارلمانی به آقای لاریجانی از سوی برخی رسانهها، نظر ایشان را جویا شدم. آقای لاریجانی از این موضوع اظهار بیاطلاعی کرد و گفت، نظری در این رابطه ندارد؛ بنابراین موضوع مطروحه از سوی آقای یوسفیان ملأ، نظر شخصی ایشان است که از سوی برخی نمایندگان نیز دنبال میشود و البته قابل احترام است.»
اما صرفنظر از نگاههای سیاسی و تکذیب و تاییدهای متعارف، بررسی تاریخی و حقوقی این مساله اهمیت دارد.
اشاره یوسفیان ملأ که از نمایندگان نزدیک به علی لاریجانی است، به سخنان 24 مهرماه سال 90 رهبر انقلاب در جمع دانشجویان استان کرمانشاه بود که امکان چنین تغییری را در ساختار سیاسی کشور قابل تصور دانسته بودند.
حضرت آیتالله خامنهای در آن سخنرانی یادآور شده بودند: «امروز نظام ما نظام ریاستی است؛ یعنی مردم با رأی مستقیم خودشان رییسجمهور را انتخاب میکنند؛ تا الان هم شیوه بسیار خوب و تجربه شدهای است. اگر یک روزی در آیندههای دور یا نزدیک -که احتمالاً در آیندههای نزدیک، چنین چیزی پیش نمیآید- احساس بشود که به جای نظام ریاستی مثلاً نظام پارلمانی مطلوب است، مثل اینکه در بعضی از کشورهای دنیا معمول است، هیچ اشکالی ندارد؛ نظام جمهوری اسلامی میتواند این خط هندسی را به این خط دیگر هندسی تبدیل کند؛ تفاوتی نمیکند و از این قبیل.»
خلاصه گفت و شنودهای سیاسی و حقوقی روزهای اخیر این بوده که آیا الان زمان بازنگری در قانون اساسی و احیای برخی ساختارها مانند «نظام پارلمانی» فرا رسیده است یا خیر؟ اما شاید بد نباشد که از زاویهای دیگر به این مساله پرداخته شود که صرفنظر از ضرورت یا عدم ضرورت، آیا همه الزامات و مقدمات قانونی «بازنگری قانون اساسی» فراهم شده است یا خیر؟
اصلی برای تحول
اصل 177 قانون اساسی کشورمان، ترتیبات «بازنگری قانون اساسی در موارد ضروری» را به این شیوه توضیح داده است: «مقام رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، طی حکمی خطاب به رییسجمهور، موارد اصلاح یا تتمیم قانون اساسی را به شورای بازنگری قانون اساسی با ترکیب زیر پیشنهاد میکند:
1 – اعضای شورای نگهبان
2 – رؤسای قوای سهگانه
3 – اعضای ثابت مجمع تشخیص مصلحت نظام
4 – پنج نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری
5 – 10 نفر به انتخاب مقام رهبری
6 – سه نفر از هیأت وزیران
7 – سه نفر از قوه قضائیه
8 – 10 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
9 – سه نفر از دانشگاهیان
شیوه کار و کیفیت انتخاب و شرایط آن را قانون معین میکند. مصوبات شورا پس از تأیید و امضای مقام رهبری، باید از طریق مراجعه به آرای عمومی به تصویب اکثریت مطلق شرکتکنندگان در همهپرسی برسد.»
در واقع اصل 177 قانون اساسی، مراحل و ترتیب کار بازنگری را توضیح داده است، اما این فراز از آن که «شیوه کار و کیفیت و شرایط انتخاب شورای بازنگری را قانون معین میکند» سؤالات بسیاری را فراهم میکند که برخی اعضای این شورا بر چه اساسی انتخاب میشوند و نحوه کار آنها چیست و قانونی که باید آن را معین کند، کجاست؟
قانون «نحوه اجرای اصل 177» باید تدوین شود
دکتر قدرتالله رحمانی حقوقدان و صاحبنظر حوزه حقوق عمومی در گفتوگو با «روزنامه صبح نو» اظهار میدارد: «در قانون اساسی سال 58 مساله بازنگری بنا به دلایلی نیامد؛ به همین خاطر حضرت امام (ره) در آخر عمر مبارکشان، دستور بازنگری قانون اساسی را بر اساس اختیارات ولی فقیه صادر کردند. اصل 177 قانون اساسی سال 68 «فرایند بازنگری» در قانون اساسی را توضیح میدهد اما نحوه اجرای این اصل را به قانون دیگری که باید وضع شود، احاله داده است.»
وی در توضیح این مساله میگوید: «در اصل 177 ترکیب اعضای شورای بازنگری آمده است، اما این سؤال وجود دارد که برخی اعضای این شورا بر چه مبنایی و با چه کیفیتی باید انتخاب شوند؟ مثلاً سه نفر از دانشگاهیان، 10 نفر از نمایندگان مجلس و سه نفر از قوه قضائیه، باید بر چه مبنایی و چگونه گزینش و انتخاب شوند؟ مقام انتخابکننده آنها برای عضویت در شورای بازنگری کیست و برچه اساسی انتخاب میکند؟ به همین دلیل است که در خود اصل 177 و بعد از برشمردن ترکیب اعضای شورای بازنگری، تاکید میکند که شیوه کار و کیفیت و شرایط انتخاب اعضای شورا باید توسط قانون معین شود. در واقع پس از این اصل، احتیاج به یک قانون برای نحوه اجرای اصل 177 قانون اساسی داریم که این مساله را شفافتر، جزئیتر و تفصیلیتر بیان کند؛ از جمله اینکه آییننامه اجرایی آن در مهلت معینی نوشته شود.»
اما یکی از اعضای شورای نگهبان درباره روند تغییر در قانون اساسی معتقد است که «خلأ قانونی برای برگزاری همه پرسی وجود ندارد». او می گوید: «ما قانونی درباره برگزاری همه پرسی داریم که به قبل از سال68 برمیگردد و بر مبنای همان قانون، همه پرسی اصلاح قانون اساسی در سال 68 برگزار شد اما در اصلاحیه قانون اساسی تغییری برای آن اعمال نشد».
این عضو شورای نگهبان همچنین گفت: «یکصد و هفتاد و هفتم قانون اساسی هم موارد بازنگری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را بیان کرده است.»
اما رحمانی در پاسخ به این اظهارات عضو شورای نگهبان تاکید میکند: «کسانی که میگویند در این رابطه قانون داریم و قانون 39 مادهای «همهپرسی در جمهوری اسلامی» کفایت میکند، باید توجه داشته باشند که این قانون مربوط به «همهپرسی تقنینی» و ناظر به اصل 59 قانون اساسی است، نه «همهپرسی بازنگری» و اصل 177 قانون اساسی.
به همین دلیل است که در فراز پایانی اصل 177 آمده است که رعایت ذیل اصل پنجاه و نهم در مورد همهپرسی «بازنگری در قانون اساسی» لازم نیست؛ در واقع با آن قانون نمیتوان موضوع همهپرسی بازنگری قانون اساسی را تدبیر کرد و البته همهپرسی هم فقط یک مرحله از فرایند بازنگری قانون اساسی است و مراحل قبل از آن، از جمله نحوه انتخاب و شیوه کار اعضای شورای بازنگری هم باید در قانون بیاید.»
رحمانی البته در توضیح «چرایی نیاز داشتن به قانونی برای نحوه بازنگری» به نکته ظریفتری هم اشاره میکند؛ او با اشاره به فراز پایانی اصل 177 که اصولی مانند «اسلامی بودن نظام و ابتنای کلیه قوانین و مقررات بر اساس موازین اسلامی و پایههای ایمانی و اهداف جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بودن حکومت» را غیرقابل تغییر میداند، یادآور میشود:در همین اصل تاکید شده است که «محتوای» این اصول قابل تغییر نیست، نه «لفظ» آنها؛ بنابراین، بازنگران قانون اساسی باید اجازه تصرف در الفاظ و اعراض اصول – و نه جوهره آنها – را داشته باشند تا بتوانند دقیقتر کار بازنگری را انجام دهند؛ لذا این مساله هم نیاز به توضیح و تفصیل دارد که چه بسا باید در قانون «همهپرسی بازنگری» یا همان قانون نحوه اجرای اصل 177 بیاید.»
به این ترتیب، مشخص است که کار بازنگری قانون اساسی نمیتواند در یک یا دو اظهار نظر سیاسی و گذرا تعیین تکلیف شود. اگر قرار باشد «اصلاح هندسی» ساختار نظام بدون در نظر گرفتن ریزهکاریهای فقهی و حقوقی و با نگاههای زودگذر سیاسی انجام شود، نتیجه آن از الان معلوم است.
موضوع تجاوز جنسی مقامات انگلیس به کودکان در دهههای متعدد، در سالهای اخیر با شکایت افراد بزرگسالی که در دوره کودکی مورد استثمار آنان بودند، به دغدغهای در انگلیس تبدیل شده است.
نشریه «بریت بارت لندن» گزارش کرد، 7 پلیس در سراسر انگلیس در جستوجوی سوءاستفاده جنسی تاریخی از کودکان در میان مقامات انگلیس از جمله «سر ادوارد هیث» نخستوزیر پیشین انگلیس بودند که در سال 2005 میلادی در سن 89 سالگی در گذشت.
با گذشت 12 سال از فوت نخست وزیر سابق انگلیس، اکنون هفت مورد جدی از 42 ادعای مطرح شده که از اعتبار کافی در این باره برخوردارند، بازجویی شدهاند. کودکانی که اکنون در سنین بزرگسالی به سر میبرند، خواستار رسیدگی به این گونه بی اخلاقیها از زمان کودکی خود شدهاند که از سوی ادوارد هیث صورت گرفته است.
گزارش ۱۰۰ صفحهای مربوط به این تحقیقات نشان میدهد که ادعاهای هفت تن از قربانیان، اعتبار کافی برای بازجویی از متهم را داشته است.
خبرگزاری پرس آسوسیشن، در گزارشی مبنی بر متهم شدن «سر ادوارد هیث» به کودک آزاری جنسی نوشت: نخستوزیر اسبق انگلیس بر اساس یک گزارش جنجالی پلیس این کشور به کودکآزاری و تجاوز جنسی به پسران کمسنوسال متهم شده است. ادوارد از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴ نخستوزیر انگلیس بود.
با این حال، این گزارش اشارهای به بیگناهی یا گناهکاری او نکرده زیرا تحقیقات مربوط به این پرونده تنها متمرکز به بررسی وجود مدارک کافی برای بازجویی از این نخستوزیر اسبق انگلیس بوده است. گزارش مربوط به ادوارد هیث مشخص کرده که قربانیان تجاوزهای او پسران ۱۱ تا ۱۵ ساله بودهاند.
این گزارش تصریح کرده که اتهامات او مربوط به دورهای که او نخستوزیر بوده، نمیشود. هر چند دو مورد از شکایتها مربوط به این دوران شده اما پلیس گفته که اعتبار کافی برای بازجویی نداشته است. تحقیقات مربوط به این پرونده در سال ۲۰۱۵ بعد از ذکر نام ادوارد هیث در تحقیقات مربوط به یک پرونده تاریخی سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس به جریان افتاد. ادوارد هیث در ژوئیه ۲۰۰۵ در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
آتش رسوایی اخلاقی این مقام ارشد انگلیس علاوه بر او دامن مشاورانش را هم گرفت چرا که مشاورانش در بررسی این پرونده مورد بازجویی قرار گرفتند و شکایاتی هم از سوی خانواده کودکان استثمار شده برای آنها تنظیم شده بود.
یکی از مشاوران «سر ادوارد هیث» نخست وزیر سابق انگلیس، «نیک ادگار» بود که با وجود داشتن سه فرزندبه اتهام استفاده جنسی از کودکان پیش ازاین به دست پلیس دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته بود. وی 4 ماه پس از بازجویی و اثبات رسوایی اخلاقی با ضرب گلوله خود را کشت. نیک ادگار سال 92 میلادی به عنوان منشی خصوصی درخانه نخست وزیر سابق انگلیس در «ویلتشایر» کار میکرد.
از سوی دیگر، دویچه وله هم با اشاره به دوران کاری این سیاستمدار محافظهکار که از 1970 تا 1974 به عنوان رهبر بریتانیا فعالیت میکرد، نوشت: هیث پس از آنکه نامش به عنوان یکی از مظنونان تحقیقات تاریخی پلیس درباره سوءاستفاده از کودکان مطرح شد، هدف تحقیقات دو ساله پلیس قرار گرفت که در نتیجه متهم به تجاوز و سوءاستفاده از پنج کودک است.
این نخستوزیر سابق بریتانیا متهم به تجاوز به یک کودک 11 ساله و همچنین سوءاستفاده از یک کودک 10 ساله است. مایک ویل، رییس پلیس ویلشایر با اشاره به یافتههای تحقیقات صورت گرفته، گفت: سر ادوارد یک شخصیت برجسته، تاثیرگذار و مشهور بود که یکی از قدرتمندترین افراد دنیا به شمار میرفت.
اتهامات وارده به او بسیار جدی و از سوی تعداد زیادی از افراد بوده است. از 42 اتهام وارده به هیث، 7 مورد نیازمند تحقیقات بیشتر بوده اما رییس پلیس ویلشایر گفت که کارآگاهان درباره بی گناهی یا گناهکار بودن وی به نتیجهای نرسیدهاند. اتفاقاتی که وی به آنها متهم شده، در تاریخ بین 1956 تا 1992 و در زمانی که او به عنوان یکی از اعضای پارلمان و نه به عنوان نخستوزیر مشغول فعالیت بود رخ داده است.
این اتهامات با اعتراض لینکولن سلیگمن، پسر بزرگ هیث مواجه شده که معتقد است تحقیقات پلیس انگشت اتهام را به سوی مردی نشانه گرفته که قادر به دفاع از خود نیست.
با این حال وی تنها سیاستمدار انگلیسی نبوده که در این ارتباط متهم شده و چندین سیاستمدار دیگر بریتانیایی از جمله سایریل اسمیت، سیاستمدار لیبرال دموکرات و لرد جانر، نماینده سابق پارلمان این کشور از حزب کارگر هم چنین اتهاماتی دریافت کرده بودند.
آمارهای رسمی منتشر شده از سوی پلیس انگلیس، از آمار بسیار بالا و تکاندهنده سوءاستفاده جنسی از کودکان در این کشور حکایت دارد. به گزارش روزنامه دیلی میل، آمارهای پلیس انگلیس نشان میدهد هر ۲۰ دقیقه یک کودک در انگلیس مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است و روزانه بیش از 60 مورد تجاوز جنسی به کودکان به پلیس گزارش میشود.
گزارش پلیس انگلیس حاکی از آن است که، در سال 2010 بیش از ۲۳ هزار کودک که یک پنجم آنها سنی کمتر از سنین دبیرستان داشتهاند، قربانی تجاوز جنسی مقامات انگلیس به کودکان در انگلیس و ولز شدهاند.
برنامه زنگ بیداری 246 از تولیدات سایت صدای میقات مرداد ماه منتشر شد . این برنامه در بخش های مختلف به بررسی مسائل فرهنگی سیاسی روز ایران می پردازد . در ادامه فهرستی از برنامه های این قسمت زنگ بیداری را می خوانیم :
* (بمب خنده) نمایشهای طنز کاری از بروبچه های گروه نمایش زنگ بیداری.به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه علیها سلام
* گیربازار (آزادیهای غیر یواشکی) کشوری که دولتش سهمیه مواد مخدر به ملت میدهد و کانالهای پورن و مستهجن را فیلتر نمیکند باید هم ستایشها و آتناهایش در خون خود دست و پا بزنند…چرا این دولت ملت مست و نعشه میخواهد؟؟!
* گلهای یاس ( وارث حسین ع فاتح مرصاد) به یاد سپهبد شهید علی صیاد شیرازی
درباره صدای میقات : مهمترین هدف رادیو صدای میقات ارتقا و رشد اخلاق دینی و انقلابی در میان فرزندان نسل سوم انقلاب هست و هدف اصلی دشمنان اسلام از بین بردن همین اخلاق است ، که اگر اخلاق را ریشه کن کنند ، مراحل بعدی تخریب را خیلی سریعتر تمام می کنند ان شا الله با صدای میقات و صداهای دیگری که در آینده به این راه خواهند پیوست ، هیچگاه به هدف شومشان نخواهند رسید
[/su_note]
[su_note]
پادکست چیست (رادیو اینترنتی) پادکست (به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعهای از پروندههای رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت میگیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخشکنندهٔ موسیقی دیجیتال (موبایل و رایانه) قابل دریافت و پخش است.
این روش ارائهٔ محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته میشود.
برای دریافت آن، معمولاً از برنامههای خبر خوان که از خدمات وب استفاده میکنند استفاده میشود و بر روی رایانههای خانگی یا پخشکنندههای موسیقی دیجیتال قابل پیادهسازی است. قابل ذکر است که عمل دریافت پادکست را پادکچ (به انگلیسی: Podcatch) میگویند.
در گرماگرم هیجان بازی مهیج «پرندگان خشمگین/ Angry Birds » کودکان ما آموزشهای خشم و توش و توان نهفته در آن را میآموختند. و در اوج ابربازی «ندای وظیفه/ Call of Duty» در نقش اول شخص به اهداف تیراندازی میکنند و همینطور در «نبرد قبایل/ Clash of Clans» داستان قتل و غارت برای نابودی شرکای آنلاین واقعی، با بیرحمی هر چه تمامتر در جریان است.
اغلب بازیهای پر مخاطب رایانهای در ژانر خشم و پرخاش عمل میکنند؛ عاقبت این حجم بالا از خشونت در بیش از نیمی از اوقات زندگی فرزندان ما چه خواهد بود؟
تأمل در قضیه:
نکته اول: موضوع ریشههای فرهنگی خلقیات، در چهارچوب جامعهشناسی اخلاق تحلیل میشود. تمرکز عمده جامعهشناسی اخلاق، ملهم از گابریل عباند در مقاله مهم «دو مسأله محوری در جامعهشناسی اخلاق/ 2008» به دو موضوع معطوف است؛ اخلاق در مفهوم «اجمالی “thin” » و در مفهوم «تفصیلی “thick” » اخلاق در مفهوم «اجمالی»، صرفاً به بررسی و مقایسه هنجارهای خوب و بد و باید و نباید در نظامهای اخلاقی و تربیتی گوناگون میپردازد؛
ولی اخلاق در مفهوم «تفصیلی» که حیطه جامعهشناسی اخلاق «به معنای وسیع جامعهشناختی» است، ضمن بررسی عملکردهای هنجاری خوب و بد و باید و نباید، به موضوعاتی همچون شأن، شایستگی، نفاق، پرهیزگاری، مسوولیت، تحمل، اعتدال، تعصب، ظلم و ستم، عفت، انحراف و اموری از این دست میپردازد.
در موضوع کاوش ما، یعنی، خشم و پرخاش در بازیهای رایانهای و بازتاب آن در زندگی روزمره راکد و آزاردهنده امروز کلانشهری همچون تهران، رأی «تفصیلی» جامعهشناسی اخلاق، فیالجمله و در نخستین گام این است که زمینههای «فرهنگی/ تاریخی» ما نسبت به این وضع و حال ساکت نیست، و ابعاد خاصی به این خشم و غضب میبخشد.
نکته دوم: ابعاد «فرهنگی/ تاریخی» افعال اخلاقی، در سه حیطه تبلور مییابند؛ (1) «احساسات»، (2) دغدغههای ذهنی و شناختی، و (3) خودپندارهها یا هویتها. «احساسات»، ما را تحریک میکنند تا با انتظارات هنجاری مبارزه کنیم یا انطباق حاصل نماییم؛ «دغدغههای ذهنی» ما را به درک یا رویارویی و غلبه بر رفتار دیگران معطوف میدارد؛
و «هویتهای اخلاقی»، تلاش میکنند تا اقدامات ما را در موقعیتهای اخلاقی مختلف همساز کنند. بازیهای رایانهای مشغول اغتشاش گسترده در هر سه حیطه هستند؛ احساسات، دغدغههای ذهنی و هویتهای بازیبازان، جابهجا میشوند و نسلی درکناپذیر را میسازند، اگر ما بر توسن سرکش دنیای دیجیتال سوار نشویم، و چیزی را نسازیم که متکی بر تجربه تاریخی ذیقیمت فرهنگ کهن انسانی است.
نکته سوم: عبدالرحمن ابن خلدون و بعدها، امیل دورکیم، بر اهمیت احساسات در خلقیات، در یک مقیاس اجتماعی تأکید ورزیده بودند. نحوه هماهنگی و انسجام اجتماعی، به همگرایی مثبت احساسی بین افراد در هنگام تعاملات دوجانبه و گروهی بستگی دارد. مردم وقتی از یک «روحیه Geist » جمعی برخوردار میشوند هم احساسی، موجد سطحی از تبلور توقعات و انتظارات نسبت به هنجارها و قوانین میشود.
واقع آن است که زندگی شهری جدید، این هم احساسیها را تضعیف میکند، و در یک گام جلوتر، زندگی سایبر در فضاهای منحصر به فرد دیجیتال، این فاصلهگیری روحیهها را تشدید مینماید.
هنگامی که احساسات مردم از هم فاصله میگیرد، و حتی در متن بازیهای رایانهای به خصومتهای مبهم و بیدلیل با دیگران بدل میشود، اشتراک در دغدغههای ذهنی نیز به خطر میافتند، و این تفرقه و جدایی شناختی، نهایتاً به تجزیه هویتی منتهی میشود که دیگر نه فقط انسجام اجتماع را، بلکه از اصل، سلامت و موجودیت انسانها را تهدید خواهد کرد.
نکته چهارم: وقتی هویتهای ما توسط دیگران در تعاملات تأیید میشوند، احساسات مثبت و انگیزه در ما فزونی میگیرد، و بر عکس، در صورت وفور بیماریهای فوق، اگر تلاشها و عملکردهای ما نتوانند تصدیق مورد انتظار را از دیگران به ارمغان بیاورند، احساسات منفی و پرخاشگر و واگرا، جامعه را از رکود و بیتحرکی انباشته میکنند؛
کم و بیش مانند وضعیتی که در کلانشهری مانند تهران مشهود است، و ابداً ریشه صرفاً اقتصادی ندارد. این رکود تا حد زیادی جنبه فرهنگی و اخلاقی دارد. بدین ترتیب، ابعاد عاطفی زندگی ما، عمیقاً در مناسبات اجتماعی ریشه دارند، و خود این وضع و حال، به نوبه خود، در روندهای توسعهای که میتوانند در آینده امیدبخش یا ناامیدکننده شوند، تأثیر و نفوذ مییابد.
تحلیل نهایی:
وضع و حال فعلی در دنیای سایبر، نوجوانان و جوانان و حتی میانسالان همه جوامعی را که تحت نفوذ رایانه و شبکه هستند، به وضعیتی تهدید میکند که در پس آن «امید»ی نیست.
برای حذر از «سرسام»، حرکت ویژهای لازم است؛ مختصات اصلی این حرکت بر حسب آن چه در کاوشهای پنجگانه فوق آمد، چنین است:
باید رسانه دیجیتال را فعالانه در جهت زمینه فرهنگی انسانی به تحرک واداشت، و به این امید بست که بذرهای احساسات، دغدغههای ذهنی و شناختی، و نهایتاً هویتهای اخلاقی نیرومندی در این زمینه فرهنگی رشد کنند که به نوبه خود، روندهای توسعهای را که میتوانند امیدبخش باشند به شکل امواج سایبری به راه اندازند.
سر و شکل این حرکت اصلاحی، بهصورت یک الگوی «کاشت» در زمین فرهنگی است، و عملکرد متمرکز و مستمر را میطلبد (توأم با اقتباسهایی از گابریل عباند و کوین مککافری).
یادداشت از دکتر حامد حاجیحیدری
(عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران)
برنامه زنگ بیداری 245 از تولیدات سایت صدای میقات تیر ماه منتشر شد . این برنامه در بخش های مختلف به بررسی مسائل فرهنگی سیاسی روز ایران می پردازد . در ادامه فهرستی از برنامه های این قسمت زنگ بیداری را می خوانیم :
–فریدون دستگیر شد!!! مگه داریم؟! مگه میشه؟!
*ویژه برنامه نفس حق ( میخواهم نامم و نانم را در خطر ایمانم افکنم) سخنانی تکاندهنده از خون دلهای شهید دکتر علی شریعتی
*گلهای یاس ( راز یک قطعنامه) چرا امام خمینی قطعنامه 598 را جام زهر نامید؟! به همراه دست نوشته های شهید بهروز مرادی
–شهرزاد 2 رو دیدی؟
*تلنگر (اسطوره های جعلی ) وقتی همه در خواب بودیم اسطوره هایمان را بردند!!!!!!
درباره صدای میقات : مهمترین هدف رادیو صدای میقات ارتقا و رشد اخلاق دینی و انقلابی در میان فرزندان نسل سوم انقلاب هست و هدف اصلی دشمنان اسلام از بین بردن همین اخلاق است ، که اگر اخلاق را ریشه کن کنند ، مراحل بعدی تخریب را خیلی سریعتر تمام می کنند ان شا الله با صدای میقات و صداهای دیگری که در آینده به این راه خواهند پیوست ، هیچگاه به هدف شومشان نخواهند رسید
[/su_note]
[su_note]
پادکست چیست (رادیو اینترنتی) پادکست (به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعهای از پروندههای رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت میگیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخشکنندهٔ موسیقی دیجیتال (موبایل و رایانه) قابل دریافت و پخش است.
این روش ارائهٔ محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته میشود.
برای دریافت آن، معمولاً از برنامههای خبر خوان که از خدمات وب استفاده میکنند استفاده میشود و بر روی رایانههای خانگی یا پخشکنندههای موسیقی دیجیتال قابل پیادهسازی است. قابل ذکر است که عمل دریافت پادکست را پادکچ (به انگلیسی: Podcatch) میگویند.
برنامه زنگ بیداری 244 از تولیدات سایت صدای میقات مرداد ماه منتشر شد . این برنامه در بخش های مختلف به بررسی مسائل فرهنگی سیاسی روز ایران می پردازد . در ادامه فهرستی از برنامه های این قسمت زنگ بیداری را می خوانیم :
–(چهار شنبهٔ سفید علیه چهار شنبهٔ عفاف) باز هم دو قطبی مردم علیه مردم کلید خورد!!!!!!!!!!!!!
*گیربازار (مصدق کجایی؟ دقیقا کجایی؟) نفت مفت نه برای ملت برای غربیها!!! انقلاب امام خمینی برگشت به دوران قاجار؟؟!!
درباره صدای میقات : مهمترین هدف رادیو صدای میقات ارتقا و رشد اخلاق دینی و انقلابی در میان فرزندان نسل سوم انقلاب هست و هدف اصلی دشمنان اسلام از بین بردن همین اخلاق است ، که اگر اخلاق را ریشه کن کنند ، مراحل بعدی تخریب را خیلی سریعتر تمام می کنند ان شا الله با صدای میقات و صداهای دیگری که در آینده به این راه خواهند پیوست ، هیچگاه به هدف شومشان نخواهند رسید
[/su_note]
[su_note]
پادکست چیست (رادیو اینترنتی) پادکست (به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعهای از پروندههای رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت میگیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخشکنندهٔ موسیقی دیجیتال (موبایل و رایانه) قابل دریافت و پخش است.
این روش ارائهٔ محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته میشود.
برای دریافت آن، معمولاً از برنامههای خبر خوان که از خدمات وب استفاده میکنند استفاده میشود و بر روی رایانههای خانگی یا پخشکنندههای موسیقی دیجیتال قابل پیادهسازی است. قابل ذکر است که عمل دریافت پادکست را پادکچ (به انگلیسی: Podcatch) میگویند.
برنامه زنگ بیداری 243 از تولیدات سایت صدای میقات تیر ماه منتشر شد . این برنامه در بخش های مختلف به بررسی مسائل فرهنگی سیاسی روز ایران می پردازد . در ادامه فهرستی از برنامه های این قسمت زنگ بیداری را می خوانیم :
*گلهای یاس (وقتی نفسها را بریدند با بمبهای شیمیایی) به یاد شهید فرمانده تخریبچی محسن دین شعاری که با بمبهای شیمیایی اهدایی آلمان به رژیم بعثی عراق به شهادت رسیدند
*داستان صوتی روز آخر فصل دوم دولت حق (قسمت 5)
*نفس حق ( روش صحیح مذاکره در قرآن) سخنان پند آموز استاد قاسمیان
*گیربازار (پرواز شماره 655) تکه تکه شدن 290 مسافر ایرانی توسط موشکهای ناو آمریکایی
درباره صدای میقات : مهمترین هدف رادیو صدای میقات ارتقا و رشد اخلاق دینی و انقلابی در میان فرزندان نسل سوم انقلاب هست و هدف اصلی دشمنان اسلام از بین بردن همین اخلاق است ، که اگر اخلاق را ریشه کن کنند ، مراحل بعدی تخریب را خیلی سریعتر تمام می کنند ان شا الله با صدای میقات و صداهای دیگری که در آینده به این راه خواهند پیوست ، هیچگاه به هدف شومشان نخواهند رسید
[/su_note]
[su_note]
پادکست چیست (رادیو اینترنتی) پادکست (به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعهای از پروندههای رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت میگیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخشکنندهٔ موسیقی دیجیتال (موبایل و رایانه) قابل دریافت و پخش است.
این روش ارائهٔ محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته میشود.
برای دریافت آن، معمولاً از برنامههای خبر خوان که از خدمات وب استفاده میکنند استفاده میشود و بر روی رایانههای خانگی یا پخشکنندههای موسیقی دیجیتال قابل پیادهسازی است. قابل ذکر است که عمل دریافت پادکست را پادکچ (به انگلیسی: Podcatch) میگویند.
برنامه زنگ بیداری 242 از تولیدات سایت صدای میقات اوایل تیر ماه منتشر شد . این برنامه در بخش های مختلف به بررسی مسائل فرهنگی سیاسی روز ایران می پردازد . در ادامه فهرستی از برنامه های این قسمت زنگ بیداری را می خوانیم :
*(بمب خنده) به مناسبت عید فطر.نمایشهای طنز کاری از بروبچه های گروه نمایش زنگ بیداری
* فصل دوم داستان صوتی روز آخر (دولت حق) قسمت 4
*گلهای یاس (شیر صحرا) به یاد شهید سرلشگر حسن آبشناسان.34 کلاه سبز ارتش که در مقابل لشگر عراق ایستادند تا خرمشهر سقوط نکند
*حکایت (مافیا مافیا) ماجرای شنیدنی چگونگی به وجود آمدن مافیا در ایتالیا.با اجرای آقای صفری
* گیربازار ( بنی صدر به ایران بازگشت!!!) باز هم خطر دو قطبی در ایران!!!!!!!!!!!! تنفر ایرانی از ایرانی!!!!!!!!!!!!!!خطر
مهمترین هدف رادیو صدای میقات ارتقا و رشد اخلاق دینی و انقلابی در میان فرزندان نسل سوم انقلاب هست و هدف اصلی دشمنان اسلام از بین بردن همین اخلاق است ، که اگر اخلاق را ریشه کن کنند ، مراحل بعدی تخریب را خیلی سریعتر تمام می کنند ان شا الله با صدای میقات و صداهای دیگری که در آینده به این راه خواهند پیوست ، هیچگاه به هدف شومشان نخواهند رسید
[/su_note]
[su_note]
پادکست چیست (رادیو اینترنتی)
پادکست (به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعهای از پروندههای رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت میگیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخشکنندهٔ موسیقی دیجیتال (موبایل و رایانه) قابل دریافت و پخش است. این روش ارائهٔ محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته میشود.
برای دریافت آن، معمولاً از برنامههای خبر خوان که از خدمات وب استفاده میکنند استفاده میشود و بر روی رایانههای خانگی یا پخشکنندههای موسیقی دیجیتال قابل پیادهسازی است. قابل ذکر است که عمل دریافت پادکست را پادکچ (به انگلیسی: Podcatch) میگویند.
متنی که در ادامه میخوانید در وبلاگ رسمی،خبری شرکت بیان منتشر شده است . این یادداشت وبلاگی درباره شهید محسن حججی عزیز نوشته شده است. شرکت دانش بنیان بیان سال 85 تاسیس شد و این روزها یکی از شرکت های پیشرو در صعنت IT ایران است و مردم این شرکت را با محصولاتی همچون سرویس صندوق بیان (bayanbox) و سرویس بلاگ (blog.ir ) می شناسند »»
همانگونه که احتمالاً از طریق فهرست وبلاگ نویسان برتر اطلاع پیداکردهاید، از طریق دوستان شهید مطلع شدیم که شهید محسن حججی عزیز، از کاربران فعال بلاگ بیان بودهاند. پس از بررسی، صحت این مطلب تأیید شد و مشخص شد که پست الکترونیک و شماره همراه ثبتشده در حساب کاربری متعلق به این شهید سرافراز و موجآفرین است. شهید حججی علاوه بر سایر فعالیتهای جهادی و فرهنگی، بهصورت گمنام درزمینه زنده نگهداشتن یاد شهیدان، بهخصوص شهید حاج احمد کاظمی در فضای مجازی نیز فعالیت داشته است.
به گفته آقای حمید خلیلی، از دوستان نزدیک شهید و مدیر موسسه فرهنگی شهید کاظمی، چند سال پیش این موسسه مستقل و مردمی به دلیل محدودیتهای مالی تصمیم میگیرد فعالیت در حوزه فضای مجازی را متوقف کند و صرفاً بر موضوع کتاب متمرکز شود. اما شهید حججی، در کنار ادامه فعالیت در موسسه، گروهی به نام گروه فرهنگی میثاق را برای فعالیت در حوزه مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی شکل میدهد، گروهی که عملاً فقط متشکل از خود او بوده است و به ترغیب و تشویق سایرین برای فعالتر شدن در فضای مجازی میپرداخته و حتی خود، برای افراد متعددی وبلاگ و حساب کاربری ایجاد کرده بوده است.
شهید حججی باوجود وبلاگهای متعددی که برای شهدا و دوستانش ایجاد کرده بود، با نام خود وبلاگی ایجاد نکرده بود، اقدامی که معمولاً بسیاری از وبلاگ نویسان در ابتدا سعی میکنند انجام دهند و یا حداقل آدرس نام یا فامیل خود را رزرو کنند.
در پایان سه غزل در وصف این شهید غرورآفرین که افتخار سرودن آن در همان روزهای ابتدای شهادت قهرمانانهاش نصیب این حقیر شده است را از طرف همه کاربران عزیز بیان و همه همعهدان با محسن حججی، به پیشگاهش تقدیم میکنیم.
نشریه خط حزب الله به عنوان رسانه مکتوب دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای امام خامنه ای در شماره 101 خود که به همت جامعه مومن و انقلابی در شهرهای ایران چاپ و توزیع میشود به بررسی انتشار گزارشی پیرامون شهید محسن حججی پرداخته است که در ادامه می خوانید . تاریخ سخنرانی های امام خامنه ای در انتهای هر متن درج شده است »»
شهید محسن حججی ، نماد جریانی که به رهبری حسینبنعلی(ع) در دنیا پیش میرود
سحر روز چهارشنبه، ساعت پنج و سی دقیقه صبح، میدان امام حسین علیهالسلام تهران، که از شب قبل میزبان پیکر شهید محسن حججی قهرمان ایرانی مدافع حرم بود؛ یک مهمان سرزده داشت. رهبر انقلاب به دیدار پاسدار شهید و خانوادهاش در مسجد امام حسین علیهالسلام آمده بود.
دیدار اگرچه کوتاه بود اما در آن یک بیان مهم و کلیدی وجود داشت: «خدا شهید شما را عزیز کرد؛ ببینید چه غوغایی در کشور راه افتاده بهخاطر شهادت این جوان. شهید خیلی هستند؛ همهٔ شهدا هم پیش خدای متعال عزیزند، لکن یک خصوصیتی در این جوان وجود داشته. خداوند هیچوقت کارش بدون حکمت نیست…»(۱۳۹۶/۰۷/۰۵)
چند ساعت بعد، میدان امام حسین علیهالسلام تهران و خیابانهای منتهی به آن، مملو از غوغای امت حسین بود. زن و مرد و پیر و جوان، از هر طیف و سلیقه و پوششی گرد هم آمده بودند تا از این شهید عزیز استقبال کنند. یکی از بزرگترین و پرجمعیتترین مراسم تشییع در سالهای اخیر. اتفاقی که عصر چهارشنبه، در همان ابعاد و در میدان امام خمینی(ره) اصفهان هم تکرار شد.
بلافاصله روزنامهٔ آمریکایی واشنگتنپست نوشت: “سرباز ایرانی که توسط داعش در سوریه سربریده شد، همچون یک نماد، تشییع شد.” خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی نوشت: “سیل جمعیت عظیمی از انسانها در دریایی از رنگهای قرمز و سیاه، برای سوگواری سربازی که به نماد و سمبل جنگ با داعش تبدیل شده است، آمدند.”
* نماد شجاعت ایمانی ملت ایران
رسانههای غربی از آن سوی مرزها تبدیل یک جوان ۲۵ ساله به یک نماد برای یک ملت و خروش آنان برای ابراز محبت به این قهرمان را دیدند. نمادی که شجاعت و صلابت در عین اخلاص و فداکاری، از او یک چهرهٔ محبوب و بزرگ برای همهٔ ملت ایران ساخته است.(۱۳۷۵/۰۶/۲۷)
شجاعت ملت ایران اما ناشی «از قوّت ایمان رزمندگان و مردم و جوانان بود؛ یعنی عشق ایمانی – نه عشق حیوانی، نه عشق مادّی، نه عشق به چیزهای خُرد و حقیر – عشق به ارزشها؛ عشق به آرمانهای الهی و اسلامی؛ همان چیزی که کشته شدن در راه خدا را برای کسی که چنین عشقی را دارد، شیرین میکند؛ نه اینکه آسان میکند، شیرین میکند.»(۱۳۷۸/۰۳/۰۳)
حال به سؤالی که رهبر انقلاب دربارهٔ شهید محسن حججی مطرح کردند باز گردیم. سؤالی که ایشان خود به آن پاسخ گفتهاند: «اخلاص این جوان و آن نیت پاک این جوان و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به اینجور شهادتی، این موجب شده که خدای متعال، نام این جوان شما را، شهید شما را، بلند کرد؛ بلندمرتبه کرد. کمتر شهیدی را ما سراغ داریم که اینجور خدای متعال او را در چشم همه عزیز کرده باشد. خداوند جوان شما را عزیز کرد.»(۱۳۹۶/۰۷/۰۵)
«اخلاص» و «نیت پاک» و در یک جمله همان ایمان این شهید، در کنار «زمانشناسی» و حرکت به موقع، دو ویژگی مهم شهید حججی از نظر رهبر انقلاب است که موجب عزت و سربلندی این شهید شده است.
اما یک مؤلفهٔ دیگر نیز در بیان ایشان وجود داشت که اگر نگوییم تاکنون درباره شهیدی به کار نرفته است، حداقل میتوان گفت که کمنظیر است: « نیاز جامعه به اینجور شهادتی». چرا باید یک ملت و یک جامعه به چنین شهادتی نیاز داشته باشد؟ شهادت خاص شهید محسن حججی چه نیازی از ملت ایران را برطرف میکند؟
* ملتی به رهبری حسینبنعلی(ع)
پاسخ به این سؤال با بازگشت به مقدمهٔ بالا مشخص است. شجاعت ایمانی جوان ایرانی، نیاز جامعهٔ ما است. ملتی که نماد خود را در چشمهای باصلابت و نگاه شجاعانهٔ محسن حججی در هنگام اسارت در دستان داعشی میبیند.
نمادی که هیبت ملت انقلابی ایران را در چشم دشمنان بیش از پیش بزرگتر میکند: «همواره و همیشه هیبت این حرکت عظیم مردمی، چشم دشمنان جمهوری اسلامی را گرفته است. خیلی رجزخوانی کردند، هرچه توانستند تلاش کردند امّا ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی در نظر اینها هیبت داشته است؛ این هیبت را ما باید حفظ کنیم؛ این هیبت بایستی محفوظ بماند.»(۱۳۹۴/۰۲/۱۶)
هیبتی که ناشی از شجاعت ایمانی است، که در مبارزات انقلابی ملت ایران از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا انقلاب اسلامی و از هشت سال دفاع مقدس تا حماسه مدافعان حرم در سوریه و عراق، از یک حقیقت و الگوی ارزشمند نشأت میگیرد: قیام سیدالشهداء و نهضت عاشورا و پاسداشت آن توسط ملت ایران: «واقعاً این اعتقاد، درست است که اسلام را قیام سیدالشّهدا حفظ کرده؛ همچنانکه در طول زمان، در قرنهای متوالی، این حادثه روزبهروز زندهتر شده.
امروز این مراسم از صد سال پیش که تدین مردم بهحسبِ ظاهر، معارضینی مثل معارضین امروز هم نداشت، خیلی گرمتر، گیراتر، پُرشورتر و گستردهتر دارد انجام میگیرد؛ همهٔ اینها معنا دارد، همهٔ اینها نشاندهندهٔ یک حقایقی و یک جریانی است که به رهبری حسینبنعلی علیهالسلام دارد در دنیا پیش میرود؛ و انشاءالله پیش خواهد رفت و کارگشا خواهد بود و گرههای ملّتها را باز خواهد کرد.»(۱۳۹۶/۰۶/۳۰)
ویدیو : رهبرانقلاب: همين اينترنت و كانالهای اجتماعی و… اين شهيد حججی را هم احاطه كرده بود اما اين اينجوری از آب در آمد
متنی که در ادامه میخوانید به قلم جناب آقای علی نادری , از مسئولین سایت خبری رجانیوز است که بعد از تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید محسن حججی در تهران , مشهد و… نوشته شده است »»
معجزه ای برای انقلابیهای خسته…
در وسط دهه نود و نزدیک به چهل سالگی انقلاب؛ شهر تهران عاصمه بزرگ و بی در و پیکری که از برهم ریختگیش همه وحشت دارند، تعطیل میشود برای تشییع یک شهید ۲۵ ساله دهه هفتادی( شهید محسن حججی ) که برای حفظ سوریه از اسقاط توسط داعش یا النصره، در وسط بیابانهای مرزی عراق و سوریه شهید شده است.
همه نشانه هایی که مدتها روی آن تبلیغ شده است برای تخطئه رفتار یک نظام سیاسی یکجا جمع شده است، اما خبری از تخطئه نیست، انگار یک علامت آمده است پشت پرانتز و همه نشانه ها مثبت شده اند.
ماجرا چیست؟
نامش را معجزه انقلاب اسلامی می توان گذاشت.
انقلاب در جریان است، بعنوان یک پدیده و جریان و موجود اجتماعی؛ در میان همه این ناکامی ها و کامروایی ها حرکت می کند و راهش را باز می کند.
نکته اصلی و مهم هم همین است که بفهمیم انقلاب موجودیست زنده که راه خود را پیدا میکند.
یعنی حتی اگر انقلابی های انقلاب به پا کرده یا انقلابی های نسل سومی دهه شصتی، از انقلابی بودن خسته شوند و صحبت از به بن بست رسیدن بکنند، در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی شود و این انقلاب است که به راهش ادامه خواهد داد، البته بدون انقلابی های خسته و متوقف شده!
این هم فهم نمیشود مگر با درک معجزه “خون”.
انگار حواسمان نیست ۱۴۰۰ سال است اسلام با معجزه یک خون شریف حفظ شده است، چرا این انقلاب نشود؟
بهتر است ما حواسمان به کلاه خودمان باشد که باد یاس و ناامیدی آنرا نبرد، وگرنه معجزه خون سیصد هزار شهید دارد کار خودش را می کند.
همین میشود که وسط گردباد بنیان برافکن ماهوراه و تلگرام و ناکارآمدی های ساختاری و حتی فساد و بعضا ظلم، غوغا به پا می شود و همه مجتمع می شوند، چون ریشه ها یکی است، ریشه ها همان رشته های بیرق سیدالشهدا است.
حرفم یک جمله است، انقلابی های جوانی که با توهم و گمان و خیال انقلابی گری، بدون آنکه بدانند متوقف شده اند حواسشان باشد که این قطار توقفی ندارد، با همین هایی که شاید بی دین و غیر انقلابی و … بدانید، یا با همان بعضا فساد ساختاری، با زیاد و کمش با حاج قاسم سلیمانی و حججی ها دارد مسیرش را می رود. فقط باید به معجزه اش ایمان داشت که فرمود یا ایهاالذین آمَنوُا؛ آمِنوا
متنی که در ادامه میخوانید اوایل شهریور ماه 96 به قلم محمدرضا شهبازی نوشته شده است . این مقاله در ایامی منتشر شده که جمیع مردم ایران به یاد شهید محسن حججی هستند . محمدرضا شهبازی , نویسنده , روزنامه نگار و طنز پرداز برنامه های مشهور ویدیوییست »»
ما حزب اللهی های «حرفه ای» و چشمهایش…
در همان نگاه اول فهمیدم که نباید مکث کنم. سریع بیخیالش شدم. در روزهای بعد هم که اینستاگرام پر بود از تصاویرش، سعی کردم سراغ اینستاگرام نروم. اگر هم جایی، یکجوری، عکسش -همان عکس معروفش- میآمد جلوش چشمم یا رویم را برمیگرداندم یا گوشی موبایل را کنار میگذاشتم. مطمئن بودم این چشمها کار دستم خواهد داد… چشم هایش… چشم هایش… چشم های شهید حججی در همان عکس معروف موقع اسارت بدجور آدم را خفت میکند!
تا الان چند روز گذشته؟ چند روز پیش بود که چشم هایش خط و نشان کشیدند برای همه ما؟ حال سرچ ندارم… بی خیال گوگل… گاگولی را عشق است. این چند روز خواستم فراموشش کنم… اما نشد. ول کن نیست. چشم هایش دست بر نمی دارند.
دیشب که خبر شهادت دو نفر از بچههای جهادگر موسسه طلوع را در اردوی جهادی شنیدم باز گفتم خودم را بزنم به گاگولی. زدم. این دفعه اما به چند روز نکشید. فقط تا صبح دوام آوردم. بعد از نماز صبح دستم رفت سمت گوشی. دوباره رفتم سراغ عکس هایشان. دوام نیاوردم. گاردم باز شد. دیوار دفاعی فروریخت… گریه کردم…
چشمهای حججی و لبهای خندان شیرازی و فارس حسینی چسبیدهاند بیخ گلویم. ول نمیکنند. حرف حساب میزنند. جواب ندارم…
ای کاش محسن حججی کتابفروشی نکرده بود. ای کاش لیست پرفروش های کتاب را درنیاورده بود. ای کاش کتاب پخش نکرده بود بین این و آن. ای کاش امین شیرازی در سه شنبههای مهدوی لیوان شربت نداده بود دست خلق الله در تابستانهای گرم چهاراره ولیعصر. ای کاش نانوایی سر خط نکرده بود برای پخش نان صلواتی بین فقرا…
چرا فقط اینها شهید میشوند. چرا از ما «حزب اللهی های حرفهای» و «حزب اللهی های اتوکشیده» یکی شهید نمی شود؟
ما حزب اللهی های حرفه ای انگار داریم میپلکیم تا آنها شهید شوند. قضیه همان از آخر مجلس است…
ما حرفهایها خطبههای نمازجمعه را نقد میکنیم، از بصیرت امام جمعه ایراد می گیریم اما یادمان رفته آخرین باری که رفتیم نمازجمعه کی بود! ما از تبدیل مسجدها به پاتوق پیرمردها گله میکنیم اما نمازمان را فرادا و با گردن کج میخوانیم که مثلا یعنی الهی و ربی من لی غیرک. لینک کمک به خانوادههای کم بضاعت را پشت کامپیوترمان باز میکنیم و پولی میریزیم اما از رفتن بین فقرا و مستضعفان مورمورمان میشود.
علیه یکسان سازی قبور شهدا مقاله می نویسیم اما سری به مزار شهدا که امام گفته بود امام زادگان عشقاند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است نمیزنیم. برای ایستگاههای صلواتی پوستر طراحی میکنیم اما یک لیوان شربت دست ملت نمیدهیم. اردوی تشکیلاتی برگزار می کنیم و چارت آموزشی میکشیم و آسیب شناسی فرهنگی میکنیم و نقد علمی مینویسیم و…
ما حزب اللهی های حرفه ای سرگرم هشتگ و تشتک و پشتک در توئیتر و همایش و سمینار هستیم و حزب اللهی های غیر حرفه ای در عراق و شام و گیلان غرب شهید می شوند…