دسته‌ها
فیلم

آیا فلسطینی ها زمین هایشان را فروخته‌اند ؟ +موشن گرافیک زخم زیتون

آیا فلسطینی ها زمین هایشان را فروخته‌اند
آیا فلسطینی ها زمین هایشان را فروخته‌اند

⭕️ آیا فلسطینی ها زمین هایشان را فروخته‌اند ؟

✅ « فلسطینی ها زمین هایشان را فروخته‌اند »؛ در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی زمانی که خبر درگیری‌های اعراب و اسرائیل به ایران می‌رسید تبلیغات رسمی و غیررسمی رژیم این جواب را آماده کرده بود اما منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی مدعی حکومت برآن است 20هزار کیلومترمربع مساحت دارد. آیا آنها تمام این زمین‌ها را تکه‌تکه از کشاورزان عرب خریده‌اند؟

هنوز هم گاهی این استدلال شنیده می‌شود ولی اگر از یکی از کسانی که فکر می‌کند فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را به اسرائیلی‌ها فروخته‌اند، سؤال کنید: چقدر زمین فروخته شده است؟ مطمئن باشید که جوابی ندارد زیرا کسانی که خیال می‌کنند صهیونیست‌ها تمام فلسطین را خریده‌اند از داستان خرید و فروش زمین در سرزمین‌های مقدس باستانی خبر ندارند.

ماجرای یهودی‌هایی که در فلسطین زمین خریدند از 200سال قبل شروع شد. اواخر قرن 19 زمانی که یهودستیزی در اروپا گسترش پیدا کرده بود آنها تلاش کردند درنقاط دیگر جهان برای خود جایی پیدا کنند. ایالات متحده، آمریکای‌جنوبی و فلسطین مقصد یهودیان ثروتمندی بود که می‌خواستند سرمایه خود را در محلی دور از دسترس نژادپرستان اروپایی مخفی کنند.

اتفاقا خریدن زمین در فلسطین کار مشکلی بود. در قرن 19میلادی این منطقه قسمتی از امپراتوری عثمانی محسوب می‌شد و فروختن زمین به خارجی‌ها ممنوع بود. در اواخر این قرن، عثمانی از روسیه شکست خورده و ضعیف‌شده بود بنابراین به یهودیان روس اجازه داد که در هرجایی به جز فلسطین و مخصوصا در چند شهر مقدس زمین بخرند.

در آخر قرن 19، فروش زمین به یهودیان، حتی اگر رعیت عثمانی بودند، ممنوع شد. با این حال صهیونیست‌ها به روش‌های مختلف و از طریق سازمان‌های بین‌المللی که ثبت کرده بودند شروع به خرید زمین از ارباب‌های بزرگ محلی کردند، درحالی‌که روستاییان چیزی نمی‌دانستند. بخشی از زمین‌های دره اردن، مرج ابن عامر و الجلیل با این روش معامله شدند.

در سال ۱۹۲۰ امپراتوری عثمانی در حال تجزیه بود و فلسطین در اختیار انگلیس قرار گرفت. حالا راه به توبره کشیدن خاک فلسطین چنان باز شده بود که صهیونیست‌ها حتی صندوق‌های جمع‌آوری پول برای خرید زمین در اروپا ایجاد کردند تا پس‌انداز یهودیان فقیر را هم برای رسیدن به هدف خود جمع کنند.

با وجود همه این حیله‌ها تا سال 1948 حداکثر فقط 6درصد از مساحت کشور فلسطین فروخته شده بود که قسمت زیادی از آن بایر و بی‌استفاده بود. گروه‌های مقاومت فلسطینی هم شروع به فعالیت کرده بودند و نمی‌گذاشتند کسی زمینی را بفروشد. اینجا بود که دولت اسرائیل اعلام موجودیت کرد و کاری که نتوانسته بود با پول انجام دهد به زور سرنیزه و تانک و گلوله انجام داد.

⬅️ صهیونیست‌ها در سال‌های بعد از 1948 هر 10سال با یک لشکرکشی مرزهای خود را جلوتر بردند و با فریب دولت‌های ضعیف و عقب‌مانده اطراف، جای چکمه خود را روی سرزمین‌های مقدس محکم‌تر کردند. زمانی که مصر به‌عنوان سردمدار کشورهای عربی، موجودیت این رژیم را به رسمیت شناخت ملت‌های منطقه متوجه موقعیت ناگواری شدند.

صهیونیست‌هایی که یک قرن پیش برای خرید تکه زمین کشاورزی آنها تلاش می‌کردند حالا مسلح و جنگ‌طلب، بخش مهمی در میانه خاورمیانه را اشغال کرده بودند.

به قلم ?  «محمد سرابی»

در ادامه موشن گرافیک زخم زیتون که درباره نحوه شکل گیری رژیم کثیف اسرائیل است را تماشا کنید ؛ همراه بنیانا باشید

ویدیو : زخم زیتون 

در موشن گرافیک زخم زیتون – پاسخ به شبهات و سوالات درباره روند شکل گیری رژیم کثیف اسرائیل
گام اول : نطفه شوم
گام دوم : شریک دزد
گام سوم : ردپای شیطان
گام چهارم : غصب خاک
گام پنجم : زخم زیتون
این ویدیو رو از دست ندید
در7دقیقه همه نکات مهم درباره #فلسطین را بدانید

دانلود نماهنگ زخم زیتون درباره رژیم اسرائیل

کیفیت عالی (89مگابایت) | سرویس دهنده ایران | سرویس دهنده آلمان | لینک ایتا | لینک تلگرام | لینک گپ

کیفیت متوسط (32مگابایت) | سرویس دهنده ایران | لینک ایتا | لینک تلگرام | لینک گپ

تماشا در ویراستی 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات