دسته‌ها
گزارش

مردم ایران به اروپایی‌ها اجازه تاسیس لانه جاسوسی جدید را نخواهند داد


تسنیم ، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران در سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: 12 فروردین روز تثبیت جمهوری اسلامی و روز تثبیت عزت مردم و ذلت دشمن و نجات کشور از حلقوم آمریکا را نیز به شما تبریک می‌گویم.

وی افزود: شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر و خواهر گران‌قدرش بنت‌الهدی را نیز تسلیت می‌گویم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش ضمن تجلیل از راهیان نور گفت: از راهیان نور تجلیل و تشکر می‌شود. این برنامه بسیار برنامه ارزنده‌ای است که امیدوارم مأجور باشید.

موحدی کرمانی در ادامه به بررسی لایحه امر به معروف و نهی از منکر در گروه فرهنگی مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: لایحه امر به معروف و نهی از منکر در گروه فرهنگی مجلس مطرح است که از این بابت خوشحال شدیم. امیدوارم این لایحه جامع و کامل شده و در صحن مجلس تصویب شود و 2 فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به برکت این تصویب به خوبی عمل شود.

وی به سفرهای تفریحی عید نوروز اشاره کرد و گفت: سفر خوب است و تفرج و تفریح است و اسلام نیز این تفریح‌های مباح را مجاز دانسته است، اما گاهی انسان می‌بیند که مشکلاتی در این سفرها ایجاد می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی

امام جمعه موقت تهران در همین زمینه افزود: مجلس و دولت بررسی کنند و طوری این تعطیلات تنظیم شود که مشکلات ترافیک و رفت ‌و آمدها و برخورد با برف و باران کمتر پیش آید.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش به خطر تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها به لطف خدا در سوریه شکست می‌خورند و حکومت سوریه با این‌ها برخورد جدی و قاطع دارد. مطلع شدیم که 450 تن از این تروریست‌ها تسلیم‌شده‌اند.

قوای سه‌گانه نام‌گذاری امسال را با قاطعیت پیگیری کنند

وی در ادامه اظهار داشت: در مورد نام‌گذاری امسال بهنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب سفارش می‌کنم که آنچه که رهبری ابلاغ کرده‌اند، قوای سه‌گانه با قاطعیت آن را عملی کنند و به نتیجه برسانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: این قطعنامه در کمیته روابط خارجی تصویب شده‌ است. اولاً باید به خود اروپایی‌ها تسلیت بگوییم که شما معلوم می‌شود کاملاً نوکر و سرسپرده آمریکا هستید. گویا خودتان استقلالی ندارید و هرچه اربابتان بگوید شما عمل می‌کنید.

موحدی کرمانی در ادامه تاکید کرد: خیلی شرم‌آور است. یعنی بی‌حیایی و بی‌شرمی را به حد اعلاء رسانده‌اند. چه توقعات و اتهامات عجیبی است! در ایران حقوق بشر مراعات نمی‌شود! به چه دلیل مراعات نمی‌شود؟! مثلاً در ایران اگر کسی قاتل بود و باید کشته شود، شما آن را خلاف حقوق بشر می‌دانید؟! یعنی می‌گویید که بگذارید انسان‌ها هرچه قدر می‌خواهند بکشند و کسی حق ندارد آن‌ها را مجازات کند.

وی در همین زمینه گفت: قرآن می‌گوید اگر می‌خواهید یک جامعه زنده داشته باشید باید قصاص در آنجا حاکم باشد. خوشبختانه از تلویزیون دیدم که در اتحادیه اروپا یکی از حاضرین گفت که چرا این قدر به ایران حمله‌ور می‌شوید، در آمریکا هم اعدام وجود دارد و آمریکا هم محکوم کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به یکی دیگر از ادعاهای اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آن‌ها می‌گوید که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با استانداردهای بین‌المللی سازگاری ندارد. لطفاً بیان کنید که این استانداردها چه است؟ بگویید که ایران در کجا تخلف کرده است. کمتر زورگویی کنید.

موحدی کرمانی ادامه داد: آن‌ها توقع دارند و دستور می‌دهند که فتنه‌گران و به خصوص سران فتنه باید آزاد شوند. آن‌ها  برای سران فتنه که از قبل نیز آبرویی نداشتند، آبرویی نگذاشته‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مطرح‌شدن موضوع تأسیس دفتر مجلس اروپا در تهران افزود: مردم ایران اجازه تأسیس لانه جاسوسی جدید در ایران را نخواهد داد؛ از سرنوشت لانه جاسوسی آمریکا عبرت بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گزارش اخیر احمد شهید دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد و افزود: آن‌ها با کمال پررویی دستور می‌دهند که احمد شهید این عنصر ضد ایرانی که بلندگوی استکبار است، باید اجازه داده شود که به ایران بیاید و فتنه کند. اگر قرار باشد ایران مجری این فرمان‌ها باشد، باید به او تبریک گفت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اروپایی‌ها می‌گویند سفرهای هیئت‌های پارلمانی به ایران باید با اجازه ملاقات با فتنه‌گران و ضدانقلاب همراه باشد. چه توقعات زشتی! آن‌ها رسماً می‌گوید که می‌خواهیم فتنه و فساد کنیم و با حکومت بجنگیم و افرادی را شکل داده و برنامه‌ریزی کنیم.

موحدی کرمانی در ادامه سخنانش به درخواست اتحادیه اروپا برای تأسیس دفتر این اتحادیه در ایران اشاره کرد و گفت: آن‌ها باید از تعطیلی جاسوس خانه آمریکا پند بگیرند. همان طور که جاسوس‌های آمریکایی دست و چشمشان بسته بود، آن‌ها نیز باید از آن پند بگیرند. این مردم اجازه نمی‌دهند که جاسوس خانه دیگری در ایران به وجود آید.

وی تصریح کرد: البته دولت به این یاوه‌سرایی‌ها جواب داده و موضع گرفته است، اما توقع این است بیشتر موضع بگیرند. اما به اروپایی‌ها می‌خواهم بگویم که شما موضع دولت و مجلس را دیدید، اما موضع مردم را هم می‌خواهم نشان شما بدهم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با طرح این سؤال از نماز گذاران که “آقایان! این بدبخت‌ها انتظار دارند که ما اجازه دهیم هم‌جنس‌بازی در ایران رایج شود، شما هر نظری دارید نظرتان را بیان کنید” که در این زمان حاضران با تکبیر و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل واکنش نشان دادند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: این‌ها غفلت کرده‌اند. این ملت و مردم هزاران شهید داده‌اند تا استقلال را به دست آورده‌اند و استقلال در متن قانون اساسی آمده است و در دین هم مسئله استقلال مطرح است. آن‌ها با کمال پررویی می‌خواهند در امور داخلی کشور ما دخالت کنند. ما دین‌داریم و برای دینمان حرمت قائلیم، اما شماها دینتان ملعبه دستتان است اما شما کاری به دین ندارید و به دنبال هوسرانی و عیاشی هستید اما ما متدین هستیم و دین‌داریم و به شما اجازه نمی‌دهیم این دخالت‌های زشت را در کشور ما انجام دهید و این حرف‌های یاوه را بزنید.

دولت در مقابل زورگویان تکبر به خرج دهد

وی افزود: البته دلمان می‌خواهد که هیئت ایرانی و دولت محترم این موضع مردم را به اتحادیه اروپا منعکس کند. دولت باید بداند که تکبر در بعضی مواقع عبادت است. تکبر در مقابل متکبر و زورگو عبادت است. قرآن می‌گوید در مقابل کفار باید شدید بود و نفوذ‌ناپذیر بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: مردم ما مردمی هستند که روی مواضعشان محکم ایستاده‌اند و برای این مواضع جان و شهید داده‌اند و گرفتاری دیده‌اند.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اوباما و خانم شرمن از این صحبت می‌کنند که ما به ایران اعتماد نداریم. عجیب است، جانا سخن از زبان ما می‌گویی! اگر شما به ایران اعتماد ندارید ملت، دولت و نظام ایران نیز هزاران مرتبه به شما بی‌اعتماد است.

وی در ادامه سخنانش به بخشی از توافقنامه ژنو بین ایران و 1+5 اشاره کرد و افزود: این توافقنامه به طوری که دیدیم پخش‌شده و در دست افراد قرار گرفته است اما بنده جمله‌ای در این توافقنامه دیدم که شایسته است وزارت خارجه و هیئت ایرانی بر روی این جمله دقت کنند. البته متن آن به زبان انگلیسی است، اما ترجمه فارسی آن این است که «تا در مورد همه چیز توافق نشود، در مورد هیچ چیز توافق نمی‌شود».

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: با این زیاده‌خواهی‌های این‌ها یک‌بار حقوق بشر، موشک‌های بالستیک و بار دیگر حمایت از حزب‌الله را مطرح می‌کنند و هر روز بهانه‌ای می‌آورند و یک روز نیز ممکن است در این توافقنامه بگنجانند که ایران باید هم‌جنس‌بازی را نیز اجازه دهد.

موحدی کرمانی تاکید کرد: آن‌ها می‌گویند همه چیز حتی رفع تحریم‌ها نیز قابل‌برگشت است. شما هم بدانید که ما هرچه می‌گوییم، قابل‌برگشت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز تهران در سخنانی گفت: بنده خودم و شما را به تقوای الهی دعوت می‌کنم. لازم است برای زندگی نیز همانند آخرت توشه‌ای داشته باشیم که این سرمایه و توشه برای زندگی دنیا به تعبیر قرآن، تقواست. ایجاب می‌کند که ما به مسئله تقوا دقت کرده و در مورد آن فکر کنیم و از خداوند مسئلت می‌کنم که همه ما را در این زمینه یاری کند.

موحدی کرمانی افزود: قرآن می‌فرماید « که به پیغمبر تأسی کنید» ولی این تأسی منحصر و محدود به پیغمبر نیست. امروز باید به حضرت صدیقه طاهره (س) تأسی کنیم، زیرا او روح و جان پیغمبر است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به جهاد حضرت فاطمه زهرا (س) در طول مدت زندگی‌شان اشاره کرد و گفت: قرآن می‌فرماید که حق جهاد در راه خدا را ادا کنید. خیلی باید در این زمینه تلاش و کوشش کنیم که حضرت زهرا (س) نیز همواره همین گونه بوده‌اند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: در مورد تقوا هم خداوند در قرآن می‌فرماید که تقوای خدا را نیز در حد لازم و آن طور که بایسته است، مراعات کنیم و همواره از خدا برای انجام اعمالمان خجالت بکشیم.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) پس از رحلت رسول اکرم (ص) در شرایط بسیار سختی قرار گرفت به طوری که ولایت و امامتی که روح و اساس دین است را در خطر می‌دید. اگر امامت لحاظ نشود، رسالت نیز لحاظ نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: با جایگاهی که حضرت فاطمه زهرا (س) دارد می‌خواهد مردم را آگاه و بیدار کند. او در آن زمان می‌خواست به مردم بگوید که موقعیت بسیار خطرناک و مهم است. بیدار کردن و آگاه کردن مردم مهم‌ترین هدف جهاد حضرت زهرا (س) بود.

موحدی کرمانی تاکید کرد: حضرت فاطمه (س) پیغمبر نبود اما روح و جان پیغمبر و قطعه‌ای از جگر پیغمبر بود. وحی به او نازل نمی‌شد، اما محدثه بود و فرشته‌های الهی او را دلداری می‌دادند. قرآن می‌گوید فرشته‌ها با مریم نیز سخن می‌گفتند.

وی تاکید کرد: حضرت صدیقه امام نبود، اما ام‌الائمه بود و برای ائمه حجت بود. حضرت فاطمه زهرا (س) در هنگام نماز به قدری می‌ایستاد که پاهایش متورم می‌شد. پیشانی ایشان نیز از کثرت سجده همواره متورم بود.

بیشتر بخوانید »»

کار ویژه نفوذی ها در توییتر و رسانه چیست؟

دروغ ، سریع تر از واقعیت در توییتر پخش می‌شود [نتایج بررسی آماری ۱۲۶ هزار داستان خبری]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات