دسته‌ها
مقاله

راهکارهای استاد شهاب مرادی برای احیای نام حضرت خدیجه (س)

فهرست محتوای این صفحه ⬇️ پنهان کردن
1. راهکارهای استاد شهاب مرادی برای احیای نام حضرت خدیجه سلام الله علیها
1.1. حجت‌الاسلام شهاب مرادی عزیز از جمله افرادی است که با استفاده از ابزارهای مجازی که در اختیار داشت، پیشنهادات خود را برای احیای نام حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها ارائه داد و با حمایت حلقه حامیان، اطرافیان، شاگردان و دیگر دلسوزان آنها را پیگیری کرد. در ادامه مطلب همراه بنیانا باشید تا درباره راهکارهای استاد شهاب مرادی برای احیای نام حضرت خدیجه سلام الله علیها بدانیم
1.1.2. او در ایمانش به خدا و رسول ثابت‌قدم و پاک‌باز بود. رسول خدا فقط او و سه زن الهی را در زمره زنان برگزیده عالمین معرفی کرد و در بین تمام زنان خلقت خدیجه کبری و دخترش فاطمه زهرا و آسیه و مریم را “انسان کامل” نامید. او در تمام مکارم اخلاق بی‌همتا بود. لذا بارها بعد از وفات خدیجه -حتی به همسران خود- می‌فرموند: خدیجه و أینَ مثلُ خدیجه؟
راهکارهای استاد شهاب مرادی برای احیای نام حضرت خدیجه سلام الله علیها
راهکارهای استاد شهاب مرادی برای احیای نام حضرت خدیجه سلام الله علیها

 

راهکارهای استاد شهاب مرادی برای احیای نام حضرت خدیجه سلام الله علیها

 

 

بلاشک،حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها نامی ماندگار در تاریخ اسلام است. شخصیتی که اسلام و شکل‌گیری آن مرهون مجاهدت‌های مادی و معنوی او است. اما اتفاقی که از خیلی قبل رخ داده تا سال‌های اخیر نیز ادامه داشت، پرداخت و توجه اندک به این بانوی بلندمرتبه است. در میانه کم‌توجهی‌ها و بی‌توجهی‌ها، اتفاقات و طرح‌هایی ارائه شد که کم‌کم، نام خدیجه سلام‌الله‌علیها را بر زبان‌ها بازگرداند و در کمترین حالت، کنجکاوی و توجه‌ها را برانگیخت.

 

حجت‌الاسلام شهاب مرادی عزیز از جمله افرادی است که با استفاده از ابزارهای مجازی که در اختیار داشت، پیشنهادات خود را برای احیای نام حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها ارائه داد و با حمایت حلقه حامیان، اطرافیان، شاگردان و دیگر دلسوزان آنها را پیگیری کرد. در ادامه مطلب همراه بنیانا باشید تا درباره راهکارهای استاد شهاب مرادی برای احیای نام حضرت خدیجه سلام الله علیها بدانیم 

 

فقط یک روز، نام دخترتان را خدیجه بگذارید

 

در اولین اقدام و در ماه مبارک رمضان سال 92، استاد شهاب مرادی در صفحه سایت خود نوشت:

 

«سخن از یک نامِ غریب است. نامی که در بین اسامی دختران ایرانی هر روز کمتر می‌شود؛ نام یک مادر؛ مادر مهربان همه ما. همیشه برایم این غربت عجیب بوده! زیرا اسباب شهرت و محبوبیت تماماً در او و تاریخچه زندگی‌اش جمع است، اما کوتاهی ما و شاید عوامل تاریخی دیگری باعث شده ما او را در حد شأنش تجلیل نکنیم و در بین مسلمین آن‌طور که شایسته حق اوست تکریم نشود.

 

کسی که نزد خدا و پیامبر اعظم از اهمیت و مرتبت خاص و والایی برخوردار بود.خانم بزرگواری که رسول خدا، برای وفات او، به جای روز عزا، سال حزن و غم اعلام کرد؛ عام‌الحزن!

 

او قبل از ازدواج خانمی ثروتمند، با شکوه و فخامت و جلال بود و بسیار زیبا و گرامی؛ او را اهل مکه ملکه عرب نامیده بودند و به جهت نجابت و عظمتش مورد احترام همگان بود. او اولین همسر پیامبر خداست؛ او اولین زن مسلمان است؛ او اولین نمازگزار در اسلام است؛ او در تصدیق و تأیید نبوت رسول خدا، در حمایت و فداکاری برای اسلام لحظه‌ای کوتاهی نکرد.

 

او وفادارترین یاور، آرامبخش‌ترین حامی برای رسول خدا بود؛ او سخاوتمندترین پشتیبان و عاشق‌ترین معشوق برای همسرش محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بود. او مادر فرزندان رسول خدا است؛ مادر فاطمه اطهر سلام‌الله‌علیها!

 

او در ایمانش به خدا و رسول ثابت‌قدم و پاک‌باز بود. رسول خدا فقط او و سه زن الهی را در زمره زنان برگزیده عالمین معرفی کرد و در بین تمام زنان خلقت خدیجه کبری و دخترش فاطمه زهرا و آسیه و مریم را “انسان کامل” نامید. او در تمام مکارم اخلاق بی‌همتا بود. لذا بارها بعد از وفات خدیجه -حتی به همسران خود- می‌فرموند: خدیجه و أینَ مثلُ خدیجه؟

 

اما پیشنهاد: لطفاً در روز دهم رمضان روز وفات حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها هر مسلمانی دخترش را با نام مبارک “خدیجه” صدا کند. یعنی فقط یک روز، نام دخترتان را خدیجه بگذارید و اگر کسی دو یا چند دختر دارد، کوچکترین دختر را “خدیجه” بنامد. تأکید می‌کنم فقط برای یک روز! و از همه اعضاء فامیل و دوستان بخواهید تا دختر نازنین‌تان را به این نام مبارک صدا بزنند؛ خدیجه!

 

بیایید تلاش کنیم تا نام زیبای “خدیجه” زیاد شنیده شود و دلنشینی این نام زیبا، در تمامی خانه‌ها احساس شود و ان‌شاءالله با تلاش شما و سایر دوست داران محمد و آل محمد، یک رسم حسنه در احترام عمومی نسبت به مادر مهربان همه ما مسلمانان؛ ام‌المومنین خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها در جامعه اسلامی مرسوم شود. لطفاً کوتاهی نکنید. این نام‌گذاری برکات معنوی بسیاری دارد که شما بهتر می‌دانید».

 

[su_note]

در ادامه بخوانید »» حضرت خدیجه (س) ؛ راه توسل به پیامبر اسلام (ص)

[/su_note]

 

تبریک به خاطر نام‌گذاری

در تابستان 93 یک عملکرد بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و ماجرای نام‌گذاری را جدی‌تر نشان داد. استاد شهاب مرادی در صفحه اول یکی از روزنامه‌های پرتیراژ کشور، پیام تبریکی برای غلامعلی حدادعادل نوشت.

 

مرادی در این پیام با اشاره به نامگذاری نوه حدادعادل نوشته بود: «دخترک نازنینی که به احترام مادر مهربان مؤمنین “خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها” مفتخر و مزین به نام زیبای “خدیجه” است. خدا می‌داند چقدر از شنیدن این خبر مسرور و خوشحال شدم و امیدوارم سایر ارادتمندان به اهل بیت علیهم‌السلام، به‌ویژه اهالی فرهنگ و دانش و سیاست با این روش ساده اما مؤثر، موجب ترویج نام و یاد آن بانوی نمونه شوند».

 

استاد مرادی
استاد مرادی

تلاشی نمادین، اما مؤثر

در همان سال، استاد شهاب مرادی در راستای پیشنهادات گذشته خود، پستی در اینستاگرام خود گذاشت که از حمایت کاربران برخوردار و دیده شد. او در پست خود نوشت:

 

«تلاشی نمادین اما مؤثر برای تکریم یک نام بزرگ: هر ساله در روز دهم رمضان؛ سال‌روز وفات حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها؛ هر مسلمانی دخترش را با نام مبارک “خدیجه” صدا کند. فقط یک روز! و در آن روز هر دختری نام خودش را برای یک روز خدیجه بگذارد و به این نام مباهات کند. تأکید می‌شود فقط برای یک روز!»

 

[su_note]

در ادامه بخوانید »» آل سعود آثار تاریخی اسلامی را نابود و نمادهای یهودی را مرمت می‌کند

[/su_note]

 

پیشنهاداتی به رییس‌جمهور

ماه رمضان سال 94 نیز با پیشنهادات دیگری از طرف شهاب مرادی همراه بود. او در ارتباط تلفنی با برنامه ماه خدا، به مناسبت وفات حضرت خدیجه، دو خواسته از رییس‌جمهور برای تکریم مقام و جایگاه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها مطرح کرد.

او در ابتدا گفت: «تقاضا دارم یک روز را در تقویم به نام حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها نام‌گذاری کنند». و در ادامه این درخواست، پشنهاد داد: «دهم ربیع الاول، مصادف با سال‌روز ازدواج این بانوی بزرگ و پیامبر اسلام است و بهترین روز برای این نام‌گذاری محسوب می‌شود».

 

استاد مرادی در ادامه پیشنهاد ضرب سکه بهار آزادی به نام ام‌المومنین خدیجه سلام‌الله‌علیها را داد و گفت: «سکه تمام بهار آزادی که یک سوی آن مزین به نام ایشان بوده و سوی دیگر آن تصویر امام راحل باشد».

 

هدیه‌ای برای خدیجه‌ها

یکی دیگر از اقدامات استاد مرادی عزیز که در برنامه کوی محبت آن را اعلام کرد، اهدای یک سکه از هزینه شخصی خود به هر نوزاد دختر تهرانی بود که از ۱ فروردین ۹۵ تا ۲۶ خرداد ۹۵ به دنیا آمده و به احترام نام مادرِ مهربان مومنین، خدیجه نام نهاده شود.

 

استاد مرادی در صفحه اینستاگرام خود در این‌باره نوشت: «خدیجه کبری تمام ثروتش را خرج اسلام کرد و من هم دوست دارم چندتومن ناقابل را خرج نام و یاد او و ترویج مرام او کنم. شاید فاطمه جانش شاد شود».

 

ما و شناخت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها

به نظر می‌رسد اولین هدف شهاب مرادی از این اقدامات، جریان یافتن نام خدیجه در میان کودکان ما است؛ نامی که در در هیاهوی تکنولوژی و ادعاهای روشن‌فکری برخی از نام‌های پررنگ و لعاب و جدید کم‌رنگ شده است.

با این وجود همچنان بر اساس آمار، نام خدیجه رشد چندان چشم‌گیری نداشته است، اما توجه مردم به این نام و تأثیرگذاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی او در شکل‌گیری و دوام اسلام، بیشتر و بیشتر شده است.

 

منبع : سایت مهرخانه

 

بشنوید : کلیپ صوتی اولین مؤمن به اسلام

?به مناسبت سالروز رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها  

دانلود 

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات