رادیو مسیر 50
برنامه رادیو مسیر 50 :جلباب با آیتم های (انسان با این مصیبت بزرگ چه کند؟ | اثرات روزه داری بر روی ناهنجاری ها/ یک نکته از هزاران: ادامه ی تعریف فعالانه و منفعلانه از حجاب (آخرین قسمت) – با صحبتهای استاد پناهیان/
رادیو مسیر 50
برنامه رادیو مسیر 50 :جلباب با آیتم های (انسان با این مصیبت بزرگ چه کند؟ | اثرات روزه داری بر روی ناهنجاری ها/ یک نکته از هزاران: ادامه ی تعریف فعالانه و منفعلانه از حجاب (آخرین قسمت) – با صحبتهای استاد پناهیان/
صحفهی تازههای فناوری در شبکه اجتماعی تبیان اخرین اخبار فناوری را هر ساعت در اختیار مخاطبانش قرار می دهد .اخبار جدیدترین گوشی های موبایل و سیستم های لپتاپ و نت بوک , صفحات لمسی , تلویزیون دیجیتال ,سیستم عامل های موبایلی , اپلیکیشن های اندروید و آیاواس گجت های پوشیدنی ,بازی های موبایل و اخبار نمایشگاه های بین المللی بخشی از مطالب صفحه فناوری هستند
یکی از نقاط قوت این پیج در تبیان بروز بودن ان است و شما هر 2 ساعت خبری جدید در حوزه فناوری از این صفحه دریافت می کنید
حدود 150 نفر به صورت مستقیم مشترک صفحه فناوری هستند اما به سبب نوع قرار گیری محتوا در شبکه تبیان , مطالب این صفحه روزانه مورد توجه هزاران نفر قرار می گیرد .
اگر شما هم عضو تبیان هستید و پیگیر اخبار فناوری این صفحه رو دنبال کنید
همینطوری با پیگیری برچسب فناوری هم اخرین مطالب صفحه تازه های فناوری را بخوانید صفحه تازههای فناوری www.net.tebyan.net/pages/it
بسته خبری برنامه زنگ بیداری 145 : خبرگزاری رویترز انگلیس گفت:مذاکرات هسته ای به هیچ وجه تمدید نمی شود…
-بانکیمون شرایط حقوق بشر درایران همچنان در وضع بدی است!!
-پس از افزایش تحریم ها و توهین های آمریکا، این بار گستاخی آمانو : اطلاعات دانشمندان هسته ایران را می خواهیم…
-مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:وزارت بهداشت به تنهایی قادر به پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نیست…
-زنگ خطر سالمندی در کشور یک سوم ایرانیها حد اکثر یک فرزند دارند!!!
-علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: هم اکنون سالانه 120 هزار سقط جنین غیرقانونی و 100 هزار سقط جنین قانونی در کشور انجام میشود!!!
-سونامی طلاق در راه است…
-فرهنگ نیوز داوطلبی که با پاسخنامه سفید دانشجوی علوم سیاسی شد!!! به همراه طنز
پادکست زنگ بیداری 145 نفس حق ( هنر برای هنر شعر جاهلیت است ) – سخنان شهید دکتر علی شریعتی
برنامه گیربازار: ( دروغ بزرگ قرن ) – کشته شدن مرموز شاهدان حادثه 11 سپتامبر،2500 نفر از امداد گران این حادثه به سرطان مبتلا شدند!!! به همراه صحبتهای استاد طائب ؛ با اجرای مسعود , در پادکست زنگ بیداری 145 بشنوید
– بخشحکایت در برنامه زنگ بیداری 145 ( پزشک خدا شناس ) – با اجرای آقای سفری
– گلهای یاس ( من این جلسه را پاک نمیدانم ) ، رو در رویی شهید علی صیاد شیرازی و بنی صدر … به همراه صحبتهای شهید صیاد شیرازی درباره ی نبرد ارتش با منافقین
دیگر برنامه های زنگ بیداری رو با پیگیری برچسب زنگ بیداری بشنوید
دریافت از صدای میقات | دریافت از مدیافایر
[divider]
مهمترين هدف راديو صداي ميقات ارتقا و رشد اخلاق ديني و انقلابي در ميان فرزندان نسل سوم انقلاب هست
و هدف اصلي دشمنان اسلام از بين بردن همين اخلاق است ، که اگر اخلاق را ريشه کن کنند ، مراحل بعدي تخريب را خيلي سريعتر تمام ميکنند
ان شا الله با صداي ميقات و صداهاي ديگري که در آينده به اين راه خواهند پيوست ، هيچگاه به هدف شومشان نخواهند رسيد
[divider]
احمد خامهیار، عضو گروه تاریخ پژوهشکده حج و زیارت از راه اندازی نخستین پایگاه اینترنتی پژوهشی در حوزه مزارهای اسلامی خبر داد و گفت: پایگاه زیارتگاههای اسلامی اخیرا راه اندازی شده است و بیشتر محتوای پایگاه زیارتگاههای اسلامی شامل پژوهشها و یادداشتهایی در حوزه مکانهای مقدس و زیارتگاههای اسلامی است.
وی با انتقاد از اقدامات وحشیانه گروههای تروریستی و تکفیری و تخریب بیرحمانه آثار تاریخ اسلامی در شهرهای عراق، سوریه و افغانستان، افزود: با توجه به شناخت علمی و پژوهشی که از آثار اسلامی و زیارتگاهها داشتم، بر آن شدم تا برای حفظ این آثار در تاریخ، این پایگاه زیارتگاههای اسلامی را راهاندازی کنم.که در آدرس www.islamicshrines.net در دسترس عموم قرار دارد .
این پژوهشگر دینی گفت: طی یک ماهی که از راه اندازی این پایگاه زیارتگاههای اسلامی میگذرد، چند یادداشت برای نخستین بار با عناوین «تخریب مهمترین زیارتگاه شهر سنجار به دست داعش»؛
«زیارتگاه محمد بن اسماعیل بن جعفر صادق (ع) در تدمر»؛ «درختان مقدس تهران و تجریش» و «نقاشی یک زیارتگاه روی کاشیهای یک سقاخانه در تهران» منتشر شده است.
وی افزود: همچنین جهت اطلاع کاربران و خوانندگان سایت پایگاه زیارتگاههای اسلامی ، نشانی برخی از پژوهشهای منتشر شده در موضوع زیارت و مزارهای جهان اسلام در دیگر پایگاههای اینترنتی، در بخش «لینک های روزانه» قرار داده شده و به صفحه اصلی آنها لینک داده شده است.
گفتنی است، پایگاه زیارتگاههای اسلامی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به روز رسانی میشود تا پژوهشگران و محققان تاریخ اسلام در سراسر جهان بتوانند از محتوای پژوهشی این پایگاه به خوبی بهره بگیرند.
آثار منتسب به پیامبر خدا(ص) در ایران، آثار منسوب به پیامبر خدا (ص) در افغانستان، مساجد و مزارهای منسوب به محمد حنفیه در آذربایجان، رسالهها و تألیفاتی درباره نعلین پیامبر (ص)، مزارهای اهل بیت پیامبر (ص) در اردن و فلسطین اشغالی، زیارتگاههای اهل بیت و اصحاب ائمه (ع) در سوریه، بقعه شاه ابوالقاسم دزفول مدفن کیست؟، مزار دو تن از مشایخ صفویه در لبنان و فلسطین و بررسی اجمالی مزارات فرق شیعه در شام از جمله مقالاتی پژوهشی است که در پایگاه زیارتگاههای اسلامی منتشر شده است.
درباره نویسنده سایت پایگاه زیارتگاههای اسلامی
تحصیلات آقای احمد خامه یار
کارشناسی ارشد مطالعات اسلامی از «الجامعة الاسلامیة فی لبنان» (دانشگاه اسلامی لبنان) | دانشجوی دکتری تاریخ و تمدن ملل اسلامی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران
سوابق علمی و پژوهشی
الف) پایاننامه پایاننامه کارشناسی ارشد: تاریخ مزارات الرسول (ص) و اهل البیت (ع) فی سوریة و عوامل ظهورها
ب) تألیفات منتشر شده ۱- کتیبههای اسلامی در سوریه: قم، مجمع ذخائر اسلامی، ۱۳۹۱ ۲- آثار پیامبر (ص) و زیارتگاههای اهل بیت (ع) در سوریه، تهران، مشعر، ۱۳۹۳
ج) ویراستاری و گردآوری مجموعه مقالات ۱- جستارهایی در میراث اسلامی ـ دفتر اول، با همکاری یوسف بیگباباپور، تهران، سفیر اردهال، ۱۳۹۱ ۲- جستارهایی در میراث اسلامی ـ دفتر چهارم (ویژهنامه نسخهپژوهی)، با همکاری یوسف بیگباباپور، تهران، سفیر اردهال، ۱۳۹۲
سایت پایگاه زیارتگاههای اسلامی به سه زبان فارسی انگلیسسی و عربی در دسترس است و در نسخه فارسی با عضویت ایمیلی در خبرنامه الکترونیکی می توانید مطالب سایت را دریافت کنید
برای مطالعه بیشتر و آگاهی دوستان خود این سایت را به انها معرفی کنید
صادق فرازی، گردآورنده نخستین و کاملترین معجم قرآن کریم در فضای مجازی درباره کاملترین معجم قرآنی کریم که به صورت یک پروژه کاملاً شخصی صورت گرفته است، گفت: این معجم که گردآوری آن حدود سه سال به طول انجامیده است برای نخستین بار در فضای مجازی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کار محتوایی این معجم قرآنی را بر عهده خودش بوده است، افزود: فارغ از کار محتوایی که بر عهده خودم بود، کار طراحی سایت و قرار دادن آن در فضای مجازی به همت حسن زینالی صورت گرفته است.
این معجم قرآنی برای عموم قابل استفاده است و علاقهمندان به استفاده از آن میتوانند به نشانی اینترنتی quran-mojam.ir مراجعه کنند.
فرازی هدف از طراحی و گردآوری این معجم قرآنی را توضیح داد و گفت: برای خدمت به اهل بیت(ع) و قرآن کریم تصمیم گرفتم معجمی کامل و بدون نقص برای مسلمانان ارائه دهم تا با سهولت در دسترسی به آیات و موارد خاص به عمق آیات الهی پی ببرند.
وی گفت: این کار بدون حمایت هیچگونه مؤسسه و نهادی انجام گرفته و کاملترین نمونه معجمی است که توسط شخصی شیعی در فضای مجازی قرار گرفته است؛ نمونههایی دیگری که از معجمهای قرآنی وجود دارد بیشتر از اهل سنت است و نواقصی هم دارد؛ اما این معجم قرآن توانسته با برطرف کردن تمام اشکالات معجمهای موجود، نمونهای خاص را در میان نویسندگان شیعی ایجاد کند.
گردآورنده نخستین و کاملترین معجم قرآن کریم در فضای مجازی در توضیح ویژگیهای این اثر بیان کرد: این معجم نسبت به معجمهای دیگر چند ویژگی منحصر به فرد دارد: معجمهای قبلی که تعدادشان هم زیاد نیست، شامل بخشی از اسمها و حروف قرآنی نیستند.
در حالی که هیچ کلمه، اسم و یا حرفی پیدا نمیشود مگر اینکه در این معجم قرآن آورده و به آن توجه شده باشد؛ در معجمهای دیگر نهتنها این امتیاز وجود ندارد، بلکه در نرمافزارهای قرآنی موجود در بازار نیز این کار صورت نگرفته است.
وی در ادامه سخنان خود افزود: یکی از ابتکارات در این معجم قرآن این است که کلماتی که در قرآن آمده و به صورت متصل به هم چسبیده است از هم تکفیک کردهایم در حالی که در نرمافزارهای قرآنی دیگر کلمات قرآن به صورت چسبیده و متصل آورده شده است. تفکیک کلمات قرآن کار سادهای نبوده اما در این مورد محقق شد.
فرازی با بیان اینک بیشتر معجمهای موجود توسط دانشمندان اهل سنت، تهیه شده است، اضافه کرد: تا به حال معجمی به صورت مستقل و با این شرایط در اهل تشیع صورت نگرفته بود و این اولین نمونه شیعیان است.
اصلیترین معجمی که هر ساله چندین بار از سوی ناشران متعدد تجدید چاپ میشود معجم محمد فؤاد مصری دانشمند اهل سنت متعلق به چندین دهه قبل است که با نواقصی و کاستیهای روبهروست، بدون توجه به غلطها و کاستیها بدون اصلاح تجدید چاپ میشود.
دو نفر از دکترهای مصری و عربستانی چندین سال پیش تکملهای برای معجم محمد فؤاد زدند، اما آن هم با بررسیهای انجام شده دارای نواقصی دیده شد.
گردآورنده نخستین و کاملترین معجم قرآن کریم در فضای مجازی در توضیح ویژگیهای معجم محمد فؤاد افزود: در این معجم قرآن ترتیب کلمات بر اساس ریشه آنها است که برای افرادی که با ریشه کلمات آشنایی ندارند کار را سخت کرده است؛ برخی از شیعیان همان کتاب فؤاد را بر اساس ترتیب حروف الفبای کلمات مرتب کردهاند؛ اما در معجم قرآن که ما آن را طراحی کردیم هم ریشه و هم حروف الفبای کلمات تنظیم شده است.
وی در تکمیل توضیحات خود تصریح کرد: معجمهای قبلی به صورت عناوین مختلف مکتوب و با تیراژهایی محدود تدوین شده است؛ اما این معجم قرآن بدون تدوین کتبی در فضای مجازی منتشر شده است.
مجمع ملک فهد وابسته به دربار صعودی، برای متن معجم محمد فؤاد با همان نواقص در فضای مجازی سایتی تدارک دیدند. اما اینکه معجمی به صورت مستقل و بدون اشکال در این فضا موجود باشد سابقه نداشته و این معجم اولین نمونه و کاملترین نمونه در فضای مجازی است.
با اینکه چند ماه از رونمایی معجم قرآن در فضای مجازی میگذرد، هیچ مسئول و کارشناسی در این زمینه به سراغ صادق فرازی نیامده و هیچ مؤسسهای پیگیر حمایت از این معجم نشده است.
برای شروع به صفحه معجم مفهرس کلمات قرآن بروید و با کلیک روی پیشگفتار , راهنمای سایت را بخوانید
شما می توانید کلمه مورد نظرتان را براساس حروف الفبا بیابید یا آن را جستجو کنید سایت فهرستی از ایاتی که شامل کلمه شما هستند نمایش میدهد و شما پس از انتخاب ایه علاوه بر ترجمه فارسی , ترجمه انگلیسی ایه را نیز می توانید مشاهد کنید
برای معرفی بیشتر سایت معجم قرآن این نوشته را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید
نحوه امربه معروف در مسئله حجاب
هم حجاب واجب است و هم نماز واجب است و باید امر به معروف و نهی از منکر است.
شرایطی باید مراعات شود:
۱- معرفت: ابعاد مختلف آن منکر را بشناسد.
۲- احتمال تاثیر بدهد
۳- مفسده ای نداشته باشد. که ممکن است جانی و آبرویی و غیره باشد.
۴- بداند که این فرد می خواهد کار را تکرار کند مثلا ممکن است گاهی آن فرد انجام دهنده منکر متنبه شده باشد.
اول از همه باید با رفتار او را نهی از منکر کرد مثلا برای او یک مقنعه بفرستد یا روابطش را طوری سرد کند که او بفهمد به خاطر بدحجابی اش است. سپس تذکر زبانی که آن هم باید امر و نهی باشد نه موعظه و این حرف ها. باید گفت حجابت را مراعات کن این هم مرتبی دارد وقتی به آرامی می توان این را انجام داد نباید به تشر متوسل شد. سپس اگر تاثیر نکرد، می تواند جلوی او را بگیرد البته اگر به جان و جسم او آسیبی نرسد.
نباید خودش را بالاتر ببیند. خودش را مانند یک طبیب باید ببیند. ممکن است آن بدحجاب نسبت به این آمر به معروف بیشتر نزد خداوند محبوب باشد. باید با جدال احسن و زبان ملایم این کار را کرد
منبع : حجاب برتر
40 روز از شهادت مرد مقاومت و جانبازی گذشت، کسی که 31 سال با دردهای جانبازیاش سوخت و ساخت و با استقامت به آنها افتخار کرد. حالا فقط این اعضای خانواده هستند که میتوانند از سختیهای لحظه به لحظه زندگی شهید محمد جعفریمنش روایت کنند، از نامهای که او در آخرین روزهای عمرش نوشت تا به دست رهبرش برساند، اما فرصت نشد … و در نهایت دیداری هم محقق نشد.
شهید جعفریمنش سال 62 در عملیات والفجر4 و در ارتفاعات 1904 بر اثر برخورد ترکش به سرش مجروح شد. روزگار جانبازی او از 22سالگی آغاز شد. موج انفجار و فشار ترکش به مغزش او را آزار میداد. وقت و بیوقت تشنج میکرد و این تشنج برایش بسیار حادثه آفرین بود. کمکم عوارض مجروحیت هم بهسراغش آمدند، سمت چپ بدنش لمس شد.
چشم چپش را تخلیه کرد، کامش را از دست داد. لگنش چندین بار عمل شد، کلیههایش را از دست داد، پای راستش از زیر زانو قطع شد و 8 سال دیالیز شد. او سرانجام در 16 مردادماه 93 در بیمارستان عرفان تهران به آرزویش یعنی شهادت رسید.
دریافت ویدیو | تماشای ویدیو در آپارات
فائزه هاشمی خواهر وی نیز معاونت آموزشی واحد پردیس را به خود اختصاص داده است. یاسر هاشمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دفتر هیئت امنای این دانشگاه است. فاطمه هاشمی هم در دانشگاه آزاد دارای سمت است. او مدیر گروه رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد است.
هرچند حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته بود انتصابها در این دانشگاه بر اساس اصل شایسته سالاری و بدون توجه به گرایشهای سیاسی انجام میشود اما کارشناسان سیاسی معتقدند حضور فرزندان و نزدیکان آقای هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی با ادعای میرزاده مبنی بر شایسته سالاری در انتصابها مغایرت دارد.
پیش از این هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی این دانشگاه را ملک خداوند دانست که به هیچ بشری تعلق ندارد.
آیا این ادعای آقای هاشمی رفسنجانی که دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ بشری تعلق ندارد، واقعیت است؟
دریافت ویدیو | تماشای ویدیو در آپارات
نکته مهم در استفاده از این شبکهها این است که مردم مثل دیگر ابزارهای فرهنگی انتخابگر نیستند به این معنا که شما وقتی وارد چنین شبکههایی میشوید, نمیتوانید بمباران اطلاعاتی که سمت شما میآید مدیریت کنید. درحالیکه شما اگر روزنامه بخوانید انتخابگر هستید که فقط چند صفحه رو بخوانید. همین تفاوت باعث تخریب سبک زندگی و کبود وقت میشود.
زنان بخشی از وقت روزانه را صرف کسب علم یا ورزش, مطالعه و با خانواده بودن میکنند و اگر هم متأهل باشند سعی میکنند فضایی بانشاط رو برای خانواده خود به وجود آورند و البته همه مادران دوست دارند فرزندانی باهوش و بامهارت داشته باشند که خود به زمان زیادی نیاز دارد
در ادامه با بنیانا همراه باشید تا با بررسی هرکدام از نقشهای یک زن در خانواده به بررسی آسیبهای این شبکههای موبایلی بپردازیم.
درواقع در این شبکهها ما حق انتخاب در نوع محتوا نداریم و دیگران محتوا را برایمان انتخاب میکنند و ما میبینیم, درواقع ما در خوانش محتوای قرارگرفتهایم که در انتها چیزی برایمان به ارمغان نمیآورد. و ممکن است خود ماهم به یک موتور تولید محتوا تبدیل شویم که هیچ انتهایی ندارد و محتوایی صرفاً سرگرمی است نه علمی.
خانمهایی ایرانی وقتی در گروهی از شبکههای موبایلی عضو میشوند حتماً دقت کنند که کارکرد گروه چیست و چه محتوایی دارد, وقتی شما در گروهی خانوادگی عضو میشوید با وقتی در گروه دوستان سابق عضوید محتوایی متفاوت میبینید. وقتی عضو این گروهها میشوند حتماً روی همهچیز نظارت کنند, مسئله زمان و عمر آدمی است.
فرد ممکن است فکر کند که زمانش مفید میگذرد و محتوای مفید میبیند اما وقتی آخر شب به ساعت نگاه میکند, متوجه میشود بخش زیادی از زمانش به بطالت گذشته و چیزی بر علمش افزوده نشده است.
مالکان این شبکهها دنبال این هستند که مردم دچار لغویات و بیهودگی شوند. طبیعی است که هرچه ما بیشتر در این فضا بمانیم و زمان بیشتری از شبکههای موبایلی استفاده کنیم به نفع سازنده و صاحبان نرمافزار است.
بحث دیگر نوع محتوای این گروههاست. بسیاری از این محتوا و تصاویر که برای زنان شامل حوزه همسرداری خانهداری یا سبک زندگی است, محتوای نامناسبی است که از سایتهای خارجی ترجمه میشود و هیچ تناسبی بافرهنگ مردم ایان ندارد و موجب بروز تناقضهای فراروان در افراد میگردد و همین موجب دلزدگی زن از خانه و خانواده میشود
درواقع اگر امروز درباره استفاده بانوان از شبکههای موبایلی بحث میشود نشان از اهمیت نقش زن در خانه و جامعه است
یکی از دلایل مهمی که خانمهای وارد این شبکههای اجتماعی موبایل میشوند این است که از حجم زیادی اطلاعات استفاده کنند امام نکته این است که این اطلاعات در حجم بسیار زیادی. آرد این شبکهها میشود و این باعث میشود فرد تمرکز کافی روی کار خودش نداشته باشد.
وقتی حجم زیادی اطلاعات را میبینید فقط میتوانید بخوانید و مشخص نیست چه زمانی از این اطلاعات در کار یا زندگی بهره میبرید در بعد از مدتی خسته میشوید و حتی این مطلب در ذهن شما نمیماند. مثلاً در گروههای آموزشی روزانه پخت 10 غذا آموزش داده میشود و خانم محترم خوشحال است که اینهمه اطلاعات و دستورات آشپزی در یک روزدریافت کرد اما به. واقع در ممکن است حتی از یکی از دستورات پخت هم استفاده نکند و در چند هفته حتی یکی از آن غذاها را پخت نکند و هیچ کارایی برای شما نداشته و حتی تمرکز خود در زندگی روزمره را از دست میدهد
این درباره شبکههای موبایلی خیلی بیشتر شده و مردم ممکنه زمان خیلی بیشتری را بهتنهایی در این شبکهها مشغول باشند کارشناسان معتقدند افراد ظرفیت کلامی مشخصی دارند و وقتی این ظرفیت کلامی پر میشود با صحبت در این شبکهها, شما خسته میشوید از اینکه با فرد دیگری صحبت کنید. مثالان هم افرادی که زمان زیادی در این شبکهها هستند و وقتی بچه آنها و یا همسرشان سؤالی میپرسد در پاسخ میگویند: من اصلاً دیگر حوصله حرف زدن ندارم
نکته دیگر اینکه هر خانوادهای بهصورت طبیعی تنشهایی یا درگیریهایی دارد و ما باید یاد بگیریم این مسائل را داخل خود خانواده حل کنیم. اما وجود این شبکهها برای دختران و برای مادران یک پناه گاهی شده و در این شبکههای موبایلی این تنشها وجود ندارد و افراد در شبکهها دائم یکدیگر را تأیید میکنند. وقتی مسئلهای در خانواده ایجاد میشود فرد سریع به این گروههای واتس آپ یا وایبر میرود و شروع میکنند مسئله را برای دیگران مطرح میکنند تا آنجا دلگرمی پیدا کنند.
اگر بتوانیم در خانوادهها فضای تأیید زیاد داشته باشیم دیگر اعضای خانواده وقتی محبت را در کنار اعضای خانواده بودن ببینند, دیگر به این شبکهها نمیروند
دیگر برنامه های سایه روشن درباره اینترنت رسانه و تربیت فرزندان در خانواده را می توانید از سایت رادیو معارف دانلود کنید
سریال « انقلاب زیبا » که از شبکه یک پخش شد، به تهیهکنندگی رامین عباسیزاده و کارگردانی بهرنگ توفیقی، ماجراهای زندگی زیبا و حامد را روایت میکند که در یک موسسه رسانهای همکار هستند.
آنها تصمیم میگیرند با هم ازدواج کنند، اما جابر پدر زیبا در کودکی، زیبا و مادرش را ترک کرده و از کشور خارج شده است. از طرفی پدر حامد در مبارزات قبل از انقلاب در زندانهای حکومت پهلوی کشته شده و او با مادر خود زندگی میکند.
زیبا در خانوادهای با تفکرات مدرن بزرگ شده و در این زمینه تفاوتهایی با حامد دارد، اما با وجود این هر دو به یکدیگر علاقهمندند. حامد و زیبا در تدارک برگزاری مراسم عروسی هستند که اتفاقی غیرمنتظره روی میدهد.
بازگشت پدر زیبا از خارج پس از سالها باعث یادآوری خاطره و ماجرای تلخی در گذشته میشود که خانوادهها را تا مرز ازهم پاشیدگی پیش میبرد.
این سریال داستانش را در زمان معاصر روایت میکند و تاثیر رخدادهای تاریخی در چند دهه گذشته کشورمان را بر سرگذشت شخصیتهای سریال به نمایش میگذارد.
تصویربرداری «انقلاب زیبا» از دوم اردیبهشت امسال در یکی از لوکیشنهای اصلی در خانهای حوالی خیابان کامرانیه آغاز شد
این سریال از جمله سریال های در نظر گرفته شده برای پس از ماه رمضان یود
آتیلا پسیانی در نقش پدر زیبا، آزاده صمدی در نقش زیبا، علیرضا کمالی در نقش حامد همسر زیبا، فریبا کوثری مادر حامد، نوشآفرین رحمانی در نقش دوست زیبا، مجید واشقانی، اکبر معززی، ماریه تهرانچی، فهیمه جلوخانی نیارکی، کیان محمدی، غلامرضا صادقی، نیوشا مدبر، رضا افشار، محسن درویشزاده و پیمان یاحقی، دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند.
سایر عوامل اصلی سریال انقلاب زیبا عبارتند از سرپرست گروه کارگردانی: مجید فاضلی، دستیاران کارگردان: عارفه رشیدی، حسین فنائیان، مهدی عباسی زاده، منشی صحنه:غزل رشیدی، عکاس: محمد بدرلو، مدیر تولید: مهدی بدرلو، مدیر برنامه ریزی: فرزاد رحمانی، طراحان صحنه: محسن نصرالهی، پیام اسکندری، طراح لباس: نازی پرتو زاده، صدابردار: آرش برومند، طراح گریم: ایمان امیدواری، مدیر تصویر برداری: فرشاد گل سفیدی، مدیر تدارکات:حامد پرهیز، محصول گروه مجموعههای تلویزیونی شبكه یك، مجری طرح: مؤسسه فرهنگی حنان فیلم.
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت ششم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت هفتم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت هشتم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت نهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت دهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت یازدهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت دوازدهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت سیزدهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت چهاردهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت پانزدهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت شانزدهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت هفدهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت هجدهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت نوزدهم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت بیست و یکم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
دانلود سریال انقلاب زیبا قسمت بیست و دوم | لینک اپلود باز | لینک دانلود روز |
هم چنین سایت اراده ملی لینکهای دانلود پرسرعت سریال انقلاب زیبا رو قرار داده است , برای دریافت روی این لینک کلیک کنید
امام موسی صدر در 3 شهریور سال 1357 و در آخرین مرحله از سفر دورهای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز 9 شهریور ناپدید شد. دستگاههای قضایی دولتهای لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج امام از آن کشور و ورود ایشان به رم را رسما تکذیب کرد.
مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش بدست آمد، تماما دال بر آن دارد که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده است . در ادامه با بنیانا همراه باشید ابتدا مرور زندگی نامه و تصاویر امام موسی صدر و در ادامه تماشای دو کلیپ ویدیویی یادآور درباره امام موسی صدر.
مستند «تفنگ، رنگ و جکسون» به وضعیت سیاههای آمریکا پرداخته است. سیاههایی که سالها قبل از کشورشان آفریقا دزدیده و در آمریکا مجبور به بردگی شدند.
امروز اوضاع سیاهها کمی متفاوت است. ارباب لینکلن برده داری را لغو کرده و حالا همه آنها آزادند. یک سازمان ضد نژاد پرستی در آمریکا اعلام کرده که در هر 28 ساعت یک سیاهپوست توسط پلیس کشته میشود.
دریافت ویدیو | تماشای ویدیو در آپارات
آتش اعتراضات در آمریکا با قتل نژادپرستانه نوجوانی سیاهپوست و 18 ساله به دست پلیسی سفیدپوست شعلهور شد، اما خشم و نفرتی که طی روزهای گذشته در شهر «فرگوسن»، در حومه شهر «سنتلوییس»، از شهرهای بزرگ «میسوری» به نمایش درآمده از چند دهه پیش در این شهر در حال شکل گرفتن بود و تنها اعتراضی به تبعیض علیه نژادپرستی یک پلیس نبود.
فرگوسن بعد از جنگ جهانی دوم شاهد نقل مکان هزاران نفر از خانهداران طبقه متوسط بود که مشتاقانه راهی حومههای شمالی «سنتلوییس» شدند تا در آنجا خانههایی حیاطدار بخرند. در همین زمان بود که سیاهپوستانی فقیرتر جایگزین جمعیت قبلی که عمدتاً سفیدپوست بودند، شدند. از آن زمان تا کنون، کارهای خوب دستی در این شهر نایاب شدهاند، کارخانههایی که زمانی در اینجا برو بیایی داشتند، از رونق فتادهاند و مدارس به صحنه تنازعی دلسردانه برای بقا تبدیل شدهاند. فرگوسن را اکنون شهر فرصتهای از دست رفته میدانند.
از هنگام قتل «مایکل براون» 18 ساله به دست پلیس، مسائل نژادی و توسل پلیس به خشونت برای سرکوب اعتراضات در صدر اخبار روزنامهها و رسانهها قرار گرفتهاند، اما اینها تنها بخشی از داستانی کهن در این شهر واقع در شمال غربی سنتلوییس هستند.
برای یک سیاهپوست، «فرگوسن» تنها، شهری نیست که یک شهروند همنژاد در آن با احتمال بیشتری نسبت به سفیدپوست هدف گلوله پلیس قرار میگیرد چرا که «برتری نژادی» در اینجا از هنگامی چهره نشان داده که تغییر ترکیب جمعیتی شهر از 85 درصد سفیدپوست در سال 1980 به 67 درصد سیاهپوست تا سال 2012، تغییرات گسترده در شاخصهای فقر را به همراه داشته است.
نرخ بیکاری در فرگوسن، طبق آمارهای رسمی، از 5 درصد در سال 2000 به 13درصد در سال 2010 تا 2012 رسیده است. برای جمعیت بین 16 تا 24 سال، نرخ بیکاری در سال 2012 برابر با رقم باورنکردنی 47 درصد بوده است. در همین حال، برای جمعیت شاغل در این منطقه هم متوسط درآمد، با تعدیل نرخ تورم، به یک سوم طی ده سال اخیر کاهش یافته است.
روزنامه آمریکایی لسانجلس تایمز گزارش میدهد: «از سال 2000، میانه درآمد هر خانوار در شهر فرگوسن، با تعدیل نرخ تورم تا 30 درصد کاهش یافته و به حدود 36 هزار دلار رسیده است. در منطقهای که مایکل براون زندگی میکرد، میانه درآمد برابر 27 هزار دلار است.»
مقایسه نرخ بیکاری سفیدپوستان و سیاهپوستان در شهر فرگوسن هم نتایج جالبی به دست میدهد؛ برای سیاهپوستان در فرگوسن آمار بیکاری برابر 26 درصد و برای سفیدپوستان برابر 6 درصد است.
همچنین آمارها حاکی است بین سالهای 2010 تا 2012، از هر 4 نفر، یک نفر زیر خط فقط زندگی کردهاند.
علاوه بر این، شهر بزرگ سنتلوییس که فرگوسن از شهرهای حومهای آن به شمار میرود از دیرباز از جمله شهرهای دارای بالاترین آمارهای تفکیک نژادی از لحاظ سکونتی بوده است. در این شهر ، به نوشته نیویورکتایمز، دیوار بلندی بین ساکنان سیاهپوست، که عمدتاً درآمدهای پایینتر دارند ـ و ساکنان سفیدپوست که بخشهای مدیریتی شهر را اشغال کردهاند، کشیده شده است.
نیویورکتایمز مینویسد: «تا اواخر دهه 1940، سیاهها اجازه زندگی در بسیاری از شهرکهای حومهای سنتلوییس که طبق قوانین دادگاه عالی در سال 1948 منع شده بود را نداشتند.»
اما در اوایل دهه 1970، این قوانین برداشته شدند و به ساکنان سیاهپوست شهر سنتلوییس اجازه داده شد بتوانند در مناطق حومهای از جمله در فرگوسن زندگی کنند. همانطور که گفته شد تا سال 1980، حدود 85 درصد جمعیت فرگوسن را سفیدپوستها تشکیل میدادند. از آن زمان، جمعیت سیاهپوست به آرامی شروع به مهاجرت به سمت فرگوسن کردند، اما با ورود آمریکاییهای آفریقاییتبار، سفیدپوستها هم نقل مکان کردند و در مکانهایی دیگر سکونت گزیدند.
نتیجه اینکه، تفکیکها و تبعیضهای نژادی در شهر فرگوسن، علیرغم رخت بربستنِ صوریِ قوانین نژادپرستانه در شئون عملی پابرجا ماندند و هنوز هم ادامه دارند؛ چنانکه در تحلیلی در پایگاه تحلیلی «تینک پراگرس» آمده است:
«تفکیکهای نژادی از لحاظ محل سکونت، تنها بر ترکیبهای اجتماعات اثر نگذاشته بلکه اقتصاد آنها را هم تحت تأثیر قرار دادهاند. با در نظر گرفتن اینکه سیاهپوستها از حلقه گروههایی که خانه خریدهاند بیرون رانده شدهاند… جای تعجب نیست که شکاف بزرگی از لحاظ ثروت بین نژادها وجود دارد. در حالی که ثروت اندوخته یک خانوار متوسط سیاهپوست در خانهاش 75040 دلار است، برای یک خانوار سفیدپوست این رقم برابر 217150 دلار است. به طور کلی، اختلاف بین خانوارهای سفیدپوست و سیاهپوست در سال 2011 برابر با 84960 دلار بوده است.»
«فرگوسن»، علاوه بر اینها، شهری نماد استقرار دولت محلی غیرفراگیر و غیرنماینده بافت مردمی به شمار میرود. با آنکه سیاهپوستان جمعیت غالب را در این شهر تشکیل میدهند، آنها نقشی در ساختارهای تصمیمگیر و سیاستگذار و یا در دولتهای محلی ندارند.
شهردار و رئیس اداره پلیس در شهر فرگوسن سفیدپوست هستند. از میان 6 نفر عضو شورای شهر در فرگوسن، 5 نفر سفیدپوست هستند و هیئت رئیسه مدارس در این شهر از 7 نفر تشکیل شده که 6 نفر از آنها سفیدپوست هستند. این تبعیضها در اداره پلیس، مشهودتر هستند. از میان 53 افسر پلیس در فرگوسن، تنها 3 افسر سیاهپوست حضور دارند.
نتیجه استقرار دولتهای محلی غیرمعرف بافتهای جمعیت مردمی، ادامه رویههای تبعیض علیه بخشی از جمعیت است که فاقد نماینده در ساختارهای جرایی هستند؛ مطابق گزارش سالانه دادستان کل ایالت میسوری، سیاهپوستان در شهر فرگوسن، دو برابر بیشتر از سفیدپوستان احتمال دارد متوقف شوند؛ همچنین سال گذشته 93 درصد از موارد دستگیریها پس از توقف خودروها مربوط به سیاهپوستها بود. 92 درصد از موارد ایست و بازرسی هم مربوط به جمعیت سیاهپوست بوده است.
آمارها در سراسر آمریکا هم وضعیت بهتری ندارد. طبق آخرین دادههای اداره «خدمات سلامت روان و سوءاستفاده از مواد» با آنکه نرخ جرائم مرتبط با مواد مخدر در میان سیاهها و سفیدها مشابه است، سیاهپوستها نزدیک به 4 برابر بیشتر احتمال دارد در این مورد دستگیر شوند.
علاوه بر این گزارش «کمیسیون محاکمه آمریکا» در سال 2012، نشان میدهد احکام قضایی صادر شده برای سیاهپوستها برای جرائم مرتبط با مواد مخدر، 13.1 درصد طولانیتر از سفیدپوستها است.
آمارها و شواهد تجربی به دست آمده از تحقیقات متقن همچنین نشان میدهند تبعیض نژادی قدرتمندی بر رویههای قضایی مربوط به صدور حکم اعدام در محاکم قضایی آمریکا حاکم است. بر اساس نتایج این پژوهش ها در صورتی که قربانی یک جرم منجر به قتل، فردی سفیدپوست باشد متهم بیشتر احتمال دارد به اعدام محکوم شود تا زمانی که قربانی سفید پوست است.
سازمان عفو بینالملل تصریح کرده در حالی که افراد سیاهپوست تنها 12 درصد جامعه آمریکا را تشکیل میدهند بیش از 40 درصد کل موارد اعدام در این کشور سیاهپوستان هستند و از سال 1977 تا سال 2003، از هر سه مورد اعدام شده در آمریکا، یک نفر سیاهپوست بوده است.
آنچه قیام سیاهپوستان در شهر فرگوسن در هفتههای اخیر نشان داد این بود که ریشههای نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا با برچیده شدن صوری قوانین نژادپرستانه یا استقرار قواعدی برای تضمین حقوق سیاهپوستان هنوز نخشکیده است.
منبع :تسنیم
نشریات دانشجویی که بین دانشجویان محبوبیت زیادی دارد و خوانده می شود سکوی فرهنگی مناسبی برای ارتقا سطح فرهنگ جامعه هستند . چاپ مطالب فرهنگی سیاسی اقتصادی در این نشریات که هفتگی یا ماهانه منتشر می شوند فرصت ویژه ای برای قشر فرهنگی جامعه هست . در ادامه با بنیانا همراه باشید تا به معرفی و بررسی سایت پند بپردازیم
نشر فرهنگ ناب اسلامی کاریست بر دوش تک تک افراد دلسوز و دغدغه مند ایران و باید در این زمینه از تمام امکانات موجود بهره ببرند. سایت پند , پاتوق نشریات دانشجویی امکانی است برای به اشترک گذاری نشریات دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور است. محلی برای تبادل اطلاعات دانشگاه ها و عقاید و اندیشه های دانشجویان.
در ادامه به معرفی این سایت و برخی امکانات ان میپردازیم
برای عضویت دراین سایت می بایست ابتدا ثبت نام کنید و نشریه خود را ثبت نمایید و سپس مجوز نشریه خود را به آدرس PAND@SNN.IR ارسال نمایید تا کارشناس مربوطه عضویت شما را تایید نماید.
از جمله امکانات پاتوق نشریات دانشجویی:
امکاناتی که سایت پند در اختیار اعضا قرار می دهد عبارتند از : قابلیت ایجاد تالار گفت وکوی انلاین
اموزش و تربیت عناصر فعال در حوزه نشریات دانشجویی
تبادل تجربه و اطلاعات بین فعالین نشریات
بررسی نقاط قوت نشریات و کمک به بهبود مشکلات
فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای آپلود و در دسترس قرار دادن نشریات برای عموم که هزینه طراحی سایت از دوش دانشجویان برداشته می شود
ایجاد فضای رقابتی بین نشریات سرتاسر ایران برای بالابردن سطح کیفی نشریات
ارزیابی و امتیاز دهی توسط مخاطبین و طرفداران نشریه
بخش دیگر سایت پند , تالار گفت و گو که محل تبادل تجربیات است اما هنوز نیاز به بهبود دارد
بخش فیلم های اموزشی کارگاه نشریات که به رایگان برای دانلود در دسترس قرار دارند فرصت ویژه ای برای قشر فرهنگی جامعه هست تا دانش خود در زمینه طراحی را افزایش دهند
استاد #دوباشی و استاد محمود #مختاریان از اساتیدی هستند که این فیلم ها را تهیه کرده اند
برای ورود به سایت پند روی لینک کلیک کنید و ادرس ان را نیز به خاطر بسپارید www.pand.snn.ir
این سایت را به دوستان خود که در نشریات دانشجویی فعالیت دارند معرفی کنید
با توجه به اینکه این روزها انتشار مقالات در حوزه سبک زندگی حضرت امام خمینی (ره) و نگرش امام و به زندگی سیاست جامعه… زیاد شده , این مجموعه عکس امام خمینی (ره ) جهت استفاده وبلاگ نویسان جمع اوری شده است در ادامه با بنیانا همراه باشید
زندگی نامه کوتاه امام خمینی (ره)
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از سالها مبارزه در راه حق و ستیز دائم با استکبار جهانی، در شامگاه 13 خرداد به ملکوت اعلی پیوست و جهان اسلام در ماتم بزرگترین، شجاع ترین و آگاهترین مرجع و رهبر اسلام ماتم زده و عزادار شد. میلیونها نفر عزادار و شیفته ی امام (ره) در 15 خرداد در مصلای بزرگ تهران گرد آمدند و با پیر و مرشد خویش وداع کردند.
سرانجام در یک وداع تاریخی و بی نظیر که از صبح 16 خرداد بعد از اقامه نماز به امامت مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی (رحمه الله) ملت مسلمان و عزاداران ایران با غم و اندوه وصف ناشدنی به دنبال پیکر مراد خویش تا بهشت زهرا حرکت کردند و بعد از ساعتها تاخیر که به علت ازدحام بیش از حد مردم بوجود آمد بود، سرانجام در ساعت 16:30 بعد از ظهر پیکر پاک و مطهر امام (ره) به خاک سپرده شد و مقصد ایشان در کنار تربت شهدا میعادگاهی برای تجمع عاشقان و دوستداران ولایت و شفیتگان انقلاب اسلامی شد.
آفتاب همیشه بعد از سحرگاهان طلوع می کند ولی گویا طلوع آفتاب انقلاب اسلامی در سحرگاه 20 جمادی الثانی 1320 ق رخ داده است. تولد آخرین فرزند خانواده مصطفوی با میلاد کوثر نبوی همزمان شد.
او را روح الله نام نهادند. مرحوم سیدمصطفی که تحصیلات خود را در زادگاهش شروع و در نجف و سامرا به کسب معارف الهیه ادامه داده بود در زمان میرزای شیرازی در زمره ی علما و مجتهدین آن عصر قرار گرفت و از نجف که بازگشت زعامت اهالی خمین را عهده داد شد و به رفع تجاوزات و تعدیات ظالمان پرداخت.
سید مصطفی در خمین با ایجاد جلسات معارف اسلامی به آگاه ساختن توده ی مردم، اقدام کرد و سرانجام در راه خمین و اراک به دست عده ای که به مردم ظلم می کردند و سید مخالف و مانع آنها بود، شهید شد. امام (ره) در 5 ماهگی یتیم شد و بعد از شهادت پدر تحت سرپرستی عمه و مادر و دائی مهربانش پرورش یافت.
امام تحصلات مقدماتی را در خمین نزد میرزا محمود شروع کرد و در مکتب ملا ابوالقاسم و مدرسه جدید التاسیس احمدیه آن دیار ادامه داد. در سن 15 سالگی تحصیلات فارسی آن روز را به اتمام رسانید و نزد برادر بزرگش مرحوم آیه الله پسندیده، صرف و نحو و منطق را شروع کرد و تا سال 1338 ه. ق از محضر ایشان بهره ی کافی برد.
در سن 19 سالگی هنگامی که 14 سال از وفات مادرش می گذشت، بواسطه ی روح تشنه و جستجوگرش راهی حوزه علمیه اراک شد که از حوزه های بزرگ دینی به شمار می رفت و تحت زعامت و سرپرستی موسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی که از مجتهدین حوزه علمیه نجف اشراف و از شاگردان برجسته ی حوزه درس مرحوم میرزای شیرازی بود، اداره می شد.
در سال 1340ه. ق آیت الله حائری یزدی به درخواست علمای بزرگ شهر مذهبی قم از اراک به این شهر مهاجرت کرد. امام نیز به قم سفر کرد و در محضر آیت الله حائری یزدی پایه های علمی و مبانی فقهی و اصولی را تکمیل کرد و در محضرت آیت الله شیخ علی اکبر یزدی (معروف به حکیم) در علم هیات مهارت یافت.
امام (ره) از استاد و مراد خود آیت الله شاه آبادی متون مختلف عرفان، حکمت و فلسفه را فراگرفت و خود را در دریای علوم اسلامی غرق کرد. در سال 1345 ه. ق سطوح را به پایان رسانید و به درجه ی اجتهاد نایل شد و بدون نیاز علمی و فلسفی به حوزه های علمیه نجف در زمره مجتهدین و نوابغ فقهی قرار گرفت.
در سال 1348 ه. ق با دخت مکرمه ی مرحوم آیت الله آقای حاج میرزا محمد ثقفی تهرانی ازدواج کرد و ثمره این ازدواج دو پسر و سه دختر بود. امام (ره) در سال 1347 ه. ق در حالی که فقط 27 سال داشت تدریس فلسفه را آغاز کرد.
سپس در سال 1364 ه. ق همزمان با ورود آیه الله بروجردی به قم به تدریس علوم منقول و خارج فقه و اصول پرداخت قبل از آن مدتی به تدریس (سطوح) اشتغال داشت و کتابهای فقه و اصول را با بیانی شیوا و رسا برای طلاب و فضلا شرح و بسط می داد.
امام خمینی از همان اوان جوانی، مبارزات سیاسی خویش را علیه ظلم و جور آغاز نمود و چندین بار تبعید و زندانی شد. امام در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بزرگی را در رهبری مردم برعهده داشت و بالاخره در12 بهمن 1357 پس از سال ها تبعید به وطن بازگشت و تا سال 1368 ، هدایت جامعه را بر عهده داشت.
برای بزرگنمایی تصاویر روی آنها کلیک کنید
اگر دوستان وبلاگ نویس دارید یا در شبکه های اجتماعی عضوید این مجموعه عکس رو به دیگران هم معرفی کنید
صبح روز دوشنبه ۱۷ شهریور، خبر عمل جراحی حضرت آیتالله خامنهای در رسانهها منتشر شد. از ساعات اولیهی انتشار این خبر، نظرات و پیامهای محبتآمیزی از سوی مردم میرسید و بسیاری نیز مایل بودند که به دیدار و عیادت معظمله بروند. طبعاً ملاقات حضوری، به دلیل محدودیتهای گوناگون امکانپذیر نبود. اما پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR صفحهای را برای عیادت کاربران از طریق فضای مجازی راه اندازی نموده است.
به همین مناسبت بخشی از بیانات رهبر انقلاب که به نقل روایتی از امام صادقعلیهالسلام درباره فضیلت عیادت از بیمار میپردازند، مرور شده است:
«در روایت هست که کسی که بر سر بیمار میرود، مثل کسی است که در رحمت الهی غوطهور میشود. ممکن است بعضی تعجب کنند که مگر بر سر بیمار رفتن چه خصوصیتی دارد…. چون تأثیر آن تأثیر غیرقابل محاسبه و برتر از محاسبات معمولی است. روحیه دادن به مریض گاهی از دادن داروی او بسیار حیاتبخشتر و مؤثرتر است. …در دعاها می خوانیم: «اللّهم انّی اسألک موجبات رحمتک»؛ رحمت الهی را که بی محاسبه و بی جهت به کسی نمی دهند؛ باید التماس کرد پیش خدا تا موجبات رحمت را به ما بدهد؛ یعنی آن کاری را انجام بدهیم که موجب رحمت می شود، تا بعد خدا رحمت خودش را بفرستد. این کار، برترین موجبات رحمت است، که خیلی مغتنم و خیلی باارزش است.»
بیانات در دیدار جمعی از پرستاران۱۳۸۳/۰۴/۰۳
متن حدیث:
أَیُّمَا مُؤْمِنٍ عَادَ مُؤْمِناً حِینَ یُصْبِحُ شَیَّعَهُ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ فَإِذَا قَعَدَ غَمَرَتْهُ الرَّحْمَةُ وَ اسْتَغْفَرُوا لَهُ حَتَّى یُمْسِیَ وَ إِنْ عَادَهُ مَسَاءً کَانَ لَهُ مِثْلُ ذَلِکَ حَتَّى یُصْبِح
ترجمه:
ابوعبدالله صادق (ع) گفت: هر مؤمنى که صبح از جا برخیزد و به عیادت مؤمنى روان شود، هفتاد هزار فرشته او را مشایعت نمایند و چون بر بالین بیمار بنشیند، رحمت الهى او را فرا بگیرد و فرشتگان تا شباهنگام براى او آمرزش بخواهند. و اگر شب هنگام به عیادت رود، همین گونه پاداش نصیب او میگردد.
الکافی ، ثقة الإسلام کلینى ج۳ ص ۱۲۱ ؛
الأمالیللطوسی ،شیخ طوسی ص ۱۸۲؛
مکارمالأخلاق ،رضى الدین حسن بن فضل طبرسى ص ۳۶۱ ؛
بحارالأنوار ، علامه مجلسی ج ۷۴ ص ۱۲۲.
[divider]
صبح روز دوشنبه خبر عمل جراحی حضرت آیتالله خامنهای در رسانهها منتشر شد. از ساعات اولیهی انتشار این خبر، نظرات و پیامهای محبتآمیزی از سوی مردم میرسید و بسیاری نیز مایل بودند که به دیدار و عیادت معظمله بروند. طبعاً ملاقات حضوری، به دلیل محدودیتهای گوناگون امکانپذیر نیست؛ اما اینجا میتواند صفحهای باشد برای عیادت شما از طریق فضای مجازی.
لو ذهبت لعیادته… [عربی]
العیادة الافتراضیة لسماحة قائد الثورة الإسلامیة
صباح یوم الإثنین ۸ أیلول نشرت وسائل الإعلام نبأ إجراء عملیة جراحیة لآیة الله العظمی السید علی الخامنئی. ومنذ الساعات الأولی لانتشار الخبر وصلت من الجماهیر تعلیقات ورسائل ودیة، بل ورغب کثیرون فی زیارته وعیادته مباشرة.
طبعا لیست اللقاءات المباشرة فی مثل هذه الحالات بمیسورة للجمیع، لکن یمکن أن تکون هذه صفحة لعیادتکم عن طریق الفضاء الافتراضی…
ماذا کنت ستقول له لو ذهبت لعیادته؟
ابعثوا رسائلکم عن طریق هذه الصفحة…
[English]
…If I Visited Ayatollah Khamenei
The news of Ayatollah Khamenei’s surgery came through in different media on September ۸, ۲۰۱۴. Since the first hours of this news, we received sympathetic and supportive messages from people around the world and many wanted to visit His Eminence. Naturally, this is not possible because of circumstances, but this can be a page for you to visit the Supreme Leader through the virtual world.
What would you say if you visited Ayatollah Khamenei in hospital? Send your views through this page.
برای ارسال نظر خود روی لینک زیر کلیک کنید
: Send your views through this page
http://farsi.khamenei.ir/page?id=27421