دسته‌ها
مقاله

ابزارهای دشمن برای بمباران شیمیایی در فضای مجازی ایران چه کسانی هستند؟

وزیر ارتباطات برای سلاح شیمیایی در دسترس نیست!

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر جوان کابینه پیرمرد‌ها را اغلب مردم می‌شناسند. این شناخت، نه به‌واسطه عملکرد وی، بلکه به‌واسطه حضور فعالش در شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پرمخاطبی همچون دورهمی است. آقای وزیر به خوبی ظرفیت رسانه را می‌شناسد و می‌کوشد تا از ظرفیت سلبریتی‌ها برای بیشتر شناخته‌شدن استفاده کند.

صفحه‌هایش در شبکه‌های اجتماعی همچون توئیتر و اینستاگرام اغلب به روز است و آقای وزیر نسبت به مسائل روز با پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی اظهارنظر می‌کند. اما با تمام این‌ها وزیر ارتباطات در مواقعی که باید در دسترس باشد، نیست!

رسانه در قرن 21 با سلاح شیمیایی - طراح زهره مجیدی
رسانه در قرن 21 با سلاح شیمیایی – طراح زهره مجیدی

بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در همایش ده‌ها هزار نفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی خطاب به وی و دیگر مسئولان فضای مجازی بود؛ تذکراتی درباره استفاده از فضای مجازی علیه افکار عمومی بنا به تصریح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از این بار‌ها در جلسات خصوصی مورد تأکید قرار گرفته، اما بی‌توجهی مسئولان این حوزه رهبر انقلاب را بر آن داشت تا باز هم تذکرشان را تکرار کنند.

اما با تمام این‌ها وزیر ارتباطات که به صفت آنلاین بودن شناخته می‌شود، تاکنون هیچ موضعی در برابر این خطاب رهبر معظم انقلاب نداشته است آن هم در شرایطی که مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسی رهبر تعیین‌کننده سیاست‌های کلی و ناظر بر حسن اجرای آن است و طبق اصل ۱۱۳ نیز عالی‌ترین مقام رسمی کشور رهبر است و پس از رهبری این جایگاه در اختیار رئیس‌جمهور قرار دارد.

این نخستین باری نیست که رهبر انقلاب درباره فضای مجازی و اهمیت آن صحبت می‌کنند و تذکر می‌دهند؛ پیش این نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بار‌ها به این موضوع تامید داشته‌اند و تا بدانجا برای فضای مجازی اهمیت قائل هستند که فرموده‌اند: «اگر رهبر نبودم پیگیر فضای مجازی می‌شدم.»

، اما با تمام این‌ها غفلت مسئولان امر از این فضا موجب شده تا بنا به تعبیر رهبر انقلاب رسانه‌های نوین همچون سلاح‌های شیمیایی افکار عمومی را در جامعه ما هدف قرار دهند و نابود کنند.

صحبت‌های رهبر انقلاب در جمع ده‌ها هزار بسیجی در ورزشگاه آزادی اگرچه به روشنی مسئولان فضای مجازی کشور و در رأس آن وزیر ارتباطات را خطاب قرار داد، اما وزیر جوان دولت دوازدهم موضعگیری مشخصی در این‌باره اتخاذ نکرد.

شبیه بمب شیمیایی
رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت رسانه و فضای مجازی در جمع بسیجیان در ورزشگاه آزادی فرمودند: «فعلاً دشمن از ابزار رسانه استفاده می‌کند برای اثرگذاری بر افکار عمومی. توجه کنید! ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر در دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است.

ابزار رسانه را تشبیه می‌کنند به سلاح‌های شیمیایی در جنگ نظامی؛ سلاح شیمیایی را وقتی می‌زنند، سلاح شیمیایی تانک و تجهیزات را از بین نمی‌برد؛ تجهیزات میماند و انسان‌ها از بین می‌روند و از قدرت استفاده از ابزار می‌افتند؛

سلاح شیمیایی در جنگ نظامی اینجوری است؛ ابزار رسانه هم اینجور است. امروز از تلویزیون، رادیو، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود؛ این را کسانی که مسئولیت این بخش از کشور را – بخش ارتباطات را – دارند، درست توجه کنند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: «ما در جلسات حضوری هم به این‌ها تذکر داده‌ایم و تأکید کرده‌ایم، حالا هم می‌گوییم؛ توجه کنند که آن‌ها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد. وظیفه خودشان را بدانند و با جدیت عمل کنند.»

برای ۱۴۰۰
اما در دیدار رهبر انقلاب با ده‌ها هزار بسیجی در ورزشگاه آزادی، وزیر ارتباطات که در خیلی جمع‌ها حضور می‌یابد، از برنامه دورهمی مهران مدیری گرفته تا حضور در ورزشگاه آزادی برای دیدن بازی دربی میان استقلال و پرسپولیس! حضور نداشت. به زعم بسیاری از تحلیلگران وزیر جوان دولت پیرمرد‌ها خودش را برای انتخابات ۱۴۰۰ آمده می‌کند؛

اگر لازم باشد با شلوار جین و بلوز آستین کوتاه به عنوان لباسی غیررسمی با کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو دیدار می‌کند و تصویر دیدارش را از طریق رسانه‌های رسمی و غیررسمی پخش می‌کند. نقطه ضعف‌های مجموعه متبوعش در حوزه فضای مجازی را با بحث‌های مرتبط با فلیترینگ پوشش می‌دهد و برای رفع فیلتر با مجلس نامه‌نگاری می‌کند تا پای خودش را از این دایره بیرون بکشد.

در حالی که اگر مسئولان فضای مجازی کشور این فضا را به درستی مدیریت می‌کردند، شاید امروز مواجهه ما با این فضا مواجهه متفاوتی بود. سال گذشته نیز رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام درباره اهمیت فضای مجازی فرمودند: «یکی دیگر از چیز‌هایی که در مدیریت کشور – که بتوانید کشور را اداره کنید- تأثیر دارد، مسئله فضای مجازی است؛ فضای مجازی خیلی مهم است.

امروز بهمنی از گزاره‌های درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود می‌آید، کاری کنید که از منافع و سود‌ها و بهره‌های فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند. سرعت اینترنت را افزایش بدهید – این کار‌هایی که باید انجام بگیرد، انجام بگیرد -، اما در آن چیز‌هایی که به ضرر کشور شما به ضرر جوان شما و به ضرر افکار عمومی شما نیست؛ این چیز خیلی مهمی است، این کار باید انجام بگیرد.»

بنابراین، مسئله شبکه ملی اطلاعات هم خیلی مهم است. در کنار همه اینها، تشکیل شورای عالی فضای مجازی به عنوان شورای فراقوه‌ای از سوی رهبر انقلاب نشانه دیگری از اهمیت مدیریت این فضاست. اما با تمام این‌ها انگار مسئولان فضای مجازی کشورمان در دسترس نیستند!

نویسنده : کبری فرشچی | منبع : جوان آنلاین

***

ویدیو » به‌نظر شما مسئولین «بخش ارتباطات » که آقا تأکید کردند «ابزاری برای دشمن » شده‌اند که «راحت سلاح شیمیایی خود را علیه مردم به‌کار ببرد»، دقیقاً چه کسی هستند؟
تولید شده توسط «امین ادریسی sapp.ir/amin_edrisi »، عضو جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی : @jebheh

ویدیو در دیدستان | ویدیو در روشنگری

در ادامه بخوانید »» 

دوقطبی های دروغینِ برای توجیه فضای مجازیِ آلوده را بشناسید [بررسی سخنان پهلوی و وزیر دولت فعلی]

چند نکته درباره فحشارسان اینستاگرام و زیاد شدن تدریجی گناه خودارضایی در میان نوجوانان + ویدیو

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات