دسته‌ها
حجاب و عفاف

حریم من حجاب من در دانشگاه [بخش دوم]

حریم من حجاب من در دانشگاه
حریم من حجاب من در دانشگاه

دریافت mp3 دو مگابایت

حریم من حجاب من در دانشگاه 

دانشگاه در روزگار ما دیگر جایی اختصاصی برای نخبگان و ویژه عاشقان علم و تحقیق نیست. جایی است در امتداد دبستان و دبیرستان و البته با فضایی آزادتر، مقرراتی کمتر و همراه با حضور جنس مخالف!

دختران محجوب و باحیای ما وقتی که وارد دانشگاه می‌شوند خود را در محیطی می‌یابند که عده‌ای جوان دختر و پسر در بحرانی‌ترین سال‌های عمرشان ازنظر بیولوژیکی در کنار هم «زندگی» می‌کنند. در میان کسانی که خیلی‌هایشان نه برای یافتن دانش که برای یافتن دوستان جدید و پر کردن وقت و فرار از روزمرگی و خانه‌نشینی و با گوشه چشمی به یافتن همسر آینده! به دانشگاه آمده‌اند. محیطی بسیار مستعد برای نادیده گرفتن احکام خدا.

اما دخترانی هم هستند که در چنین فضایی مرعوب جو ناسالم اطراف خود نمی‌شوند.

حواسشان هست که استاد و هم‌کلاسی نامحرم، همچنان نامحرم است. در مقابل مسخره شدن و امل نامیده شدن مقاومت می‌کنند و می‌دانند که خدا اجر استقامت در راه حق را به‌طور ویژه با آن‌ها حساب خواهد کرد.

.

پیشنهاد :
با جنس مخالف، جدی و متکبرانه برخورد کنید.

از خلوت با جنس مخالف در هر جایی بپرهیزید.

به پیام‌های شفاهی، کتبی و … افراد مزاحم توجه نکنید.

.

.
این هم دلیل

از پیامبر روایت شده است که:
إِیاکمْ وَالْخَلْوَةَ بِالنِّسَاءِ؛ وَالَّذِی نَفْسِی بِیدِهِ! مَا خلأ رَجُلٌ وَامْرَأَةٌ إِلا دَخَلَ الشَّیطان بَینَهُما.
از خلوت کردن با زنان بپرهیزید، قسم به آن خدایی که جانم در دست اوست مردی با زنی خلوت نمی‌کند؛ مگر اینکه شیطان وارد می‌شود.
مستدرک الوسائل، ج 14، ص 264

.

.
منبع متن : محتوا نشر 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

1 دیدگاه
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
مهدی
مهدی
7 سال قبل

عالی بود این مطلب