دسته‌ها
صوت

نقد فیلم ایکس من آخرالزمان در نشست 53 روایت عهد [دانلود صوت]

فهرست محتوای این صفحه ⬇️ پنهان کردن
1. سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع نقد فیلم ایکس من آخرالزمان برگزار شد
فیلم ایکس من آخرالزمان
فیلم ایکس من آخرالزمان

نشست 53 روایت عهد با سخنرانی استاد رائفی پور اوائل دی ماه سال95 برگزار شد . این سخنرانی در سالن اجتماعات مجتمع رفاه برگزار شد .

سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع نقد فیلم ایکس من آخرالزمان برگزار شد 

در ادامه مطلب گزارشی از جلسه پنجاه و سومین جلسه از سلسله همایش‌های روایت عهد با موضوع نقد فیلم “مردان ایکس” میخوانیم , همراه بنیانا باشید 

استاد رائفی پور در ابتدای صحبت‌های خود با ذکر مقدمه‌ای درباره مباحث آخرالزمان و عقاید فرقه اوانجلیست‌ها درباره موضوعات آخرالزمانی اظهارکردند: نگاه فعال و تاثیرگذار این فرقه این است که باید آخرالزمان را ساخت و طبق آن سناریوی خود را ترسیم کرد که این عقیده بسیار خطرناک است اما جایگاهی که ما برای آخرالزمان داریم نقطه مقابل آنهاست؛ در این راستا از اوایل قرن جدید نظریه ای از سوی آنها شایعه شده که بر اساس آن دجال آنها همان منجی مسلمانان است.

ایشان در ادامه با اشاره به وجود انحرافات در برخی عقاید اینطور بیان کردند: بدترین نوع انحراف،آن ضلالت و گمراهی است که تصور داشته باشید برحق هستید و این خیلی بد است. درواقع بزرگترین نوع انحراف ایجاد انحراف در ادیان است زیرا وقتی در دین انحراف ایجاد شود، کار خیلی سخت میشود زیرا اصل دین زیر سوال خواهد رفت. در نتیجه اعتقادات اوانجلیست‌ها درباره منجی بودن مسیح به این موضوع برمی گردد به انحراف‌هایی که در دین مسیحیت و یهودیت ایجاد شده است.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر خطرناک بودن انحراف در دین به ذکر روایتی از امام کاظم (ع) پرداختند که می‌فرمایند “بدترین نوع عذاب در جهنم برای تحرف کننده دین می‌باشد”

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

استاد رائفی پور با اشاره به اینکه فرقه‌های اوانجلیست طی سال‌های گذشته نسبت به انتشار ده‌ها جلد کتاب درباره آخرالزمان اقدام کرده اند با ذکر نمونه‌هایی از این کتاب‌ها بر این نکته تاکید کردند که متاسفانه مردم عادی و یا حتی برخی مسئولان ما شناخت و آگاهی لازم از اقدامات و فعالیتهای این فرقه‌ها ندارند و این در حالی است که اوانجلیست‌ها امروز در آمریکا برروی رسانه‌ها و حتی در کنگره و مجلس بسیار تاثیر گذارند.

[/box]

در ادامه با ذکر موارد دیگری از اقدامات این فرقه در دانشگاه‌ها و برگزاری همایش‌های بزرگ درباره آخرالزمان بر لزوم توجه به این موضوع و برگزاری همایش یا فراخوان مقاله یا ایجاد رشته دانشگاهی درباره شناخت صهیونیست‌ها و اقدامات آنها در حوزه آخر الزمان در ایران تاکید کردند و گفتند: باید بدانیم که چطور دشمن خود را بشناسیم و چگونه با آنها برخورد کنیم.

photo_2016-12-24_15-57-32

همچنین در بخش دیگری از صحبت‌ها ایشان با اشاره به پدیده انتحاری که امروز در میان جریان تکفیری رواج پیدا کرده به این موضوع اشاره کردند که آنها موضوع جهاد وشهادت که ریشه‌اش در شیعه بوده را از مدت‌ها قبل آنالیز کرده و امروز نسخه بدل آن را علیه شیعه و به کریه‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهند که منجر به کشته شدن مردم عادی، زنان و یا کودکان در جریان عملیات انتحاری می‌شود.

 استاد رائفی پور در ادامه با تاکید بر لزوم شناخت فرقه‌های مذکور و اقداماتی که در حال انجام آن هستند و اینکه چقدر آنها را شناخته و توانسته ایم پادزهر آن را داشته باشیم تاکید کردند: باید دید چه تعدادی از مسولان یا سفرای ما درباره این موضوع سخنرانی می‌کنند و آیا اصلا دغدغه این کار را داشته و متوجه این موضوع هستند؟

همچنین در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به تعداد بسیار کتاب‌هایی که در حوزه آخرالزمان توسط یهودی‌ها نوشته و منتشر شده با ذکر مثالی اظهار کردند که برخی از این کتاب‌ها تا 50 میلیون نسخه فروش داشته و بعضا در سایتی مانند آمازون جزو پرفروش‌ها شده اند.

استاد رائفی پور در ادامه به ذکر نمونه‌ایی از نوشته‌ها و تالیفات نظریه پردازان یهود مانند روزنبرگ  که نویسنده رمان “امام دوازدهم” است پرداختند که بسیاری از موارد آخرالزمانی و یا سیاسی را در قالب داستان و یا رمان درآورده‌اند.

در بخشی از نوشته‌های روزنبرگ، ارتباطی مستقیم میان مهدی‌باوری شیعیان و فعالیت‌های هسته‌ای ایران برقرار کرده و در جایی گفته که این کتاب‌ها را نوشته ام تا سیاست‌مداران آمریکا را از خطر ظهور آگاه کنم.

[box type=”warning” align=”” class=”” width=””]

استاد رائفی پور ادامه دادند: آنها در کتاب‌هایشان اسلام هراسی و پیش انگاری درباره اسلام ایجاد کرده و اینکه آمریکا باید در هر شرایطی حامی اسرائیل باشد را ناشی از دلایل مذهبی و برمبنای کتاب مقدس می‌دانند و معقدند چنانچه روزی آمریکا که آن را دختر بابل می‌خوانند، اسرائیل را تنها بگذارد، در یک ثانیه نابود خواهد شد و به همین خاطر است که می‌بینیم سالهاست ده‌ها مصوبه و طرح در راستای حمایت از اسرائیل از کنگره آمریکا بیرون می‌آید.

[/box]

وی در ادامه با اشاره به بخشی از مولفه‌های عقاید اوانجلیست‌ها اشاره و خاطر نشان نمودند: نویسنده‌ها، فیلمنامه نویس‌ها امروز در آمریکا به استناد همین کتاب‌ها در فیلم‌های خود از المان‌هایی استفاده می‌کنند یعنی به آنها گفته شده که کدام کتاب‌ها را بخوانند.

همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی تا کنون در عملکرد در جاهایی اشتباه داشته که بعضا قابل دفاع نیستند و ما هم می‌پذیریم که مشکلاتی در ساختار و بعضا در قانون وجود داشته است گفتند: اما ما طی 38 سال گذشته در رویکرد ایرادی نداشتیم و رویکرد ما استکبارستیزی، مبارزه با اسرائیل و دفاع از مظلومان بوده و تغییری نکرده و این همان رویکرد رهبران ما هم بوده است.

این استاد دانشگاه با ذکر مثال دیگری درباره اعتقاداتی که درباره دجال وجود دارد تصریح کردند: طبق روایات یک دجال در آخرالزمان وجود دارد به ویژه این موضوع در روایات اهل سنت بیشتر است البته درروایات شیعه هم ثابت شده اما نظر شخصی من این است که دجال یک فرد نیست بلکه تفکر بی خدایی حاکم بر دنیاست همچنین به اعتقاد بنده سفیانی هم یک فرد نیست هرچند ممکن است فرد هم باشد اما ایرادی به این موضوع وارد نمی‌شود که بگوییم سفیانی هم یک تفکر ست، تفکری که امروز در تکفیری‌ها و سلفی‌ها می‌بینیم و می‌توانند یک فرمانده هم داشته باشند و اولویت با تفکر حاکم بر آنهاست که البته ریشه این تفکر از غرب می‌آید و ساخته آنهاست.

فیلم ایکس من آخرالزمان
فیلم ایکس من آخرالزمان

او با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته افراد بسیاری درباره وقت ظهور زمان‌های مختلفی پیش‌گویی کرده بودند که هیچ کدام به نتیجه نرسیده است، گفتند: یکی از اعتقاداتی که آنها دارند این است که در آخرالزمان آمریکا یا همان دختر بابل به اسرائیل خیانت می‌کند و از سوی دیگر کشورهایی مثل روسیه، ایران، لیبی و دیگر کشورها به اسرائیل حمله خواهند کرد که کار تا جایی پیش خواهد رفت که خود خداوند در نجات اسرائیل و نابودی آمریکا دخالت خواهد کرد و به همین خاطر است که می‌بینیم آمریکا در اکثر فیلم‌ها نابود می‌شود زیرا به اعتقاد اوانجلیست‌ها نابودی آمریکا باعث تولد و بقای اسرائیل خواهد شد.

در ادامه با ذکر مواردی درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور و اینکه اکثر پیش بینی‌ها بر پیروز شدن هیلاری کلینتون دلالت داشت اظهار کردند: 81 درصد از اوانجلیست‌ها به ترامپ رای دادند.

این کارشناس با اشاره به اینکه وی پیش از انتخابات در سخنانی اظهار کرده بود که احتمالا رئیس جمهوری بعدی آمریکا یک زن است و با انتخاب ترامپ موجی در فضای مجازی و کانالها علیه سخنان وی ایجاد شده بود، گفتند: عموم افراد به ریاست جمهوری هیلاری کلینتون اعتقاد داشتند.

 اعتقادی مبنی بر این وجود داشت که ریاست جمهوری بعدی آمریکا باید یک زن باشد تا بتواند رفتارهای جنگ طلبانه آمریکا در جهان را تلطیف کند اما نتیجه انتخابات به نفع ترامپ شد هرچند که وی رای مردمی کمتری نسبت به کلینتون داشت و اکثر رای خود را از آرای الکترال بدست آورد که این سیستم انتخابات هم از سیستم‌های بی ثبات آمریکا است.

همچنین دلیل دیگر رای آوردن وی این بود که بیشتر مردم در نظر سنجی‌ها نظرات واقعی خود را مبنی بر رای دادن به ترامپ اعلام نمی‌کردند زیرا ترامپ مساوی شده بود با حماقت و نماد باکلاسی محسوب نمی‌شد. درنتیجه پای صندوق‌های رای، آراء با نظرسنجی‌ها متفاوت بود.

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]

استاد رائفی پور در ادامه با ذکر مقدمه‌ای درباره اینکه طبق آیات و روایات اهل بیت(ع) هفتاد و دو حرف از اسم اعظم را در اختیار دارند و درنتیجه حضرت مهدی(عج) هم به اذن خدا دارای صفات الله است به نقد فیلم مردان ایکس پرداختند و با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر صیهونیست‌ها به رواج تفکر زندگی مجازی، ارتباط با جن و شیاطین و خیال در فیلم هایشان پرداخته‌اند و این موضوع که ارتباط با جنیان امکان پذیر است را برای مردم عادی سازی می‌کنند، اظهار کردند: داستان فیلم ایکس من آخرالزمان برمی گردد به یک فرد شرور که سال‌ها در خواب بوده و به دنیایی برمی گردد که افراد جهش یافته که حاصل ازدواج انسان با جن و شیاطین هستند، در کنار مردم عادی زندگی می‌کنند.

[/box]

این افراد یا نماد جن در میان مردم عادی هستند که با آنها بد بوده و بعضا با آنها دچار اختلاف می‌شوند اما در پایان فیلم ایکس من آخرالزمان انسان‌ها و افراد جهش یافته همه با هم یکی شده و به کمک هم با این فرد شرور میجنگند.

این استاد دانشگاه با اشاره به ذکر نمادهایی که در فیلم از موضوع ظهور امام زمان و آخرالزمان نمایش داده شده پرداختند و گفتند: در ابتدای فیلم در صحنه ای مردم 5000 سال پیش در مصر به وضوح با زبان عربی در مقابل فرد شرور در حال تعظیم هستند و این در حالی است که مردم 5000 سال پیش که قبطی بودند زبان عربی نداشتند که قبطی هستند زبان عربی نداشتند اما کلمات یا دعاهای موجود در فیلم عمدا و کاملا مشهود به زبان عربی بیان می‌شوند.

وی در ادامه با پخش قسمت‌های مختلف فیلم که در آن آشکارا به موضوع امام زمان اشاره دارد، پرداخت و گفت: در بخشی از فیلم ایکس من آخرالزمان ، زمان ظهور فرد شرور می‌بینیم که وی از سردابی خارج شده و در حالی وارد دنیا می‌شود که عبایی به تن و شال سبزی بر دوش دارد همچنین ملاحظه می‌کنیم که با یک اشاره سر افراد را می‌برد یا به یک سری از انسان‌های جهش یافته قدرت‌های خاصی می‌دهد و به افراد وعده آزادی می‌دهد و این در حالی است که طبق روایات ما منجی آخرالزمان در زمان ظهور کارهای خارق العاده انجام می‌دهد زیرا 72 حرف از اسم اعظم خداوند و اجازه استفاده از آن را داراست.

 این کارشناس در ادامه با تفسیر نمادهای دیگری که در فیلم ایکس من آخرالزمان از موضوع آخرالزمان نمایش داده می‌شوند، به بخشی از فیلم اشاره کرد که وقت ظهور همه اسلحه‌ها از کار می‌افتند که این موضوع در فیلم نمایش داده شده همچنین در روایات ما هنگام ظهور صیحه آسمانی بلند می‌شود که همه آن را می‌شوند که این موضوع  هم در فیلم به وضوح نشان داده شده و این فرد پیام خود را به تمام مردان و زنان گمراه می‌رساند و حضورش را اعلام می‌کند و در پایان دنیا نابود شده و او بنای  مخصوص خود را می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که همانگونه که آنها درباره آخرالزمان مطلب تولید می‌کنند ما هم باید به همان شکل، فیلم و مستند بسازیم.

استاد رائفی پور در ادامه با اشاره به اینکه هر فردی با حتی انتشار یک عکس می‌تواند نظرات منفی درباره مسلمان شیعه که امروز در اینترنت وجود دارد را تغییر دهد، در بخش دیگری از سخناش انتقاداتی را درباره استفاده از تلگرام بیان کرد و گفت: امروزه استفاده از تلگرام باعث شده که نتوانیم آنطور که باید در فضای مجازی و در سطح بین المللی فعال باشیم چون تلگرام یک فضای بسته‌ای ایجاد کرده است.

او همچنین اظهار کرد: همانطور که هزینه استفاده از این شبکه‌ها را می‌پردازیم باید بتوانیم از آن درست استفاده کرده و سود ببریم و این در حالی است که ما از نظر رسانه ای تا کنون بسته عمل کردیم.

استاد رائفی پور در پایان با اشاره به ملزومات عرصه جنگ نرم به ذکر شاخصه‌های انقلابی‌گری که مهم‌ترین آن استکبارستیزی است پرداختند و با بیان مثال‌هایی خواستند تا این شاخصه‌ها که در سخنان امام خمینی بیان شده است در میان جوانان و افرداد جامعه تقویت شود.

[box type=”download” align=”” class=”” width=””]

دانلود روایت عهد 53 ( کیفیت عالی) 115 مگابایت | لینک اصلی دانلود | لینک دانلود کمکی 

دانلود روایت عهد 53 ( کیفیت متوسط) 34 مگابایت | لینک اصلی دانلود | لینک دانلود کمکی 

 

دانلود کلیپ های پخش شده در میان سخنرانی

[/box]

جهت تعجیل در فرج امام زمان (عج) صلوات ؛ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات