دسته‌ها
رسانه ملی

بی‌اخلاقی‌های سایت تی وی پلاس تمامی ندارد

بی‌اخلاقی‌های سایت تی وی پلاس تمامی ندارد
عکس : محمدرضا حسینیان | در صدا و سیما معروف شدن و بعد برای خودشون یک شبکه زرد به نام تی‌وی پلاس راه اندازی کردند!

 

حواشی رسانه مجازی «تی‌وی پلاس» تمامی ندارد

اخیراً مصاحبه‌ای تصویری از «تی وی پلاس» در فضای مجازی منتشر شد که حواشی و اعتراضات بسیاری را به وجود آورد.

 

« سایت تی وی پلاس » یک مجله ویدئویی اینترنتی است. زمینه کاری آن بیشتر دنیای ستارگان دنیای سینما، موسیقی، ورزش و تا حدودی سیاست است. در این شبکه به موضوع‌های اجتماعی، اقتصادی، موسیقی، هنر، فرهنگ، تندرستی و ورزش پرداخته می‌شود. مدیر این شبکه آقای محمدرضا حسینیان، مجری سابق تلویزیون است.

 

آقای «محمدرضا حسینیان» مجری مشهور تلویزیون، اقدام به تأسیس رسانه مجازی به نام «تی وی پلاس» می‌کند و در مصاحبه‌ای با ایسنا می‌گوید: مطمئناً به زودی عنصر ویدئو به صورت گسترده‌تر وارد فضای اینترنتی شده و این موضوع باعث می‌شود مردم کمتر به شبکه‌های بیگانه و مغرض توجه کنند.

 

حسینیان سپس درباره امکان شکستن خطوط قرمز در شبکه‌های اینترنتی و آزادتر عمل کردن آنها نسبت به صداوسیما گفت: اگر نیت شکستن خط قرمز نباشد، نظام سعه صدر دارد که تجربه‌های جدید را تحمل کند. دستگاه‌های فرهنگی و نظارتی ما همواره سعه صدر دارند و چنین فرصتی را به ما می‌دهند. قصد ما شکستن خط قرمزها نیست.

 

 

پرمخاطب شدن سایت تی وی پلاس 

با افزایش سرعت اینترنت، به مرور بستر فضای مجازی برای انتشار فایل‌های ویدیویی مهیا شد؛ تی وی پلاس با استفاده از همین فرصت در موضوعات مختلف فرهنگی و هنری شروع به فعالیت کرد و با استفاده از محدودیت‌های تلویزیون در نمایش و مطرح کردن برخی مباحث و همچنین ممیزی‌های مربوط به پوشش، توانست به مخاطب قابل توجهی دست پیدا کند؛

 

مصاحبه با بازیگران و خوانندگان و به طور کلی سلبریتی‌ها، آن هم در موضوعاتی که کمتر از طریق رسانه‌های رسمی قابلیت پرداخت به آن را داشتند نکته برتری این رسانه نسبت به دیگر رسانه‌ها بود؛ البته همین موضوعات جنجالی و بعضاً زرد باعث به وجود آمدن حساسیت‌هایی برای این رسانه شد.

 

ممنوع التصویری محمدرضا حسینیان

حسینیان درباره ماجرای ممنوع التصویری از تلویزیون گفت: ممنوع‌التصویری‌ام ماجرایی است که به روزهای 21 و 22 اسفندماه 94 برمی‌گردد که دوستان مرا به حراست سازمان صداوسیما دعوت و موضوع ممنوع‌التصویری‌ام را به من ابلاغ کردند و تذکر دادند چنانچه همین امروز که با هم حرف می‌زنیم سایت تی‌وی پلاس تان را بستید که بستید اگر نبستید ممنوع‌التصویرید؛ به نظرم مهم‌تر از همه چیز این است که ما باید تلاش کنیم فضای مجازی را با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش درک کنیم.

 

امروز قانون‌مندی فضای مجازی از نظر محتوای صوتی و تصویری به صداوسیما واگذار شده است، بر این اساس صداوسیما می‌تواند در این فضا رییس باشد ولی به نظرم نمی‌شود بر فضای مجازی ریاست کرد؛ چراکه فضای مجازی یک فضای مردمی، تعاملی و در واقع، کاری است که مردم برای یکدیگر انجام می‌دهند.

 

او سپس گفت: پیشنهادم این است که حتماً با سربازان فضای مجازی برخوردی بهتر از آنچه با من، محمدرضا حسینیان شد، صورت گیرد؛ چراکه به نظرم اگر کسی آمد و در فضای مجازی محتوا و ترافیک بومی ایجاد کرد، شایسته او نیست که اینگونه با او برخورد شود.

 

بی اخلاقی های سایت تی وی پلاس تمامی ندارد

 

همسرت چقدر خوشگل است!

اخیراً و در یکی از موارد حاشیه ساز تی وی پلاس، مجری یکی از برنامه‌های این رسانه، آقای «شاهین صمدپور» که قبلاً در قالب برنامه «شوک» تلویزیون مشهور شد، در مقابل چند زوج جوان قرار گرفت و سؤالاتی عجیب و ساختارشکن مطرح کرد و سپس این سؤالات با انتقادات و اعتراضات گسترده‌ای همراه شد.

 

در یکی از گفت وگوها، مجری از خانم جوان درحضور همسرش پرسید: قبل از شوهرت به چه مردی علاقمند بودی؟ و زن جوان با خنده‌ای از شهاب حسینی بازیگر سینما نام می‌برد و ادامه می‌دهد اگر همزمان با همسرم شهاب حسینی از من خواستگاری می‌کرد، شهاب حسینی را برای ازدواج انتخاب می‌کردم! در این لحظات چهره سرد و بهت زده همسر این زن جوان لحظات ناراحت کننده‌ای را رقم می زند.

 

در یک گفت وگوی دیگر مجری تی وی پلاس که گویا کلیشه‌شکنی را با ساختارشکنی اشتباه گرفته از مردی می‌پرسد: خانم شما چقدر زیباست؟! چرا فکر می‌کنی زیباست؟! چه نمره‌ای به زیبایی او می‌دهی؟! پس از این سؤالات عجیب، مرد جوان پاسخ می‌دهد: به زیبایی او نمره18 می‌دهم! بازهم مجری تی وی پلاس کم نمی‌آورد و می‌پرسد: چه چیزی کم دارد که به او 18 می‌دهی؟!

 

پس از انتشار این گفت وگوها در فضای مجازی، رسانه‌ها و کاربران زیادی به این جملات اعتراض کردند و نهایتاً «شاهین صمدپور» با انتشار ویدیوی دیگری با بیان جملاتی به توجیه سؤالات اشتباه خود پرداخت و نهایتاً از این اتفاق عذرخواهی کرد.

 

[su_note note_color=”#FBC02D”]

حتما بخوانید »» تی وی پلاس شبکه ای برای تغییر فرهنگی ایران

[/su_note]

 

جذب مخاطب به هرقیمت در سایت تی وی پلاس 

دیدن تصاویر جدید و ساختارشکن ذاتاً کنجکاوی انسان را تحریک می‌کند؛ همین که صفحات مجا زی سلبریتی‌ها هزاران نفر بازدید کننده دارد، نشان می‌دهد که مخاطبان عام به دیدن چهره علاقمندند؛ اگر این سلبریتی‌ها در گفت‌وگوهای ویدیویی و در مقابل سؤالات خاص حضور داشته باشند، این کنجکاوی دوچندان می‌شود.

 

با خواننده و بازیگر مصاحبه کردن و از زمین و زمان سؤال کردن همان کاری است که روزگاری مجلات زرد انجام می‌دادند و خوانندگان زیادی هم داشتند؛ بازیگران زیادی هستند که به دلیل سؤالات بی مورد و جو خاص مصاحبه‌های تی وی پلاس به مشکل برخورده‌اند و انتقادات زیادی به این رویه دارند، هرچند به دلیل دوری از حاشیه و جنجال آفرینی توسط این رسانه، مصاحبه دراین زمینه را به صلاح نمی‌بینند؛ تفرقه‌افکنی و خاله‌زنک بازی‌های رسانه‌ای که خط مشی این رسانه مجازی است بارها باعث جنجال‌های بی‌مورد میان اهالی فرهنگ و هنر شده است.

 

قطعاً وجود رسانه‌های دیگر در کنار صداوسیما، با ازبین بردن انحصار رسانه‌ای و همچنین ایجاد رقابت می‌تواند به ارتقای سطح کیفی برنامه‌های دو طرف منجر شود اما باید مسوولان ذی ربط و همچنین مدیران تی وی پلاس به این مسائل توجه کنند که آیا مصاحبه‌هایی مثل مصاحبه جنجالی شاهین صمدپور، ترویج بی‌حیایی نمی‌کند؟ آیا ریختن قبح برخی مسائل (زناشویی) اقدام درستی است؟ اصولاً فلسفه و کارکرد چنین سؤالاتی چه چیزی می‌تواند باشد؟

 

امید است که برنامه سازان این رسانه با تجدید نظر اساسی در رویه خود، بیش از قبل به اصول اخلاقی جامعه توجه داشته باشند و بین کلیشه‌شکنی و ساختارشکنی تفاوت قائل شوند.

 

 منبع : روزنامه صبح نو ( شماره 215) 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات