دسته‌ها
صوت

برجام آموزشی ؛ سند 2030 یا سند بردگی ؟ [دانلود سخنرانی استاد رحیم پور]

تلاش مخفیانه دولت حسن روحانی برای به تصویب رساندن سند سکولار آموزش و پرورش

پس از رونمایی ناگهانی از سند ملی آموزش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران در خفای نهادهای تصمیم‌گیر، سیاستگذار و قانونگذار از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و چهره‌های علمی کشور و خبرنگاران، برگ دیگری از افتخارات پنهانی دولت ورق خورد و خبرها حاکی از آن است که در همین هفته ابتدایی طی جلسه‌ای محرمانه و خارج از برنامه، تیم دولت بنای خود را بر این قرار داده است تا هرچه زودتر سند به اصطلاح «ملی»، آموزش 2030 یونسکو را به تصویب برساند.

رونمایی و امضای سند 2030 یکی از اتفاقات تعجب‌برانگیز مهم حوزه فرهنگی و آموزشی کارنامه دولت در سال 95 بود؛ چراکه این سند با جنبه بین‌المللی بدون هیچ اطلاع رسانی قبلی و بدون حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و در غیاب رسانه‌ها رونمایی شد.

این در حالی است که طبق تصویب‌نامه هیئت وزیران که به امضای معاون اول ریاست جمهوری رسیده است، اعلام شده این تصویب‌نامه برای دفتر مقام معظم رهبری و نهادهای انقلاب اسلامی ابلاغ می‌شود که با پیگیری‌های اولیه این مراکز نیز از آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

کما اینکه مطلع هستید، آماده‌سازی این سند در وضعیتی بود که جمهوری اسلامی ایران اسناد بالادستی بسیار با ارزشی منطبق با «دیدگاه اسلامی» و با عنایت به «مسائل و مصالح ملی» از جمله مجموعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی کشور و سند دانشگاه اسلامی را داشته است و دستگاه‌های مربوطه نه‌تنها اقدام جدی برای تحقق این اسناد انجام ندادند، بلکه پس از رونمایی از این سند مشخص شد که جمعی از مسئولان مشغول تهیه چارچوب عمل ملی آموزش 2030 بوده‌اند.

 

تصویب برجام آموزشی و سند 2030 در جلسات محرمانه دولت

بی‌توجهی به اقداماتی که اسناد بالادستی با توجه به دیدگاه‌های اسلامی و مصالح ملی، مسئولان را ملزم به اجرای آن کرده است تا جایی ادامه یافته که خبرها حاکی از آن است که در همین هفته ابتدایی طی جلسه‌ای محرمانه و خارج از برنامه، تیم دولت بنا دارد سند به اصطلاح «ملی»، آموزش 2030 یونسکو را به تصویب برساند.

برخی گمانه‌ها حکایت از این دارد هدف از چنین اقدام ضدملی، ایجاد بستر قانونی لازم برای جهانی‌سازی حوزه آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان ایرانی در ایام کوتاه باقی مانده از عمر دولت یازدهم با توجه به احتمال یک دوره‌ای شدن اعتدالیون در انتخابات پیش‌رو است.

اما فارغ از سیاسی جلوه دادن اصل موجود که خود فرضیه‌ای با درصد قبولی بالا است اما سند ملی 2030 ج. ا. ا براساس سند آموزش سازمان ملل و با هدایت و نظارت دفتر یونسکو، بی‌توجه به اصل 77 قانون اساسی که اظهار می‌دارد: «عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.» تهیه شده است.  علاوه بر این مهم، تهیه این سند با فرموده مقام معظم رهبری که «شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اتاق فرمان فرهنگی کشور یا ستاد عالی فرهنگی و علمی دستگاه‌های کشور» باشد، نیز منافات دارد.

  

آزمون شورایعالی انقلاب فرهنگی از تصویب سند 2030

حال آنکه بعد از عبور از ورطه تاریک امضای این سند در خفای نهادهای تصمیم‌گیر، سیاستگذار و قانونگذار، بند بند سند مذکور دارای نواقض و منافذی بوده است که کیان نظام را مورد تهدید قرار می‌دهد و جالب‌تر این است که اکنون تصویب سند توطئه در شورای عالی انقلاب فرهنگی خود زیر سؤال رفته و آنها را با آزمونی جدی روبه‌رو کرده است که نتیجه آن کارآمدی شورا را تعیین می‌کند.

سند یونسکو که برآمده از برنامه توطئه مشترک تیمی از عناصر انگلیسی و بهائیان است، پیش‌تر در اندیشکده لگاتام لندن، زمینه تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلط بر سه حوزه «آموزش»، «تربیت معلم» و «محتوای درسی» اعلام کرده بود و اکنون در حالی به دور تند تصویب در دولت ختم شده است که دگرگونی اساسی در کشور ایجاد خواهد کرد.

ویدیو : سند 2030 یا سند بردگی؟ – بخش کوتاهی از سخنان استاد رحیم پور 

دانلود 

اسناد بالادستی چه می‌گوید؟!

آنچه در اسناد بالادستی نظام با توجه به دیدگاه‌های اسلامی و مصالح ملی تدوین شده از قبیل عدم ذکر مفاهیمی چون اعتقاد به خدا، وحی، معاد، نبوت و امامت، رهبری نظام اسلامی و ولایت فقیه، آزادی توأم با مسئولیت در برابر خدا، ارزش‌های انقلاب، حمایت از مستضعفان جهان، مبارزه با استکبار، مصادیق تقوای الهی، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری، عفت، شجاعت، همه مباحثی که به حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی مربوط است، انسجام ملی، بیان تکالیف دینی، توجه به تمدن اسلامی ـ ایرانی، آرمانی بودن جامعه عدل مهدوی، خدامحوری نه انسان‌محوری، اهمیت پاکدامنی و ازدواج، استحکام خانواده، ارزش‌ها، نقش‌ها و مسئولیت‌های جنسیتی (دختران – پسران)، عدالت، قناعت و انضباط مالی و پرهیز از اسراف، معاش حلال، توجه به طبیعت به عنوان امانت الهی، مرزهای حلال و حرام در رفتارها، بزرگداشت ایام‌الله، تعظیم مجالس و اماکن مذهبی، انس با دعا و توسل، آموزش قرآن و. . . به صورت کامل مورد غفلت قرار گرفته است.

اشکالات محتوایی سند ملی آموزش 2030

در ادامه مهم‌ترین اشکالات محتوایی سند ملی آموزش 2030 عبارتند از اینکه:

در چارچوب عمل آموزش 2030 ذکر شده که هدف از آموزش در این سند «ابزاری جامع و حیاتی برای ترویج مردم سالاری، حقوق بشر، ارتقای شهروندی جهانی، بردباری و مشارکت مدنی و توسعه پایدار می‌باشد.»  پس از این بی‌توجهی به اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران، آموزش مفاد حقوق بشر سازمان ملل (براساس مبانی فکری کاملاً سکولار) در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها، ارائه «ملاک‌های توسعه سازمان ملل»، «آموزش‌های جنسی»، «ترویج فرهنگ صلح و نبود خشونت» در آموزش‌های «رسمی»، «غیررسمی» و «آزاد» و موارد بسیار  دیگری که در این ستون نمی‌گنجد.

همچنین مطابق «سند ملی آموزش 2030 ج. ا. ا» دولت موظف است به طور مستمر و با فاصله‌های کوتاه، تمامی اطلاعات آموزشی از حیث منابع، محتواها، افراد آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده و مکان‌های آموزشی را به سازمان ملل ارائه کند که این خود اطلاعات دقیق به سازمان ملل و از آن طریق به امریکا و مراکز براندازی نظام ارائه کردن است.

اقرار صریح دبیر کل کمیسیون عالی یونسکو به تضاد سند 2030 با منافع ایران

جالب است که به تازگی دبیر کل کمیسیون عالی یونسکو در ایران با اشاره به اینکه در برخی موارد این سند مغایرت‌هایی با منافع و ارزش‌های ایران وجود دارد، با صراحت اظهار داشته است: «اقرار می‌کنم که بخش‌هایی از سند ۲۰۳۰ با منافع و ارزش‌های کشور ما تضاد دارد.»

وی در حالی که وزارت آموزش و پرورش را متولی اجرای سند اجرای 2030 معرفی کرده، وزیر آموزش و پرورش را نیز برای اجرای این سند آزاد گذاشته و افزوده است: «اگر وزیر آموزش و پرورش مغایرتی با اسناد بالادستی مشاهده کرد، می‌تواند این سند را اجرا نکند.»

به رغم اینکه دبیر کل کمیسیون عالی یونسکو در ایران بر الزام آور نبودن این سند تأکید می‌کند، اما طبق تصویب نامه هیئت وزیران، هماهنگی و ارائه راهکارهای تحقق اهداف و تعهدات آموزش 2030 همسو با اهداف و تعهدات برنامه اهداف توسعه پایدار تعریف شده است.

اهداف توسعه پایدار متنی است که بر خلاف اهداف توسعه هزاره که بیشتر جنبه بیانیه داشته، اتفاقاً به شدت تعهدآور بوده و رؤسای دولت‌ها را ملزم به اقدام عملی در کشور خویش می‌کند.

حال با بیان گوشه‌ای از مغایرت هایی که ابراز بی‌اطلاعی وزیر از آن عذری بدتر از گناه است، چه کسی پاسخ می‌دهد براساس کدام قانون، اسناد ملی  با دفاتر سازمان ملل تهیه، تصویب و جهت اجرا ابلاغ می‌شود؟

امام خامنه ای : ما برای تربیت نسل آینده در یک فضا و میدان خالی از رقیب قرار نداریم، بلکه با حریفی به نام «نظام سلطه‌ی بین‌المللی» مواجه هستیم ؛ نوسازی نظام آموزشی به شیوه‌ی تقلیدی و رونویسی از دست غربی‌ها را کاری غلط است ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ 

در مستند پخش شده از شبکه افق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، استاد رحیم پور ازغدی ابعاد مختلف این سند که از آن به عنوان برجام آموزشی یاد کرده اند را به نقد و بررسی گذاشته و به تشریح این سند پرداختند. اما چرا سند به این مهمی بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی قبلی و حتی بدون حضور نهادهای تصمیم‌گیر، سیاست‌گذار و قانون‌گذار از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و چهره‌های علمی کشور و خبرنگاران رونمایی شد و جزئیات آن منتشر نشده است؟

ثانیاً وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته کمیسیون علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو) در ایران در چارچوب عمل جهانی آموزش 2030 و مطابق با آخرین مصوبات و دستورات بین‌المللی اقدام به تدوین سند ملی آموزش ملی 2030 ایران کرده است و … سوالاتی می باشند که به عنوان حداقل مطالبات مردمی ، مسئولین مربوطه موظف به پاسخگویی به آن می باشند.

صوت : سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی در نشست بررسی تربیت و آموزش لیبرالی یا اسلامی در سند 2030 .تاریخ: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳

دانلود صوت (15مگابایت)  تماشای برنامه ویدیویی در سایت افق 

منابع :

صوت و فیلم از شبکه افق سیما 

متن گزارش از روزنامه جوان 

متن خبر برنامه از سایت قسم (پایگاه مقاومت بسیج الزهرا (س)) 

[su_note]

حتما بخوانید »» کمک به دولت برای اجرای سند ۲۰۳۰ با شایعات بی اساس +ویدیو

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
مهدیفا

از مهدیفا

سلام . مهدیفا هستم . ویرایشگر در سایت بنیانا . با افتخار طلبه مکتب درس علامه مصباح و علامه جوادی آملی هستم . مقالاتی درباره شبکه های اجتماعی در بنیانا منتشر میکنم . محتاج دعای خیر شما ...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات