درختکاری جوانان کلاس مجردهای استاد شهاب مرادی در تهران [ گزارش تصویری +ویدیو ]

مثل درخت باشید که در تهاجم پاییز هرچه بدهد،روح زندگی را برای خویش نگه می دارد.

موضوع درخت، فضای سبز و بحث مهم مسئولیت هر یک از ساکنین زمین در قبال حفظ و توسعه فضای سبز خصوصا جنگل ها ریشه در معارف نورانی ما دارد و بشر از روز اول مکلف به آن بوده تا روز آخر.

رسول خدا می فرمایند: «إِنْ قَامَتِ السَّاعَهُ وَ فِی یدِ أَحَدِکمُ الْفَسِیلَهُ فَإِنِ اسْتَطَاعَ أَنْ لَا تَقُومَ السَّاعَهُ حَتَّی یغْرِسَهَا فَلْیغْرِسْهَا» اگر قیامت به پا شد،[یعنی هنگامهٔ پایان این جهان] در حالی که یک نهال برای کاشتن در دست داری، اگر لحظه ای فرصت برای کاشت آن داری ؛ آن را بکار!»

شاید اهمیت این امر برای همه روشن باشد اما فاصله اقدام و اهتمام متناسب با این شناخت هنوز خیلی خیلی زیاد است. این جنس امور نیازمند همت و تلاش است و تشویق و تواصی و البته تبلیغ و اطلاع رسانی .

استاد شهاب مرادی گران قدر روز ۷ اسفند ۹۶ با انتشار اطلاعیه ای در وب سایت شخصی خود از جوانانی که قبلا در کلاس های ایشان همچون کلاس مجردها شرکت کرده بودند خواستند تا با ثبت نام و تکمیل فرم حضور خود را برای برنامه درختکاری جوانان در ارتفاعات تلو تهران ثبت کنند .

در این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ درختکاری جوانان در ۱۲ اسفند صورت گرفت ، حدود ۳۰۰ دانشجو حضور داشتند. در این مراسم حجت الاسلام شهاب مرادی بانی کلاس مجردها درباره اهمیت کاشت درخت و فواید آن و نیز مسئولیت پذیری دانشجویان در عرصه های مختلف زندگی و جامعه صحبت کرد. در مراسم درختکاری دانشجویان رئیس سازمان جنگل ها و مراتع نیز حضور داشت.

این فرمایش مقام معظم رهبری را باید همه با جان و دل اجابت کنند: « سعی کنند در این ایام – که ایام درختکاری و فصل درختکاری است – هرچه میتوانند [کاشت درخت را] افزایش بدهند.»

ویدیو : سخنان امام خامنه ای درباره کاشت درخت

دریافت ویدیو (۴مگابایت)

ویدیو : گزارش آقای حسینی بای از برنامه کاشت نهال در تهران به همت استاد شهاب مرادی

دریافت ویدیو (۱۸ مگابایت)

 

در ادامه مطلب تصاویری از این حرکت آتش به اختیار فرهنگی می بینیم :

آیا میدانستید که: یک درخت تامین کننده اکسیژن مصرفی یک خانواده چهار نفره در طول روز است.
آیا میدانستید که: یک درخت تامین کننده اکسیژن مصرفی یک خانواده چهار نفره در طول روز است.
وقتی درختی کاشتی، مقداری از برگ هاشو در دست بگیر و بگو: خدایا! این درخت کاری رو برای ما مبارک کن و در آن، سلامت و نعمت رو برای ما روزی قرار بده
وقتی درختی کاشتی، مقداری از برگ هاشو در دست بگیر و بگو: خدایا! این درخت کاری رو برای ما مبارک کن و در آن، سلامت و نعمت رو برای ما روزی قرار بده
هیچ درختی تناور نمی گردد مگر آنکه بادهای بسیار بر وی بوزد چرا که با هر پیچ و تابی که بر اثر وزش باد بر پیکر درخت پدیدار می شود ریشه هایش عمیق تر و قوی تر می گردد . روز درختکاری را مبارک بدانید
هیچ درختی تناور نمی گردد مگر آنکه بادهای بسیار بر وی بوزد چرا که با هر پیچ و تابی که بر اثر وزش باد بر پیکر درخت پدیدار می شود ریشه هایش عمیق تر و قوی تر می گردد . روز درختکاری را مبارک بدانید
درخت ، هویت پنجره هاست جوانه ، شعر درخت است و غنچه ، معنی عشق . . .
درخت ، هویت پنجره هاست جوانه ، شعر درخت است و غنچه ، معنی عشق . . .
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
برگ درختان سبز در نظر هوشیار . هر ورقش دفتری است معرفت کردگار
برگ درختان سبز در نظر هوشیار . هر ورقش دفتری است معرفت کردگار
من درخت سبز هستم با شهامت با سری افراشته بر سوی گردون… من درخت را دوست دارم چونکه رمز رشد است ... رمز همت ؛ رمز پاک پایداری ؛ ریشه اندر خاک دارد میوه ی افلاک دارد. …
من درخت سبز هستم با شهامت با سری افراشته بر سوی گردون… من درخت را دوست دارم چونکه رمز رشد است … رمز همت ؛ رمز پاک پایداری ؛ ریشه اندر خاک دارد میوه ی افلاک دارد. …
استاد شهاب مرادی در حال کاشت نهال
استاد شهاب مرادی در حال کاشت نهال
خداوند درخت را برای انسان آفرید، از اینرو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد.
خداوند درخت را برای انسان آفرید، از اینرو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد.
حاضران در برنامه درختکاری 12 اسفند 96
حاضران در برنامه درختکاری ۱۲ اسفند ۹۶
ایران ... تهران ... ارتفاعات تلو
ایران … تهران … ارتفاعات تلو
سخنرانی استاد شهاب مرادی برای حاضران
سخنرانی استاد شهاب مرادی برای حاضران
سخنرانی استاد شهاب مرادی برای حاضران
سخنرانی استاد شهاب مرادی برای حاضران
من به تنهایی 22 کیلوگرم گاز دی اکسید کربن را در یکسال جذب میکنم؛ تنها و همه آن چیزی که از شما می خواهم آن است که : " اجازه دهید زنده بمانم " [ دوستدار شما درخت ]
من به تنهایی ۲۲ کیلوگرم گاز دی اکسید کربن را در یکسال جذب میکنم؛ تنها و همه آن چیزی که از شما می خواهم آن است که : ” اجازه دهید زنده بمانم ” [ دوستدار شما درخت ]
زیبا سرو استوار ...
زیبا سرو استوار …
مثل درخت باشید که در تهاجم پاییز هرچه بدهد،روح زندگی را برای خویش نگه می دارد.
مثل درخت باشید که در تهاجم پاییز هرچه بدهد،روح زندگی را برای خویش نگه می دارد.

 

منبع : بنیانا 

نژاد پرستی صهیونیست ها با اخراج یهودیان رنگین پوست ادامه دارد [حقیقت ماجرا چیست؟]

نژاد پرستی صهیونیست ها
نژاد پرستی صهیونیست ها

صهیونیستها در حالی تصمیم به اخراج یهودیان آفریقایی تبار دارند که سالها برای کوچاندن آنها به فلسطین اشغالی به آنها وعده های رؤیایی می دادند.

 

یکی از ویژگی های بارز صهیونیست ها، نژاد پرستی آنها است که همواره از اقدامات و عملکرد آنها قابل دریافت بوده است.

این نژاد پرستی صهیونیست ها در یکی از جدیدترین اقدامات رژیم صهیونیستی آشکار شده است و موجب ایجاد موجی علیه این رژیم غاصب نژاد پرست شده است اما نکته مهم اینجا است که آنها به رغم این موج مخالفت های دامنه دار، با آمارسازی های دروغین، درصدد اجرای تصمیم نژاد پرستانه خود هستند.

 

کوچاندن یهودیان به فلسطین

 

از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸، صهیونیست ها با به کارگیری آژانس یهود تلاش کردند به منظور غلبه جمعیتی، یهودیان کشورهای مختلف را به فلسطین اشغالی مهاجرت دهند.

در همین راستا تعداد زیادی از یهودیان کشورهای مختلف با وعده زمین، مسکن و کار به فلسطین اشغال شده فرا خوانده شدند. با کشتارهای وسیع روستاها و شهرهای مختلف از فلسطینیان به زور ستانده شد و اخراج یا کوچ اجباری آنها، یهودیان را در این مکان های اشغال شده سکونت دادند.

موج های جمعیتی مختلفی طی ۶۹ سال گذشته به فلسطین اشغالی آورده شدند. برخی از این یهودیان با عملیات هایی که موساد در کشورهای اصلی به وجود آورد با ایجاد رعب و وحشت به فلسطین فرار کردند. اما جمعی از این یهودیان از کشورهای آفریقایی به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند.

 

صهیونیست ها برای مهاجرت دادن یهودیان در دهه های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ دست به هر کار می زدند.

در بسیاری از موارد به دلیل مخالفت کشورها مبدأ با خروج جمعیت، مهاجرت یهودیان طی عملیات اطلاعاتی با همکاری موساد و دیگر دستگاه های امنیتی ونظامی رژیم صهیونیستی صورت می گرفت تا به هرقیمتی شده، جمعیت یهودیان فلسطین اشغالی را افزایش دهند.

حال در اواخر دهه دوم قرن ۲۱ صهیونیست ها در تلاش اند مهاجران یهودی آفریقایی تبار را از سرزمین های اشغالی اخراج کند. این در حالی است که براساس آمارهای موجود تعداد این مهاجران آفریقایی تبار به همراه فرزندان و خانواده هایشان قریب ۲۵۰ هزار نفر برآورد می شود.

 

دروغ پردازی حرفه ای صهیونیست ها

با وجود آنکه مهاجران آفریقایی تبار براساس اسنادی که تا کنون ارائه کرده اند با وعده، به سرزمین های اشغالی قدم گذاشته اند اما صهیونیست ها ادعا کرده اند که این مهاجران آفریقایی تبار، مهاجران غیرقانونی اند که بدون مجوز به فلسطین اشغالی قدم گذاشته اند. به همین دلیل باید از فلسطین اشغالی اخراج شوند.

تحریف آمار

به گفته رادیو پیام اسرائیل اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی تعداد این یهودیان مهاجر آفریقایی تبار را ۳۸ هزار نفر است که ۱۵ هزار نفر از آنان درخواست پناهندگی داده اند.

نکته مضحک این است که به گفته همین منبع اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی تا کنون به ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده درخواست، رسیدگی کرده که تنها ۱۱ درخواست را مورد تأیید قرار داده است.

 

نکته قابل این است که خود صهیونیست ها باوجود آنکه آمار موجود در خصوص این مهاجران به شدت تحریف می کنند اما به نکته ای در مدعایشان اشاره می کنند که دروغ بودن این ادعای را نشان می دهد.

صهیونیست ها آماری را که ارائه می دهند مجموعه ای از مهاجران آفریقایی تبار به اضافه فرزندانشان معرفی می کنند. سؤال اینجا است که مهاجر غیرقانونی نمی تواند به اندازه ای در یک کشور به شکل غیرقانونی ادامه حیات دهد که دارای فرزند و نوه و نتیجه باشد.

نژاد پرستی بی پرده رئیس رژیم صهیونیستی

در همین راستا رئیس رژیم صهیونیستی، رئووین ریولین طی اظهاراتی اعلام کرد: « با پناهجویان آفریقایی همدردی می کنم اما دنیا بداند اسرائیل کشوری کوچک و دارای امکانات محدود است و در درجه نخست باید به براداران یهودی خود برسد که از کشورهای جهان به اسرائیل مهاجرت کرده و می کنند.»

 

این سخن ریولین چند نکته مهم در بر دارد:

نخست؛ آنکه مقامات رژیم صهیونیستی به فکر ساختن یک سرزمین برای یک قوم خاص هستند و دیگر انسان ها را در محاسبات خود به حساب نمی آورند.

 

دوم؛ آنکه ریولین در سخنان خود رسما مهاجران یهودی آفریقایی تبار را که با کمک دستگاه های امنیتی به فلسطین اشغالی دعوت کرده اند غیر یهودی و مهاجر غیر قانونی خواند.

 

سوم؛ صهیونیست ها به دنبال تصفیه نژادی در فلسطین اشغالی و بین یهودیان هستند.

حقیقت ماجرا

ریشه این مشکل به زمانی باز می گردد که آژانس یهود در کشورهای دنیا به دنبال مهاجرت دادن یهودیان بود. در آن ایام برخی از سیاهپوستان آفریقایی (به ویژه از اتیوپی) نیز اعلام کردند، یهودی شده اند و قصد مهاجرت به فلسطین اشغالی را دارند.

این تعداد با تعدادی از سیاهپوستان که از زمانهای قبل یهودی بودند به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند. زمانی که این مهاجران به فلسطین اشغالی رسیدند، اختلافات بر سر این مهاجران رنگین پوست آغاز شد.

یهودیان غربی تبار حاضر به پذیرش این مهاجران رنگین پوست نبودند. شورای خاخام ها حاضر نشد این مهاجران رنگین پوست را به اضافه عده دیگری که از آمریکا آمده بودند یهودی بداند.

لذا به آنها حق شهروندی و اقامت داده نشد. برخی از این رنگین پوستان دهه های متمادی در فلاکت بار ترین شرایط در حال ادامه زندگی هستند و مورد ظلم های فراوان قرار گرفته اند.

حال آنها را مهاجران غیر قانونی می نامند تا بتوانند با این نام آنها را به راحتی اخراج کنند. مهاجرانی که روزی برای کوچاندنشان به آنها وعده های توخالی دادند.

 

رواندا مقصد نهایی

دولت نتانیاهو تصمیم گرفته است تا با اقدامی، به یکباره برای همیشه از این مهاجران رنگین پوست که تعدادشان در حال افزایش است خلاص شود. مقصدی که صهیونیست ها این بار در نظر دارند، کشور رواندا در مرکز آفریقا است.

این کشورهای از اواسط دهه نود دچار جنگ داخلی شد و قریب ۸۰۰ هزار نفر در این درگیری ها کشته شدند. در حال حاضر نیز حکومتی دیکتاتور به دست نشاندگی آمریکا در آنجا حکومت می کند.

صهیونیست ها می خواهند مهاجرانی را که زمانی برای حضورشان در فلسطین اشغالی به آنها التماس می کردند به این منطقه نا امن و پرخطر بفرستند.

 

مواضع مخالف

در محافل داخلی رژیم صهیونیستی بسیاری از مهاجران شرقی تبار و کسانی که مدعی اند بازماندگان هولوکاست هستند با این کار دولت مخالف اند.

بسیاری از کشورهای آفریقایی که در فلسطین اشغالی سفارتخانه دارند با این اقدام مخالفت کرده اند. اما به نظر می رسد صهیونیست ها این بار عزم خود را جزم کرده اند که آفریقایی تبار ها را اخراج کنند.

مجمع قاریان و حافظان کرمان بزرگترین مسابقه قرآنی جنوب شرق ایران برای حفظ سوره واقعه را برگزار کرد[+ویدیو]

سوره واقعه
سوره واقعه
سوره واقعه

از چند ماه قبل برنامه ریزی ها آغاز شده بود و روز مورد نظر اطلاعیه ای منتشر شد برای آغاز همیاری و کمک در تبلیغ یکی از بزرگترین مسابقه های قرآنی جنوب شرق ایران . قرار بود مجمع قاریان و حافظان کرمان که یک نهاد مردم نهاد و بدون بودجه و کمک دولتی‌ست یک مسابقه برای حفظ سوره مبارکه واقعه برگزار کند .

ظرف یک هفته تمامی نمازگزاران مساجدی که اطراف یکی از ۲۰ مرکز مجمع قاریان و حافظان کرمان بودند برگه های تبلیغاتی را دریافت کردند، فروشگاه ها و مغازه ها پوستر مسابقه را نصب کردند و چند بیلبورد تبلیغاتی هم اجاره شد . از دو هزار همیاری هم که عضو گروهی در پیام رسان تلگرام بودند خواسته شد تا پوستر مسابقه را برای بقیه ارسال کنند .

ثبت نام شروع شد و همانطور که انتظار میرفت بیش از ۵ هزار نفر قبل از پایان مهلت یعنی اربعین حسینی سال ۹۶ ثبت نام خود را در سایت قطعی کردند . ثواب این مسابقه به محضر شهید شش ماهه کربلا تقدیم شد .

با وجود اینکه پرداخت هزینه ۵ هزار تومانی و شرط “عدم ثبت نام حافظان کل قرآن” برای ثبت نام وجود داشت اما ساعت ۱۵ روز نهم آذر ، مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان و چند شهر دیگر میزبان جمعیت جوانان و نوجوانان بود .

برگزار کننده مسابقه هم مجمع قاریان و حافظان کرمان ، یکی از موسسه های قرآنی فعال استان بود که تقریبا اکثریت اهالی کرمان نام آن را به واسطه کلاس های آموزشی پر رونق شنیده اند یا فرزندانشان یکی از قرآن پژوهان این موسسه بوده است.

چند روز بعد از مسابقه ، کد ملی افراد راه یافته (در صورت پاسخ صحیح به ۸۰درصد سوالات) به مرحله قرعه کشی اعلام شد . جوائز مسابقه شامل یک جایزه ۶میلیونی و شش جایزه ۶۰۰ هزار تومانی و ۱۲۰ جایزه نفیس غیر نقدی بود . علاوه بر این همه دبستانی های شرکت کننده هم جایزه می گیرند .

در ادامه مطلب ویدیو و عکس های برگزاری این مسابقه را می بینیم و بخش انتهایی این مطلب معرفی کوتاهی از این موسسه است . همراه بنیانا باشید .

 

ویدیو : بزرگترین اجتماع قرآنی جنوب شرق کشور

دریافت ویدیو ۳ مگابایت

ویدیو : آماده سازی محل مسابقه در شهر کرمان

دریافت ویدیو ۳ مگابایت

 

ویدیو : ابتدا تا انتهای برگزاری مسابقه حفظ سوره واقعه در مصلی کرمان

دریافت ویدیو  ۱۵ مگابایت

 

آن طور که در سایت این موسسه آمده : مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز نموده است سمت و سو و هدف مجموعه گسترش فرهنگ قرآن کریم و آشنایی اقشار مختلف جامعه با این کتاب نورانی و جذب نوجوانان به حوزه های اجرایی علمی و قرآنی تعیین گردیده است .

متعاقب آن با ابداع شیوه نوین و خاص آموزش قرآن دخیل نمودن قرآن آموزان در فعالیت های اجرایی و نگاه به روز به مسائل جامعه امکان حضور و ثبت نام ده ها هزار نفر ، فراهم آمده و آموزش حضوری عمومی ، آموزش غیر حضوری ، آموزش عالی در حوزه های مفاهیم و تفسیر و صوت و لحن ، آموزش حفظ ، طراحی چند نرم افزار قرآنی ، ورود به حوزه های فناوری اطلاعاتIT ، راه اندازی و تجهیز کتابخانه تخصصی قرآن کریم ، فعالیت های ورزشی و تفریحی ، و … از جمله اموری است که در مراکز و ساختمان های متعدد و مستقل در سطح استان در حال انجام می باشد . (برگرفته از سایت مجمع)

آن طور که سید حمید رضا توحیدی ، رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم به خبرگزاری فارس [لینک] گفته است : سالانه بیش از ۸ هزار نفر در مجمع ثبت‌نام می‌کنند، در مجموع ۹۰ هزار نفر در این مرکز ثبت‌نام و ۷۵۰ مربی نیز تربیت شده‌اند.

آن طور که آشکاراست مجمع قاریان و حافظان کرمان یک موسسه خیریه قرآنی ست و تقریبا ۹۹ درصد هزینه های آن توسط مردم تامین می شود و لیستی واریزی ها و عکس برگه های پرداخت در اینترنت اطلاع رسانی می شود . این موسسه ۲۰ مرکز فعال در استان کرمان دارد . اگر ساکن کرمان هستید پیشنهاد ویژه داریم که خود و  فرزندان عزیزتان را برای استفاده از خدمات این موسسه ثبت نام کنید .

مراکز مختلف مجمع قاریان و حافظان کرمان بخش های مختلفی برای نونهالان و نوجوانان دارد و یک مرکز ویژه هم برای آموزش قرآن از طریق بازی اختصاص داده شده است .

برای دریافت آدرس مراکز مجمع و یا کسسب اطلاعات بیشتر به سایت موسسه به آدرس gharyan.ir مراجعه کنید یا برای پیگیری خلاصه اخبار در کانال موسسه با یوزر @gharyan_club عضو شوید . 

***

یکی از خوانندگان مجله بنیانا از برگه های آزمون حفظ سوره واقعه که نهم آذر ۹۶ برگزار شد عکس هایی برای ما ارسال کرده که در ادامه برای مطالعه بیشتر و… بهمراه پاسخ نامه قرار می گیرد »» عکس صفحه اول . عکس صفحه دوم . عکس صفحه سوم . عکس صفحه چهارم . عکس پاسخ نامه مشکی (کلید سوالات)

 

لیلا ارشد : خانه های فساد زمان پهلوی هم بهتر از وضع موجود بود! [سخنرانی در میان افسران جنگ نرم]

لیلا ارشد
درباره لیلا ارشد
درباره لیلا ارشد

 

سرکار خانم لیلا ارشد ، مددکار اجتماعی و موسس مرکز خانه خورشید و یکی از اصلاح طلبان نامزد شورای شهر تهران در جمع کاربران شبکه اجتماعی افسران جنگ نرم (شهریور ۹۶ قم)  از «یک زخم کهنه» سخن گفتند. زخم کهنه ای که به آسیب های اجتماعی عمدتا مربوط به زنان اختصاص داشت.

تقاضای اول جلسه مجری مبنی بر خروج افراد زیر ۱۸ سال نوید حرف هایی نو می زد ؛ در ادامه مطلب سخنان خانم لیلا ارشد در این جلسه را می خوانیم :

 

ما با آسیب های بسیاری همچون فقر مالی و فرهنگی، بیکاری، خشکسالی، بیسوادی، مهاجرت اجباری، مشکلات محیط زیستی، حاشیه نشینی… دچار هستیم اما اطلاع و آموزشی برای حل مشکلات اجتماعی خود نداریم. در حالی که هیچکس نباید خود را از آسیب های اجتماعی و آثار آن مصون بداند.

 

اختلافات سیاسی باعث ناامیدی و ناکارآمدی در این حوزه و منجر به بی عدالتی و نابودی استعدادها می شود اما با هم افزایی می توان شرایط را بهتر کرد.

 

این هم افزایی در گذشته بیشتر وجود داشت مانند اینکه ۸ نفر از مددجویان قبل از انقلاب در درگیری ها شهید شدند و مددکاران هم با وجود ظاهر متفاوت خود با افتخار به مجروحین جنگ کمک می کردند.

 

 جلوگیری از افزایش آمار طلاق، تجاوز، خودکشی و … بجز با آموزش و دادن ابزار کنار آمدن با مسائل اجتماعی به افراد ممکن نیست این در حالی است که هیچ مجرایی برای رسیدن اطلاعات امن و صحیح به فرزندان وجود ندارد. این تصور اشتباه است که فرد اگر نداند، سالم می ماند. این فکر که تفکیک جنسیتی موجب سلامت جامعه می شود، غلط است.

 

سه سطح پیشگری از معضلات اجتماعی آموزش برای تمام مردم، مددکاری برای اقشار در معرض آسیب، و رسیدگی به افراد آسیب دیده باید وجود داشته باشد اما ما هنوز آمار و اطلاعات کافی از وضع موجود پدیده های اجتماعی خود نداریم و بهمین دلیل در سیاست گذاری ها اعمال نمی کنیم.

 

اوضاع سال به سال بدتر می شود. سن اعتیاد و تن فروشی پایین آمده و آمار آسیب دیده ها بیشتر شده است. اعتیاد از ژنده پوشان به همه اقشار تسری پیدا کرده است.

 

من نمیخواهم مسئول یا ارگانی را مقصر نشان دهم. من میخواهم با همه این سازمان ها برای حل مشکلات این زنان ارتباط برقرار کنم. ولی عیب مسئولین ما این است که وجود مشکل را انکار می کنند و از نزدیک در ارتباط مسائل نیستند تا برای آنها راهکار داشته باشند.

 

ما مشکل علمی و تجربیات بومی نداریم ولی از آنها استفاده نکرده ایم. کلیشه های فکری باعث شده که از تربیت جنسی فرزندانمان غافل شویم.  تربیت جنسی با آموزش جنسی متفاوت است. به کودکان و نوجوان ها تربیت جنسی می دهند که چقدر تن آنها مهم است و چقدر باید از آن محافظت کنند.

 

 برنامه ریزی ها برای هر قشر خاص باید متناسب باشد. نمی توان برای کل جامعه یک نسخه پیچید. وضعیت دختران مهاجران افغان و پاکستانی بسیار وخیم است. اکثر کودکان کار جزء این گروه هستند و نمیتوان این موضوع رو اعلام کرد چون باعث بدتر شدن وضعیت آنها می شود.

 

من در زمان پهلوی مخالف خانه های فساد بودم ولی آن سیستم به نسبت وضع موجود بهتر بود، چرا که آن زنان مورد حمایت و تحت مراقبت پزشکی بودند و به یکسری چارچوب های اخلاقی و دینی پایبندی داشتند. هرچند هنوز هم نمی توانم چنین سوءاستفاده ای از زن را قبول کنم و چنان روشی را توصیه کنم.

 

شما افسران جنگ نرم از ارتباط های خود با علما و مسئولین استفاده کنید و صدای این مشکلات را به گوش آنها برسانید. در فضای مجازی با ایجاد موج های اینترنتی شرایط بهتری را موجب شوید. در قالب انجیوها فعالیت کنید. در پست هایی که خواهید گرفت و در مجامع خیریه ذهنیت را به حمایت از زنان مبتلا به اعتیاد تغییر دهید.

 

ویدیو »» لیلا ارشد : به رحمانی فضلی گفتم اونور میز که شما نشستی هیچی کاری نداره، بیاین اینور میز تا ببینید چقدر کار داره

دریافت ویدیو (۵مگابایت)

منبع : کانال خیابان انقلاب

 

 

 

درباره تدریس حاج آقا جوان آراسته در کلاس های مدرسه [چگونه کلاسی مفید داشته باشیم]

محمدرضا جوان آراسته طلبه جوانی است که به جای استفاده از روش‌های قدیمی و معمول تدریس، راه‌های تازه‌ای را به کلاس درس باز کرده که اتفاقا برای دانش‌آموزان هم جذابیت دارد.

کلاس درس و مدرسه از چیزهایی است که کمتر کسی آن را دوست دارد و معمولا همه فراری هستند، با اینهمه کسانی هستند که سعی می‌کنند این کلاس‌ها را برای بچه‌ها جذاب‌تر کنند. یکی از این افراد « محمدرضا جوان آراسته » است که سعی کرده کلاس‌ها درس متفاوتی را تشکیل داده است، با او درباره شیوه‌ها تدریس خودش و برخورد بچه‌ها صحبت کردیم : 

تبلیغ در مدارس اولویت جدی من است

«سال ۸۱ وارد حوزه شدم و با راهنمایی یک استاد در همان سال‌های اول رویکرد تبلیغی پیدا کردم. در همین سال‌ها در کنار تحصیلات حوزوی با ادبیات آشنا شدم و به صورت تخصصی داستان نویسی را پیگیری کردم و سر کلاس نویسنده‌های شناخته‌شده و موفقی نشستم.

 

از سال چهارم حوزه تبلیغ را شروع کردم و از همان ابتدا برای تبلیغ به دبیرستان‌ها می‌رفتم. قم، اصفهان، شیراز و تهران شهرهایی بودند که سال‌ها برای تبلیغ به مدرسه‌های آن‌ها می‌رفتم.»

 

«تبلیغ در مدارس همچنان یکی از اولویت‌ها و علاقه‌های جدی من است. از سال گذشته با همکاری یکی از دبیرستان‌های قم، کار متمرکز تدریس را شروع کردم. البته من رسما دبیر نیستم و استخدام آموزش و پرورش نشدم.

 

با این حال سال گذشته سه کلاس داشتم و امسال هشت کلاس و از پایه ۹ تا ۱۱ را درس می‌دادم؛ درس دینی و درس نگارش. در کلاس‌های نگارش تاکید من روی نگارش خلاق بچه‌ها است، تمرین و ایده سازی‌های خلاق برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها به نوشتن.»

حاج آقا جوان آراسته
حاج آقا جوان آراسته

همیشه تدریس را دوست داشتم

«درس دادن و تدریس از علاقه‌های من است و شاید تبلیغ در مدارس ریشه در همین علاقه داشته باشد. به جز مدارس من سال‌ها داستان نویسی هم درس دادم و برای طلبه‌ها کلاس آموزش تبلیغ هم برگزار کرده‌ام. فکر می‌کنم لذت آموزش را نتونم با چیز دیگری عوض کنم.»

 

«من داستان‌نویسی را خیلی جدی دنبال کردم و نتیجه‌اش این بود که یک سال سردبیر مجله اینترنتی فرهنگی هنری فیروزه بودم و تقریبا چهار سال، مدیرگروه داستان مدرسه اسلامی هنر قم و بیش از ۱۰ دوره تدریس داستان نویسی در حوزه هنری و مراکز آموزشی دیگر برگزار کرده‌ام، همچنین حالا هم یک دوره مجازی دارم برگزار می‌کنم.»

 

بازی کلاس درس را جذاب می‌کند

«نتیجه‌ای که این سال‌ها به آن رسیدم تا کلاس‌ها هم جذاب باشند و هم مفید، چند نکته‌ای است:

 

  • بازی. آموزش همراه با بازی همیشه جواب می‌دهد و جذاب هم هست.

 

  • کلاس‌های مشارکتی. سر کلاس‌های من بچه‌ها شنونده محض نیستند، حرف می‌زنند، مشارکت می‌کنند، مخالفت می‌کنند و همیشه اجازه صحبت کردن دارند.

 

  • سعی می‌کنم بحث‌ها همیشه از جنس مطالبی باشند که مخاطب به آن‌ها نیاز دارد و دغدغه‌اش شده باشد. اگر هم بحثی را لازم بوده مطرح کنم اما مخاطب احساس نیاز به آن نداشته باشد، اول او را متوجه می‌کنم که چقدر به این مساله نیاز دارد و بعد وارد بحث می‌شوم.»

 

«امروز در کلاس‌های مدرسه باید سرفصل‌های آموزشی کتاب را بگویم، اما به بچه‌ها گفتم لازم نیست کتاب سر کلاس بیاورند، من هم کتاب را باز نمی‌کنم. از قبل بحث‌های کتاب را خودم می‌خوانم و همان مباحث را با مقدمه‌هایی از خودم جذاب‌تر، واقعی‌تر و کاربردی‌تر می‌کنم. در حقیقت مفاهیمی که در کتاب‌ها وجود دارد را با روش خودم تلفیق می‌کنم.»

مباحث تبلیغ را بچه‌ها انتخاب می‌کنند

«برای کلاس‌هایی که به عنوان مبلغ می‌روم، بحث‌ها به انتخاب خود دانش‌آموزهاست. دخترهای دبیرستانی سوال‌ها و بحث‌های مشخصی دارند، معمولا چهار سوال و مساله همیشه جزو دغدغه‌های اول‌شان است: روابط دختر و پسر، حجاب، ازدواج، تفاوت‌ها و تبعیض‌های بین زن و مرد.

 

هر کدام از این موضوع‌ها یک زنگ کامل بحث دارد. اما وقتی چند بار سر یک کلاس می‌روم و این بحث‌ها تمام می‌شوند، بحث‌های اعتقادی هم اضافه می‌شود.»

خدمت به خلق، عبادت است

«معمولا واکنش بچه‌ها به این نوع از آموزش مثبت است، چون به آن‌ها خوش می‌گذرد و در عین حال حرف مهم و جدیدی هم می‌شنوند. آموزش دو گوهر فوق‌العاده دارد؛ اول این‌که به خود من مطلب زیادی یاد می‌دهد.

 

من برای همه کلاس‌هایم هم مطالعه می‌کنم و هم فکر، در نتیجه همین‌که قرار است چیزی یاد بدهم، قبلش خودم بیشتر یاد گرفتم حتی اگر بحث تکراری باشد! دوم این‌که آموزش، کمک کردن به دیگران است و چه چیزی بهتر از این. چون عبادت به جز خدمت به خلق نیست.»

نسل امروزی تنوع‌طلب هستند

«اگر از من بپرسید می‌گویم شاید تفاوت خیلی زیادی بین نسل ما این نسل آن‌هم در دینداری نباشد. البته این نسل چند ویژگی مهم هم دارند که شاید دوران ما کم‌تر بود؛ این‌ها جرئت ابراز کردن دارند، تنوع طلب هستند، بدون دلیل و صرفا با توصیه چیزی را نمی‌پذیرند، همچنین بعضی از چیزها که برای ما جدی بود برای این نسل بی‌اهمیت شده است.»

 

«یکی از چیزهایی که برای ما خیلی مهم بود، چشم‌اندازی از خودمان در آینده بود که برایش خیلی تلاش می‌کردیم. به نظر می‌رسد بعضی از بچه‌های این نسل هیچ قله‌ای روبه‌روی خودشان ندارند که برایش تلاش کنند.

 

آن سال‌ها دیگران برای ما خیلی مهم بودند، به خاطر دیگران خیلی کارها می‌کردیم اما بعضی از نسل امروزی‌ها خود و فردیت‌شان مهم‌تر از دیگران شده است. به نظرم بعضی از این ویژگی‌ها منفی هستند، بعضی نتیجه افراط و تفریط‌های نسل ماست، بعضی هم مثبت.»

 

معرفی »» حجت الاسلام محمدرضا جوان آراسته در شبکه های اجتماعی هم فعالیت دارن . ایشون یک کانال تلگرامی با اسم مُرجا رو مدیریت میکنن ؛ لینک کانال : @m0rja 

اربعین چطور می‌توانی در خانه بمانی؟! [سخنرانی استاد پناهیان در اجتماع زائران اربعین در قزوین]

زائران اربعین
زائران اربعین

 

مراسم تجمع بزرگ زائران اربعین شب ۲۷ مهر ۹۶ با حضور عاشقان و دلدادگان حسینی در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد.

در این مراسم سیدمطهر سیدعلیزاده رئیس ستاد مردمی اربعین استان قزوین و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در خصوص رشادت‌های امام حسین(ع) و مراسم معنوی اربعین به سخنرانی پرداختند.

در ادامه مطلب بخشی از سخنان استاد پناهیان در این مراسم را میخوانیم »» 

نکته : متن توسط صفحات مجازی استاد منتشر شده است و کامل نیست؛ هنوز صوتی از سخنرانی استاد در این مراسم منتشر نشده است

 

استاد پناهیان »» اگر امام عسکری(ع) زیارت اربعین را علامت مؤمن، بیان نفرموده بود (تهذیب‌الاحکام/۶/۵۲) و اگر ده‌ها روایت دربارهٔ اهمیت پیاده‌روی برای زیارت امام حسین(ع) وجود نداشت، آیا باز هم وظیفهٔ ما نبود که به این راهپیمایی باعظمت اربعین کمک کنیم؟!

 

وقتی می‌بینیم تجمع مؤمنین در اربعین، مظهر قدرت و مایهٔ عزت امت اسلامی است، اگر سفارشی هم در این‌باره نداشتیم آیا اربعین برای ما تکلیف‌آور نمی‌شد و آیا می‌توانستیم اربعین در خانهٔ خودمان بنشینیم؟!

 

بعضی‌ها معلوم نیست دنبال چه نوع دستوری از سوی خدا و چه نوع فهمی از دین می‌گردند، تا به اربعین اهتمام بورزند؟ مگر همه‌چیز باید در نصِ صریح روایت باشد؟! پس فهمِ ما چه می‌شود؟!

 

مگر برای سینه‌زنی یا برای دسته‌های عزاداری در ایام محرم روایتی داریم؟ اینها سنت‌هایی است که مؤمنان بر اساس اندیشهٔ حکیمانهٔ خودشان طراحی کرده‌اند.

 

حضرت امام(ره) که یک فقیه و فیلسوف بود، دربارهٔ اهمیت دسته‌های عزاداری می‌فرمود: اگر شما در خانهٔ خودتان بنشنید و زیارت عاشورا بخوانید، این‌کار موجب حفظ اسلام نمی‌شود. مکتبی که پایش هیاهو نباشد و به سر و سینه‌زدن نباشد، باقی نمی‌ماند (صحیفهٔ امام/۸/۵۲۶)

 

مگر ما برای راهپیمایی و تظاهرات‌کردنِ سیاسی روایت داریم؟! چون مردم در این راهپیمایی‌های سیاسی، قدرت خودشان را به نمایش می‌گذارند و مواضع خودشان را تحکیم می‌بخشند. در راهپیمایی اربعین هم همین اتفاق می‌افتد.

 

ما هیچ روایتی برای تظاهرات ۲۲بهمن نداریم، اما عقل ما شرکت در این تظاهرات سیاسی را بر ما لازم می‌آورد چون موجب قدرت و عزت اسلام است و همهٔ علما نیز در این چهل سال بعد از انقلاب، بر راهپیمایی ۲۲بهمن تأکید کرده‌اند. عقل، یکی از منابع تشخیص تکلیف در فقه است.

 

من از مبلغان محترم دینی که مبلّغ اربعین نیستند، تعجب می‌کنم؛ شما کدام دین را می‌خواهید ترویج کنید؟ دینی بدون راهپیمایی به‌سوی کربلای امام حسین(ع)!

 

در روایات، هم بر پیاده‌روی برای زیارت صریحاً تأکید شده و هم بر زیارت اربعین تصریح شده است. حتی در زمان خودِ ائمه هدی(ع) نیز پیاده‌روی برای زیارت و ملاقاتِ ایشان، باب بوده است.

 

چطور بعضی‌ها هنوز بر چهرهٔ مؤمنانه‌شان علامت ایمان-که زیارت اربعین است- ثبت نشده است؟! این افراد چطور می‌توانند با خودشان کنار بیایند؟! چطور کسی می‌تواند در اربعین در خانهٔ خودش بنشیند؟!

 

کسانی که توفیق ندارند به این زیارت بروند، لااقل می‌توانند تا لبِ مرزها بروند و بگویند: «حسین جان! ما به‌سوی تو آمدیم؛ اما فقط تا اینجا توانستیم بیاییم» آن‌وقت ببینید اثرش چه خواهد شد؟ ما اگر این‌طرف مرز، ده میلیون عاشق برای زیارت اربعین داشته باشیم که-به‌دلیل اینکه مسئولین، امکانات لازم را فراهم نکرده‌اند- نتوانستند به زیارت اربعین بروند، چه افتخاری برای سرزمین ما خواهد بود و چه اثر عظیمِ بین‌المللی خواهد داشت!

 

ما برای توجه به اربعین منتظر چه هستیم؟ شاید بعضی‌ها منتظرند که امام زمان(ع) ظهور کنند و دستور مستقیم برای زیارت اربعین بدهند! کسی که این‌همه اشاره‌ها را نگرفته، مستحقِ دریافتِ دستور مستقیم حضرت هم نخواهد بود و احتمالاً آن زمان هم یک بهانهٔ دیگری خواهد آورد! در این مکتب، کسی مقرب می‌شود که اشاره‌ها را بگیرد.

 

اگر هیچ روایتی هم دربارهٔ راهپیمایی باعظمت اربعین نداشتیم، الان که قلب‌های مؤمنان متحول شده و متوجهِ اربعین شده، نفسِ همین موضوع برای ما تکلیف ایجاد می‌کند که به این حرکت باعظمت کمک کنیم تا روضهٔ مخصوصِ امام حسین(ع) در اربعین در کربلای معلا، غریب نماند.

 

 

گاهی از اوقات، مسئولین اجرائی دربارهٔ پیاده‌روی باعظمت اربعین، برخوردی دارند که شبیه برخورد با توریسم یا یک امر تفریحی و تفننی مانند تفریح‌کردن مردم در ایام تعطیلات نوروز است. وقتی به امام حسین(ع) می‌رسیم، چون حضور مردم در این فضا قوی است(به‌ویژه در اربعین) برخی از نهادهای دولتی طمع می‌کنند که یک پولی هم از مردم دربیاورند!

 

این پول بیمه‌ای که پارسال از زائرین اربعین گرفتند، چه‌مقدارش در همین راه خرج شد؟ آیا رواست که این پول برای اربعین صرف نشود؟ دوست داریم بدانیم که از این طریق، چقدر درآمد برای برخی از بیمه‌ها حاصل شد و چقدرش برای زائرین اربعین هزینه شد؟

 

شما بودجه‌های فرهنگی کشور را بررسی کنید که صرفِ چه اموری می‌شود؟ از موسیقی تا هر برنامهٔ فرهنگیِ دیگر؛ حتی برنامه‌های معنوی مثل قرآن و نماز و… بعد ببینند که چند درصدِ بودجهٔ فرهنگی کشور، صرفِ امام حسین(ع) می‌شود؟

 

نمی‌گوییم که هیچ بودجه‌ای در راه اربعین صرف نشده است، اما می‌خواهیم یک مقایسه‌ای صورت بدهیم بین بودجه‌هایی که صرفِ امورِ دیگر فرهنگی می‌شود با بودجه‌ای که صرفِ امام حسین(ع) می‌شود.

 

سؤال بعدی این است که اثر امام حسین(ع) در نفوس و جان‌ها و بهسازیِ فرهنگ و فکر انسان‌ها بالاتر است یا عمومِ فعالیت‌های فرهنگیِ دیگر؟ مگر امام حسین(ع) و کربلای او نیست که موجب تداوم اقامهٔ نماز و حفظ قرآن شده است؟

 

مگر نمی‌بینید که اربعین و زیارت امام حسین(ع) چه اثری بر دل‌ها می‌گذارد؟ چه بی‌نمازهایی را نمازخوان کرده! چه غیرمحجّبه‌هایی را محجبه کرده! چه رفتارهایی را اصلاح کرده و چه مؤمنینی را ارتقاء بخشیده است!

 

هنوز نسبت به اربعین، غفلت وجود دارد. ظرفیت کشور ما برای اعزام‌کردن زائران اربعین ده برابر رقم کنونی است. هم امکان جاده‌سازی برای این مسیر وجود دارد و هم افراد بسیاری هستند که حاضرند به اربعینِ حسینی خدمت کنند؛ فقط این نیروها باید سازمان‌دهی بشوند. باید آن بصیرت لازم نسبت به عظمت امام حسین(ع) ایجاد شود.

 

دوستان، سعی کنید حتی یک‌سال هم زیارت اربعین از شما فوت نشود! امام صادق(ع) در کلامی، توبیخ می‌کنند کسانی را که دوسه سال بگذرد و به کربلا مشرف نشوند و می‌فرماید: کسی که سه سال پشت‌سرِ‌هم به زیارت امام حسین(ع) نرود، عاقِ رسولِ خدا(ص) می‌شود(کامل‌الزیارت/۲۹۶ و ۲۹۷) تازه این مربوط به آن زمانی است که شیعیان امنیت نداشتند و اگر دشمنان می‌فهمیدند کسی شیعهٔ امام حسین(ع) است، او را می‌کشتند!

 

همچنین در روایات آمده است: کسانی که دارا هستند، سالی دوبار به زیارت امام حسین(ع) بروند و فقرا هم سالی یک‌بار بروند (کامل‌الزیارات/۲۹۳)

ما اگر دلسوز فرهنگِ این جامعه هستیم، باید کاری کنیم فقرا و کسانی که دارا نیستند هم راحت بتوانند به این زیارت بروند؛ و الان اربعین، این مسیر را باز کرده است. افراد ثروتمند هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و مستقیماً به این روضهٔ باعظمتِ امام حسین(ع) خدمت کنند.

 

آدم تعجب می‌کند؛ بعضی‌ها برای محرم و عاشورای هیئتِ خودشان خرج می‌کنند اما برای روضهٔ مخصوصِ امام حسین(ع) که اربعین در حرمِ خودش برگزار کرده و این‌همه جمعیت می‌آیند، خرج نمی‌کنند! البته اخیراً کارهایی انجام شده؛ چه در لبِ مرزها و چه در مسیرهای داخل کشور، مؤمنین از زائرین اربعین پذیرایی می‌کنند، اما هنوز خیلی جای کار دارد.

 

می‌دانید پذیرایی از زائر امام حسین(ع) چقدر ارزشمند است! شما بهتر از این، چگونه می‌خواستید با امام حسین(ع) ارتباط برقرار کنید؟ اگر کاروان اهل‌بیت(ع) از شهر شما عبور می‌کرد، شما برای آن کاروان چه‌کار می‌کردید؟ آیا هستیِ خودتان را در این راه نمی‌دادید؟ مگر خدمت‌کردن به زائران امام حسین(ع) کارِ کمی است؟!

 

اولین کسی که به گریه‌کن‌ها و عزاداران امام حسین(ع) غذا می‌داد، امام سجاد(ع) بود. ایشان در ایام عزاداری و روضهٔ امام حسین(ع) دستور می‌دادند که برای عزاداران غذا طبخ شود. وقتی عزاداران و زائران امام حسین(ع) از شهر ما عبور می‌کنند، چقدر زیباست که مردم همین سنت و شیوهٔ امام سجاد(ع) را پیگیری کنند.

تجمع زائران اربعین- قزوین-۹۶.۷.۲۷

 

ویدیو :  مستندکوتاه “هیاهو”  ؛ امام حسین(ع) که از همینجا سلام ما را می‌شنود،چرا اربعین؟ + سخنان تکان‌دهندۀ  امام خمینی(ره)

دریافت mp4 – حجم ۵مگابایت

 

برای دریافت بقیه مطالب به صفحه اختصاصی پیاده روی اربعین در سایت بنیانا مراجعه فرمایید یا عضو کانال تلگرام بنیانا شوید 

 

گزارشی از فیلم به وقت شام استاد حاتمی کیا [+عکس محل فیلم‌برداری]

خبرها از تولید فیلم سینمایی «به وقت شام» از این حکایت دارد که عوامل فیلم پس از لوکیشن شیراز و نیز اتمام فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس به تهران برگشته‌اند و در حال فیلمبرداری سکانس‌های مربوط به لوکیشن فرودگاه هستند.

 

در واقع فیلم به وقت شام به روزهای پایانی فیلمبرداری‌اش نزدیک می‌شود، از دهم خرداد امسال که فیلمبرداری این اثر سینمایی شروع شد تا حالا که تقریباً سه ماه از آن زمان می‌گذرد، ابراهیم حاتمی‌کیا کوشیده کار تولید فیلم در سکوت خبری پیش برود. حال خبر می‌رسد فیلمبرداری به وقت شام ۲۳-۲۲ روز دیگر به ایستگاه پایانی می‌رسد.

 

فیلم سینمایی به وقت شام در حالی ثلث پایانی فیلمبرداری‌اش را طی می‌کند که خبرها درباره این اثر سینمایی حاکی است تنها دو بازیگر ایرانی در آن به ایفای نقش می‌پردازند و باقی بازیگران این اثر خارجی و از ملیت‌های دیگر هستند. حاتمی‌کیا در به وقت شام که اثری پرکاراکتر به نظر می‌رسد اغلب از بازیگران خارجی سود برده است.

 

بازیگرانی که گفته می‌شود تعداد آنها به بیش از ۱۰۰نفر می‌رسد و علاوه بر بازیگران عرب تعدادی نیز ایفاگر نقش‌هایی از ملیت‌های اروپایی هستند. همین موضوع احتمال اینکه بخش‌های قابل توجهی از فیلم با زیرنویس در جشنواره فجر به نمایش دربیاید را زیاد می‌کند.

 

وقتی ابراهیم دلش اینجا نبود

ابراهیم حاتمی‌کیا ۱/۵ سال پیش که مترصد ساخت فیلمی درباره مدافعان حرم و مقابله آنان با تکفیری‌های مورد حمایت اسرائیل و امریکا در منطقه بود، تقریباً ۳۵ روز به سوریه رفت و در آنجا از نزدیک به تحقیق و پژوهش برای نوشتن فیلمنامه‌اش پرداخت

 

این موضوع البته خبری نشد ولی از تصاویری که این فیلمساز انقلابی را در میان خرابی‌های دمشق نشان می‌داد و نیز سخنان زمان جشنواره‌اش که مشخص می‌کرد دلش جای دیگری است، می‌شد فهمید که قرار است موضوع فیلم بعدی او دقیقا چه چیزی باشد.

 

۱/۵ سال پیش از آنکه ترجیع‌بند جملات ابراهیم حاتمی‌کیا در جشنواره فجر سوریه و مقاومت باشد و حرف‌هایش همان جماعت عافیت‌طلب همیشگی را برآشفته کند هنوز داعش در پارلمان ایران دست به عملیات آدم‌کشانه‌اش نزده بود و هنوز چشمان نافذ و تصویر عاشورایی محسن حججی، حجتی برای جامعه آسوده‌خاطر ایران نشده بود.

 

آن زمان که حاتمی‌کیا در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر و در حاشیه نشست خبری فیلم بادیگارد بارها از مقاومت در سوریه سخن می‌گفت، هنوز موضوع مدافعان حرم و شرایط و الزامات حضور ایران در نبرد با تکفیری‌ها در رسانه‌های کشور به اندازه امروز جای خود را باز نکرده بود و در میان ضعف رسانه‌های داخلی خیلی‌ها متوجه ابعاد خطری که از ناحیه تکفیری‌ها کشور را تهدید می‌کرد، نبودند.

 

همین بی‌خبری و غفلت در داخل سبب شده بود وقتی حاتمی‌کیا موضوع سوریه را بارها و بارها در مصاحبه‌هایش مطرح کند عده‌ای از همان قماش خوش‌خیال راحت‌طلب به او خرده بگیرند و حتی یکی از آنها قلم به دست بگیرد و گستاخانه بنویسد: اگر واقعاً دوست داری به سوریه بروی چرا زودتر نمی‌روی و شهید نمی‌شوی!

 

حاتمی‌کیا اتفاقاً همان روزها به سوریه رفت و عکس‌هایش در کوچه‌های جنگ‌زده دمشق هم رسانه‌ای شد. معلوم بود که او صرفاً برای زیارت یا سیاحت به سوریه نرفته است، به خصوص که حرم حضرت زینب(س) در طول جنگ با تکفیری‌ها هیچ‌وقت جای امنی نبوده است.

 

آنها که حاتمی‌کیا را خوب می‌شناختند می‌دانستند که از رفتن او به سوریه حتماً ارمغانی برای سینمای ایران دشت خواهد شد، هر چه باشد او جزو معدود سینماگران مؤلف و صاحب سبک سینمای ایران است و همچنان در عرصه هنر هفتم ترک‌تازی می‌کند.

 

 

استاد حاتمی کیا
استاد حاتمی کیا

آتش به اختیار عرصه فرهنگ

در حالی‌که ابراهیم حاتمی‌کیا در حال ساخت فیلم سینمایی درباره موضوع مهمی چون جنگ با تکفیری‌های دست‌پرورده اسرائیل است، حال و هوای سینمای ایران تقریباً همان جوری است که همیشه بوده، دغدغه‌ها بعضاً بیشتر از نوک بینی عمق ندارند، همچنان بخش عمده‌ای از بودجه، امکانات و نیروی انسانی سینمای ایران حدیث نفس فیلمسازان را روایت می‌کنند و سینما به واسطه این وضعیت در خواب خرگوشی به سر می‌برد و با مضامین به اصطلاح اجتماعی کم‌مخاطب وقت تلف می‌کند

اما در این سوی میدان مردانی هم هستند که هنر را نه برای هنر بلکه عرصه‌ای برای ادای دین به میهن، آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی می‌دانند.

 

حاتمی‌کیا همانطور که سردار سپاه عشق از او یاد کرده، سردار فرهنگی عرصه انقلاب اسلامی است، کیست که بیتاب تماشای به وقت شام او نباشد و منتظر نباشد روایت او را از حماسه‌ای که در حال اتفاق افتادن است تماشا کند. حاتمی‌کیا جهادگر عرصه هنر انقلاب است، سلاح او از ابتدای انقلاب دوربینش بوده و به راستی بر گردن هنر انقلاب و دفاع مقدس حق بزرگی دارد؛ یک آتش به اختیار هنری و فرهنگی تمام عیار.

 

حاتمی‌کیا فیلمساز سختگیری است و در کارش هرگز کم فروشی نمی‌کند چرا که با دلش فیلم می‌سازد و آثارش نشان داده صرف اینکه یک چهره برجسته هنری باشد او را قانع نمی‌کند، او از نسل مجاهدان آرمانگرایی است که همچنان به عهد دیرینه‌اش با انقلاب پایبند است.

 

حالا حاتمی‌کیا ساعتش را به وقت شام تنظیم کرده است، فیلمبرداری اثر او درباره مقاومت در این روزها مصادف شده با داستان ناتمام و جاودانه اسارت و شهادت عاشورایی محسن حججی، دیگر در این روزها صدای مقاومت رساتر از پیش در جامعه طنین‌انداز است، قافله به وقت شام با قافله‌سالارش سبکبال‌تر از پیش راهش را طی می‌کند.

 

در آن‌سو، سینمای ایران نیز راه خود را می‌رود، غرق در همان حیرانی‌ها و سرگشتگی‌های مداوم، هنوز جماعتی برای جشنواره‌های خارجی و دیده شدن روی فرش قرمز سر و دست می‌شکنند، هنوز جشنواره‌ها، این گوساله‌های سامری غرب و شرق معبد و مأوای بسیاری از سینماگران ما هستند، در چنین شرایطی یک مرد سازی مخالف می‌زند که تنها به گوش آنها که راه‌های آسمان را بهتر از زمین می‌شناسند، خوش می‌آید.

نویسنده : جواد محرمی

 

 

ماجرای دنباله دار لوطی‌های بامرام در «طیب‌خان» [جدیدترین فیلم ده نمکی]

گزارشی از جدیدترین فیلم ده‌نمکی

ماجرای دنباله‌دار لوطی‌های بامرام در «طیب‌خان»

 

اخبار تازه از جدیدترین فیلم آقای مسعود ده‌نمکی با نام «طیب‌خان» حاکی از ادامه جریان و ماجرایی است که این کارگردان در کارهای قبلی خود چون اخراجی‌های ۱ به آن پرداخته است.

 

سال‌های سال است که فیلم‌ها و سریال‌های گوناگونی در حوزه‌هایی چون انقلاب، دفاع مقدس، مشکلات و رخدادهای موجود در جامعه و مواردی از این دست ساخته می‌شوند و در هر یک از آنها، فیلمساز و کارگردان آن اثر طبق اندیشه و اعتقادی که دارد کار را پیش می‌برد.

 

حال این طرز فکر و نگاهی که در هرکاری وجود دارد، بعضی اوقات موجب راه افتادن جریانی گاه مثبت و حتی منفی، نه تنها در دنیای هنر بلکه در اجتماع می‌شود و سر و صدا به‌پا می‌کند.

 

در حوزه دفاع مقدس و فیلم‌هایی با مضمون انقلاب و بعضا مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز مدت‌هاست که مجموعه کارهای مسعود ده‌نمکی فضایی مختص به خود دارد.

 

از «اخراجی‌ها» تا «رسوایی»

این فضا از زمان تولید سینمایی اخراجی‌های۱ در سال ۸۶ شکل گرفت و بعد از آن با ساخت اخراجی‌های ۲و ۳ ادامه پیدا کرد. پس از آنها ده‌نمکی با نگاهی که باز هم در همان فضا جای می‌گیرد، سراغ ساخت رسوایی رفت و بعد هم به ترتیب «معراجی‌ها» و «رسوایی ۲» را تولید کرد.

 

سریال «دارا و ندار» نیز از دیگر کارهایی هستند که در آن‌ها، این کارگردان در قالبی متفاوت از دیگر فیلم‌هایش و با همان طنازی همیشگی‌اش، به فقر موجود در جامعه پرداخته است.

 

کتاب ۱۴۰۰ صفحه‌ای درباره یک شهید

مضاف بر این آثار، به تازگی خبر تولید فیلم جدید ده‌نمکی که گویی در راستای همان جریان به راه افتاده توسط اوست در رسانه‌ها منتشر شده است؛ فیلمی که بر مبنای زندگی طیب حاج رضایی است.

 

البته پیش از نگارش این فیلم، اخبار حاکی از اتمام کتابی هستند که پس از دو سال پژوهش حول شهید طیب حاج‌رضایی براساس اسناد و مدارک و مصاحبه با ده‌ها تن از پیشکسوتان انقلاب و دوستان و وابستگان طیب حاج‌رضایی توسط مسعود ده‌نمکی در دو جلد و در۱۴۰۰ صفحه به رشته تحریر درآمده. کتابی که احتمالاً توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.

 

در این میان نگارش فیلم سینمایی «طیب‌خان» نیز براساس همین کتاب در حال انجام بوده و به‌زودی نهایی خواهد شد و بعد از ارائه به سازمان سینمایی، در مرحله پیش‌تولید قرار می‌گیرد.

زندگی «طیب‌خان» روی پرده نقره‌ای

طبق شنیده‌ها به نقل از یک منبع آگاه، فیلمنامه سینمایی «طیب‌خان» این روزها مراحل پایانی نگارش را طی می‌کند و بعد از آن نوبت به پیش‌تولید کار می‌رسد. این سینمایی که برگرفته از کتاب مذکور است به مقطع ۲۰ تا ۵۲ سالگی شهید طیب حاج‌رضایی می‌پردازد.

 

سینمایی «طیب‌خان» بر اساس واقعیت‌هایی که پیرامون این شهید وجود دارد شکل‌گرفته است و بیش از آن که در آن تخیل و قصه‌پردازی وجود داشته باشد، رخدادهای واقعی به تصویر کشیده شده‌اند.

 

برای تألیف این کتاب و فیلمنامه مذکور طی ۵ سال گذشته با ۱۰ ها تن از پیشکسوتان انقلاب، دوستان همبندی شهید حاج رضایی در مراحل مختلف حبس و برخی اعضای خانواده این شهید صحبت و در کل تلاش شده است تا هر چه سند درباره طیب حاج‌رضایی موجود است، جمع‌آوری شوند.

 

آقایان حبیب‌اله عسگراولادی، اسدالله عسگراولادی، محسن رفیق‌دوست، محمد خوشجان، محمد استادمرتضی، اسدالله صفا، عبداله جاسبی، اسدالله بادامچیان، بیژن حاج‌رضایی، غلامعلی حدادعادل، محمد کلهر و… از این افرادند.

 

در این سینمایی در فضایی داستانی، علاوه‌بر شهید حاج رضایی به واقعه ۱۵ خرداد نیز پرداخته می‌شود. طبق شنیده‌ها، در روزهای آتی اقدامات لازم برای کسب پروانه ساخت انجام شده و پیش‌تولید کار که حداقل ۶ماه زمان می‌برد، آغاز می‌شود.

 

تصویربرداری سکانس‌های موجود در فیلم «طیب‌خان» قرار است در تهران صورت بگیرد و لوکیشن اصلی داستان نیز همین شهر خواهد بود.

این سینمایی جزو کارهای پربازیگر ده‌نمکی محسوب می‌شود و به نقل از منبع آگاه در برخی از سکانس‌ها بیش از ۱۰۰ هنرور حضور خواهند داشت.

 

 

ادامه یک جریان

«طیب‌خان» ششمین فیلم بلند سینمایی مسعود ده‌نمکی است که طبق اخبار موجود می‌توان آن را ادامه همان جریانی دانست که سال‌هاست توسط این کارگردان راه‌اندازی شده؛ چرا که داستان زندگی این شهید به ماجرایی که در اخراجی‌های ۱ اتفاق افتاد بی‌شباهت نیست.

 

حاج رضایی از باستانی کاران تهران در دوران پهلوی و از افرادی بود که در ادبیات محاوره‌ای آن زمان به لات یا لوطی مشهور بودند. وی در سال ۱۳۳۲ از موافقان رژیم شاهنشاهی پهلوی در کودتای ۲۸ مرداد بود اما بعدها تغییر رویه داد و به انقلابیون پیوست. وی سرانجام در یازدهم آبان ماه ۱۳۴۲ در میدان تیر پادگان حشمتیه تهران اعدام و شهید شد و در قسمت شرقی حرم حضرت عبدالعظیم؟ع؟ به خاک سپرده شد.

 

در واقع «طیب‌خان» ادامه جریان لوطی‌هایی است که در جریان انقلاب و جنگ، خالصانه پا در راه دفاع از مردم و کشور گذاشتند، داستانی که کم‌وبیش در کارهای قبلی ده‌نمکی به آن پرداخت شده بود.

 

نویسنده : فاطمه شهدوست (صبح نو ۲۸۵)

فهرست کتاب های هدیه امام خامنه ای به مسجد ابوذر تهران [+ویدیو]

کتاب های هدیه امام خامنه ای به مسجد ابوذر تهران

ششم تیرماه ۶۰، طبق برنامهٔ شنبه شب‌ها، رهبر انقلاب که تازه از جبهه برگشته بودند، به مسجد ابوذر رفتند تا مانند همیشه جلسات فرهنگی و تبیینی خود را ادامه دهند. گروهک فرقان که پیش از این، ترور مغزهای متفکر انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داده و شهید مطهری را هم به شهادت رسانده بود، از فرصت حضور امام جمعهٔ تهران در مسجد ابوذر برای ترور ایشان استفاده کرد. فرقان طراحی ترور خود را به صورت دقیق انجام داده بود، اما “مشیت الهی” جور دیگری رقم خورد. برای همین، علیرغم انجام شدن ترور، رهبر انقلاب، با وجود جراحت‌های شدید، زنده ماندند.

 

۳۶ سال بعد از آن روز، مستندی از تلویزیون به‌همین مناسبت پخش می‌شود. در بخشی از این مستند، دوربین سمت کتابخانهٔ این مسجد رفته و از کتاب‌های موجود در آن چند فریمی نشان می‌دهد. دست بر قضا، رهبر انقلاب این بخش از مستند را می‌بینند و همین هم انگیزه‌ای می‌شود برای ایشان، که تعدادی کتاب، به کتابخانهٔ این مسجد اهدا کنند.

 

چند روز بعد، نماینده‌ای از طرف ایشان، ۱۱۵ جلد که شامل ۴۲ عنوان کتاب بود، همراه با دستخطی از رهبر انقلاب، به این مسجد برده و تحویل امام جماعت آن می‌دهند. کتاب‌هایی که بیشتر آنها جنبه “دینی” و “اخلاقی” دارند. کتاب‌هایی نظیر نهج‌البلاغه (ترجمهٔ مرحوم دشتی)، میزان‌الحکمة، کیمیای سعادت، شرح گلشن راز، اسرارالصلوة، فیه ما فیه و مجلدات مختلف اخلاق ربانی حاج‌آقا مجتبی تهرانی در بین آنها خودنمایی بیشتری می‌کنند.

 

در این بین برخی کتاب‌ها نیز جنبهٔ فرهنگی و اجتماعی دارند، کتاب‌هایی مانند دریغ است ایران که ویران شود، علل انحطاط تمدن‌ها از دیدگاه قرآن، اصحاب امام حسن مجتبی(ع)، نقش وهابیت در ترویج خشونت و اسلام‌هراسی در دنیای کنونی و فرهنگ فارسی عمید. چند کتاب هم با موضوع دفاع مقدس در آنها به چشم می‌خورد، کتاب‌هایی چون رمز موفقیت در فرماندهی، سر دلبران، افلاکی خاکی، بلندای نخل، بگو ببارد باران، شهید از حرم تا به حرم، درد شیرین و خداحافظ دنیا.

 

تصاويری از کتاب های هدیه امام خامنه ای به مسجد ابوذر تهران

دانلودmp4 سه مگابایت

اسامی و مشخصات کتاب های هدیه امام خامنه ای به مسجد ابوذر را در ادامه میخوانید 

عکس بزرگ | نسخه پی دی اف لیست

 

فهرست کتاب‌های اهدایی رهبر انقلاب به کتابخانه مسجد ابوذر تهران (تیرماه ۱۳۹۶)
ردیف عنوان کتاب نویسنده تعداد جلد
۱ ترجمه تفسیر روایی البرهان علامه سید هاشم برهانی ۹
۲ میزان الحکمة محمد محمدی ری‌شهری ۱۵
۳ معجم الاحادیث المعتبره محمد آصف المحسنی ۸
۴ ترجمه تفسیر شریف صافی ملامحسن فیض کاشانی ۶
۵ متن و ترجمه عیون اخبار الرضا علیه‌السلام شیخ صدوق ۲
۶ فرهنگ فارسی عمید حسن عمید ۳
۷ شرح نهج‌البلاغه ابن میثم کمال الدین میثم بن علی بن میثم بحرانی ۵
۸ سرّ الاِسراء فی شرح حدیث المعراج علی سعادت‌پرور ۲
۹ نهج‌البلاغه علی علیه‌السلام ترجمه: داریوش شاهین ۱
۱۰ نهج‌البلاغه ترجمه: محمد دشتی ۱
۱۱ نهج‌البلاغه منظوم محمدحسین سلطانی لرگانی کجوری ۱
۱۲ نهج‌البلاغه شیخ محمد عبده ۳
۱۳ مختاراتٌ مبّوبّة من نهج‌البلاغة سید عطیه ابوالنجا ۱
۱۴ نهج‌البلاغه منظوم (خطبه‌ها) علی توکلی ۱
۱۵ اسرار الصلواة حاج میرزا جواد ملکی تبریزی
(ترجمه: رضا رجب‌زاده)
۱
۱۶ فیه ما فیه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی
(مقدمه، تصحیح و تعلیقات: دکتر بهمن نزهت)
۱
۱۷ دریغ است ایران که ویران شود پروفسور فرامرز رفیع‌پور ۱
۱۸ قاموس عصری (عربی – فارسی) محمد غفرانی ۱
۱۹ NAHJUL BALAGHA Ansariyan Publication ۱
۲۰ کیمیای سعادت امام محمد غزالی ۱
۲۱ ترجمه کامل الزیارات ابوالقاسم جعفر بن محمد بن موسی بن قولویه قمی
(ترجمه: امیر وکیلیان)
۱
۲۲ شرح گلشن راز شیخ محمد لاهیجی ۱
۲۳ مقتل معصومین علیهم‌السلام (جلد اول) گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (علیه‌السلام) ۱
۲۴ فرهنگ معاصر عربی فارسی عبدالنّبی قیّم ۱
۲۵ لطایفی از قرآن کریم
(برگزیده از کشف الاسرار و عدّةالابرار)
رشیدالدین میبدی
(به کوشش دکتر محمدمهدی رکنی)
۱
۲۶ علل انحطاط تمدن‌ها از دیدگاه قرآن کریم احمدعلی قانع ۱
۲۷ نقش وهابیت در ترویج خشونت و اسلام‌هراسی در دنیای کنونی (قرن ۲۱) رضا محمدیان ۱
۲۸ رمز موفقیت در فرماندهی
(یادواره سردار رشید سپاه اسلام شهید مهدی زین‌الدین و برادرش مجید)
تهیه و تنظیم از واحد تبلیغات لشکر علی‌بن‌ابیطالب (ع) و ستاد ناحیه مرکزی ۱
۲۹ بگو ببارد باران
(مستند روایی زندگی شهید احمدرضا احدی)
مرضیه نظرلو ۱
۳۰ سرّ دلبران تهیه و تنظیم: کنگره شهید سردار پاسدار مهدی زین‌الدین ۱
۳۱ افلاکی خاکی
(مجموعه خاطراتی از سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین‌الدین)
به کوشش: علی بهشتی‌پور – محمد خامه‌یار ۱
۳۲ بلندای نخل صفرعلی مرادی ۱
۳۳ شهید از حرم تا به حرم
(دلاورمرد عملیات‌های نبل و الزهراء شهید رضا عادلی)
محمود زهرتی ۱
۳۴ درد شیرین به کوشش: ابوالفتح مؤمن ۱
۳۵ خداحافظ دنیا
(خاطرات مدافع حرم شهید حاج محمد شالیکار)
مصیب معصومیان ۱
۳۶ اصحاب امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام ۱
۳۷ اخلاق ربانی
خوف و رجاء
عرفان اسلامی
حاج آقا مجتبی تهرانی ۱
۳۸ اخلاق ربانی
تأدیب غضب
خوف و رجاء
حاج آقا مجتبی تهرانی ۳
۳۹ اخلاق ربانی
تأدیب غضب
نفس و اوصاف آن
حاج آقا مجتبی تهرانی ۴
۴۰ اخلاق ربانی
تأدیب غضب
نفس و حالات آن
حاج آقا مجتبی تهرانی ۵
۴۱ اخلاق ربانی
تأدیب غضب
عُجب و انکسار
حاج آقا مجتبی تهرانی ۶
۴۲ اخلاق ربانی
تأدیب غضب
کبر و تواضع
حاج آقا مجتبی تهرانی ۷
۴۳ اخلاق ربانی
تأدیب شهوت
شهوت شکم، جنسی، ازدواج و فواید آن
حاج آقا مجتبی تهرانی ۹

*

 

ماجرای مستندی که ايشان، تير۹۶ از تلویزیون مشاهده کردند و باعث هدیه این کتاب‌ها شد

دانلود mp4 : نسخه ۷مگابایتی | نسخه۳۱ مگابایتی

 

 

گزارشی از مراسم اختتامیه پنجمین سوگواره عکس و پوستر هیئت

 

آیین اختتامیه پنجمین دوره سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت با حضور اساتید و هنرمندان هیأتی از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) (صبح جمعه شش مرداد ) برگزار شد.

 

آقای مسعود نجابتی استاد عالی گرافیک در بخش‌هایی از مراسم اختتامیه با اشاره به ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان هیأتی گفت: به شهادت داوران کیفیت آثار ارسالی نسبت به دوره‌های قبل بسیار بالا بود طوری که اگر آثار دوره قبل ارسال می‌شدند قطعاً رد می‌شدند.

 

این استاد گرافیک با اشاره به اهمیت تشکیل جبهه هنری افزود: مهم‌ترین دغدغه این روزهای من این است که با این نسل طلایی که در گرافیک وارد شده‌اند تشکیل جبهه هنری دهیم. گرافیک انقلابی، گرافیست و طراح انقلابی هم می‌خواهد و خوشحالم که این سوگواره در حال حرکت به سمت چنین هدفی است. در بخش‌هایی از مراسم اختتامیه منشور حضرت امام (ره) به همراه تابلوی خوشنویسی شده به رسم یادبود توسط حجت الاسلام پناهیان و کمال الدین شاهرخ به مسعود نجابتی اهدا شد.

 

استاد پناهیان
استاد پناهیان

شعائر حسینی را زیبا نشان دهیم

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از دیگر حاضران در مراسم اختتامیه هم با اشاره بر جایگاه هنر و لزوم پرداخت مسائل از این نگاه گفت: هنرمند وقتی هنرش را خرج جایگاه‌های روحانی و نورانی می‌کند بهترین لحظات زندگی‌اش را تجربه می‌کند.

 

استاد پناهیان با اشاره به اینکه طراحان و هنرمندان می‌توانند صحنه‌های شگفت‌انگیزی خلق کنند و در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای دشمن جریان‌ساز باشند، گفت: تولید آثار هنری برای امام حسین (ع) هرگز نباید متوقف شود. باید مراجع عظام تقلید را برای تقدیر از هنرمندان به سبک امام صادق (ع) دعوت کنیم.

 

استاد پناهیان در ادامه با اشاره بر لزوم نگاه هنری به شعائر حسینی هیأت اضافه کرد: باید آثاری زیبا و فاخر از شعائر حسینی به جهانیان  نمایش داد. امام حسین (ع) زیباست و باید عزای امام حسین (ع) را هم زیبا به تصویر کشید.

 

این کارشناس و فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت و ظرفیت اربعین حسینی برای خلق و انتشار آثار فاخر هنری افزود: در سفر دومی که از طرف دانشگاه هنر به اربعین داشتم، استاد نجابتی هم حضور داشت؛ ایشان به طور بداهه روی پارچه‌ای سفید یک «لبیک یا حسین» بسیار زیبا و هنری نوشت و همین شد بیرق کاروان ما؛ همین یک اتفاق هنری بود که در آن فضا به‌وجود آمد و می‌شود از آن مستند فاخری هم تولید کرد.

 

پناهیان با تأکید بر اینکه باید وارد فضای بین‌المللی شد و با انتشار آثار فاخر امام حسین (ع) را معرفی کرد، افزود: باید با حفظ هویت اسلامی خود با دیگر کشورهای مسلمان تعامل داشته باشیم.

 کشورهای مظلوم آفریقا و آمریکای جنوبی که از قدیم مورد ظلم مستکبران قرار دارند، بسیار در سبک عزاداری به ما نزدیک هستند.

 

استاد نادر طالب زاده
استاد نادر طالب زاده

حرف‌هایمان را هنرمندانه بزنیم

استاد نادر طالب زاده ، کارشناس ارشد رسانه نیز در بخش‌هایی از این مراسم با اشاره به اینکه هیأت یکی از هسته‌های اصلی تبلیغات شیعه است، گفت: هنرمندان هیأتی رسالت تبلیغی این جریان را برعهده دارند.

 

باید فرهنگ اهل بیت و فرهنگ امام حسین (ع) را صادر کرد و اول باید از کشورهای مظلومِ آفریقا شروع کرد زیرا در آن ظرفیتی پنهان است که پیامبر اسلام (ص) آن را درک و به مردم مظلوم آن مناطق محبت و آنان را جذب اسلام کرد ما هم به تأسی از پیامبر باید تلاش کنیم.

 

استاد نادر طالب زاده  در ادامه بیان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمود هنر تجلی اسلام است، اسلام فقرای دردمند، اسلام مستضعفین پا برهنه و باید بگویم هیچ کس مثل امام (ره) متوجه جایگاه هنر نبود؛ برای موسیقی، سینما، گرافیک، عکاسی و… برنامه داشت. دوام حرف حق با هنر  است. امام (ره) هم حرف‌هایش را به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن می‌فرمود اما برخی‌ها اصرار دارند که خود را ذلیل کنند و حاضر نیستند ظرفیت‌هایی را که خداوند به آنها عطا کرده ببینند.

 

استاد نادر طالب زاده در بخش‌های دیگری از سخنان خود با اشاره به علائق فرهنگی و هنری رهبر معظم انقلاب افزود: آقا هنرمند است! کدام رهبر در جهان موسیقی، سینما، گرافیک، عکاسی و… می‌داند و در آنها صاحب نظر است.

 

در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف، جوایز خود را دریافت کردند. 

برای دریافت گزارش کامل مراسم و عکس ها و فهرست برندگان به سایت سوگواره عکس و پوستر هیئت مراجعه کنید