دسته‌ها
رسانه ملی

شبکه افق بزودی برنامه زنده شبانه پخش می‌کند

محسن ناجی : شبکه افق بزودی برنامه زنده شبانه پخش می‌کند
محسن ناجی : شبکه افق بزودی برنامه زنده شبانه پخش می‌کند

 

مدیر گروه تلویزیونی شبکه «افق» درباره برنامه هایی که قرار است از این پس در کنداکتور شبکه قرار بگیرند، اعلام کرد که بیش از ۴۰ طرح در دست بررسی دارند.

محسن ناجی مدیر گروه تلویزیونی شبکه «افق» سیما درباره برنامه های ترکیبی که قرار است در آینده ساخته شود، گفت: شبکه افق برنامه هایی را در حوزه سبک زندگی و بصیرت افزایی تولید می کند که ما برای این منظور از ساختارهای مختلفی استفاده می کنیم.

 

وی ادامه داد: عمده این ساختارها، برنامه های گفتگومحور و رئالیتی شوها هستند و سعی کردیم آثار شاخصی را طراحی کنیم تا مخاطب خود را اقناع کنیم. البته ما معتقدیم که مخاطب خاص داریم و اگر شبکه پربیننده نیست به دلیل ریل گذاری این شبکه است. با این حال قصد داریم که مخاطب خود را هم افزایش دهیم و افراد بیشتری بتوانند برنامه ما را ببینند ولی این کار هدف ما نیست و بیشتر ترجیح می دهیم نوعی اقناع حداکثری برای مخاطب خاص خود داشته باشیم.

 

تولید سری بعدی برنامه ۱۸۰ درجه

 

ناجی با اشاره به برنامه های روتین و شاخص این شبکه یادآور شد: در حال حاضر برنامه «عصر» از تولیدات شاخص ماست که در آن سعی کردیم از مهمانانی که در خارج از کشور در حوزه شناخت آمریکا و مواضع استکباری تاثیرگذار هستند، دعوت کنیم تا به ایران بیایند و از آنها بهره ببریم. «۱۸۰ درجه» نیز برنامه دیگر ماست که تلاش کردیم مواضع عمده نظام و چالش های موجود را در این برنامه بررسی کنیم.

 

وی عنوان کرد: موضوعات حساس نظام در برنامه «۱۸۰ درجه» مطرح می شود و سعی کردیم چهره هایی را که کمتر به تلویزیون آمدند در برنامه دعوت می کنیم. این افراد با تایید و نظارت سازمان بوده است با اینکه در اجرای این برنامه فشارهایی هم روی ما بود ولی باز هم سعی داشتیم دیدگاه‌های مختلف را درباره یک موضوع مطرح کنیم. تولید این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم فضا فراهم شود تا بتوانیم سری بعدی را به تولید برسانیم.

 

با توجه به اتفاقات روز شبکه افق بزودی برنامه زنده شبانه پخش می‌کند 

 

ناجی همچنین از «هوای تازه» یاد کرد و رویکرد این برنامه را اینگونه دانست که در آن سعی شده است به دنبال نکات تاریک محیط زیست نباشند و اینکه چطور بتوان در این حوزه مطالبه‌گری کرد.

 

مدیر گروه تلویزیونی شبکه «افق» درباره طراحی برنامه های جدید این شبکه اظهار کرد: شاخص ترین برنامه هایی که در حال طراحی آن هستیم یک برنامه زنده شبانه به تهیه کنندگی مهدی نقویان است تا ان شاء الله مهرماه و بعد از هفته دفاع مقدس روی آنتن برود. این برنامه واکنشی سریع به موضوعات روز کشور است که با توجه به تعدد و تازگی مطالب، مباحث را تحلیل می کند.

 

وی درباره مجری این برنامه عنوان کرد: ما برای مجری در شبکه افق تعریف خاصی داریم که باید جزوی از برنامه و به نوعی خودش مولف باشد و به همین دلیل سعی می کنیم مجریان یک سر و گردن از خود برنامه بالاتر باشد.

 

ادامه ماه نشان در شبکه افق

 

ناجی درباره ادامه برنامه «ماه نشان» نیز که پیش از این در ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت، توضیح داد: فضای فعالیت های اجتماعی معمولا به نفع یک قشر خاص مصادره می شود که چندان هم اعتقادی به مباحث اخلاقی، سیاسی و… ندارند و صرفا کمپین هستند اما بچه های قشر مذهبی همیشه این فعالیت ها را در خاموشی و سکوت انجام می داده اند. آنها هیچ گاه تریبونی برای طرح نداشته اند و «ماه نشان» با این رویکرد روی آنتن رفت و قرار است ادامه پیدا کند و حدود ۲ تا ۳ هفته دیگر احتمال دارد شروع به کار کند.

 

وی با اشاره به ساخت یک مجله محرومیت زدایی در راستای فعالیت های اجتماعی اظهار کرد: ما این فعالیت های اجتماعی را در بخش دولتی هم داریم یعنی کاری که حاکمیت برای رفع محرومیت و ناتوانی اقتصادی انجام می دهد و در این راستا هم برنامه ای را تولید می کنیم که قرار است روی هزار نقطه از کشور آبادانی انجام بگیرد که به دستور رهبری انجام می شود.

 

ناجی با اشاره به برنامه های این شبکه که بازخوردهای خوبی از آنها داشته اند، اظهار کرد: «ناهار فامیلی» مسابقه ای است که در کل کشور انجام می شود و بازخوردهای خوبی داشته است. برنامه «وطن دار» را هم داریم و فکر می کنم افغانستان یکی از حوزه های مغفول نظام بوده است و ما به جای اینکه این کشور را فرصت ببینیم یک تهدید دیده ایم.

مخاطبان با این برنامه می توانند هم مخاطبان افغانستانی را بهتر ببینند و هم مخاطبان افغانستانی که مخاطب شبکه ما هستند شناختی نسبت به فرهنگ خود داشته باشند چون بسیاری از مهاجران افغانستانی که در ایران به دنیا آمده اند کشور خود را ندیده اند و هیچ اطلاعی از آن ندارند.

 

مدیر گروه تلویزیونی شبکه افق از ساخت ادامه برنامه های «پنجره» و «در جریان۲» سخن گفت و بیان کرد که بیش از ۴۰ برنامه در دست بررسی و اجرا دارند.

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات