دسته‌ها
رسانه ملی

سریال‌های پس از ماه رمضان؛از«انقلاب زیبا» تا «دولت مخفی»


 موضوع پخش سریال‌های تلویزیونی پس از ماه رمضان همواره از برنامه‌های اصلی شبکه‌های مختلف سیما در طول سالیان گذشته بوده و است و در پخش مجموعه‌های خود در طول سال به این اصل توجه داشته‌اند و از قبل نسبت به آن وارد عمل می‌شدند تا پس از عیدفطر با دست پر برنامه‌های خود را پخش کنند.

ظهور «انقلاب زیبا» از شبکه یک سیما
شبکه یک سیما سریال «انقلاب زیبا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی را در نظر گرفته است که رامین عباسی‌زاده تهیه‌کننده این سریال  از پخش این سریال در مرداد ماه خبر داد و گفت: تولید این سریال در مراحل پایانی خود قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از 80 درصد تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده است و بطور همزمان مراحل تدوین و مونتاژ را پشت‌سر می‌گذارد تا برای پخش از شبکه یک سیما آماده باشد.

انقلاب زیبا

عباسی‌زاده اضافه کرد: محمدرضا علیمردانی خواننده سریال «انقلاب زیبا» شده است و تا یک ماه دیگر کار تصویربرداری تمام می‌شود.

تهیه‌کننده «انقلاب زیبا» خاطرنشان کرد: عوامل تولید و بازیگران این مجموعه سکانس‌های پراکنده و محیطی را ضبط می‌کنند تا کار تصویربرداری آن به پایان برسد.

سریال «انقلاب زیبا» که آخرین مراحل تولید را پشت‌سر می‌گذارد و قرار است از شبکه یک پخش شود، به تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده و کارگردانی بهرنگ توفیقی، ماجراهای زندگی زیبا و حامد را روایت می‌کند که در یک موسسه رسانه‌ای همکار هستند.

آن‌ها تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند، اما جابر پدر زیبا در کودکی، زیبا و مادرش را ترک کرده و از کشور خارج شده است. از طرفی پدر حامد در مبارزات قبل از انقلاب در زندان‌های حکومت پهلوی کشته شده و او با مادر خود زندگی می‌کند.

زیبا در خانواده‌ای با تفکرات مدرن بزرگ شده و در این زمینه تفاوت‌هایی با حامد دارد، اما با وجود این هر دو به یکدیگر علاقه‌مندند. حامد و زیبا در تدارک برگزاری مراسم عروسی هستند که اتفاقی غیرمنتظره روی می‌دهد.

بازگشت پدر زیبا از خارج پس از سال‌ها باعث یادآوری خاطره و ماجرای تلخی در گذشته می‌شود که خانواده‌ها را تا مرز ازهم پاشیدگی پیش می‌برد.

این سریال داستانش را در زمان معاصر روایت می‌کند و تاثیر رخدادهای تاریخی در چند دهه گذشته کشورمان را بر سرگذشت شخصیت‌های سریال به نمایش می‌گذارد.

تصویربرداری «انقلاب زیبا» از دوم اردیبهشت امسال در یکی از لوکیشن‌های اصلی در خانه‌ای حوالی خیابان کامرانیه آغاز شد و در پایان راه است.

هم‌اکنون تدوین، مراحل فنی و ساخت تیتراژ در دست انجام است، ساخت تیتراژ با آهنگسازی امیر توسلی و خوانندگی محسن چاووشی نیز مراحل پایانی را می‌گذراند.

آتیلا پسیانی در نقش پدر زیبا، آزاده صمدی در نقش زیبا، علیرضا کمالی در نقش حامد همسر زیبا، فریبا کوثری مادر حامد، نوش‌آفرین رحمانی در نقش دوست زیبا، ‌ مجید واشقانی، اکبر معززی، ماریه تهرانچی، فهیمه جلوخانی نیارکی، کیان محمدی، غلامرضا صادقی، نیوشا مدبر، رضا افشار، محسن درویش‌زاده و پیمان یاحقی، دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند.

شقایق فراهانی و مجید مظفری نیز از آخرین بازیگرانی هستند که به گروه بازیگران «انقلاب زیبا» پیوسته‌اند.

«دولت مخفی» به شبکه دو سیما رفت
شبکه دو هم سعی کرد تا با تولید سریال «دولت مخفی» در ژانر دفاع مقدس تابستان پرباری را برای مخاطبان خود داشته باشد و از گوی رقابت سریال‌سازی شبکه‌ها جای نماند.

حمید آخوندی از آماده بودن این مجموعه خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد مونتاژ و تدوین این سریال انجام شده است.

دولت مخفی

وی افزود: تنها مونتاژ قسمت‌های پایانی مجموعه باقی مانده که تا پایان هفته تمام می‌شود و کار برای پخش از شبکه دو سیما آماده و تحویل شبکه می‌دهیم.

لاله اسکندری، پژمان بازغی، علی اوسیوند، مهتاج نجومی، امیر آتشانی، مریم بوبانی، کاوه خدا‌شناس و ابراهیم برزیده از بازیگران سریال «دولت مخفی» هستند.

پژمان بازغی ایفاگر نقش «سعید» از بازیگران اصلی این سریال است. او که از جوانان جنوب کشور است با شروع جنگ، پدر خود را از دست می‌دهد و در واقع پدرش مفقود می‌شود، در‌‌نهایت سعید برای نجات جان بقیه اعضای خانواده، آن‌ها را به شمال کشور می‌آورد اما خودش در این منطقه نمی‌ماند و بین جبهه و شمال در رفت و آمد است تا این ‌که در یکی از عملیات‌ها به اسارت درمی‌آید و بعد از اسارت اوست که ادامه داستان سریال در اردوگاه‌های عراقی روایت می‌شود.

لاله اسکندری نیز در این سریال دفاع مقدسی نقش شخصیتی به نام «پروانه» را بازی می‌کند. سعید به پروانه علاقمند است اما هر بار که این‌ دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند اتفاقی پیش می‌آید که باعث می‌شود این ازدواج صورت نگیرد.

داستان سریال «دولت مخفی» در سه محور روایت می‌شود که به ترتیب شامل: مناطق جنگی، شهرهای دور از جنگ و پناه دادن مردم جنگ‌زده و در ‌‌نهایت اردوگاه‌های عراقی است که در بد‌ترین شرایط اسرای ایرانی را در آنجا نگهداری می‌کنند.

سریال «دولت مخفی» در 28 قسمت 45 دقیقه‌ای به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو در حال تولید است. فاز جدید این سریال را راما قویدل کارگردانی می‌کند.

«دردسرهای عظیم» در شبکه سه
ایرج محمدی تهیه‌کننده «دردسرهای عظیم» از پایان تصویربرداری این سریال در نیمه‌های شهریور خبر داد و گفت: عوامل این سریال در لوکیشن اصلی مشغول ضبط تصویربرداری هستند و کار برای پخش آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد تصویربرداری «دردسرهای عظیم» انجام شده است، افزود: مرحله تدوین و مونتاژ این مجموعه بطور همزمان در حال انجام شدن است و 8 قسمت اول آن برای پخش از شبکه سوم سیما آماده شده است.

دردسرهای عظیم

محمدی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پخش مجموعه «دردسرهای عظیم» از 25 مرداد ماه از شکه سوم سیما آغاز می‌شود.

تهیه‌کننده «دردسرهای عظیم» افزود: حمید صدری آهنگسازی و حسین غضنفری آهنگسازی ان را برعهده دارد.

این سریال با نام موقت «دردسرهای عظیم» براساس طرحی از محمدرضا فاضلی ساخته می‌شود و داستان آن درباره اعضای خانواده یک مرد متمول است که بعد از مرگش دچار مشکلات متعددی می‌شوند.

مهدی هاشمی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، جواد عزتی، زهره فکور صبور، الناز حبیبی و مریم سعادت از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند.

تولید مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای برای شبکه سوم سیما درحال تولید است.

«ساخت ایران» در شبکه تهران
شبکه‌ پایتخت که مدتی است به عنوان شبکه طنز معرفی شده است، با پخش سریالی از شبکه نمایش خانگی برنامه تابستان خود را برای مخاطبان برنامه‌ریزی کرده است و سریال جدید و تولیدی از خود ندارد تا برای مخاطبان این شبکه به پخش برساند.

ساخت ایران

در این راستا این شبکه پخش طنز «ساخت ایران» ساخته‌ی محمدحسین لطیفی را از دیروز  آغاز کرده است که این مجموعه برای شبکه نمایش خانگی ساخته شده بود و از شبکه آی‌فیلم به پخش رسیده بود.

«ساخت ایران» توسط خشایار الوند و پیمان قاسم خانی نوشته شده و توسط منصور سهراب‌پور و سیدامیر پروین حسینی تهیه شده است و تکرار پخش روزانه «ساخت ایران» روز بعد ساعت 19 است.

«ساخت ایران» در ژانر کمدی – اجتماعی با بازی امین حیایی، محمرضا گلزار، فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما، پروین قائم مقامی، الیکا عبدالرازقی و… تولید شده است.

در خلاصه داستان مجموعه آمده است: غلامحسین، دزد خرده‌پایی است که روزی از روز‌ها شاهد تصادف اتومبیل با مردی می‌انسال می‌شود.

وی کیف مرد مجروح را می‌رباید و پاسپورتی در کیف پیدا می‌کند. او سعی دارد که کیف رابه فروش برساند اما به دلیل اینکه پلیس دنبالش است. او تصمیم می‌گیرد به خارج برود و از ایران فرار کند…

 منبع (+)

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات